![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Schepen
|
Zoveel opschudding...
@Chipie: je leidt een beetje aan waanbeelden, maar je bent lang niet alleen. Kalmeer even en denk aan prettiger dingen. Wees gelukkig dat je niet in Irak zit op dit moment. Blijkbaar zijn er nog altijd mensen die de "In Plane Site" video niet gezien hebben of er niets van geloven hoewel deze topic hier een tijdje heeft gestaan. Daar staan heel duidelijke beelden in van hoe 911 niet door gewone kapers is gebeurd, maar door een geheime operatie die overdekt is geworden met veel leugens in de media. De media werden omgekocht en gemanipuleerd. Dit gebeurt al sinds het prille begin van radio en TV. Hoeveel heeft de geheime operatie gekost? Hooguit een paar miljard dollar. Dat is veel geld, maar de oorlog tegen de terreur heeft inmiddels al 300 miljard of meer opgebracht aan extra militaire uitgaven en speciale bedrijven die uitzonderlijke diensten moeten leveren aan woekerprijzen. Die uitgaven gaan naar privé bedrijven (een mens werkt niet voor niets). De media maken de mensen dus bang, zodanig dat die bereid zouden zijn zoveel belastingen te betalen voor oorlogvoering. De contracten voor de "wederopbouw" van Irak waren van voor de oorlog al ondertekend en weggegeven aan vriendjes van Bush (om het simplistisch uit te drukken). Wat je echt moet begrijpen is dat de grootste schurken in het Westen zitten en met de miljarden gaan lopen door heel criminele beslissingen te nemen. De Irakezen haten uiteraard de mensen die hun land hebben verwoest, hun democratie besturen (m.a.w. er is van democratie geen sprake), hun natuurlijke rijkdommen plunderen en ook beslissen over de wederopbouw (i.p.v. Irakezen te laten werken voor de wederopbouw). Hoe zou je zelf zijn als de Russen eventjes België zouden platbombarderen en plunderen? Zou je dat leuk vinden, of zou je een beetje barbaars worden? En trouwens, er is jarenlang zaken gedaan met Saddam toen hij al een afschuwelijk monster was. Dus dat is ook niet echt eerlijk van die politiekers. Wat het fundamentalisme betreft, dat bestaat zeker en vast, maar dat is lang niet zo machtig als de Amerikanen en er is absoluut niets in heel de Amerikaanse politiek op dit moment dat de dreiging werkelijk probeert weg te nemen op een verstandige manier. Het is overduidelijk dat de kapers eigenlijk stromannen waren om later een pittig verhaaltje te schrijven voor de media. De arme, gefrustreerde, heethoofden uit de Islam wereld worden inderdaad gemakkelijk ingeschakeld in terreurgroeperingen (net zoals neonazi's hier ook brokken willen maken en mensen in elkaar slaan). Vraag je af: waar komt het geld van de terroristen vandaan? Kunnen zij leven van terrorisme alleen? Wie zijn de gulle schenkers? Wie verleend hen visa's? De meeste terroristen weten niet eens goed voor wie ze werken, en waarom zouden ze niet werken voor de CIA als dat de oorlog tegen de terreur (en de commerce die erachter zit) wat doet ontvlammen? Het geld van de terreur komt van de mensen die zaken doen met het Westen... En ze doen het goed, want de rijke stinkerds in het Westen hebben belang bij meer oorlog en meer olieplundering.
|
|
|
#42 |
|
Vreemdeling
|
Kofi Annan zegt dat alleen een gezamelijke wettelijke solidaire actie effect heeft. Ook Marc Verwilghen zei dit in zijn toespraak. Inderdaad overleg op internationaal niveau heeft zijn tijd nodig.
Bush voert zijn oorlog buitenshuis omdat hij er ook binnenshuis (VS) een puinhoop van gemaakt heeft. Vrede in de wereld heeft het ook al niet gebracht: denk maar aan de aanslagen in Turkije en Spanje. Gelukkig is er in het machtiger wordende Europa nog echte democratie. Ik hoop dat het zo blijft in Vlaanderen! |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mag ik U er attent op maken dat Marc Verwilghen (federale) Minister is van Economie, Energie, Buitenlandse Handel en Wetenschapsbeleid. Waarschijnlijk bedoelt U Karel De Gucht... Hetgeen ik met mijn (aanhoudende) kritiek op de VN wil bereiken dat is er eindelijk aan de gelooorwaardigheid en de daadkracht van deze organisatie wordt gedaan. Het is voor iedereen te gemakkelijk zich achter dat tam konijn te verschuilen... Als men natuurlijk niet van een paar honderddeuizend doden wakker ligt, dan is kritiek natuurlijk zinloos. U schrijft en wellicht terecht dat Bush zijn oorlog buitenshuis voert omdat hij er ook binnenshuis (VS) een puinhoop van gemaakt heeft, maar kunt U dit even uitleggen. Ik wil met iets toch niet onbelangrijks eindigen: <<U mag van mij uw opinie vermelden. Hopelijk ik ook de mijne>>... |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Vreemdeling
|
Laatst gewijzigd door alexisdv : 2 oktober 2004 om 09:01. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Vreemdeling
|
Hallo Chipie,Mijn reactie volgt.
Wat bedoel je met je laatste opmerking = citeren? Mvg Alexis |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Was Saddam Koeweit niet binnengevallen dan waren er nu geen Amerikaanse troepen in het midden oosten. Daarmee (met die inval in koeweit) is alles begonnen.. moest je het al vergeten zijn.. Bush heeft gewoon het werk afgemaakt dat zijn vader was begonnen. De Fransen, Russen en Duitsers die tegen de oorlog in Irak waren hebben ook lustig zaken met Saddam gedaan ook de palestijnen (arafat) kwamen Saddam het handje schudden. En de grootste smeerlappen in het westen? Fout ! Smeerlappen zitten er overal. Er zitten geen groter smeerlappen in het Westen als in de rest van de wereld. Sommige mensen zouden beter ophouden met de Amerikanen en het Westen alle schuld te geven met alles wat er verkeerd loopt in de wereld.. ook in irak. En rijke stinkerds? Een van die rijke stinkerds is Osama Bin Laden. En neen. Hij is geen vriendje van Amerika of van het Westen en zit ook niet in een complot met de Cia of met de Israelish. Osama heeft zijn geld van de olie. Laatst gewijzigd door smiley : 2 oktober 2004 om 11:30. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Er zitten overal smeerlappen inderdaad, maar de machtigste smeerlappen dragen de grootste verantwoordelijkheid. Als Osama zijn geld heeft van de olie, aan wie verkoopt hij dan olie? Dat is een grove vereenvoudiging. Om te beginnen is dat niet echt zomaar een persoonlijk fortuin, maar is dat verweven met dat van de familie. Die hebben veel meer dan alleen maar olie. Een enorm aannemersbedrijf bijvoorbeeld. Ze hebben waarschijnlijk dit spelletje lang op voorhand afgesproken en beloofd dat ze hem niet zouden pakken. De CIA heeft trouwens heel goede banden met het ISI van Pakistan. Pakistan is vreemd genoeg een fundi-hol en een ondemocratische politiestaat. De ISI heeft vroeger ook samengewerkt met de VS om de Taliban op te richten en zowel CIA als ISI hebben lange tijd met Bin Laden samengewerkt in Afghanistan om de Russen buiten te krijgen. Daarna zou die man zich plots om ideologische redenen keren tegen zijn bazen? Dat trek ik heel sterk in twijfel. Hij is altijd als een vlieg gaan zitten waar de VS wilden dat hij ging zitten (om een ferme mot te kunnen uitdelen). Hij ging amok maken in Saoudi-Arabië en koning Fahd gooide hem in 't gevang (waarschijnlijk een 6-sterrengevangenis). Het resultaat is dat de VS nog meer voet aan de grond kreeg in Saoudi-Arabië... Fantastisch toch? Een jaar later ontsnapte Bin Laden vreemd genoeg uit de gevangenis en belandde in Soedan, daar waar de VS probeerde olie -en gascontracten binnen te rijven (maar tevergeefs). Daar zette OBL een terreurgroepje op. Soedan moest OBL niet hebben en de Soedanese regering stelden Clinton informatie ter beschikking om OBL te pakken omdat die in '93 al een aanslag had gepleegd op de WTC (via via altijd...). OBL bleef in Soedan en pleegde een aanslag. De VS kondigde sancties af tegen Soedan voor steun aan de terreur! OBL glipte weg naar Afghanistan en begon daar de Taliban in een slecht daglicht te plaatsen. De Taliban was in onderhandelingen met Unocal voor een pijpleiding die daar moest komen. Toen de Taliban niet in staat was om vrede te sluiten met die beesten van de Noordelijke Alliantie (eigenlijk een verzameling rivaliserende krijgsheren met hun ongewassen troep strijders), kregen de Taliban de volgende keuze: ofwel zwem je in het geld en maak je vrede, ofwel zwem je in een bommenregen. In juli 2001 (2 maanden voor 911) verklaarde een Pakistaans generaal dat de VS een offencief aan het voorbereiden waren tegen Afghanistan. 911 kwam eraan en niemand leek van iets te weten in de VS (behalve achteraf natuurlijk zaten ze te snotteren over het gebrek aan communicatie). In Egypte wist de meerderheid dat er aanslagen gingen komen in NY en Mubarak (en andere Westerse en de Russische inlichtingendiensten) vertelde de Amerikanen dat er aanslagen gingen zijn met vliegtuigen. De NORAD had een jaar eerder al een trainingsoperatie gedaan i.v.m. vliegtuigen die als missiel zouden gebruikt worden. Het is logisch dat dit nogal vreemd overkomt voor iemand die alles van TV haalt. "Dat was het nieuws" Hah! Dat zal wel. Op 5 minuutjes per dag kunnen ze niet echt uitleggen wat er met de wereld gebeurt. Dus moeten ze kiezen wat ze de mensen gaan vertellen. En de media zijn bedrijven die winst maken en (een) eigenaar(s) hebben. Wat als die eigenaar(s) ook andere belangen hebben? Over de maanlanding, de beelden die de wereld werden ingestuurd waren inderdaad fake. Er was geen vertraging tussen ground control en de antwoorden van de astronauten en dat is zelfs voor de huidige technologie nogal SF. De maanlandig was trouwens een PR stunt en het doel heiligt de middelen. En er zijn nog grappige dingen aan die maanlanding, zoek dat maar op. Begrijp mij dus niet verkeerd, ik heb het niet tegen Amerikanen. De bevolking wordt daar gewoon in de luren gelegd, net als wij hier over een hele hoop zaken in de luren gelegd worden en de moslimwereld zucht onder een religieuze dictatuur, ook in de landen waar de VS al "democratie" heeft geïnstalleerd.
|
|
|
|
#48 | |
|
|
Citaat:
Ze opteerden er toen eerder voor om een opstand onder de bevolking uit te lokken wat hen ook is gelukt, doch toen puntje bij paaltje kwam heeft busch zijn staart ingetrokken en de beloofde steun kwam er niet. Later heeft men met sancties saddam proberen weg te krijgen (wat ook een vergissing was want het was de burgerbevolking die getroffen werd en niet saddam) Men dacht dat de bevolking weer in opstand zou komen doch ip daarvan heeft saddam van die sancties gebruik gemaakt om de haat tegen de amerikanen en het westen nog op te voeren. Ook het probleem met de palestijnen en israel heeft saddam daarvoor gebruikt. Later heeft hij ook de islam voor zijn kar gespannen, hij had zich zogezegd bekeert. Hij heeft trouwens vele vrouwen die kritiek hadden op zijn beleid openbaar terechtgesteld alsof het om prostituees ging. Vele hoofden zijn toen gerold (letterlijk) op Islamitische wijze. Saddam was een sluwe vos en de wereld was zijn spelletjes beu. Wat een simpele ziel ben jij man. Osama krijgt steun van leden van zijn hele grote, kroostrijke (want met zo veel vrouwen gehuwd...) familie in saoedi arabie en van alle andere rijke moslims in de rest van de wereld die zijn "jihad" genegen zijn. Of denk jij dat er geen rijke moslims bestaan? Osma denkt trouwens dat hij (omdat hij dank zij de amerikaanse hulp (stinger raketten ed) ) de russen uit afghanistan heeft gezwiert en dat hij aanziet als de hulp van allah, dat hij deze keer de rest van de niet moslim wereld (want zijn jihad is tegen alle niet moslims en moslims die "te westers" zijn gericht, dus ook tegen jou) dat allah hem deze keer wel weer zal helpen om de rest van de wereld te verslaan Amerikanen kijken net als politiekers niet al te ver vooruit want anders hadden ze moeten weten dat die religieuze maniak osama zich ooit tegen hen zou keren want religieuze islamitische maniakken zoals een osama of een al zarqawi moeten niks van het vrije westen met hun democratie weten. Want dat is des duivels. Ja ja ik haal alles van tv Zoals, die aanslag 9/11 was opgezet door de israelish een moslima die in new york woont had juichende israelish gezien die met een israelische vlag op straat stonden zwaaien net toen de vliegtuigen zich in de torens boorden. Dit alles om de haat tegen de amerikanen en israelish aan te wakkeren (nog een complottheorie). Dit werkt ook goed om christenen tot de islam te bekeren. De kruistochten worden boven gehaald en die inval in irak om saddam buiten te zwieren daar maakt men dan ook alweer een kruistocht tegen de moslims van enz. Alles (niet islamitisch) breken ze af om de islam maar te promoten, velen lopen met open ogen in die islamitische val. Ik heb met moslim/as (ex christen) gesproken die een totale afkeer gekregen hadden van alles wat 'westers' en christelijk is. Alsof dat alles in de islam rozegeur en maneschijn is en dat de moslims nooit europa gewapenderhand zijn binnengevallen... notabene... nog voor de eerste kruistochten ! De kruistochten kwamen pas veel later als reactie op hun islamietische "expantiedrift" Het is waar dat bush junior van 9/11 gebruik heeft gemaakt om nu eens en voor altijd met saddam af te rekenen maar men mag niet overdrijven. Hopelijk geloof jij niet alles van die film fahrenheit 9/11. Maar ik heb mijn twijfels. Laatst gewijzigd door smiley : 2 oktober 2004 om 12:28. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Schepen
|
Om te beginnen denk ik NIET dat alles wat islam is rozengeur en manenschijn is. De islam is een religieuze dictatuur die te vergelijken is met de Christelijke inquisitie.
Maar het zijn niet de sukkelaars die de wereld organiseren. Het zijn niet de peace-and-love mensen of de Jan-met-de-pet die de wereld sturen. De meesten hebben een mening over wat er gebeurt, maar verder zijn het gewoon toeschouwers als jij en ik. Er zijn een paar extreme moslims die inderdaad voor een kar gespannen worden van extreme imams. Waarom worden die imams niet uit hun moskeeën gehaald? Om redenen van staatsveiligheid zouden ze moeten opleggen dat alle redevoeringen in moskeeën worden gevolgd door veiligheidsagenten die de juiste opleiding hebben. Wanneer er over de schreef wordt gedaan, worden er maatregelen genomen. Dit in tegenstelling tot de demonisering en escalatie van het conflict op TV. Er wordt op het nieuws verteld dat 1 op 10000 bereid is aanslagen te plegen en dat we daar niets tegen kunnen doen! Oh wee... Wat nu? Laat ons maar gauw wanhopig worden! Waarom wordt er geen dialoog gevoerd op TV? De reden dat dit zo wordt voorgesteld, is dat oorlog heel veel geld opbrengt. Kapitalisme loopt spaak zonder oorlog. Wat je vertelt over de kruistochten is eigenlijk niet helemaal relevant. Als die expansiedrift dan gevaarlijk was, dan is het hoogtijd voor alle niet-Christelijke volkeren om zich heel hard tegen het Christendom te keren, want het Christendom zwaait de plak in 4 continenten heeft zowat 70% van de wereldeconomie in handen en zowat 80% van de militaire macht. En het Westen gebruikt wel degelijk haar arsenaal en ontzegt andere landen het recht een arsenaal op te bouwen. En veel erger nog dan de islam hebben Westerse multinationals water -en elektriciteitsvoorzieningen in handen. Ze kunnen gewoon de kraan dichtdraaien door de prijzen onmogelijk te maken (en ze doen het ook). Die opstand tegen Saddam was gelukt indien ze een klein duuwtje hadden gegeven. Ze hebben Saddam laten zitten omdat hij een dictator is met het mes op de keel en ze veel beter met hem konden onderhandelen dan met een samenraapsel etnische afgevaardigden. Het ging allemaal om geld. Natuurlijk gingen de sancties Saddam zelf niet treffen. De mensen die sancties hebben afgedwongen zijn geen lagereschool kinderen en waren zich daar 100% van bewust. Er zijn 1,5 miljoen mensen gestorven aan de gevolgen van die sancties. Het kon hen niets schelen. Al Zarquawi bestaat misschien niet eens. Als je de gewogen som neemt van alle nieuwsberichten rond zijn persoon, dan is het wel een sterke kerel. Hij heeft een oog verloren en een been in oorlogssituaties, maar geen probleem, hij heeft wel een dokter gevonden enzo en onthooft nu mensen voor de gein. Het lijkt wel dat zijn been is teruggegroeid op één of andere manier, want in andere berichten had hij wel 2 benen. Soit. Denk je dat Nick Berg echt door Al Qaeda werd vermoord? Dat kan, maar dan ben je slecht geïnformeerd. Noem mij eens wat leugens van Michael Moore... Ik zal u eens wat leugens noemen van GW Bush, Powell, Rumsfeld, Rice, Wolfowitz, Cheney, Tenet, Blair, Putin, Chirac en noem nog maar wat politiekers.
Joyous distrust is a sign of health. Everything absolute belongs to pathology. - Nietzsche Laatst gewijzigd door Funghus : 2 oktober 2004 om 12:52. |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
|
Citaat:
Trouwens, moest iedereen moslim zijn zoals velen onder hen zouden willen, dan sloegen ze elkaar nog de kop in. En op wie moeten ze de schuld dan steken? Juist, niet de sukkelaars organizeren de wereld maar moetsen ze het kunnen, zou de wereld dan veel beter zijn? En sukkelaars zijn er overal net zoals er overal mensen zijn die 'macht' hebben. Dat de macht nu veeleer in 'het westen' ligt is gewoon omdat de islamitische en andere werelden geen industriele revolutie en andere revoluties heeft doorgemaakt zoals dit in het westen na de middeleeuwen heeft plaats gehad. Technologische voorsprong... ook militair. Men kan inderdaad niet veel doen aan die maniakken die zichzelf opblazen. Ja je kan de radicale imams uit de moskee schoppen zoals in londen... maar dan 'prediken' ze gewoon verder op straat... of elders geheim in een kelder. Ook op internet gaat het lustig door... Kun je dat helemaal stoppen? Ik geloof van niet. Ik ben helemaal niet wanhopig. De wereld heeft gewoon geen enkele keuze dan met die aanslagen te leren leven tot dat die maniakken inzien dat het allemaal geen zin heeft en dat Allah hen niet zal komen helpen. De israelish zijn zulk een aanslagen trouwens ook al een beetje 'gewoon'. De rest van de wereld zal dat ook wel 'gewoon' worden. Oei kapitalisme loopt spaak zonder oorlog zeg je. Vandaar uw theorie dat alle geweld, alle oorlogen wel door het kapitalistische westen moet zijn veroorzaakt of op poten gezet. Zielig gewoon. Ik ben helemaal geen voorstander van het kapitalisme (want het staat op groei, bedrijven moeten alsmaar groeien, ook liefst het aantal consumenten, alsof de planeet maar mee groeit, van overbevolking nog nooit gehoord (met alle gevolgen vandien)... de islam die de touwtjes graag zou willen overnemen heeft van overbevolking trouwens ook nog nooit gehoord) maar ik ben ook zeker geen voorstander van het communisme of het islamisme dat er veel gelijkenis mee heeft. Waar ik wel voorstander van ben is voor zo veel mogelijk vrijheid en democratie. En dat is vandaag enkel terug te vinden in een 'westerse' maatschappij. Waarom zouden de christenen van vandaag zich massaal tegen het huidige christendom moeten keren? Ik schreef eerder al dat het huidige christendom niet meer het christendom is van in de middeleeuwen maar dat men dit van de islam die de seculiere staat afwijst niet kan zeggen. Het huidige christendom wijst de seculiere staat en de democratie niet af. Oei oei, 80 % van de militaire macht is in handen van het westen?... wees maar blij dat het niet omgekeerd is. En veel erger nog dan de islam hebben multinationals water en electriciteitsvoorzieningen in handen zeg je en ze kunnen de kraan gewoon dicht draaien door hoge prijzen? Ik dacht toch dat arabieren de oliekraan kunnen dichtdraaien of hebben ze dit in de jaren 70 niet gedaan? Neen ze hebben saddam laten zitten omdat ze niet direct wisten wie of wat er in de plaats moest komen en moesten ze tot in bagdad zijn doorgestoten dan hadden de amerikanen alle verantwoordelijkheid voor de heropbouw van het land en die wilden ze en konden ze niet nemen want ze konden moeilijk het land in rotzooi achter laten. Toen ze hitler in duitsland hadden verdreven zijn ze toch ook niet onmiddellijk vertrokken. Was het misschien om de Duitse olie te doen?) Wat men nu tegen hen gebruikt. Waarom zijn ze nog altijd hier, roepen sommigen? Waarom vertrekken ze niet? Terwijl de zelfmoordaanslagen op hen nog dagelijks door gaan? Trouwens, zelfmoordaanslagen hebben net het tegenovergestelde effect, ipv te vertrekken blijven ze nu zeker. Net zoals de israelisch ook harder worden in hun akties tegen de palestijnen. Die islamitische maniakken denken hen zo een lesje te leren terwijl ze in feite zelf een les te leren hebben. Men kan pas vertrekken als het land terug rustig is en een gekozen regering heeft en zonder die aanslagen van die jihad maniakken, die levende bommen, zouden er vandaag de dag geen doden meer te betreuren zijn en zou het land in volle heropbouw zijn. Trouwens het fabeltje, het is om de iraakse olie te pikken van de irakezen, dat ze daar vandaag de dag zijn.. als het daarvoor was dan waren ze toen reeds (in '91) tot in bagdad doorgedrongen om saddam eruit te schoppen. De amerikanen wisten nu echter niet dat de haat tegen hen zo groot was, ze dachten werkelijk dat ze door de irakezen als bevrijders zouden worden onthaald. Het gaat allemaal om geld zeg je? Daar maakt de islam gebruik van. Al wat jij zegt past in hun kraam. Al zarqawi bestaat niet zeg je? Die onthoofdingen zullen ook wel niet echt zijn of opgezet door de CIA. De Koran is geschreven door de CIA en de Israelish... Funghus schrijft: "Noem mij eens wat leugens van Michael Moore..." Ik had het wel gedacht. Jij gelooft Michael Moore voor 100 % net zoals een islamiet voor 100% in de koran gelooft en denkt dat al wat daarin staat van God komt. Alleen de anderen vertellen leugens, nietwaar? Laatst gewijzigd door smiley : 2 oktober 2004 om 14:17. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Vreemdeling
|
De leugens van Moore:
[size=-1]Fifty-nine Deceits in Fahrenheit 9/11[/size] Ik ben ook benieuwd naar de films Fahrenhype en Celsius 41.11 En een must read: [size=-1] How the Left Undermined America's Security Before 9/11[/size] -craban [size=-1] [/size] |
|
|
|
|
|
#52 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel vreemd dat media info die negatief zijn voor de VS en Bush allemaal als waarheid word beschouwd en dat alle positieve en pro-VS info als onwaar en beinvloed word beschouwd en dus dient om ons iets wijs te maken. Citaat:
Inderdaad zijn de problemen groot nu in Irak, zal ik zeker nooit proberen te ontkennen en dat vele irakezen de amerikanen liever zien gaan dan blijven maar dit is allemaal te danken aan de aanslagen van deze terroristen, als het aan Bush en de amerikanen had gelegen waren deze problemen er niet geweest. Deze aanslagen zijn er meteen na de oorlog gekomen dus de kans om aan een beter leven te bouwen voor de irakezen heeft men niet gekregen, en dat is de schuld van de terroristen en NIET van de amerikanen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Parlementsvoorzitter
|
@ Illwill
Met "de media" bedoel ik zowel de pro- als contra-Bush media... dus de rest van je betoog snijdt hier geen hout. Het omverwerpen van Saddam is op zich GEEN justificatie. Klinkt hard, maar het is niet anders. De VS heeft gedurende decennia dictators gesponsord, gesteund (inclusief Saddam en ook toen hij reeds z'n beestigheden tegen de eigen bevolking beging) en toen was er zogezegd geen vuiltje aan de lucht? Komaan, dat slik je nou toch zelf niet? En ja, Amerika draagt verantwoordelijkheid. Je moet dat niet simpelweg op de nek schuiven van de terroristen. Toen Bush besloot om Irak binnen te vallen was hij heel goed op de hoogte van de risico's en van de realiteit dat het fundamentalisme zou opflakkeren. Het was zelfs méér dan een risico, het was gewoon een zekerheid dat dit zou gebeuren. Alleen de mate waarin was nog een vraagteken. Awel, dat weten we nu. En Bush draagt verantwoordelijkheid. Als ik m'n Rottweiler laat loslopen in jouw tuin en ik weet dat het een aggressief beest is, dan moet ik me niet verschuilen achter "die boze hond" wanneer hij je kinderen aan flarden scheurt. Of vind je dat wel een acceptabele redenering soms ? Zolang Amerikaanse bedrijven de wederopbouw monopoliseren, zie ik geen enkele reden waarom de internationale gemeenschap daar z'n centen in moet steken. Simple enough? Wij hebben die oorlog geenszins gewild, hebben hem afgeraden en hij is er toch gekomen... Logisch dat de US nu het prijskaartje draagt voor z'n avontuur. Dus, ze doen maar... alleen jammer dat het prijskaartje nu wordt opgedrongen aan de Iraakse bevolking. De argumentatie voor deze oorlog was dubbel (lees nog eens na, het is allemaal terug te vinden op het www): 1. WMD's; die zijn niet gevonden omdat ze er niet waren. De US heeft dit al toegegeven en zoekt er zelfs niet eens meer actief naar (met uitzondering van een paar schijnvertoningen in de marge). De informatie waarop Bush zich heeft gebaseerd was leugenachtig en gemanipuleerd. Daar zijn we ondertussen ook al achter (incluis de parlementaire onderzoekscommissies in de VS zelf). 2. National security: het internationaal terrorisme. Een volslagen non-argument, want ook daar zijn de banden tussen Saddam en de internationale terreurorganisaties niet bewezen. Kerry gooide het Bush nog voor de voeten tijdens het jongste debat en als er al zoiets zou bestaan, dan zou dat toch voor Bush hét gedroomde argument zijn geweest om het debat te winnen op dit punt? Dus neen, deze invasie heeft in de strijd tegen het internationaal terrorisme geen zoden aan de dijk gezet. Het humanitaire argument is er gekomen toen Bagdad al maanden bezet was... "plots" werd dat het motief voor de hele oefening, terwijl dit daarvoor nauwelijks ter sprake was gekomen. Sorry, maar dit is absoluut ongeloofwaardig. Da's de taktiek van het "eerst schieten en je daarna afvragen waarom je geschoten hebt". Antwoord mij nu eens op een andere vraag, die heel parallel ligt met jouw argumentatie: wat belet China om Taiwan binnen te vallen? Het is toch aangetoond dat Taiwan zich zwaar aan het bewapenen is (met WMD's) en dat die wapens op China gericht zijn? En volgens de Chinese overheid is het regime daar ook wederrechtelijk. Hoe ga je daartegen argumenteren, wetende dat de US hier een heel ander precedent geschapen heeft? [SIZE=1]Antwoord: never lose the moral highground... en dat heeft de US hier wel gedaan.[/SIZE]
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat Meneer Bush momenteel niet beseft is dat zijn "grote oefening" aangetoond heeft dat de USA geen supermacht (meer) is.
Een vorige generatie kon op de onvoorstelbare puinhopen van WO II de ruines helpen heropbouwen,(West-Europa en Japan stonden verbazingwekkend snel weer op hun poten),de VS-economie weer omturnen op vredesvoet (wat de UK niet zo snel gelukt is overigens...) en ondertussen de Russische beer koest houden. Och,laat ons er geen doekjes om draaien,de politiek in de aanloop naar- en de afwikkeling van- WO II was ook niet zo duidelijk "The Good against the Bad".In oorlogen sneuvelt de waarheid altijd als eerste! Zelfs de catastrofe op het Koreaanse schiereiland werd uiteindelijk redelijk goed bemeesterd.(die oorlog vond plaats terwijl de VS eigenlijk nog in volle ONT-wapening van zijn conventioneel oorlogsapparaat was).De Rooien kregen de armoedege Noordelijke provincies en rotten daar nog altijd weg.Ondertussen is Zuid-Korea een economische macht van formaat geworden! Vietnam was een eerste aanwijzing dat er iets fout liep.Een oorlog waarbij de VS elke slag van belang wonnen,om dan te ontdekken dat daarmee de oorlog niet gewonnen is. Momenteel is de VS perfekt in staat gelijk welke tegenstander in puin te leggen.Maar daarmee stopt het! Geen bekwaamheid om bondgenoten te vinden,hoge VS-officieren hebben geen echt netwerk,geen kontakten meer in het buitenland buiten het NATO-kringetje..... De VS-belastingsbetaler krijgt een indrukwekkende rekening voorgeschoteld zonder echte hoop op een terugbetaling of zelfs maar echte jobs in "mainland-USA". VS-politici die zich buiten de USA wagen vinden niet echt meer de dankbare en respectvolle gesprekspartners die ze vroeger hadden...... In de trainingskampen van de US-Army en Marines worden prima soldaten gevormd,die voorzien worden van de beste uitrusting die er te koop is. Maar hun inspanningen en offers zijn zinloos.Want niemand neemt het van hen over,eens de strijd gestreden is!In die cruciale eerste 6 maanden na de inval in Irak waren de enige zorgen voor de US de overblijfselen van Saddams regime.De VS-troepen konden op redelijk veel sympathie rekenen van de Iraakse bevolking.Die eerste maanden zijn echter politiek verkwanseld.Want er waren geen "opperkrijgsheren met politieke neus" als een Marschall,een Nimitz,een Mac Arthur of een Eisenhouwer aanwezig! |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dat het enkel om olie te doen was is ook even geloofwaardig, er is geen enkel bewijs tot op heden waaruit je kan afleiden en zien dat men enkel met de olie bezig is. We zullen zien wat de toekomst zal geven maar ik ga geen vooroordelen maken zonder bewijzen. |
||
|
|
|
|
|
#57 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Eigenlijk, en dat is het ironische van de situatie, was Irak zowat één van de weinige landen in de regio waar het fundamentalisme en de terreur geen voet aan de grond hadden... alleen ten koste van een verschroeiend dictatoriaal bestuur. Ironisch, ware het niet dat het allemaal zo intriest is. Citaat:
Wat zijn dan de ware motieven? Time will tell... Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat het ware verhaal niet echt mooi zal klinken als legacy van één van de meest middelmatige presidenten die de US heeft gehad (met uitzondering van die pindaboer dan).
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font] Laatst gewijzigd door de Vexille : 3 oktober 2004 om 20:18. |
||
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#59 | ||||||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
(I'm a sucker for deviation.) Citaat:
Je moet dat groeiende leger van juristen toch iets laten doen? Citaat:
Mijn buik zegt me dat conflicten niet op een beschaafde manier op te lossen zijn,omdat beschaving voor mijn buik hetzelfde is als het ontkennen van conflicten. Meningsverschillen zijn een product van beschaving, maar conflicten zijn er van nature, en daar helpt beschaving geen lievemoederen aan. Citaat:
Waarom zou ik een visie en een mening moeten hebben over Irak? Waarom zou ik niet gewoon mogen kijken, vanop mijn momenteel nog erg comfortabele zitje op het balkon van de wereldgeschiedenis? Ik kan er geen zak aan veranderen, waarom zou een dode in Irak mij meer moeten interesseren dan Idool 2004? Citaat:
Citaat:
Als hij begint over wat gelovigen van andere religies zouden moeten doen, vind ik hem een zeikerd, of, om het met de woorden van de zoon van god zelve te zeggen: kijk eens of er in je eigen oog geen balk van jewelste hangt. (Per slot van rekening ben �*k niet diegene die me op vijftien november e.k. in een jurk zal hijsen om de monarchie alle heil toe te wensen.) (Off-topic: in mijn opvatting zijn Hitler en Stalin, en niet datgene wat wij onder democratie verstaan, de directe erfgenamen van de Franse revolutie.) Citaat:
Citaat:
Meer kan ik er niet over zeggen. Daarnet spoelde ik een liter drinkbaar water door het toilet ter verwijdering van 25 cl urine. Dat is een feit. Voor de ruimdenkenden onder ons een offer. Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 4 oktober 2004 om 02:11. |
||||||||||
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|