Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2004, 23:42   #41
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Dom!?! Dit vind ik helemaal niet dom. Ik vind het laf van de vlamingen dat ze hun rug naar Brussel toekeren. De stad is voor 90% verfranst, dus ze is verloren en dat die tienduizend gasten die daar nog wonen, maar vlug naar Vlaanderen verhuizen. Ik ben deze slaafse mentaliteit kotsbeu. Die paar duizend vlamingen die er nog wonen verdienen het grootste respect. Ik herhaal het nog eens: wat verfranst werd, kan en moet terug vervlaamst worden. De vlamingen laten zich gijzelen, omdat ze te braaf zijn en dat heeft helemaal niks te maken met Brussel. Ik kan u verzekeren dat, indien we zo arrogant waren als dat frans gespuis, we al een mooi aantal jaren onafhankelijk waren met Brussel als hoofdstad.
1. een significant deel van die vlamingen beschouwt zichzelf veel eerder als 'Brusselaar' dan als 'Vlaming'. Meer dan de helft waarschijnlijk, gezien het VB er niet de absolute meerderheid haalt en de Brusselse situatie quasi op maat gesneden is voor het VB
2. Indien we zo arrogant waren als... Idd u hebt gelijk, maar als ik in Brussel kom dan kan ik dat echt niet meer als een vlaamse stad beschouwen, zelfs soms nog moeilijk als een europese(!)

Bovendien weiger ik Brussel zomaar 'aan te hechten', als de brusselaars voor Vlaanderen kiezen, mij goed. Indien niet, dan veel succes gewenst. Waarom het risico lopen dat je daar aanslepende conflicten krijgt door een bevolking tegen zijn zin op te slorpen? Als het onafhankelijk vlaanderen er ooit komt, zou ik het fijn vinden als daar voor een keertje is geen onderdrukking/aanhechting zonder consultatie aan te pas is gekomen...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 07:46   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
1. een significant deel van die vlamingen beschouwt zichzelf veel eerder als 'Brusselaar' dan als 'Vlaming'. Meer dan de helft waarschijnlijk, gezien het VB er niet de absolute meerderheid haalt en de Brusselse situatie quasi op maat gesneden is voor het VB.
Foute stelling.

Vlaamse identiteit en stemmen op het Vlaams Blok gaan niet noodzakelijk hand in hand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 22:36   #43
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Foute stelling.

Vlaamse identiteit en stemmen op het Vlaams Blok gaan niet noodzakelijk hand in hand.
Ik kan me moeilijk anders inbeelden. Brussel is zowel qua problemen met de franstaligen en qua problemen met de migranten absoluut recordhouder van het land. En als je dan ziet dat de andere vlaamse partijen daar elke keer weer vlaamse belangen te grabbel gooien...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be