![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom niet? het is toch van jou?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk hoort de "eigen woning" bij het verworven kapitaal.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De onderzoekers onderzoeken gewoon als robotten elk land zonder politieke voorkeur. Dus wat wil je eigenlijk aantonen? 'Omdat België een rijk land is, moet het blijven bestaan?' Ik durf te wedden dat het Belgisch gemiddelde door de Vlaming naar omhoog getrokken zal geweest zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mediaan zou nog beter zijn. Die bestaat echt ![]() Maar ik vraag mij dus in de eerste plaats al af of we het vastgoed meetellen of niet. Ik zou eerlijk gezegd verwonderd zijn te weten dat de gemiddelde Belg zoveel spaargeld heeft, onafhankelijk van zijn immo bezit. Aan de andere kant, als immo erin zit, dan is dat eigenlijk geen betekenisvol getal: we bezitten "gemiddeld" een derde of een vierde van een huis of zo. Een hoge immo prijs is ook niet optelbaar, dat is geen "echte waarde" in zijn geheel. We hebben in Spanje en dergelijke gezien hoe snel dat getal dan verdampt. Immo prijzen zijn speculatief, en steunen dus op een hypothese. Dus nog eens: weten we of de immo prijzen daarin zitten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Een huis kan je nog altijd niet uitgeven en het is een noodzakelijk iets.
Immo prijzen kunnen bovendien door bubbels opgeblazen worden. Ik heb mijn woning in 1993 gebouw en dus voor de bubble. Dit zou nu het dubbele waard zijn en men zou dus kunnen veronderstellen dat ik daarmee dubbel zoveel vermogen zou hebben. Qua effectieve koopkracht ben ik daar niets mee, want als ik het zou verkopen, kan ik in het beste geval ...hetzelfde kopen. Als het doel natuurlijk is om een vermogensbelasting te gaan heffen is het natuurlijk net wel interessant om het erbij te tellen... Is gewoon bs om mensen iets te laten geloven, terwijl men in werkelijkheid er geen bal meer door heeft, door dat zogezegde vermogen. Bovendien kan je geen enkele vergelijking maken tussen landen, omdat bijvoorbeeld het gewone leven veel goedkoper kan zijn in andere landen dan hier. Laatst gewijzigd door non-conformist : 24 september 2014 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pagina 15. Gemiddeld vermogen PER GEZIN, immo inbegrepen: 369 000 Euro (amaai !). Mediaan vermogen PER GEZIN: 251 500 Euro (amaai). Als je naar de spaarcenten gaat kijken: Gemiddeld: 112 000 Euro spaargeld en 68 000 Euro schuld Mediaan: 27 000 Euro spaargeld en 40 000 Euro schuld. De mediaan is wel degelijk een realistische voorstelling van de zaak. Dat er 20 stinkend rijken bijgekomen zijn verandert de mediaan bijna niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() De rijkste 500 Franse families hebben onder meer via 54 holdings 17 miljard euro in België geparkeerd. Dat blijkt uit onderzoek van De Tijd en L'Echo. Van de top 100 is een vijfde op een of andere manier aanwezig in ons land. Tien procent van die top is ondertussen al in België gedomicilieerd, onder meer om aan de Franse vermogensbelasting te ontsnappen. Hoeveel van de 250.000 Fransen in België hier als fiscaal vluchteling zijn neergestreken, is officieel niet bekend. Het Franse consulaat publiceerde in april een studie over de Franse gemeenschap in België. Daarin werd opgemerkt dat het aantal Fransen dat om fiscale redenen naar ons land is verhuisd zeker minder dan 1.000 bedraagt. Het tijdschrift Juliette & Victor, dat zich op Fransen in ons land richt, sprak dat tegen en schoof een cijfer van 5.000 naar vo... http://nieuws.vtm.be/buitenland/1081...oont-belgieren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is al heel wat genuanceerder. Dank aan al de opzoekers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ... en in feite dichter bij de realiteit.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele rijken kunnen het gemiddelde danig omhoog trekken ; enkele armen kunnen dat niet even hard naar beneden trekken, want daarvoor zouden ze ongeveer evenveel in de schuld moeten gaan dan die rijken rijk zijn, en voor stervelingen lukt zoiets niet - enkel staten en gelijkaardige gedrochten kunnen zwaar negatief gaan. Maar de mediaan is een veel robuustere meting: dat is de Belg die "halverwege de ladder" zit. Echter, volgens mij hebben ze in die tabel de mediaan PER POST genomen, en niet de "mediane Belg" want de cijfers kloppen niet met elkaar in die kolom (moest het om een en dezelfde persoon gaan). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, over Cuba en Noord Korea, onze bester Petercam werkt daar aan grote projecten.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk hoort een huis daarbij...
In belgië zijn we zowat met een baksteen in onze maag geboren, het feit dat de belg er als bijna absolute prioriteit voor zorgt dat hij een eigen woonst heeft zorgt ervoor dat honderdduizenden mensen met een modaal inkomen en later een heel (te...) modaal pensioen toch normaal kunnen leven. Wij vinden dat normaal, maar dat is echt niet overal zo. In belgië heeft +/- 70% van de mensen een eigen woonst. Dat is dubbel zoveel als duitsland. De activa klasse waarin je belegt en/of spaart is van geen belang : het gaat om het totaal vermogen en dat is altijd vergelijkbaar. Zolang men correct meet (openstaande hypotheekschuld niet meenemen in de meting) zijn die cijfers relevant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Maar ook alle andere vastgoed. Als iemand ipv kasbonnetjes te kopen liever een huis koopt om het te verhuren is dat evenzeer een belegging en hoort dat evenzeer tot zijn vermogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan af en toe eens geen kwaad om enkele kerncijfers in de groep te gooien, om de doemscenario's wat te relativeren. We leven hier niet in Roemenië of in Ierland. Je opmerking is overigens totaal naast de kwestie. Het zou er verdomme nogal aan mankeren dat die onderzoekers zonder politieke agenda werken... Waar haal je toch zulke waangedachten ? Wat ik wil aantonen mits objectieve cijfers is dat de onheilsprofeten en doemdenkers een hoop potzeikers zijn en dat internationaal vergelijkbare cijfers zwart op wit aantonen dat we in de absolute kopgroep zitten. Wil dat zeggen dat alles goed gaat ? Neen Maar het toont vrij ondubbelzinnig aan dat we het beter doen dan (zeer) veel anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Burger
|
![]() En waarom zou het gemiddelde door de vlaming omhooggetrokken zijn? Ik denk niet dat de franstaligen arme boertjes zijn, hm?
|
![]() |
![]() |