![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je bent dus prof aan MIT, Harvard, Stanford en verder ook Leuven en Louvain la neuve. Straffe stoten, bij wie publiceert ge?
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
herinner je je hoe de emeritus professor beweerde dat 81% van de belgische inkomsten uit vlaanderen kwamen volgens het NIS? 'nuff said
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
enneuh, zouden er in vlaander'n ook geen scholen zijn met bewaking?
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Zou de hoofdtad van Europa en de Navo niet op nr 1 moeten staan, en als we heel ruimdenken zijn op 2, na London?
![]() |
#46 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk, gm10, ik heb geen zin en geen tijd om weer een nietes/welles-spelletje met je te spelen. Jij zal nooit willen erkennen dat de Brusselse economie vooral werkt met Vlaamse arbeidskrachten én dat je die niet in 1-2-3 door Brusselaars kan vervangen. Brusselaars die bovendien nog eens veelal te laag geschoold zijn en die dus een dure en lange opleiding nodig hebben. Jij denkt dat die internationale bedrijven die nu in Brussel zitten tijd en goesting hebben om geld te investeren in de opleiding van die Brusselaars (wie gaat het anders betalen?) Hoe je het ook draait of keert, die herscholing van Brusselaars zal enorm veel geld en enorm veel tijd kosten en multinationals hebben geen tijd. Die kosten zal je overigens op één of ander manier moeten bekostigen en daar zullen die bedrijven dan weer voor moeten opdraaien terwijl ze nu al beschikken over goed opgeleidt personeel, jammer voor jou, grotendeels Vlamingen. Bovendien is het in vele Brusselse scholen slecht gesteld door een mindere opleiding en de grote agressie, soms een gevolg van de grote arabisering van die scholen. Natuurlijk zullen die 500.000 Vlamingen niet onmiddelijk werk vinden in Vlaanderen, maar Vlaanderen heeft toch enkele dingen voor op Brussel zoals het hoger opgeleidde personeel, minder sociale lasten en moet het niet onderdoen voor Brussel qua infrastructuur. Ik weet dat jij denkt dat Brussel van de ene dag op de andere dag zonder Vlaanderen verder kan, maar als je heel even diep vanbinnen nadenkt, zal je zien dat een illusie is... Alé kom, pak nu maar weer uit met smileys en arrogante posts vol scheldwoorden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom Vlaanderen plots minder sociale lasten zou heffen als Brussel. Zeker niet in een geval waar de twee moeten vergeleken worden als keuzen voor een bedrijf, i.e. een onafhankelijkheidsscenario. Uw argumentatie beperkt zich uiteindelijk dus tot de rest van uw post: De Brusselaars zijn dommer. Allez, we zullen het daar dan maar bij laten he, deze domme Brusselaar laat u zagen. Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Times change ... ja maar eh, we moeten daar niet altijd mee akkoord gaan hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat onderwijs betreft,
Wel ons hoge school, was in den opstart wat mijn opleiding betrof, ... We hadden dus inderdaad nog niet zo veel en in vergelijking met de giganten waar we mee samenwerkten (Hogeschool in Groningen en in een vroeg stadium Wageninge) waren we nen minismurf. We moesten dus ook een paar maal beroep doen op hun infrastructuur zelf op hun docenten voor een paar heel specifieke vakken. Maar wij moesten wel ons opleiding en ons stagen op 3 jaar erdoor rammen daar waar ge er in het hollands systeem desnoods 7 keer uw eerste jaar moogt herdoen, of vakken moogt "meenemen" tot in het derde jaar. Zo kon dus een derdejaars zijn cursuske fysica 1' jaar bv doen in zijnen 3 ' zit van het 3' jaar en zo toch zijn papierken halen, ... Waarde van diploma ? ... (ik stel mij daar in alle bescheidenheid serieuse vragen over... ) Bovendien heb ik het dan nog nie eens gehad over hun talenkennis... Uiteindelijk heb ik met mijn diplomeke nog niks gedaan ook, ja het garandeerd mij nu een hogere graad, maar buiten een aantal practische en theoretische dingen die ik nog gebruik uit mijn opleiding heeft mijn job totaal maar dan ook totaal niks te maken met mijn studie. Waarmee ik maar wil zeggen dat ons opleidingsniveau inderdaad vrij degelijk is. Wij worden immers verplicht massa's stof te processen op 3 jaar, daar waar de meeste andere europeanen daar veel meer tijd voor krijgen en dan nog de luxe hebben het in maar 1 taal te doen. Ons taalniveau is zo hoog dat we zelf cursussen kunnen volgen in vreemde talen, ik volg bijna geen cursussen meer in het nederlands, die zijn bijna altijd in het engels en soms zelf in 't frans (alhoewel ik da wel tracht te vermijden ... ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
En natuurlijk zorgt Broeksele voor de opvang van haar parasieten zonder ook maar één frank van het arme Vlaanderen aan te nemen. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wegens tekort aan studenten gaat de ULB al jaren in het buitenland studenten ronselen. Ze gaan persoonlijk naar de Filippijnen om te ronselen, betalen het vliegtuigticket, de huisvesting in Brussel met gratis internetaansluiting en daarbovenop 800 euro per maand zakgeld. Ik ken persoonlijk zo studenten. Ga eens kijken rond de ULB. Het stikt er van de Filipinos, Chinezen...en dat allemaal met het geld van de belastingbetaler.
![]() |
#52 |
|
![]() Euhm, de ULB is de grootse univ van ons land...
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zo zaten wij met chinezen in de klas die noch engels noch nederlands praatten
![]() |
![]() |
#55 | |||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en sinds wanneer financieren bedrijven de opleiding van die fenomenaal hooggeschoolde vlamingen? en ik die dacht dat de overheid dit deed in belgie en natuurlijk willen bedrijven brusselaars helpen het is namelijk altijd voordeliger om je werkvolk in je eigen land te hebben (tenzij de vlamingen de rol van de mexicanen willen spelen die een centje moeten verdienen in de VS) Citaat:
Citaat:
Citaat:
snel enkel prefab wolkenkrabbertjes plaatsen tussen mechelen en sint niklaas? en de antwerpse metro, is die ondertussen al klaar ![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 29 september 2004 om 17:50. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
In Vlaanderen liggen ze een pak lager, dus moet er per werkloze minder afgedragen worden door een werkende Vlamingen. Nu kan je wel stellen, als Brussel zijn half miljoen Vlaamse pendelaars buitengooit, stijgt de werkloosheid in Vlaanderen, maar dan is Brussel een groot pak van zijn werknemers kwijt. Als je dan die Vlamingen wil vervangen door Brusselaars, zal dat enorm veel tijd en geld kosten om ze te (her)scholen en jij weet net zo goed als ik dat die bedrijven tegenwoordig daar geen tijd, noch het geld voor hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
A. Vlaanderen B. Brussel C. Wallonië Als je B antwoordt, waarom zit men dan met een werkloosheid van 22% ? Citaat:
Die bedrijven hoeven de Vlamingen niet meer op te leiden, ze hebben ze toch al? Waar haal je dit nu weer vandaan? Als de Brusselse overheid haar werknemers moet herscholen, moet ze dat geld toch ergens vandaan halen? En van Vlaanderen zal het niet meer komen dan. Als je als bedrijf moet kiezen tussen: A. Een opgeleide Vlaming die toch al in dienst is of B. Een Brusselaar die nog opgeleid dient te worden en waarop ze x-aantal maanden moeten wachten dan is de keuze snel gemaakt denk ik. Als je zelfs dat onkent, dan houdt iedere discussie natuurlijk op. Citaat:
Denk jij nu werkelijk dat die bedrijven één of andere voorliefde hebben voor Brussel? Neen. Ze zitten daar door de concentratie van overheden, het aanbod van goed opgeleide werknemers, voor het grootste deel Vlamingen. Citaat:
Brussel is geen wereldmacht en Vlaanderen geen ontwikkelingsland. Citaat:
Citaat:
Met het vrijgekomen geld kan je de armoede en de daaraan gekoppelde werkloosheid in steden als Antwerpen wegwerken... Citaat:
![]() Bovendien is het bouwen van nieuwe infrastructuur goedkoper dan het onderhouden enerzijds en het herscholen van duizenden bugers anderzijds... Citaat:
Citaat:
Maar ik wil niet verder gaan met de Walen. Als je even heel eerlijk bent, dan weet ook jij dat Brussel beter af is zonder Wallonië en met Vlaanderen. Dit is een keuze die de Brusselaars zelf moeten maken, al ben ik er niet zo zeker van dat twee regio's met een grote werkloosheid elkaar veel goeds zullen bijbrengen. Natuurlijk zouden er een in Brussel als Vlaamse hoofdstad eerlijke faciliteiten zijn voor de franstaligen. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
volgens jou zijn zaventem (aheum) en A'pen dus belangrijker dus volgens jou zijn brussel, zaventem en a'pen goed voor >60% van het BNP ik geef je een kans om jezelf te corrigeren Citaat:
Citaat:
je doet net alsof de brusselaars debielen zijn die hooghartigheid kan je duur komen te staan Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
2. Je gaat er van uit dat de vlamingen blijkbaar superieur zijn? Waarom zou men in brussel niet kunnen wat men in VL kan en beter eens men zelfbestuur heeft? Citaat:
als men de brusselaars beter kan opleiden, dan zijn de pendelaars gedeeltelijk overbodig Citaat:
Citaat:
wat is het alternatief dan??? Citaat:
Citaat:
je meent het? Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Ik had hier graag aan toegevoegd dat het spijtig genoeg niet de Brusselaars zelf zullen zijn die zullen kunnen kiezen bij welke natie in wording ze willen aansluiten maar dat het hoofdzakelijk de monoglottische Waalse en Brusselse politici zullen zijn die hun schaapjes zullen misleiden. Het is duidelijk dat de splitising van België door Wallonië zal worden geeist na het wegvallen van de jaarlijkse hold-up van Vlaanderen. Zelfs het verleggen van de beddingen van de geldstromen van Vlaanderen naar Brussel en Wallonië zal voor een secessie zorgen omdat dan de pleitbezorgers voor een unitair België wegens machtsverlies zullen moeten zwijgen.
![]() |
![]() |
#60 |
Burger
|
![]() De bazen van de grote ondernemingen zijn vooral vlamingen.
Slecht 28% franstalige ondernemers bij de 1000 grootste bedrijven in Belgie. 66 % zijn nederlandstalig, 5% engelstalig en 1% duitstalig. In Brussel is 49% franstalig en 45% nederlandstalig bij de industriele en commerciele ondernemingen. De verhouding in Belgie tussen nederlandstaligen en franstaligen is ongeveer 55/45. Vlaanderen staat voor 57,3% van het brutto binnenlands product, Wallonië 23,7% en Brussel 18,9%. Besluit : Het kennen van verschillende talen speelt een niet te onderschatten rol ook voor de hogere functies. Bron La Dernière Heure |
![]() |
![]() |