Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2014, 06:24   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wel, dat we naar een samenlevinkske gaan waarin we allemaal ondernemerkes moeten zijn hé.
Het steunt mijn stelling gewoon dat de staat vooral dient (en dat belastingen vooral dienen) om de copains van de staat stinkend rijk te maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 06:27   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik heb niet ontkend dat ik racist ben hoor. Ik geloof dat de kruising tussen rassen tot hoogwaardiger mensen leidt. Inteelt is nefast voor het voortbestaan van onze soort.

In die zin ben ik een volbloed-racist.

Kruisen moet aangemoedigd of op z'n minst gesubsidieerd worden. Hetorozygotische kinderen moeten meer kindergeld krijgen dan homozygotische kinderen. Of ze moeten belastingvermindering krijgen naarmate hun graad van heterozygociteit (makkelijk te testen met genetische tests, tegenwoordig).

Enfin, ik kan daar uren over doorgaan. Het CGKR kan me gelukkig niet treffen, want ik pleit voor outbreeding, in plaats van gevaarlijke inbreeding. Yes!!!
Ik heb zelden een walgelijker stukje nazi propaganda gelezen. Maar goed.

Eens we het superieure mengras hebben gemaakt, moeten we dan allemaal de kampen in, want, tenzij we 7-potige martianen ontdekken, hoe gaan we DAN outbreeden, eens we gehomogeniseerd zijn ? Hoe gaan we de aardse inteelt vermijden eens we "een enkel koffiekleurig ras" zijn ?
Oud 18 oktober 2014, 08:03   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik heb niet ontkend dat ik racist ben hoor. Ik geloof dat de kruising tussen rassen tot hoogwaardiger mensen leidt. Inteelt is nefast voor het voortbestaan van onze soort.

Kruisen moet aangemoedigd of op z'n minst gesubsidieerd worden. Hetorozygotische kinderen moeten meer kindergeld krijgen dan homozygotische kinderen. Of ze moeten belastingvermindering krijgen naarmate hun graad van heterozygociteit (makkelijk te testen met genetische tests, tegenwoordig).

Enfin, ik kan daar uren over doorgaan. Het CGKR kan me gelukkig niet treffen, want ik pleit voor outbreeding, in plaats van gevaarlijke inbreeding. Yes!!!

Als ze superieur zijn moeten ze precies geen aanmoediging krijgen, dan worden ze vanzelf wel beter.

Ja kijk het kruisen van de humane genome database zoals het nu gebeurt is volgens mij inderdaad niet slecht voor onze economie. Dus de migrantengolf zal een heterozygote golf geven.

Waar we meer moeten mee bezig zijn, daarentegen is hoe kun je die talenten inzetten om beter te performeren in de toekomstige maatschappij
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 09:41   #44
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
K&K graag.
Heb jij iets tegen Aziatische stoeipoezen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 12:50   #45
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Laat mij raden wat de moraal is van uw verhaal. Iemand had kritiek op Francken en ge vond dat hypocriet.
Zie, ik kan dat zeggen in 1 zin. Zo moeilijk is dat toch niet?
En dan nog zonder racistische uitspraken te doen.
Oud 18 oktober 2014, 12:52   #46
WetIsWet
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Mag ik er u op wijzen dat alle kinderen 'heterozygotische' kinderen zijn? Bovendien zou ik je aanraden van de definitie van heterozygotisch eens op te zoeken zodat je in de toekomst kan meepraten zonder een bulderlach te veroorzaken.
Oud 18 oktober 2014, 12:53   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mens heeft een uniek contract sinds de jaren '70 en is de enige grootimporteur van contactlenzen in ons land. De man is steenrijk. Kreeg vette subsidies om zijn kasteel van een paar tiental miljoen euro te renoveren.
...
Wie a zegt moet ook b zeggen.
Trouwens, als er maar één is, dan heb je nu ook al veel gezegd.

Dus geef zijn naam en dat van zijn bedrijf dan maar.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 12:55   #48
WetIsWet
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In welke zin. Ik meen elk woord dat ik zeg. Ik heb jarenlang over dit onderwerp gedoceerd aan een toffe universiteit, en werd daarvoor schappelijk betaald, dus dat telt.

Maar misschien druk ik het nogal academisch uit. Kan ook aan de 3 flessen Skol liggen die ik zopas achterover heb geslagen op Bon Marché in Kinshasa. Erh.
Jij, gedoceerd? In pol en soc misschien, maar zeker niet in de genetica want dan zou je weten dat 'heterozygotische' kinderen totale flauwe kul is.
Oud 18 oktober 2014, 12:57   #49
WetIsWet
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge weet toch dat ge zelf het product zijt van vermenging.

Waarschijnlijk zitten een paar % neanderthaler genen in u. Dat is zelfs geen ander ras, maar een andere soort!
Normaal zitten er tussen de 96% en de 98% genen in je van een andere soort. Het exacte getal is voorwerp van discussie.
Oud 18 oktober 2014, 14:24   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-- contactlenzen zijn immers voor blauwogende blondharige hoogduitsers en flamen, niet voor negroïde of aziatische types, die hebben immers stevige ogen omdat ze dikwijls in het bos op apen jagen en dus een goede visie moeten hebben.
Ik heb het altijd vermoed dat Aziaten apen in hun eten draaiden.
Ik vind dat alles behalve een goeie visie op gastronomie.
Mij hebben ze de laatste keer gezien bij de Chinees om de hoek...

Citaat:
Tot zijn verbazing huwde echter zijn bloedeigen zoon een sub-humaan vrouwtje van een ander ras, zo'n thaïs babbelding uit de bordelen van Bangkok, en kweekte er twee heel heterozygotische mestiezenkinderen mee (voor wie mestiezen te technisch klinkt: bastaarden).
Een goede troll is een geïnformeerde troll.
Je hebt kwaliteiten, maar toch nog een pak studiewerk voor de boeg.
Oud 18 oktober 2014, 14:28   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer in dit draadje een link te leggen tussen de nieuwe politieke filosofie waarin we ons bevinden ("iedereen ondernemer") en de incidenten rond een racistische staatssecretaris die dan nog precies immigratie als onderwerp toegeworpen krijgt.

Zie je die link niet?
Leg liever een de link tussen de vorige politieke visie ('iedereen steuntrekker') en de huidige crisis van onze welvaartstaat.
Dan zal je de 'nieuwe' visie 'iedereen ondernemer' misschien een poging waard achten....
Citaat:
Ook al druk ik me wat histrionisch uit.
't Valt mee.
Als je inhoudelijk geen aandacht kan trekken, moet je het vormelijk maar proberen.
Oud 18 oktober 2014, 14:31   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kruisen moet aangemoedigd of op z'n minst gesubsidieerd worden.
Kweken moet stilaan ontmoedigd worden.
Als je een subsidievoorstel doet, betaal dan vasectomie en sterilisatie terug.
Nog beter: als jij het laat doen, mag je mij de factuur sturen.
Ik betaal ze met plezier.
Oud 18 oktober 2014, 14:36   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb jarenlang over dit onderwerp gedoceerd aan een toffe universiteit

Citaat:
, en werd daarvoor schappelijk betaald, dus dat telt.

Maar misschien druk ik het nogal academisch uit. Kan ook aan de 3 flessen Skol liggen die ik zopas achterover heb geslagen op Bon Marché in Kinshasa. Erh.
Schappelijk betaald voor onwetenschappelijke uitleg....
Dat zal niet zonder piston gebeurd zijn....
Oud 18 oktober 2014, 16:44   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Schappelijk betaald voor onwetenschappelijke uitleg....
Dat zal niet zonder piston gebeurd zijn....
Vandaar dat het er zo tof was
Oud 18 oktober 2014, 18:08   #55
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Mag ik er u op wijzen dat alle kinderen 'heterozygotische' kinderen zijn? Bovendien zou ik je aanraden van de definitie van heterozygotisch eens op te zoeken zodat je in de toekomst kan meepraten zonder een bulderlach te veroorzaken.
Maar er is toch een heel groot verschil in het aantal heterozygote allelen/genen in een mulat in vergelijking met het aantal heterozygote allelen/genen in een europees kind, dacht ik. Allez, onderzoek toont dat toch aan. Hoe groter de genetische afstand tussen de ouders, hoe hoger het aantal heterozygote genen van de kinderen, en hoe kleiner het aantal homozygote genen.

En volgens biologen levert dat een voordeel hé ("hybrid vigor"). Wat wellicht het succes van mulatten verklaart.

Dus een kind met 1 miljoen heterozygote genen (een mulat), tegenover een kind met een paar duizend heterozygote genen (een ingeteeld europees kind), laat zeker toe over "heterozygotische" en "homozygotische" babies te praten.

Maar ik ben gelukkig geen geneticus. Dus val me vooral aan. Maar wel met bronnetjes.

http://www.telegraph.co.uk/comment/6...-up-world.html

Herinner me toch ook vaag mijn cursus biologie in het derde secundair, rond homo- en heterozygose en wat Darwin over "hybrid vigor" schreef. Maar 't is lang geleden, ja.

Laatst gewijzigd door C2C : 18 oktober 2014 om 18:14.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 19:30   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar er is toch een heel groot verschil in het aantal heterozygote allelen/genen in een mulat in vergelijking met het aantal heterozygote allelen/genen in een europees kind, dacht ik. Allez, onderzoek toont dat toch aan. Hoe groter de genetische afstand tussen de ouders, hoe hoger het aantal heterozygote genen van de kinderen, en hoe kleiner het aantal homozygote genen.

En volgens biologen levert dat een voordeel hé ("hybrid vigor"). Wat wellicht het succes van mulatten verklaart.

Dus een kind met 1 miljoen heterozygote genen (een mulat), tegenover een kind met een paar duizend heterozygote genen (een ingeteeld europees kind), laat zeker toe over "heterozygotische" en "homozygotische" babies te praten.

Maar ik ben gelukkig geen geneticus. Dus val me vooral aan. Maar wel met bronnetjes.

http://www.telegraph.co.uk/comment/6...-up-world.html

Herinner me toch ook vaag mijn cursus biologie in het derde secundair, rond homo- en heterozygose en wat Darwin over "hybrid vigor" schreef. Maar 't is lang geleden, ja.

Het eigenaardige is dat jouw misvattingen eigenlijk de (verkeerde) basis zouden kunnen vormen voor alle raciale verschrikkingen die we ooit gekend hebben in onze geschiedenis.

MOEST HET WAAR zijn dat mulatten duizendvoudig meer verschillende allellen hebben dan "zuiver raciale" mensen, dan zou de genetische afstand tussen verschillende rassen HEEL GROOT moeten zijn. En laat ons nu vaststellen dat ongeveer alle wetenschappelijke studies aangeven dat de raciale verschillen nu precies bijlange zo groot niet zijn, en dat dat de basis is om niet "racistisch" te zijn: wij zijn een soort, en ja, er zijn regionale concentraties van een klein aantal genen die maken dat we regionaal wat verschillende, herkenbare, trekken hebben, wat we "rassen" noemen, maar dat de binnen-ras variabiliteit GROTER is dan de inter-ras variabiliteit.

Mocht jouw stelling dus waar zijn, dan zou het bovenstaande aan scherven vliegen. Als de binnen-ras variabiliteit DUIZEND KEER KLEINER zou zijn dan de inter-raciale variatie, zoals jij beweert, dan zouden de genetische verschillen tussen twee rassen zo evident duidelijk zijn, dat we waarschijnlijk niet tot de zelfde soort, wat zeg ik, tot het zelfde genus zouden behoren. Interbreeding zou dus bijna een mirakel zijn !

Ik moet U dus teleurstellen. De variabiliteit in genen tussen een Zweedse die met een Spanjaard voortplant, is mogelijks groter dan de variabiliteit in genen tussen een Bantoe zwarte die met een Japanse voortplant.

Daarentegen, de genetische variabiliteit binnen een dorp in het Kongolese platteland zal waarschijnlijk niet om over naar huis te schrijven zijn, gezien de vele inteelt en de kleine genenpool.

Het is dus juist dat interbreeding vooral voordelig is voor veel traditioneel Afrikaanse dorpelingen, die een zware historiek van inbreeding achter zich hebben, en best wat nieuw genetisch materiaal kunnen gebruiken.

En nu voor de anekdote over de vermeende superioriteit van mulatten: een deel van mijn familie is mulat, en velen daarvan hebben nogal eigenaardige gezondheidsproblemen, ongekende ziektes, rare gewrichtsaandoeningen en dergelijke. Zo fantastisch vinden die dat niet om mulat te zijn.
Oud 19 oktober 2014, 08:54   #57
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het eigenaardige is dat jouw misvattingen eigenlijk de (verkeerde) basis zouden kunnen vormen voor alle raciale verschrikkingen die we ooit gekend hebben in onze geschiedenis.

MOEST HET WAAR zijn dat mulatten duizendvoudig meer verschillende allellen hebben dan "zuiver raciale" mensen, dan zou de genetische afstand tussen verschillende rassen HEEL GROOT moeten zijn. En laat ons nu vaststellen dat ongeveer alle wetenschappelijke studies aangeven dat de raciale verschillen nu precies bijlange zo groot niet zijn, en dat dat de basis is om niet "racistisch" te zijn: wij zijn een soort, en ja, er zijn regionale concentraties van een klein aantal genen die maken dat we regionaal wat verschillende, herkenbare, trekken hebben, wat we "rassen" noemen, maar dat de binnen-ras variabiliteit GROTER is dan de inter-ras variabiliteit.

Mocht jouw stelling dus waar zijn, dan zou het bovenstaande aan scherven vliegen. Als de binnen-ras variabiliteit DUIZEND KEER KLEINER zou zijn dan de inter-raciale variatie, zoals jij beweert, dan zouden de genetische verschillen tussen twee rassen zo evident duidelijk zijn, dat we waarschijnlijk niet tot de zelfde soort, wat zeg ik, tot het zelfde genus zouden behoren. Interbreeding zou dus bijna een mirakel zijn !

Ik moet U dus teleurstellen. De variabiliteit in genen tussen een Zweedse die met een Spanjaard voortplant, is mogelijks groter dan de variabiliteit in genen tussen een Bantoe zwarte die met een Japanse voortplant.

Daarentegen, de genetische variabiliteit binnen een dorp in het Kongolese platteland zal waarschijnlijk niet om over naar huis te schrijven zijn, gezien de vele inteelt en de kleine genenpool.

Het is dus juist dat interbreeding vooral voordelig is voor veel traditioneel Afrikaanse dorpelingen, die een zware historiek van inbreeding achter zich hebben, en best wat nieuw genetisch materiaal kunnen gebruiken.

En nu voor de anekdote over de vermeende superioriteit van mulatten: een deel van mijn familie is mulat, en velen daarvan hebben nogal eigenaardige gezondheidsproblemen, ongekende ziektes, rare gewrichtsaandoeningen en dergelijke. Zo fantastisch vinden die dat niet om mulat te zijn.
Fout. Ik begrijp dat het onderwerp taboe is, maar er is een nieuwe trend in de wetenschap, die probeert met de laatste genetische kennis dat onderwerp terug wat open te breken.

En ik vind dat dus interessant. Hybrid vigor wordt wel degelijk meer en meer gevonden in mensen. Mengrassen zijn volgens die eerste onderzoeken genetisch sterker, minder vatbaar voor ziekten, psychisch resistenter tegen stress en trauma, etc...

En het verschil in het aantal heterozygote genen tussen een mengras en een ingeteeld ras is inderdaad enorm groot. (Zie het videotje hieronder voor de resultaten van een genetische test - rond 38'30" -- de twee europeanen, die uit een eerder homogene genenpoel komen, hebben 100 miljoen homozygote genen, terwijl de indische schone slechts 60 miljoen van die gevaarlijke genen heeft; het mengras daarentegen heeft er bijna geen! Een onwaarschijnlijk verschil, en teken van superioriteit...).

Interessante documentaire daarover, waarin het onderwerp voorzichtig wordt aangeboord door enkele top-wetenschappers: http://vimeo.com/32542998

Maar het verleden weegt inderdaad heel zwaar. Het racisme van rechts gebruikte helemaal de verkeerde logica (inteelt die tot debiliteit zou leiden). De moderne genetica ziet de dingen net omgekeerd...

Tenslotte, er is uiteraard meer dan genetica alleen. Nurture is ook zo belangrijk. Maar laten we toch de genetische basis van de dingen eens echt onderzoeken. Dat gebeurt nu beetje bij beetje. Met verbazingwekkende resultaten...

Laatst gewijzigd door C2C : 19 oktober 2014 om 09:03.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 11:17   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie a zegt moet ook b zeggen.
Trouwens, als er maar één is, dan heb je nu ook al veel gezegd.

Dus geef zijn naam en dat van zijn bedrijf dan maar.

.
Blijft de vraag over wie we het hebben.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 11:49   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het verschil in het aantal heterozygote genen tussen een mengras en een ingeteeld ras is inderdaad enorm groot. (Zie het videotje hieronder voor de resultaten van een genetische test - rond 38'30" -- de twee europeanen, die uit een eerder homogene genenpoel komen, hebben 100 miljoen homozygote genen, terwijl de indische schone slechts 60 miljoen van die gevaarlijke genen heeft; het mengras daarentegen heeft er bijna geen! Een onwaarschijnlijk verschil, en teken van superioriteit...).

Interessante documentaire daarover, waarin het onderwerp voorzichtig wordt aangeboord door enkele top-wetenschappers: http://vimeo.com/32542998
Ik heb er gewoon vierkant moeite mee om dat te geloven. Kan je iets anders naar voor brengen dan een videootje ?

Ik zal je zeggen waarom.

Kijk hier naar: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_genome

Grosso modo zijn er in het menselijke genoom ongeveer 3 miljard base paren. Een 30 miljoen zijn variabel volgens die tabel.

Volgens dat videootje hadden Europeanen 100 miljoen gelijke base paren. Dat is op zich al onmogelijk, want dat zouden er bijna 3 miljard moeten zijn (het gros van onze base paren is immers gemeenschappelijk). Het kan dus enkel zijn dat het hier over een subselectie ging, en dan gaat gans de vraag natuurlijk over WELKE subselectie. Op ongeveer 3 miljard gelijke paren is het altijd simpel om er 100 miljoen te vinden.

Maar vooral, volgens dat videootje had die mulat zo goed als GEEN gelijke base paren. Dat is natuurlijk heel grappig, want dat zou willen zeggen dat die zijn ouders op meer dan 100 miljoen base paren (en dan nog precies die die in de test werden gebruikt) verschillen.

Er zijn maar ongeveer 10-30 miljoen MOGELIJKE verschillen tussen twee menselijke wezens.

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_genetic_variation

Het kan dus enkel maar dat die mulat een interbreeding was tussen iemand die geen mens was (een chimpanzee ?) en een mens, om aan 100 miljoen verschillende base paren te geraken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 oktober 2014 om 11:50.
Oud 19 oktober 2014, 12:10   #60
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Rassenvermenging zou wettelijk ontmoedigd moeten worden.
Men moet inderdaad wel gek zijn deze soort van de aardbodem te willen zien verdwijnen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be