Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2014, 18:37   #41
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De verschillende culturen van de Spaanse , Italiaanse , Poolse ,Chinese en vele anderen zijn aanvaard ,getolereerd en toegestaan .
Het grootste probleem ligt bij de koran .
Maar door dat te zeggen wordt ik een islamofoob zekerst ?
Er spelen tientallen factoren mee: welk segment de migratie doormaakte (platteland/steden, middenklasse/onderklasse, etc.) en omwille van welke push- en pullfactoren ze migreerden, de grootte en de cohesie van die groepen, de grootte van het cultuurverschil met de ontvangende maatschappij, de economische opportuniteiten, etc.

Ik merk overigens op dat Italiaanse migranten met behoorlijk wat argwaan werden onthaald toen ze zich massaal in de Limburgse mijnstreek gingen vestigen; idem met Vlamingen die in Wallonië gingen werken. En Oost-Europeanen zijn heden ten dage ook al niet geliefd, gelet op hun grote aandeel in bepaalde criminaliteitsstatistieken.

Of je benadering islamofoob is, weet ik niet. Ze is in elk geval nogal selectief. Wat er zich in de jaren twintig, dertig en veertig afspeelde in Europa had niets met de islam te maken en het is een illusie te denken dat dat "maar" het verleden is, een "abnormaal" tijdsgewricht waarvan alle determinanten op mystieke wijze als sneeuw voor de zon zijn weggesmolten.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 18:40   #42
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Inslaan is foei ,
scheiden van het lichaam is goed .
Zelfs middeleeuwse beulen hadden beroepsernst . 1 klap en gedaan . Daar kunnen de klungels nog leren .
U zou het dus een goede zaak vinden als moslims het hoofd van het lichaam wordt gehakt?
Oud 22 oktober 2014, 18:55   #43
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
U zou het dus een goede zaak vinden als moslims het hoofd van het lichaam wordt gehakt?
Waar haalt U dat ?
Ik vind één hak een betere slachtmanier dan een steniging .
Kvindt dat ook beter dan een afgezaagd hoofd met een bot mes .
Ik hoef dat niet te doen , dat doen ze zelf wel .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 19:13   #44
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er spelen tientallen factoren mee: welk segment de migratie doormaakte (platteland/steden, middenklasse/onderklasse, etc.) en omwille van welke push- en pullfactoren ze migreerden, de grootte en de cohesie van die groepen, de grootte van het cultuurverschil met de ontvangende maatschappij, de economische opportuniteiten, etc.

Ik merk overigens op dat Italiaanse migranten met behoorlijk wat argwaan werden onthaald toen ze zich massaal in de Limburgse mijnstreek gingen vestigen; idem met Vlamingen die in Wallonië gingen werken. En Oost-Europeanen zijn heden ten dage ook al niet geliefd, gelet op hun grote aandeel in bepaalde criminaliteitsstatistieken.

Of je benadering islamofoob is, weet ik niet. Ze is in elk geval nogal selectief. Wat er zich in de jaren twintig, dertig en veertig afspeelde in Europa had niets met de islam te maken en het is een illusie te denken dat dat "maar" het verleden is, een "abnormaal" tijdsgewricht waarvan alle determinanten op mystieke wijze als sneeuw voor de zon zijn weggesmolten.
Ik geef je gelijk.
Het is assimileren of het afbollen.
Zoals Geert Van Istendael : integratie is onvoldoende
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 19:32   #45
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseAllochtoon Bekijk bericht
ga je zoiets ook tegen de joden zeggen
Heb jij al ooit van samenlevingsproblemen met joden gehoord, bv. in Antwerpen of Brussel?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 19:43   #46
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Heb jij al ooit van samenlevingsproblemen met joden gehoord, bv. in Antwerpen of Brussel?
Waren er in de jaren dertig en veertig samenlevingsproblemen met joden?
Oud 22 oktober 2014, 20:12   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
redelijk misplaatst die vergelijking, aangezien ik maar weinig andere inwijkelingen dan moslims ken, waar zoveel eieren werden ondergelegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 20:34   #48
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal mijn vraag dan anders stellen: Zijn er in Antwerpen of Brussel sinds de jaren '50 samenlevingsproblemen geweest met joden?

(antwoord: nee dus)
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 20:38   #49
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Er wonen verschillende culturen in Amsterdam, maar of er daarom sprake is van een geslaagde multicultuur is een andere vraag. Het lijkt er steeds meer op uit te draaien dat het zelfverklaarde Mekka van de multiculturaliteit wegzakt in een moeras van onoplosbare conflicten tussen leden van die vele culturen.
Madretsma zou een beter nieuwe passende naam zijn wat vroeger Amsterdam was,,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 20:41   #50
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun cultuur is die van ons. De Joods-christelijke traditie.
Niemand heeft last van hen. Joden passen zich aan aan de omgeving waar ze wonen.
Oud 22 oktober 2014, 20:41   #51
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier ?
Nee.
Oud 22 oktober 2014, 20:44   #52
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik geef je gelijk.
Het is assimileren of het afbollen.
Zoals Geert Van Istendael : integratie is onvoldoende
Vroeger dacht ik er ook zo over. Maar geleidelijk aan realiseerde ik me dat het niet zo eenvoudig is.

Toevallig heb ik via m'n witte school toch een allochtoonse vriendin die in Amsterdam is geboren. Haar ouders verhuisden naar Antwerpen toen ze 6 jaar was.

Ze was een tijd verliefd op een Vlaamse jongen, niet zo heel lang, maar die moest eigenlijk niets van haar hebben en heeft er zich op een gortige manier vanaf gemaakt. Ze heeft een aantal jaar gehoopt dat hij haar toch zou benaderen voor iets serieus, tevergeefs. Ondertussen veranderden op 5 jaar tijd enkele zaken in haar privé-leven. Ze mocht van haar ouders niet trouwen met de Marokkaanse jongen die ze van de hogeschool kende (ja, zelfs allochtonen discrimineren onderling) en haar broers trouwden met iemand uit herkomstland. Ze heeft veel van haar schoonzussen geleerd. Ze was afgestudeerd, had werk en wou ook wel verder in het leven. Dus zette ze de stap om zelf ook te trouwen in herkomstland. Nu vormen ze een groter gezin: vader, moeder, getrouwde kinderen en binnenkort wellicht kleinkinderen. Haar leven nam een draai dat ze nooit had kunnen voorspellen. De kans dat ze zich nu nog gaat "assimileren" is klein tot onbestaande.

Daarnaast ken ik nog een allochtone vriendin die wel met een Vlaming is getrouwd... nadat hij bekeerde tot de islam. Zo kan het dus blijkbaar ook: assimileren aan de moslims ipv omgekeerd.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 20:45   #53
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 20:47   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Vroeger dacht ik er ook zo over. Maar geleidelijk aan realiseerde ik me dat het niet zo eenvoudig is.

Toevallig heb ik via m'n witte school toch een allochtoonse vriendin die in Amsterdam is geboren. Haar ouders verhuisden naar Antwerpen toen ze 6 jaar was.

Ze was een tijd verliefd op een Vlaamse jongen, niet zo heel lang, maar die moest eigenlijk niets van haar hebben en heeft er zich op een gortige manier vanaf gemaakt. Ze heeft een aantal jaar gehoopt dat hij haar toch zou benaderen voor iets serieus, tevergeefs. Ondertussen veranderden op 5 jaar tijd enkele zaken in haar privé-leven. Ze mocht van haar ouders niet trouwen met de Marokkaanse jongen die ze van de hogeschool kende (ja, zelfs allochtonen discrimineren onderling) en haar broers trouwden met iemand uit herkomstland. Ze heeft veel van haar schoonzussen geleerd. Ze was afgestudeerd, had werk en wou ook wel verder in het leven. Dus zette ze de stap om zelf ook te trouwen in herkomstland. Nu vormen ze een groter gezin: vader, moeder, getrouwde kinderen en binnenkort wellicht kleinkinderen. Haar leven nam een draai dat ze nooit had kunnen voorspellen. De kans dat ze zich nu nog gaat "assimileren" is klein tot onbestaande.

Daarnaast ken ik nog een allochtone vriendin die wel met een Vlaming is getrouwd... nadat hij bekeerde tot de islam. Zo kan het dus blijkbaar ook: assimileren aan de moslims ipv omgekeerd.
goe zot

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 20:53   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je kan de zotten nu eenmaal niet beletten om zot te zijn.
Die hier komt wonen past zich aan en niet omgekeerd.
In Saoedi-Arabië moet je ook niet in je bikini over straat lopen , nietwaar ?
Oud 22 oktober 2014, 20:55   #56
DMT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De Koran legt heel goed uit dat multiculturaliteit en diversiteit Gods wil is: God zegt ons in de Koran namelijk dat hij de verschillende volkeren heeft geschapen opdat we elkaar zouden leren kennen.
De koran zegt ook dat je ongelovigen of christenen moet doden als ze zich niet bekeren tot Islam.

Gezellig
DMT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 23:00   #57
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het fout wanneer een moslim zich bekeerd ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 23:01   #58
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  the whole truth and nothing but the truth.jpg‎
Bekeken: 58
Grootte:  194,2 KB
ID: 95736  

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 23:07   #59
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gevatte en goede repliek die zit.

Elke consequente en welingelichte raciale/ethnische nationalist zal u daarop onmiddellijk positief antwoorden, ideologisch en logisch onderbouwd, met respect voor andere ethniciteiten (maar natuurlijk zullen ze door de PC meute gedemoniseerd worden).

Wat u hier echter ziet en leest zijn enkel simplistische islam-/moslimhaters voor wie enkel de ''moslimoverlast'' op de zenuwen werkt en waarvoor ze een oplossing willen (maar zelf weten ze niet hoe dat kan en moet zonder tegen de grondprinciepes van het liberale systeem in te druisen ). De meesten begrijpen niet eens waarom en hoe ze in dit probleem waar we ons nu inbevinden, beland zijn.

Laatst gewijzigd door Vanguard : 22 oktober 2014 om 23:22.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 23:36   #60
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hun cultuur is die van ons. De Joods-christelijke traditie.
De ''joods-christelijke traditie is een fabel, onbestaand, enkel een marketing truuk. Joden spuwen om het christendom. Dat weet elke realist en geschiedkundige.

Lees anders eens dit artikel. http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=30

Citaat:
Niemand heeft last van hen. Joden passen zich aan aan de omgeving waar ze wonen.
Geen ''last'' in uw directe leefwereld neen, omdat ze zich niet assimileren noch integreren in de leefwereld van de goyim, ze zijn immers het uitverkoren volk en met andere dingen bezig. Toch domineren ze met al hun lobbies de wereldpolitiek via de VS, ze beinvloeden cultuur via media onder hun controle enz. te veel om op te noemen.

En ze zijn de grootste promotoren van het cultureel marxisme en progressivisme voor ons (=multicul), terwijl ze voor zichzelf ethnisch nationalisme nastreven en de grootste racisten zijn dmv Israel. Dat is trouwens de mede-oorzaak waarom we nu met een immigratieprobleem en multicul probleem (=uw moslimprobleem) opgezadeld zitten.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be