![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dat je moet rondkomen met 170 euro? Waar komt die 170 euro vandaan? Wat is de reden dat je geen werk hebt/vindt? Heb je schulden of niet? Ben je ziek? Ik heb daar natuurlijk allemaal niks mee te maken maar dan kan ik ook geen nuttig, laat staan constructief antwoord geven op je vraag...
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fout! Ik heb altijd gewerkt. Wel minder uren toen de kinderen klein waren maar minstens altijd 19u/week. Niet dat het jouw zaken zijn trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien zijn een paar nachten onder een brug aan de Schelde tijdens een koude winternacht wel goed voor je. Die confrontatie maakt je misschien wel duidelijk dat je beter een job kan zoeken en iets doen met je leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En liefst ook iets nuttigs zoals Savage.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baba11 Bekijk bericht Binnenkort zal ik wellicht naar het Ocmw moeten omdat ik niet meer op een werkloosheidsuitkering zal moeten rekenen. M'n familie keert me de rug toe want in hun ogen ben ik een loser die het niet verdient van een menswaardig bestaan te leiden. Kerstmis zal ik alleen moeten vieren, terwijl zij zich tegoed zullen doen, plezier zullen hebben en over me zullen zitten roddelen. O, wat haat ik ze. Ik haat ze evenveel als die kleinburgerlijke N-VA'ers die op de werklozen zitten te kakken, en denken dat mensen zomaar jobs kunnen toveren. Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht Binnenkort zal ik wellicht naar het Ocmw moeten omdat ik niet meer op een werkloosheidsuitkering zal moeten rekenen. M'n familie keert me de rug toe want in hun ogen ben ik een loser die het niet verdient van een menswaardig bestaan te leiden. Kerstmis zal ik alleen moeten vieren, terwijl zij zich tegoed zullen doen, plezier zullen hebben en over me zullen zitten roddelen. O, wat haat ik ze. Ik haat ze evenveel als die kleinburgerlijke N-VA'ers die op de werklozen zitten te kakken, en denken dat mensen zomaar jobs kunnen toveren. Wij zijn zeker allemaal een stelletje sukkels volgens jou????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eens je onder de brug bent beland wordt de kans wel héél klein om nog een job te vinden natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...44&postcount=5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, ook werkende mensen hebben minder en minder over. Stel je dan voor dat je op pensioen bent en maandelijks nog minder hebt. Want veel pensioentjes zijn zo laag als een uitkering, en die mensen hebben wel gewerkt...
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is er gebeurd met ons land en hoe is het in godsnaam zo ver kunnen komen? Moet je die politici eens bezig horen over "dokwerkers" en betogers.... het volk zou beter niet meegaan in die hun hype. Ze vergeten wel hoe hard de dokwerkers werken en wat men er al van af nam! De betogers moeten natuurlijk wel slimmer zijn en van burger-eigendommen afblijven. Dat men flikken en overheidsgebouwen raakt tot daar aan toe... Maar blijf van de mensen hun gerief af. Target is de wetstraat, koningshuis, gemeente- en stadshuizen. And egg those motherfucking politicians!!!! Ik voorzie hevige tribulatie als deze regering zich niet gauw achter het volk stelt. Ge kunt uw volk veel aandoen, maar ze in een belastingsparadijs duwen zonder energie ga je nooit verkocht krijgen. Wij willen een nieuwe energiecentrale, een loonlastenverlaging, een verlaging van pensioenleeftijd.... Als iedereen voor hetzelfde loon 15h per week zou werken is de werkloosheid opgelost. Als men mensen vroeger op pensioen stuurt nog meer. In het hedendaags systeem betaalt de veelverdiener terug aan de belastingen en schenkt het zo aan die te weinig verdient. Maar in plaats van dat te schenken, laat beide aan hetzelfde loon werken. 1700 euro voor 15h werken en de levensstandaard betaalbaar maken. En dat is een netto getal. Weg met de schuld van Dexia, weg met de schuld aan Amerika of drukt wat euro's uit het niets en stuurt ze op. Laatst gewijzigd door Peche : 14 november 2014 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn bloedeigen moeder die zich verder sleurt haar hele leven is geweigerd op invaliditeit, iemand die hier nooit afdroeg en goed toneel kan spelen is beloond met 1600 euro netto per maand, zijn hele leven. Daarbovenop, vrijgesteld van successierechten en noem maar op. Als mijn vader voor mijn moeder sterft moet zij aan de staat geld voor een eigendom die zij beide hebben afbetaald. Die andere heeft intussen meer dan 5 kinderen en trekt bovenop zijn 1600 nog eens kindergeld van jewelste en jaarlijks paar duizenden euro's extra op de bank. Hij betaalt niets op erfenissen en dergelijke en is van al deze belastingen vrijgesteld. Ik hoor de regering daar niet over bezig. Welke groep wordt telkens het meeste getroffen? De brave eerlijke of diegene dat likvast bij zijn leugen vasthoud al zit hij grijnzend voor je op de stoel? Bekijken we "rechters" hoe geslepen sommige hun verhaal doen ZONDER ADVOCAAT en vrijlopen? Ons land is echt een klucht en de huidige regering gaat gewoon door, ze verhalen de kosten niet meer op rijken deze maal, maar op de laagste groep die het systeem niet omzeilen kan. En moeten zij gaan werken? Waar dan? Ik zoek al meer dan een jaar werk in mijn vak, zonder succes. Ik heb 4 jaar ervaring, attesten. 't Is zover gekomen dat ik nu tegen mijn zin tussen cyborg robots werk wat ik niet anders dan een nazi concentratiekamp kan noemen. We zijn daar op 11 november van bevrijd geweest, iets dat velen vergeten zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() 170? Daarmee kunt ge zelfs niet budgetkoken.
Als gehandicapte nog elke dag zelf moeten koken, dat gaat toch niet? Dus gaat niet anders dan af te halen. Dat is nu eenmaal duurder, daar zouden ze mogen rekening mee houden bij uitkeringen. Maar ja ik hoor 't al: "gij kunt stappen enzo, dus kunde toch zelf koken?" Niet echt neen; ik ben net vrijgesteld van werken omdat ik mij niet de hele tijd met gepruts kan bezighouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar had ik veel geld willen op verwedden.
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me vooral af waar motivatie uitputten verder te gaan? Is er niets mogelijk om vrijgesteld te worden van de belastingen? Ik betaal voor diensten die frauderen en mij lopen sturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen moeilijk de helft van uw aardappelveldje komen ophalen... Alhoewel ...
![]() |