Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2014, 13:54   #41
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Yep, bijna absolute armoede bestaat wel degelijk in België. Ik ben er het ultieme bewijs van. Momenteel moet ik het met 170€ in de maand doen. Over het hoe en waarom ga ik niet uitwijden. Maar ik kan jullie verzekeren dat het niet te doen is om met zo'n klein bedrag fatsoenlijk te eten, zich te verzorgen, zich te kleden etc. etc.

Ik ga het dan ook niet lang meer rekken, de stress alleen al van voortdurend te denken 'hoe zal ik rondkomen?' vergt veel van een mens ... te veel ....

Soms denk ik aan prostitutie, andere keren aan zelfmoord ... en andere keren aan gewoon niets meer ... Ik ben zodanig leeg vanbinnen dat ik van dag tot dag leef en het einde afwacht .....

Binnenkort zal ik wellicht naar het Ocmw moeten omdat ik niet meer op een werkloosheidsuitkering zal moeten rekenen. M'n familie keert me de rug toe want in hun ogen ben ik een loser die het niet verdient van een menswaardig bestaan te leiden. Kerstmis zal ik alleen moeten vieren, terwijl zij zich tegoed zullen doen, plezier zullen hebben en over me zullen zitten roddelen. O, wat haat ik ze. Ik haat ze evenveel als die kleinburgerlijke N-VA'ers die op de werklozen zitten te kakken, en denken dat mensen zomaar jobs kunnen toveren.

Zijn dit de mechanismen die achter armoede schuilen i.e. zich berusten in zijn/haar lot, en de dood afwachten ... of is in opstand komen/ervoor vechten een betere optie?

Thanks van hier constructieve antwoorden op te willen geven, geen spot of leedvermaak pls, het is zo al erg genoeg ....
Kijk eh bembem; ik hoor je hier op't forum wel vaker bezig over je problemen en ik heb daar ook alle begrip voor maar hoe verwacht je constructieve antwoorden als je het continu nalaat om de oorzaak van je armoede mee te geven?

Hoe komt het dat je moet rondkomen met 170 euro?
Waar komt die 170 euro vandaan?
Wat is de reden dat je geen werk hebt/vindt?
Heb je schulden of niet?
Ben je ziek?

Ik heb daar natuurlijk allemaal niks mee te maken maar dan kan ik ook geen nuttig, laat staan constructief antwoord geven op je vraag...
Oud 11 november 2014, 14:12   #42
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Vader gaat werken ,moeder trekt 3x kindergeld , en het gezin betaald geen bal belastingen wegens kinderen ten laste ? nog echt geen paniek dan feitelijk,,
Fout! Ik heb altijd gewerkt. Wel minder uren toen de kinderen klein waren maar minstens altijd 19u/week. Niet dat het jouw zaken zijn trouwens.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2014, 14:27   #43
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar het zal wel moeten, of ik eindig nog onder de brug!
Misschien zijn een paar nachten onder een brug aan de Schelde tijdens een koude winternacht wel goed voor je. Die confrontatie maakt je misschien wel duidelijk dat je beter een job kan zoeken en iets doen met je leven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2014, 14:35   #44
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Misschien zijn een paar nachten onder een brug aan de Schelde tijdens een koude winternacht wel goed voor je. Die confrontatie maakt je misschien wel duidelijk dat je beter een job kan zoeken en iets doen met je leven.
En liefst ook iets nuttigs zoals Savage.
Oud 12 november 2014, 09:39   #45
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
baba11? euch nee, ben ik echt niet!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baba11 Bekijk bericht
Binnenkort zal ik wellicht naar het Ocmw moeten omdat ik niet meer op een werkloosheidsuitkering zal moeten rekenen. M'n familie keert me de rug toe want in hun ogen ben ik een loser die het niet verdient van een menswaardig bestaan te leiden. Kerstmis zal ik alleen moeten vieren, terwijl zij zich tegoed zullen doen, plezier zullen hebben en over me zullen zitten roddelen. O, wat haat ik ze. Ik haat ze evenveel als die kleinburgerlijke N-VA'ers die op de werklozen zitten te kakken, en denken dat mensen zomaar jobs kunnen toveren.
Citaat:

Wij zijn zeker allemaal een stelletje sukkels volgens jou?????
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2014, 23:38   #46
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baba11 Bekijk bericht
Citaat:

Wij zijn zeker allemaal een stelletje sukkels volgens jou?????
Waar is de link naar de post van die baba 11?
Oud 13 november 2014, 00:05   #47
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Eens je onder de brug bent beland wordt de kans wel héél klein om nog een job te vinden natuurlijk.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 10:24   #48
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Waar is de link naar de post van die baba 11?
Alhier:
http://forum.politics.be/showpost.ph...44&postcount=5
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 10:28   #49
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dank u wel Wapper
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 10:34   #50
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem De Vlaemingh Bekijk bericht
En die werken er nog voor ook.
Idd, ook werkende mensen hebben minder en minder over. Stel je dan voor dat je op pensioen bent en maandelijks nog minder hebt. Want veel pensioentjes zijn zo laag als een uitkering, en die mensen hebben wel gewerkt...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 10:30   #51
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Idd, ook werkende mensen hebben minder en minder over. Stel je dan voor dat je op pensioen bent en maandelijks nog minder hebt. Want veel pensioentjes zijn zo laag als een uitkering, en die mensen hebben wel gewerkt...
Ik vraag mij vooral af waar onze rechten naartoe zijn.
Wat is er gebeurd met ons land en hoe is het in godsnaam zo ver kunnen komen?
Moet je die politici eens bezig horen over "dokwerkers" en betogers.... het volk zou beter niet meegaan in die hun hype. Ze vergeten wel hoe hard de dokwerkers werken en wat men er al van af nam!

De betogers moeten natuurlijk wel slimmer zijn en van burger-eigendommen afblijven. Dat men flikken en overheidsgebouwen raakt tot daar aan toe... Maar blijf van de mensen hun gerief af. Target is de wetstraat, koningshuis, gemeente- en stadshuizen. And egg those motherfucking politicians!!!!

Ik voorzie hevige tribulatie als deze regering zich niet gauw achter het volk stelt. Ge kunt uw volk veel aandoen, maar ze in een belastingsparadijs duwen zonder energie ga je nooit verkocht krijgen.
Wij willen een nieuwe energiecentrale, een loonlastenverlaging, een verlaging van pensioenleeftijd....
Als iedereen voor hetzelfde loon 15h per week zou werken is de werkloosheid opgelost. Als men mensen vroeger op pensioen stuurt nog meer.
In het hedendaags systeem betaalt de veelverdiener terug aan de belastingen en schenkt het zo aan die te weinig verdient.
Maar in plaats van dat te schenken, laat beide aan hetzelfde loon werken.
1700 euro voor 15h werken en de levensstandaard betaalbaar maken.
En dat is een netto getal.
Weg met de schuld van Dexia, weg met de schuld aan Amerika of drukt wat euro's uit het niets en stuurt ze op.

Laatst gewijzigd door Peche : 14 november 2014 om 10:33.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 10:44   #52
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Eens je onder de brug bent beland wordt de kans wel héél klein om nog een job te vinden natuurlijk.
Het wordt eens tijd dat we inzien dat er meer werklozen dan vacatures zijn.
Mijn bloedeigen moeder die zich verder sleurt haar hele leven is geweigerd op invaliditeit, iemand die hier nooit afdroeg en goed toneel kan spelen is beloond met 1600 euro netto per maand, zijn hele leven.
Daarbovenop, vrijgesteld van successierechten en noem maar op.
Als mijn vader voor mijn moeder sterft moet zij aan de staat geld voor een eigendom die zij beide hebben afbetaald.
Die andere heeft intussen meer dan 5 kinderen en trekt bovenop zijn 1600 nog eens kindergeld van jewelste en jaarlijks paar duizenden euro's extra op de bank. Hij betaalt niets op erfenissen en dergelijke en is van al deze belastingen vrijgesteld.
Ik hoor de regering daar niet over bezig.
Welke groep wordt telkens het meeste getroffen?
De brave eerlijke of diegene dat likvast bij zijn leugen vasthoud al zit hij grijnzend voor je op de stoel?
Bekijken we "rechters" hoe geslepen sommige hun verhaal doen ZONDER ADVOCAAT en vrijlopen?
Ons land is echt een klucht en de huidige regering gaat gewoon door, ze verhalen de kosten niet meer op rijken deze maal, maar op de laagste groep die het systeem niet omzeilen kan. En moeten zij gaan werken? Waar dan?
Ik zoek al meer dan een jaar werk in mijn vak, zonder succes. Ik heb 4 jaar ervaring, attesten. 't Is zover gekomen dat ik nu tegen mijn zin tussen cyborg robots werk wat ik niet anders dan een nazi concentratiekamp kan noemen.
We zijn daar op 11 november van bevrijd geweest, iets dat velen vergeten zijn!
Oud 14 november 2014, 10:59   #53
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

170? Daarmee kunt ge zelfs niet budgetkoken.
Als gehandicapte nog elke dag zelf moeten koken, dat gaat toch niet? Dus gaat niet anders dan af te halen. Dat is nu eenmaal duurder, daar zouden ze mogen rekening mee houden bij uitkeringen. Maar ja ik hoor 't al: "gij kunt stappen enzo, dus kunde toch zelf koken?" Niet echt neen; ik ben net vrijgesteld van werken omdat ik mij niet de hele tijd met gepruts kan bezighouden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 11:31   #54
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem De Vlaemingh Bekijk bericht
Typen is blijkbaar geen probleem?
Neen, en dan?
Moet ik nu de hele tyd achter 'n bureau zitten? Het is trouwens geen fysieke handicap. Nu zit ik trouwens ook niet achter 'n bureau...
Oud 14 november 2014, 23:12   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het is trouwens geen fysieke handicap.
Daar had ik veel geld willen op verwedden.
Oud 14 november 2014, 23:29   #56
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Daar had ik veel geld willen op verwedden.
Dus dan moet dan wel grappig zijn?
Oud 15 november 2014, 08:34   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dus dan moet dan wel grappig zijn?
Oud 16 november 2014, 03:39   #58
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Er is werkelijk geen enkele werkgever die mij zou willen aannemen, laat staan houden. Dus ja...
Oud 16 november 2014, 08:37   #59
Peche
Banneling

Standaard

Ik vraag me vooral af waar motivatie uitputten verder te gaan? Is er niets mogelijk om vrijgesteld te worden van de belastingen? Ik betaal voor diensten die frauderen en mij lopen sturen.
Oud 16 november 2014, 10:17   #60
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik vraag me vooral af waar motivatie uitputten verder te gaan? Is er niets mogelijk om vrijgesteld te worden van de belastingen? Ik betaal voor diensten die frauderen en mij lopen sturen.
Off the grid gaan wonen en leven, zonder of met weinig inkomsten...
Ze kunnen moeilijk de helft van uw aardappelveldje komen ophalen... Alhoewel ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be