Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2014, 23:39   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Geen onmogelijke vragen stellen AUB.
Is helemaal niet onmogelijk.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2014, 23:58   #42
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Men dient de jaarlijkse inflatie er wel eerst van af te trekken. In de 70-er jaren liep die zelfs op tot 15% en in de 80-er jaren was die gemiddeld 6 �* 8%. Nu stuurt de overheid aan op een systemische ontwaarding van 2% per jaar.
Diezelfde regeringen rekenen wel ca. 4% meer kadastraal inkomen per jaar op eigendom.
Daarbij zien ze het liefst hoogbouw 12 verdiepingen is 12 X datzelfde KI. op het zelfde lapje grond dat dan nog uw eigendom is en nog is het niet genoeg.
Oud 14 november 2014, 12:39   #43
KruidenierGUY
Vreemdeling

KruidenierGUY's schermafbeelding

Standaard Ik kan ook rekenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tja voor de kleine huisbaas die 1 of 2 opbrengst pandjes heeft is dat een extra druk. Echter 3546€ x2 = 7092€ op jaarbasis x 10 jaar = 70920€ alvorens hij al eens 250€ of 2500€ in de een of andere herstelling moet steken.
Maar wat met diegene die meer panden heeft; (zelfde rekening die jij maakt)
3546€ x 5 app = 17.730€ per jaar netto (177.300€ op 10j en 354.600€ op 20j)
Op een huur van 750€ (ongeveer 100m2) geeft dat dan 4928 netto op een jaar x 5 app = 24640€ (246.400€ op 10j en 492.800 op 20j

Dan heb je nog diegene die 10, 20 of zelfs meer vanalles door elkaar hebben; van kleine tot grotere apartementen en/of huizen die zitten aan een gemiddelde ver daarboven.

Dat het niet voor elke huiseigenaar maar zo rozengeur en manenschijn is weet elke verstandige mens en dat alles veel geld kost is ook een trieste realiteit waarmee ook hij geconfronteerd wordt. En dat weet ik uit mijn directe omgeving. Daar heeft hij zijn 2 opbrengsteigendommen ook van de hand gedaan omdat het hem meer geld en moeite koste dan het opbracht de laatste tijd.

Waar het ons huurders of mens in weze om gaat is dat ondanks de harde cijfers en kostelijkheden niet onterecht een frustratie is om zelfs al ben je de ideale huurder (op tijd betalen, goed onderhoud van het pand) maar al te vaak tegen verhuurders loopt die klagen en zagen hoe duur het wel niet is en dat ze geen geld hebben voor hun verantwoordelijkheid na te komen maar wel zelf in de grootste luxe leven (dure auto's, ruime en goed onderhouden villa's, vaak op verre en dure reis,..).
Sorry maar het gaat niet op als daar een goed gekleede man of vrouw uit een full option S-klasse of A8 stapt en komt zeggen dat er geen geld is voor een herstelling. En dat komt nog vaak genoeg voor hoor.

Maar het zijn diegene die graag boven hun stand leven die anderen net wat zij doen maar al te graag verwijten. Tja als je uw opbrengstpanden gebruikt om uw luxe te betalen...
Verhuren is te vaak een puur zakelijke aangelegenheid waarbij elk menselijk aspect of insteek verloren lijkt en als het even kan alle verantwoordelijkheid afgeschoven net op de zwakste schakel daarin; de huurder.
Huisjesmelkerij lijkt heilig en de huurder is per definitie de paria. En dat is een triestige ingesteldheid zeker van een maatschappij of individuen die plegen positief én sociaal voelend te zijn en zich ook zo valselijk profileren.

Gelukkig zijn er nog (dunne) uitzonderingen daarop maar zelfs daar is het vaak pollekes kussen op randje van.
Als iemand 100 woningen verhuurt dan heeft hij 100x de opbrengst, maar hij moet ook 100 x zoveel investeren en ik wil eerlijk gezegd de zorgen voor 100 woningen niet aan mijn hoofd hebben. Meer woningen verhuren maakt niet dat je in % meer intrest op je geïnvesteerde geld hebt. En die paar honderd euro die ik per jaar reken voor herstellingen en aanpassingen zijn zeker niet overdreven. In de realiteit zie ik dat als mensen huren ze voor het minste aan de bel van de eigenaar trekken. Zelfs als de afwatering van hun gootsteen verstopt. Ik vraag vaak: en wat als je in je eigen huis woont... wie ga je dan bellen voor die prutsen ? Bvb als een lichtschakelaar kapot gaat. Ik ben het volledig met je eens dat verhuurders hun verantwoordelijkheid moeten nemen. En als je een huisbaas hebt die zijn pand laat verkommeren dan raad ik je aan om naar de vrederechter te stappen. Daar is de huurder zeker geen paria ! Ik vind dan ook dat Wonen Vlaanderen een zeer goed initiatief is. Maar wat iemand ook zei is zeer terecht: Wie investeert in een woning en dan hoopt op zijn schamele 1,8% netto winst is eigenlijk een "sitting duck". Als je je pensioen zo hebt verzekerd dan kan je geen kant op als de geldhonger van de staat zich op jou richt. De staat zegt: Help ons aub met de pensioenen en doe aan privé sparen. Als je dan op pensioen bent en je hebt in vastgoed geïnvesteerd zodat je een minuscule 1,8% op je spaargeld hebt, dan kan de staat toch zomaar niet de spelregels veranderen en zeggen: Sorry maar nu gaan we jou -the sitting duck- eens extra belasten ! Een minimum van fair play aub !!!!

Laatst gewijzigd door KruidenierGUY : 14 november 2014 om 12:53.
KruidenierGUY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 13:06   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Juist terug uit de stad ... allemaal dik verloederde panden ,leegstaande winkels al paar jaar leegstand vervuild tot en met ... trottoirs vol uitwerpselen , opengescheurde vuilzakken ... enz .. zo te zien zeer interessant om nog iets te verhuren aan propper mensen... vooruit zeg hier in West Vl. waarom niet eens taksen leggen op stads vervuiling & huizen verloedering ?? LEEMANS! en wie zouden die vuilaards zijn denkt ge? ??
Daar zeg je zoiets....

Ik kan meespreken van de huurders in appartementsgebouw waarin ikzelf een appartementje bezit, dus ook over de staat waarin de huurders (die uitgedreven werden) het appartement achterlieten. Er waren erbij die niet alleen een hoop rotzooi en een compleet vervuild appartement achterlieten maar zelfs een paar katten. De arme dieren werden door de uitdrijvingsdienst naar het asiel gebracht. Waar ze naar alle waarschijnlijkheid een spuitje kregen.

De eigenaar kon niet alleen naar m�*�*nden huurgeld fluiten, hij had ook de de kosten van opruimen en opnieuw in fatsoenlijke staat brengen van zijn eigendom. En dan spreken we niet eens van de gerechtskosten en de algemene kosten. De syndicus alleen kost ons 100 euro per maand. De renovatie van de gevel kostte anderhalf miljoen BF. De vervanging van de boilers, noodverlichting, enz...komt daar bovenop. Idem de vervanging van de liften die elke eigenaar meer dan 5000 euro zal kosten. Kosten die moeten betaald zijn vóór er aan de vernieuwing van de liften begonnen wordt.

Daar komen de "grondbelastingen" nog bovenop. Ik betaal voor mijn middelgroot appartementje bijna 500 euro per jaar. Daar is de belasting op mijn garage inbegrepen, maar niet die voor mijn bergplaatsje van nauwelijks één vierkante meter op het gelijkvloers. Die belasting wordt opgevraagd door de syndicus. Nog eens 17 euro.
De eigenaar-verhuurder van het appartement boven het mijne zal blij zijn als zijn zoveelste huurder in enkele jaren tijd niet hoeft uitgedreven te worden wegens het niet betalen van een huur van 540euro per maand. Voor geen geld wil ik in zijn plaats zijn. Verhuren is immers meer kommer en kwel dan er rijk van te worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be