Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2014, 10:13   #41
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat ik te weinig weet over �*ešelj om daar zelf over te kunnen oordelen..
Dat had ik ook in het begin. De media schetsen een bepaald wat de publieke en persoonlijke mening beïnvloede. Daarom moeten bepaalde kwesties nader onderzocht worden om daarover een objectiever beeld te kunnen vormen.

Citaat:
Maar alhoewel je wel toegeeft dat Serviërs misdaden hebben gepleegd, geloof je in het onschuld van de Servische leiders. Denk je dan echt dat het allemaal individuele akties waren en dat niemand daarvoor verantwoordelijk was?
Serviërs waren betrokken bij de burgeroorlog in Joegoslavië. En tijdens oorlogen worden eenmaal misdaden begaan. Ik geloof in de feiten. Ik heb de processen tegen Milosevic en Seselj gevolgd. Tijdens die berechtingen konden die misdaden die zich wel degelijk voordeden in het gebied niet aan hun beleid gekoppeld worden.

Citaat:
Geloof je dan ook in het onschuld van Gotovina en Haradinaj?.
Het is erg raar dat politici en generaals die verdacht worden van misdaden tegen Serviërs, vrijgesproken worden? Het lijkt alsof iedereen het slachtoffers in ex-Joegoslavië was, behalve Serviërs?

Citaat:
Er was in 1990 geen aanwijzing dat de Serviërs bedreigd waren van genocide.
Dan neem je de angst die de Serviërs in 1990 beleefden niet serieus. Die aanwijzingen waren er wel.

Citaat:
De verwijzing naar de evenementen tijdens WOII leveren geen bewijs..
In het Westen werd de angst van de Serviërs in Kroatië dat ze scenario's uit 1941 opnieuw zouden meemaken, onterecht genegeerd en gebagatelliseerd. Hierdoor werden er geen maatregelen genomen om de Serviërs in de Krajina te beschermen. Met als gevolg: dat de Servische regio's in Kroatië en West-Bosnië compleet etnisch gezuiverd werden. Daar waren de Serviërs in de Krajina en Kroatië terecht bang voor.

Citaat:
maar je demoniseert hier ook de Kroaten en Bosniërs.
Het is een feit dat hun toenmalige regering Serviërs in Kroatië, Krajina en Bosnië & Herzegovina etnisch zuiverde.

Laatst gewijzigd door Gerard_Leek : 18 november 2014 om 10:28.
Gerard_Leek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 10:18   #42
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik moet wel zeggen dat ik onder de indruk was van het hele gebeuren en van de steun die hij toch nog krijgt.
Seselj heeft veel gedaan voor de Serviërs. Hij heeft tijdens het proces in het Tribunaal goed uitgelegd hoe de oorlogen in ex-Joegoslavië waren uitgebroken. Wat hij in het Tribunaal bereikt heeft is van historisch belang voor het vaststellen van de waarheid.
Oud 18 november 2014, 10:22   #43
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hij heeft al dan niet legitiem de verkiezingen, hij is toch aan de macht. En voor zover ik over hem lees, toch redelijk populair.
Als Servië zich wil profileren als een democratisch land dan moet het verkiezingsfraude bestrijden.

Citaat:
De SRS aan de andere hand heeft niet eens een zetel in het Parlement...
Dat is het gevolg van de verkiezingsfraude.
Oud 18 november 2014, 10:24   #44
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik was toevallig in Belgrado dit week-end en heb de betoging van ver gezien..
Mag ik vragen waarom je in Belgrado was, niet vanwege de terugkeer van Seselj? Als je er was dan zou je hebben moeten gezien dat niet alleen uit Servië maar ook uit de omringende landen er mensen aanwezig waren. Dus het cijfer van 50.000 klopt zeker.
Oud 18 november 2014, 11:59   #45
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Gerard Leek, beschouw je de laatste verkiezingen in Servië als gefraudeerd? Ik las dat er wel een heel lage opkomst was, maar dat er nergens fraude was vastgesteld...
Oud 18 november 2014, 15:00   #46
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Gerard Leek, beschouw je de laatste verkiezingen in Servië als gefraudeerd? Ik las dat er wel een heel lage opkomst was, maar dat er nergens fraude was vastgesteld...
De oppositionele partijen hebben verklaard dat de verkiezingen gefraudeerd waren. Op videobeelden werd vastgelegd dat de stembussen vroegtijdig geopend werden. Daarnaast werd ook vastgesteld dat honderdduizend overledenen gestemd hadden? Maar zoals gewoonlijk wordt het in de doofpot gestopt, ondanks de aanwijzingen die er zijn.
Oud 18 november 2014, 15:12   #47
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard_Leek Bekijk bericht
De oppositionele partijen hebben verklaard dat de verkiezingen gefraudeerd waren. Op videobeelden werd vastgelegd dat de stembussen vroegtijdig geopend werden. Daarnaast werd ook vastgesteld dat honderdduizend overledenen gestemd hadden? Maar zoals gewoonlijk wordt het in de doofpot gestopt, ondanks de aanwijzingen die er zijn.
Heb je hier ook een bron voor? Want ik las de dag zelf al dat volgens exitpolls de SNS ongeveer 160 van de 250 zetels kreeg. En die exitpolls kun je moeilijk manipuleren via afwezige overledenen, hé?
Oud 18 november 2014, 17:39   #48
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat had ik ook in het begin. De media schetsen een bepaald wat de publieke en persoonlijke mening beïnvloede. Daarom moeten bepaalde kwesties nader onderzocht worden om daarover een objectiever beeld te kunnen vormen.

Serviërs waren betrokken bij de burgeroorlog in Joegoslavië. En tijdens oorlogen worden eenmaal misdaden begaan. Ik geloof in de feiten. Ik heb de processen tegen Milosevic en Seselj gevolgd. Tijdens die berechtingen konden die misdaden die zich wel degelijk voordeden in het gebied niet aan hun beleid gekoppeld worden.

Het is erg raar dat politici en generaals die verdacht worden van misdaden tegen Serviërs, vrijgesproken worden? Het lijkt alsof iedereen het slachtoffers in ex-Joegoslavië was, behalve Serviërs?

Dan neem je de angst die de Serviërs in 1990 beleefden niet serieus. Die aanwijzingen waren er wel.

In het Westen werd de angst van de Serviërs in Kroatië dat ze scenario's uit 1941 opnieuw zouden meemaken, onterecht genegeerd en gebagatelliseerd. Hierdoor werden er geen maatregelen genomen om de Serviërs in de Krajina te beschermen. Met als gevolg: dat de Servische regio's in Kroatië en West-Bosnië compleet etnisch gezuiverd werden. Daar waren de Serviërs in de Krajina en Kroatië terecht bang voor.

Het is een feit dat hun toenmalige regering Serviërs in Kroatië, Krajina en Bosnië & Herzegovina etnisch zuiverde.
Welke waren dan die aanwijzingen?

Vandaag wordt er in Kroatië de val van Vukovar herdacht. De stad was 90 dagen lang belegerd en toen de Serviërs binnenkwamen moesten de Kroaten vluchten en werden er meer dan 200 mensen genadeloos vermoord. Dit is geen "gewone misdaad die eenmaal tijdens oorlogen worden begaan". Dit is etnishce zuivering in zijn ergste soort. En voor zover ik weet werd er tijdens die oorlogen geen moordpartijen van deze schaal gepleegd tegen Serviërs Was dat soort akties nodig om de Servische minderheden te beschermen?

De Servische minderheden waren ook het slachtoffer van gruweldaden, dat heb ik ook nooit ontkent. Ik vind het ook schandalig dat de verantwoordelijken daarvoor niet werden gestraft.
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 17:54   #49
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Mag ik vragen waarom je in Belgrado was, niet vanwege de terugkeer van Seselj? Als je er was dan zou je hebben moeten gezien dat niet alleen uit Servië maar ook uit de omringende landen er mensen aanwezig waren. Dus het cijfer van 50.000 klopt zeker.
Ik was er op bezoek, was al langer gepland. Ik ben door Trg Republike gepasseerd, ik denk nog voor �*ešelj opkwam. Ik ben daar niet lang gebleven en heb ook niet met de demonstranten gepraat. Ik voelde me daar namelijk niet echt op mijn gemak. Later heb ik ze nog zien defileren op Trg Slavija als ik me niet vergis.

Ik kan maar moeilijk schatten hoeveel mensen er waren. Ik heb enkele artikels proberen te vinden en nergens heb de cijfer van 50000 betogers gevonden.
Oud 19 november 2014, 09:59   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke waren dan die aanwijzingen?

...
Ik blijf ook op mijn honger zitten ...
Oud 20 november 2014, 08:55   #51
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Denk niet dat de Gerard hier nog op terugkomt
Oud 20 november 2014, 09:34   #52
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Denk niet dat de Gerard hier nog op terugkomt
Misschien denkt U teveel en wappert U steeds de Amerikaanse vlag. Niet iedereen doet dat, begrijpt U?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 14:29   #53
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Misschien denkt U teveel en wappert U steeds de Amerikaanse vlag. Niet iedereen doet dat, begrijpt U?
Neen ik begrijp het niet.

Dus :

1) Leg het mij even uit.

en

2) Leg mij meteen ook uit wat dat te maken heeft met mijn vraag aan Gerard om te vertellen welke aanwijzingen hij heeft met betrekking tot verkiezingsfraude in Servië.

Echt uitleggen hé zonbron, geen ontwijkende antwoorden.
Oud 21 november 2014, 12:24   #54
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

In 2012 deed zich in Servië een uitgesproken verkiezingsfraude gelden. Dat was de grootste verkiezingsfraude in de moderne geschiedenis van het land. Deze werd systematisch uitgevoerd door het toenmalige regiem van Boris Tadic.

Daarvoor zijn er voldoende aanwijzingen aan te dragen.

In de video is waar te nemen dat de zakken met de stemlijsten vroegtijdig geopend werden door onbevoegde personen wat in strijd is met de voorgeschreven procedure.
https://www.youtube.com/watch?v=pLfXNcgqn8Y

De oppositionele partijen stelden het volgde vast:
- Er werd gebruik gemaakt van stemlijsten die tot overledenen behoorden.
- In de diaspora werden te weinig stembureau's geopend waardoor Serviërs uit het buitenland amper hun stemmen tijdens de verkiezingen konden uitbrengen. Dit is erg verdacht gezien het feit dat de Serviërs uit de diaspora een belangrijke oppositionele partij steunen en in stand houden.
- Op het moment dat de stemlijsten zich aan de toezicht van onafhankelijke waarnemers onttrokken, werden ze geopend en handmatig aangepast (vervalst). Deze vorm van fraude werd op video vastgesteld.

Voordat de verkiezingen voltooid waren onderhandelden al de regeringspartijen over het samenstellen van een nieuwe regering waarin de belangrijke oppositionele partijen geen aandeel zouden hebben. Deze fraude vond plaats onder de toezicht van de regering van Boris Tadic, die zich voor de derde keer verkiesbaar stelde ondanks het feit dat een kandidaat volgens de grondwet van Servië zich maar twee keer achterelkaar verkiesbaar mag stellen.

Ondanks de aanwijzingen dat er met de verkiezingsresultaten gefraudeerd werd, weigerde de nieuwe regering een onderzoek in te stellen om de kwestie uit te zoeken.

Een uitgebreide uitzending hiervoor waarbij de leider van een oppositionele partij de kwestie aan de orde stelt:
https://www.youtube.com/watch?v=fS6BwyB9j1A
http://www.dverisrpske.com/sr/multim...dja-1-deo.html

Laatst gewijzigd door Gerard_Leek : 21 november 2014 om 12:30.
Oud 21 november 2014, 15:50   #55
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik was er op bezoek, was al langer gepland. Ik ben door Trg Republike gepasseerd, ik denk nog voor �*ešelj opkwam. Ik ben daar niet lang gebleven en heb ook niet met de demonstranten gepraat. Ik voelde me daar namelijk niet echt op mijn gemak. Later heb ik ze nog zien defileren op Trg Slavija als ik me niet vergis.

Ik kan maar moeilijk schatten hoeveel mensen er waren. Ik heb enkele artikels proberen te vinden en nergens heb de cijfer van 50000 betogers gevonden.
Drieduizend man??

Check deze dan?
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...5d&oe=550D9EFD

Laatst gewijzigd door Gerard_Leek : 21 november 2014 om 15:54.
Oud 22 november 2014, 11:44   #56
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Je had het eerst om verkiezingsfraude gepleegd door Vucic in 2014 en nu begin over zijn rivaal Tadic in 2012. Heeft hij dan fraude gepleegd om de verkiezingen te verliezen? Ik versta het niet zo goed.
Oud 22 november 2014, 11:45   #57
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik vond ook wel dat 3000 wat weinig leek, maar 50000 heb ik echt nergens gevonden.
Oud 22 november 2014, 21:09   #58
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Je had het eerst om verkiezingsfraude gepleegd door Vucic in 2014 en nu begin over zijn rivaal Tadic in 2012.
Ik had het over de verkiezingsfraude uit 2012 toen de SNS aan de macht kwam. Sindsdien verkreeg de SNS vaste voet in de overheidskaders van Servië.

Citaat:
Heeft hij dan fraude gepleegd om de verkiezingen te verliezen? Ik versta het niet zo goed.
Zijn regiem had voor de uitslag van de verkiezingen, bepaald welke partijen de regering zouden vormen. Dat waren pro-EU partijen. De SNS heeft het beleid van Tadic voortgezet en zodoende werd de greep van de EU op Servië veiliggesteld. Dat indertijd in Servië de verkiezingen vervalst werden, is een feit dat je niet kunt ontkennen. Echter, blijkbaar plaats je daarbij vraagtekens, ondanks dat er daarvoor aanwijzingen aan te dragen zijn. Al die informatie en videobeelden die daarop wijzen, zou je toch op z'n minst serieus kunnen nemen? Of doe je die harde bewijzen af als onzin? Misschien beviel jou de uitslag die evenwel het resultaat was van verkiezingsfraude.
Oud 22 november 2014, 21:27   #59
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
De stad was 90 dagen lang belegerd en toen de Serviërs binnenkwamen
Een onjuist beeld schets je hier Eniotna! Vukovar werd niet door "Serviërs" binnengevallen, maar door het Joegoslavische volksleger dat niet een Servische maar een Joegoslavische militaire instelling was en bovendien het enige regulier leger in de federatie indertijd was!

Laatst gewijzigd door Gerard_Leek : 22 november 2014 om 21:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be