![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is een feit dat hun toenmalige regering Serviërs in Kroatië, Krajina en Bosnië & Herzegovina etnisch zuiverde. Laatst gewijzigd door Gerard_Leek : 18 november 2014 om 10:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Partijlid
|
![]() Seselj heeft veel gedaan voor de Serviërs. Hij heeft tijdens het proces in het Tribunaal goed uitgelegd hoe de oorlogen in ex-Joegoslavië waren uitgebroken. Wat hij in het Tribunaal bereikt heeft is van historisch belang voor het vaststellen van de waarheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat is het gevolg van de verkiezingsfraude. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() Mag ik vragen waarom je in Belgrado was, niet vanwege de terugkeer van Seselj? Als je er was dan zou je hebben moeten gezien dat niet alleen uit Servië maar ook uit de omringende landen er mensen aanwezig waren. Dus het cijfer van 50.000 klopt zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gerard Leek, beschouw je de laatste verkiezingen in Servië als gefraudeerd? Ik las dat er wel een heel lage opkomst was, maar dat er nergens fraude was vastgesteld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Partijlid
|
![]() De oppositionele partijen hebben verklaard dat de verkiezingen gefraudeerd waren. Op videobeelden werd vastgelegd dat de stembussen vroegtijdig geopend werden. Daarnaast werd ook vastgesteld dat honderdduizend overledenen gestemd hadden? Maar zoals gewoonlijk wordt het in de doofpot gestopt, ondanks de aanwijzingen die er zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vandaag wordt er in Kroatië de val van Vukovar herdacht. De stad was 90 dagen lang belegerd en toen de Serviërs binnenkwamen moesten de Kroaten vluchten en werden er meer dan 200 mensen genadeloos vermoord. Dit is geen "gewone misdaad die eenmaal tijdens oorlogen worden begaan". Dit is etnishce zuivering in zijn ergste soort. En voor zover ik weet werd er tijdens die oorlogen geen moordpartijen van deze schaal gepleegd tegen Serviërs Was dat soort akties nodig om de Servische minderheden te beschermen? De Servische minderheden waren ook het slachtoffer van gruweldaden, dat heb ik ook nooit ontkent. Ik vind het ook schandalig dat de verantwoordelijken daarvoor niet werden gestraft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik kan maar moeilijk schatten hoeveel mensen er waren. Ik heb enkele artikels proberen te vinden en nergens heb de cijfer van 50000 betogers gevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf ook op mijn honger zitten ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk niet dat de Gerard hier nog op terugkomt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus : 1) Leg het mij even uit. en 2) Leg mij meteen ook uit wat dat te maken heeft met mijn vraag aan Gerard om te vertellen welke aanwijzingen hij heeft met betrekking tot verkiezingsfraude in Servië. Echt uitleggen hé zonbron, geen ontwijkende antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Partijlid
|
![]() In 2012 deed zich in Servië een uitgesproken verkiezingsfraude gelden. Dat was de grootste verkiezingsfraude in de moderne geschiedenis van het land. Deze werd systematisch uitgevoerd door het toenmalige regiem van Boris Tadic.
Daarvoor zijn er voldoende aanwijzingen aan te dragen. In de video is waar te nemen dat de zakken met de stemlijsten vroegtijdig geopend werden door onbevoegde personen wat in strijd is met de voorgeschreven procedure. https://www.youtube.com/watch?v=pLfXNcgqn8Y De oppositionele partijen stelden het volgde vast: - Er werd gebruik gemaakt van stemlijsten die tot overledenen behoorden. - In de diaspora werden te weinig stembureau's geopend waardoor Serviërs uit het buitenland amper hun stemmen tijdens de verkiezingen konden uitbrengen. Dit is erg verdacht gezien het feit dat de Serviërs uit de diaspora een belangrijke oppositionele partij steunen en in stand houden. - Op het moment dat de stemlijsten zich aan de toezicht van onafhankelijke waarnemers onttrokken, werden ze geopend en handmatig aangepast (vervalst). Deze vorm van fraude werd op video vastgesteld. Voordat de verkiezingen voltooid waren onderhandelden al de regeringspartijen over het samenstellen van een nieuwe regering waarin de belangrijke oppositionele partijen geen aandeel zouden hebben. Deze fraude vond plaats onder de toezicht van de regering van Boris Tadic, die zich voor de derde keer verkiesbaar stelde ondanks het feit dat een kandidaat volgens de grondwet van Servië zich maar twee keer achterelkaar verkiesbaar mag stellen. Ondanks de aanwijzingen dat er met de verkiezingsresultaten gefraudeerd werd, weigerde de nieuwe regering een onderzoek in te stellen om de kwestie uit te zoeken. Een uitgebreide uitzending hiervoor waarbij de leider van een oppositionele partij de kwestie aan de orde stelt: https://www.youtube.com/watch?v=fS6BwyB9j1A http://www.dverisrpske.com/sr/multim...dja-1-deo.html Laatst gewijzigd door Gerard_Leek : 21 november 2014 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Check deze dan? https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...5d&oe=550D9EFD Laatst gewijzigd door Gerard_Leek : 21 november 2014 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Je had het eerst om verkiezingsfraude gepleegd door Vucic in 2014 en nu begin over zijn rivaal Tadic in 2012. Heeft hij dan fraude gepleegd om de verkiezingen te verliezen? Ik versta het niet zo goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vond ook wel dat 3000 wat weinig leek, maar 50000 heb ik echt nergens gevonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zijn regiem had voor de uitslag van de verkiezingen, bepaald welke partijen de regering zouden vormen. Dat waren pro-EU partijen. De SNS heeft het beleid van Tadic voortgezet en zodoende werd de greep van de EU op Servië veiliggesteld. Dat indertijd in Servië de verkiezingen vervalst werden, is een feit dat je niet kunt ontkennen. Echter, blijkbaar plaats je daarbij vraagtekens, ondanks dat er daarvoor aanwijzingen aan te dragen zijn. Al die informatie en videobeelden die daarop wijzen, zou je toch op z'n minst serieus kunnen nemen? Of doe je die harde bewijzen af als onzin? Misschien beviel jou de uitslag die evenwel het resultaat was van verkiezingsfraude. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Partijlid
|
![]() Een onjuist beeld schets je hier Eniotna! Vukovar werd niet door "Serviërs" binnengevallen, maar door het Joegoslavische volksleger dat niet een Servische maar een Joegoslavische militaire instelling was en bovendien het enige regulier leger in de federatie indertijd was!
Laatst gewijzigd door Gerard_Leek : 22 november 2014 om 21:27. |
![]() |
![]() |