Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2014, 12:13   #41
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Zuid-Brabant.
le Brabant des riches lijkt mij beter.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 15:04   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een potsierlijk gedoe !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 22:23   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
La fédération Wallonie-bxl is dan ook niet de officiele benaming maar de gebruiksbenaming.
Wie sprak er over een "officiële verandering" van de provincienaam? Misschien wil men ook maar een "gebruiksbenaming" wijzigen?

U schrijft gewoonweg onzin, daar de nieuwe naam voortaan overal wordt gebruikt aan Franstalige zijde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 22:26   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
De provincies doen zeer zeker nuttig werk, daar is men het over eens. Alles waarbij samenwerking tussen meerdere gemeenten betreft wordt namelijk door de provincie gecoördineerd. Waar het gewoon over gaat is dat de huidige provinciale indelingen achterhaald zijn, niet dat hun takenpakket nutteloos zou zijn.
De provincies doen op dit ogenblik veel nutteloos werk. Kijk maar eens waar West-Vlaanderen allemaal geld aan besteedt. Tot ontwikkelingshulp in Congo toe.

De ene provincie houdt zich bezig met fietssnelwegen; de andere schijnt er nog niet van gehoord te hebben.

Enzovoort.

En in mijn streek, waar de sociologische grens niet bepaald wordt door de provinciegrenzen, bestaan er samenwerkingsverbanden tussen gemeenten die in Oost- en West-Vlaanderen liggen. Die verbanden worden afgesloten zonder hulp van enige provincie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 22:29   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zeg slimme gij die blijkbaar alles weet antwoord eens op mijn vraag.
Indien ik een vergunning aanvraag in één van de gemeenten die uit de provincie stappen en deze wordt geweigerd bij welke instantie kan ik dan in tegen deze beslissingbin beroep gaan?
Mo zagevent.
Daar voorzien ze wel een bestaand bureautje voor op het niveau van het Vlaamse Gewest.

Zoals het uiteindelijk zal horen, als alle provincies afgeschaft zullen zijn, en we leven in een politieke overheidsorganisatie "gemeente - Vlaanderen - EU".

Dat bureautje mag zelfs gedeconcentreerd voorzien worden in ... de oude provinciehoofdstad.
Het gaat niet d�*�*rom als we spreken over de afschaffing van het provinciaal niveau.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 november 2014 om 22:31.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 22:31   #46
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Allemaal mierenneukerij , om wat ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 22:33   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De provincies doen op dit ogenblik veel nutteloos werk. Kijk maar eens waar West-Vlaanderen allemaal geld aan besteedt. Tot ontwikkelingshulp in Congo toe.

De ene provincie houdt zich bezig met fietssnelwegen; de andere schijnt er nog niet van gehoord te hebben.

Enzovoort.

En in mijn streek, waar de sociologische grens niet bepaald wordt door de provinciegrenzen, bestaan er samenwerkingsverbanden tussen gemeenten die in Oost- en West-Vlaanderen liggen. Die verbanden worden afgesloten zonder hulp van enige provincie.
Yep !!
Om maar een onnozel voorbeeld te geven:
Zulte-Waregem is Oost-Vlaams !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 november 2014, 22:38   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Brabandisering nieuw speerpunt NVA
is de titel van de draad !

Speerpunt van de nva ? Hoe vaak gaan we moeten herhalen dat het initiatief komt van DRIE (très trois three, drei 3 ...) partijen ?

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 november 2014 om 22:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be