![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb bijna 60 jaar in Limburg gewoond, maar om het,, ook met de woorden van System, te zeggen: Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=270 Als alle Limburgers aan hetzelfde cliché beantwoorden zijn ze even gastvrij en goedhartig als ik. ![]() Er worden idd nog heel wat oudjes niet in homes gestopt in Limburg, maar dat betekent meestal dat hun kinderen niet werken, of dat het pensioen van de ouders niet volstaat om een home te betalen, en dat het OCMW hun kinderen aanspreekt om het financiële tekort aan te vullen. Die kinderen kunnen daardoor vaak niet anders dan zélf voor hun ouders zorgen. Mijn ouders haalden mijn grootvader in huis nadat grootmoeder aan borstkanker stierf, maar ook dat was, o.a., omdat mijn moeder niet buitenshuis werkte. Ze kreeg teveel kinderen. En met teveel bedoel ik teveel om al die kinderen de nodige aandacht te kunnen geven. Bovendien was het pensioen van mijn grootvader uiterst welkom voor mijn moeder. ![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kinderen gaan vaak pas naar school als ze schoolplichtig zijn. Ze hebben thuis nooit iets anders dan hun moedertaal gehoord en naar schoteltv gekeken. Daardoor lopen ze niet alleen meteen een leerachterstand op, ze halen bovendien het schoolniveau naar beneden. Met alle gevolgen van dien. Ik zeg dat al j�*ren, en spreek uit ervaring, maar nu pas wordt dat stilaan schoorvoetend toegegeven. Ik word ook niet meer voor racist uitgescholden omdat ik zeg hoe het zit. Het maakt mij ook kwaad als ik dat gejammer hoor over de kansarmoede van allochtone kinderen. De verantwoordelijkheid van de ouders die hun jongens niet aanzetten om te studeren, maar hen de straten laten afschuimen, wordt nog altijd onderbelicht, en zelfs doodgezwegen. Als oudste van negen kinderen, en enkel vader als kostwinner, kan ik weten wat kansarmoede is. Weet ik eveneens wat het is om gediscrimineerd te worden omdat het eraan te merken was dat we het lang niet zo breed hadden als andere kinderen. En toch hebben alle negen kinderen het meer dan gemiddeld goed gedaan. En toch is niemand de criminele toer op gegaan.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn daar nooit sluitingen geweest? Bekaert Renault Opel Textielindustrie VW ...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In heel België lag dit op 11%. Wat hebt U nu bewezen ? (in zoverre uw cijfers ook nog effectief zouden kloppen) Laatst gewijzigd door non-conformist : 16 november 2014 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.stichtinglsm.be/lrm/de-lsm-lrm-link.htm
Hebt U het over de rendementsgebonden of de niet-rendementsgebonden projecten. Eerst uw huiswerk maken. En zoiets als de GOM West Vlaanderen bestaat niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar van de kerk daar kent dhr. Vandenberghe alles van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen moeten het heft in eigen handen nemen en meer verantwoordelijkheid aan de dag leggen voor hun eigen lot. Anderzijds zou het dom zijn om blind te blijven voor deze snoeiharde cijfers. Vooral wat onze jongeren betreft. Wanneer in Limburg 9,6 procent van de nieuwe garde de school verlaat zonder diploma, terwijl dat in Vlaanderen maar 7,5 procent is, dan is er iets mis. http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141114_01376689/gebuisd Laatst gewijzigd door dpg : 16 november 2014 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of is er in de Westhoek geen werkloosheid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Brecht staat een biogasinstallatie die aan 30 mensen werk bied. Deze werkgelegenheid is volledige betaald door landbouwers. Enkele maanden geleden is er in de Kempen een bedrijf opgestart voor het behandelen en verpakken van de meststoffen uit afval. Volledige betaald met geld van de initiatiefnemers. Ik begin op een bedrijf dat volledig is bekostigd door mensen die inzitten met het milieu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit gebied, groter dan Monaco, omvatte een dikke 10 jaar geleden meer dan 25.000 werknemers. Nu zijn het er minder dan 4.000 waarvan minstens 2 ernstig bedreigt in hun voortbestaan. De laatste 25 jaar zag ik in een straal van 15 km van mijn woonplaats vele 10.000den jobs verdwijnen : de steenkoolmijnen, Siemens Lanklaar, Philips Hasselt, Hörmann Genk, Ford en toelevering, Echo in Houthalen, etc etc Dit zijn enkel de bedrijven met minstens 1.000 werknemers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! U begaat DE grote fout te denken dat Limburg een rariteit is en een unicum in de Belgische economie. U dwaalt! Op dit ogenblik is er een ongezien charme offensief bezig vanuit Frankrijk om de grote West-Vlaamse bedrijven te overtuigen om hun vestiging naar Frankrijk te delokaliseren. Zelfs reclame boodschappen op de openbare radio-omroep moeten bedrijfsleiders overtuigen! Laatst gewijzigd door demonen : 16 november 2014 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken niemand die op vergevorderde leeftijd zijn vaste job opgeeft omdat je bij een nieuwe job steeds een proefperiode moet doen. Indien die negatief is dan ; - ben je werkloos (u heeft zelf ontslag genomen bij uw andere vaste job!) - U krijgt geen werkloosheidsvergoeding en bent niet meer sociaal verzekerd. - uw kans als 55plusser op een nieuwe job is statistisch 0% U verliest ook al uw anciënniteit. Dit verhaal is volgens mij verzonnen. Laatst gewijzigd door demonen : 16 november 2014 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je had de bosbouw Je had de metaalwerkhuizen Je had de machinefabrieken och er waren zoveel bedrijfjes actief voor de mijnbouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb tal van aanbiedingen gekregen: - Onmiddellijk vaste betrekking - Firmawagen - Maaltijdcheques - GSM - Tablet PC - Goed loon - ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je belastinggeld van 18 miljard is weggegeven aan jouw fiere failliete Vlaamse bedrijven. De rest is opgegaan aan China reizen van onze politici. |
|
![]() |
![]() |