![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anderzijds hebben we een relatief goed OV, waardoor de meeste scholen wel bereikbaar zijn. En inderdaad, kinderen worden nu veel meer gepamperd dan vroeger. Ouders hebben nu allicht ook schrik dat er achter elke struik een 'Dutroux' verscholen zit die er op uit is om de kindjes kwaad te doen. Kinderen mogen tegenwoordig al blij zijn dat ze alleen in de tuin mogen ravotten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Dus omdat ik zelf geen kinderen heb, zou ik geen recht van spreken hebben ? Ten eerste haalde ik hier de situatie uit mijn eigen kindertijd aan. Ten tweede heb ik zowel in het onderwijs, de opvoeding als het jeugdwerk gestaan. Ik heb dus allicht meer met kinderen te maken gehad dan vele mensen die eigen kinderen hebben gekregen. Een beetje pretentieus dus, dat u meent dat ik in deze geen stem mag hebben. Uiteraard trek ik mij daar niets van aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen is de vraag of je een kind efkes alleen mag thuis laten of niet. Je kan een kind thuis laten gedurende twee minuten en een kookpot verbrandt het kind.
Wat is uiteindelijk het verschil tussen een ongeluk enerzijds, en gebrek aan verantwoordelijkheid anderzijds. Ik stel enkel de evolutie gedurende de laatste 40 jaar vast. Destijds werd alles beschouwd als een ongelukje. Tegenwoordig is de ouder voor alles verantwoordelijk, hoewel de puber zich zelfstandig wilt voelen, maar het niet kan zijn. Als het mis gaat heeft de ouder het steeds moeilijk. Ofwel met het kind zelf, ofwel met de overheid die zich steeds meer met alles wilt bemoeien. Uiteindelijk wordt daar niemand beter van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Dat kan ik niet ontkennen. Ik kan u wel zeggen dat ik scoutsleiders en monitoren van amper 18 jaar ken die meer verantwoordelijkheidszin in hun pink hebben dan 'echte' ouders in hun hele lijf !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |