![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze lachen zo vaak omdat ze ondraaglijkheid van dit ondermaanse bestaan nog niet kennen. (cfr. Jan Mulder)
![]() |
#42 |
Burger
|
![]() Kinderen lachen op zich niet meer of minder, maar wel vaker in het bijzijn van hun ouders. Zeker als ze nog klein zin zijn hun ouders hun alles, en dan zijn ze blij als ze je zien.
Als ouder is dat de leukste periode. Als de kinderen nog klein zijn en altijd blij om je te zien, net zoals een hond altijd blij is om je te zien. Ze zijn dan ook nog heerlijk ongeremd, hebben geen concept van schaamte en de nood om 'erbij tehoren' is er nog niet. Ik heb telkens met lede ogen moeten aanzien hoe -gek genoeg vooral mijn dochters- van blije baby's, peuters en kleuters verwerden tot vaten vol complexen... Dat soort zelfhaat ging gelijk op met de aversie tegen de ouders. Gelukkig komt die terug eens ze inzien dat het leven als volwassene niet altijd lollig is. En inderdaad, een kind kan zijn/haar emoties minder de baas. Er zijn veel volwassenen die zelfs niet meer durven huilen op een begrafenis van een naaste. Toegegeven, ik ben daar ook eentje van. En dat heeft in de zakenwereld wel wat voordelen. Je kwaadheid de baas kunnen is één van de meest nuttige zaken geweest die ik heb geleerd. Iemand beheerst en beleefd duidelijk maken dat iets niet gaat werkt veel beter dan uitvliegen... Jammer dat je kinderen niet kan overtuigen van hun jeugdig geluk. Het is pas achteraf dat je beseft dat je kindertijd (in normale omstandigheden natuurlijk) de beste tijd van je leven is. Moest ik kiezen: de periode tussen mijn 6e en mijn 12e levensjaar en mijn studententijd. Dat zijn jaren die ik met plezier zou herbeleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |