Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2014, 11:26   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet dat niet weten.

Maar dat je moet opkomen voor je wekelijkse gemeenschapsdienst of voor een eventueel jobaanbod, dat is wel duidelijk.

Vraagje: zit er eventueel een besparingsmaatregel in, dat een bruggepensioneerde toch liever 'echt' pensioen aanvraagt, en alzo gerust gelaten wordt tijdens zijn verblijf in Spanje ? Maar dan wel pakweg 100 euro moet inleveren ?

.
100 euro ? Je verliest 5 procent per jaar dat je vervroegd op pensioen gaat + dan nog de vermenigvuldiging met de breuk van gewerkte jaren over 45.
Je zou moeten zot zijn om je pensioen te vragen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 11:29   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet dat niet weten.

Maar dat je moet opkomen voor je wekelijkse gemeenschapsdienst of voor een eventueel jobaanbod, dat is wel duidelijk.

Vraagje: zit er eventueel een besparingsmaatregel in, dat een bruggepensioneerde toch liever 'echt' pensioen aanvraagt, en alzo gerust gelaten wordt tijdens zijn verblijf in Spanje ? Maar dan wel pakweg 100 euro moet inleveren ?

.
Bij mijn weten is dat nog niet zo.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 11:29   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door watertonnetje Bekijk bericht
Zou die ACW-minister (K.Peeters) de toestemming hebben van zijn vakbond?

Of maakt hij die maatregel nu, juist voor de staking, bekend om de gemoederen verder op te hitsen?
Moet hij zich dat dan aantrekken? Het is een maatregel om gigantisch misbruik in te dijken.
Oud 21 november 2014, 11:29   #44
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of maakt hij die maatregel nu, juist voor de staking, bekend om de gemoederen verder op te hitsen?
Peeters komt van Unizo. Hij is de voorganger van Van Eetveldt. Bezwaarlijk een ACW man zou ik denken.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 11:32   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet dat niet weten.

.
Waarschijnlijk niet, de twee stelsels staan los van elkaar. De ene is werkloos, de andere op pensioen. Het zou trouwens dwaas zijn om een maatregel in te voeren en die direct zelf uit te hollen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 november 2014 om 11:33.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 11:36   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Peeters een ACW minister ?
Hij was vroeger de grote patron bij Unizo.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 11:47   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet dat niet weten.

.
Brugpensioen is niet hetzelfde als vervroegd pensioen. Indien je vervroegd pensioen wil hebben moet je een minimaal aantal jaren hebben gewerkt.

Brugpensioen geldt voor mensen uit bedrijven in moeilijkheden die een CAO hebben afgesloten. zij ontvangen werkloosheidsuitkering met daarbovenop gewoonlijk nog een extra legale bijdrage van de werkgever.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 11:56   #48
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Brugpensioen is niet hetzelfde als vervroegd pensioen. Indien je vervroegd pensioen wil hebben moet je een minimaal aantal jaren hebben gewerkt.

Brugpensioen geldt voor mensen uit bedrijven in moeilijkheden die een CAO hebben afgesloten. zij ontvangen werkloosheidsuitkering met daarbovenop gewoonlijk nog een extra legale bijdrage van de werkgever.
Zij passeren inderdaad 2x langs de kassa.
Nog niet genoeg voor sommigen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 november 2014 om 11:56.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 12:43   #49
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Is het nog niet in u opgenomen dat vele gepensioneerden lijden aan reuma ?
Reuma-patiënten hebben 's winters héél erg te lijden van ons klimaat. Een paar maanden Benidorm doet wonderen.
Dat kan ik als kinesitherapeut alleen maar beamen.
Die maatregel is er enkel om wille van financiële redenen. Men wilt het geld in eigen economie houden.

Een vriend van mij gaf les in China en had de grootste moeite om zijn eigen salaris uit te geven in het buitenland, omdat de overheid het verbiedt.

Een smerig spel als je het mij vraagt
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 13:10   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Soms via de ziekenkas, want de dekking vervalt als je meer dan 3 maand in het buitenland bent , zonder dat aan te geven of in ieder geval iets in dien aard, ik weet er ook het fijne niet van.
Ze gaan ze nu waarschijnlijk bestoken met uitnodigingen om te gaan solliciteren.
Mijn schoonmoeder is op 52 op brugpensioen gegaan en zat sindsdien elk jaar minstens 6 maand in het zuiden van Spanje. NOOIT is ze nog op zoek gegaan naar ander werk en ze is daarover ook NOOIT aangesproken
Zoiets willen ze blijkbaar niet meer en terecht.
Is dat zo ? Als je iets niet weet zeg dan gewoon niks of gewoon dat je dat niet weet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 13:13   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms via de ziekenkas, want de dekking vervalt als je meer dan 3 maand in het buitenland bent , zonder dat aan te geven of in ieder geval iets in dien aard, ik weet er ook het fijne niet van.
Ze gaan ze nu waarschijnlijk bestoken met uitnodigingen om te gaan solliciteren.
Mijn schoonmoeder is op 52 op brugpensioen gegaan en zat sindsdien elk jaar minstens 6 maand in het zuiden van Spanje. NOOIT is ze nog op zoek gegaan naar ander werk en ze is daarover ook NOOIT aangesproken
Zoiets willen ze blijkbaar niet meer en terecht.
Was ze dat dan wettelijk verplicht of had jij dat gewoon graag gewild ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2014 om 13:13.
Oud 21 november 2014, 13:36   #52
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Was ze dat dan wettelijk verplicht of had jij dat gewoon graag gewild ?
In principe moest zij beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt en zou de RVA haar moeten hebben aanporren om te solliciteren, maar dat is in 10 jaar tijd nooit gebeurd .
Ik wil maar zeggen dat , nog niet zo lang geleden brugpensioen eigenlijk in de praktijk hetzelfde was als een normaal pensioen.
Blijkbaar wil men deze mensen nu actiever gaan aanporren werk te zoeken en als je in het buitenland zou verblijven wordt dat moeilijk , nietwaar ?
Oud 21 november 2014, 13:47   #53
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
In principe moest zij beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt en zou de RVA haar moeten hebben aanporren om te solliciteren, maar dat is in 10 jaar tijd nooit gebeurd .
Ik wil maar zeggen dat , nog niet zo lang geleden brugpensioen eigenlijk in de praktijk hetzelfde was als een normaal pensioen.
Blijkbaar wil men deze mensen nu actiever gaan aanporren werk te zoeken en als je in het buitenland zou verblijven wordt dat moeilijk , nietwaar ?
Swt-ers die 38 jaar beroepsverleden hebben zijn vrijgesteld van beschikbaarheid vd arbeidsmarkt.
Ambtenaren moeten slechts 20 jaar beroepsverleden hebben om in vervroegd pensioen te kunnen gaan.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 13:49   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Swt-ers die 38 jaar beroepsverleden hebben zijn vrijgesteld van beschikbaarheid vd arbeidsmarkt.
Ambtenaren moeten slechts 20 jaar beroepsverleden hebben om in vervroegd pensioen te kunnen gaan.
Leg dat eens uit
Oud 21 november 2014, 13:50   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een brugpensioen is geen pensioen hé.
En een ambtenaar die na 20 jaar op rust wordt gesteld, dat pensioen is dan ook niet echt groot. We moeten een beetje eerlijk blijven , nietwaar ?
Oud 21 november 2014, 13:51   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In principe ?? Ik geloof niet dat destijds mensen in brugpensioen nog beschikbaar moesten blijven voor de arbeidsmarkt ......Ik spreek wel van de tijd voor SWT..
Oud 21 november 2014, 13:52   #57
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg dat eens uit
Soms worden benoemde ambtenaren op rust gesteld , meestal wegen langdurige ziekte.
Ik ken zo'n lerares.
Het pensioen is dan wel navenant.
Oud 21 november 2014, 13:53   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een brugpensioen is geen pensioen hé.
En een ambtenaar die na 20 jaar op rust wordt gesteld, dat pensioen is dan ook niet echt groot. We moeten een beetje eerlijk blijven , nietwaar ?
Dan spreek je over een vervroegde pensioneering wegens ziekte.
Oud 21 november 2014, 13:53   #59
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In principe ?? Ik geloof niet dat destijds mensen in brugpensioen nog beschikbaar moesten blijven voor de arbeidsmarkt ......Ik spreek wel van de tijd voor SWT..
Toen ook , maar dat was geen prioriteit en de activatie vanuit de RVA was dan ook 0.
Oud 21 november 2014, 13:54   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms worden benoemde ambtenaren op rust gesteld , meestal wegen langdurige ziekte.
Ik ken zo'n lerares.
Het pensioen is dan wel navenant.
Daar is ook een minimum bepaald.Ik ken zo'n militair van 27 die heeft ongeveer 1150 euro.....na zware val op pensioen gesteld....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be