Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2014, 19:25   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wijze gast, jouw buurman. Erdogan zou regelmatig een paspoort in zijn hol moeten gestopt worden. Die kloothommel van een vermomde imam met zijn hoofddoek-vrouw en zijn kut opleiding in een religieus schooltje zit zijn land dat zo groot is als een continent in tien jaar terug te leiden naar de donkere eeuwen.
Maar dat belet niet dat in het buitenland geboren kinderen van mensen van Turkse afkomst bipatride zijn en blijven.
Toch maar goed dat de Turken Erdogan, de vermomde imam met zijn hoofddoekvrouw, opnieuw tot hun president verkozen, anders was Turkije wellicht allang in de EU geraakt.

Zou het VB nog altijd geweerd worden in de aula van de Gentse unief als de nieuwe voorzitter pleit tegen de opname van Turkije in de EU?
Oud 23 november 2014, 19:27   #42
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het is Turken niet toegestaan om de Turkse Nationaliteit af te staan. Turken blijven Turken .
Dat is niet meer zo.

Als geboren Turken afstand doen van de Turkse nationaliteit raken ze ook hun inschrijving in de verschillende nationale registers kwijt en daarmee alle rechten en plichten van een Turkse staatburger. Dit levert allerlei problemen op, met name als het gaat om het erfrecht. Technisch gezien kun je wel erven, alleen kan er praktisch geen uitvoering aan worden gegeven.
Ook is de groep Turken die min of meer gedwongen afstand doen van de Turkse nationaliteit groter geworden. Het gaat daarbij vooral om Turken in Duitsland en Nederland, die bij verwerving van de Duitse of Nederlandse nationaliteit eerst afstand moeten doen van de Turkse nationaliteit. Ook dit levert allerlei praktische problemen op, want deze groep wordt in hun geboorteland vervolgens behandeld als iedere andere buitenlander. Ze kunnen dus ook niet meer zonder verblijfsvergunning in Turkije verblijven. De Turkse overheid heeft deze groep tegemoet willen komen in de vorm van deze wet nummer 5203.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 19:31   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het is Turken niet toegestaan om de Turkse Nationaliteit af te staan. Turken blijven Turken , wanneer en waar ter wereld ze ook geboren zijn. Dus kinderen van 3de generatie Belgische Turken zijn nog steeds Turken en gaan die nationaliteit ook doorgeven aan hun kinderen. Ze zijn ook verplicht een Turkse voornaam te kiezen uit de officiële lijst. Dus binnen 200 jaar gaat er nog steeds een Mehmet geboren worden en zal die, in geval van oorlog tegen België in het Turkse leger vechten tegen België en in afwachting (want Erdogan zou graag Europa aansluiten bij Turkije) zal hij supporteren voor een Turkse voetbalploeg.
Dat klopt als een blokker!!!

In Heusden-Zolder greep de politie in toen de Turken een tweede keer de hoofdstraat volledig blokkeerden omdat Turkije twee belangrijke voetbalmatchen won. De hele straat hing vol Turkse vlaggen.

Turken Belgen?
Mijn oor!!!
Oud 23 november 2014, 19:32   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Toch maar goed dat de Turken Erdogan, de vermomde imam met zijn hoofddoekvrouw, opnieuw tot hun president verkozen, anders was Turkije wellicht allang in de EU geraakt.

Zou het VB nog altijd geweerd worden in de aula van de Gentse unief als de nieuwe voorzitter pleit tegen de opname van Turkije in de EU?
Ik twijfel er héél sterk aan dat turkije, ook zonder erdogan en zijn theocratische partij aan de macht ooit zou tot de EU toegelaten worden. Ondanks de verwoede pogingen van de VS om hen erbij te krijgen, om NAVO redenen.
Erdogan, zijn snor, zijn achterlijke hoofddoeken, zijn achterlijke opinie en zijn achterlijke vrouw maken het alleen wat gemakkelijker om hetgeen te doen waar we in europa best in zijn : op de lange baan schuiven.

En voor wat betreft je vraag ivm het vlaams blok : dat weet ik niet, hangt af van de rector zijn beslissing. Ik kan daar niet op antwoorden.
De vraag stelt zich trouwens niet, tenzij je denkt dat het blok op dit moment niet tegen EU lidmaatschap is van Turkije ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 19:34   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat is niet meer zo.

Als geboren Turken afstand doen van de Turkse nationaliteit raken ze ook hun inschrijving in de verschillende nationale registers kwijt en daarmee alle rechten en plichten van een Turkse staatburger. Dit levert allerlei problemen op, met name als het gaat om het erfrecht. Technisch gezien kun je wel erven, alleen kan er praktisch geen uitvoering aan worden gegeven.
Ook is de groep Turken die min of meer gedwongen afstand doen van de Turkse nationaliteit groter geworden. Het gaat daarbij vooral om Turken in Duitsland en Nederland, die bij verwerving van de Duitse of Nederlandse nationaliteit eerst afstand moeten doen van de Turkse nationaliteit. Ook dit levert allerlei praktische problemen op, want deze groep wordt in hun geboorteland vervolgens behandeld als iedere andere buitenlander. Ze kunnen dus ook niet meer zonder verblijfsvergunning in Turkije verblijven. De Turkse overheid heeft deze groep tegemoet willen komen in de vorm van deze wet nummer 5203.

Interessant, dat wist ik niet.
Oud 23 november 2014, 19:37   #46
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U verwerpt niet waarvan u komt, uw ouders, uw familie. Is Salvatore Adamo een Belg of een Italiaan volgens u als men weet dat hij geboren in Italië is?
Wikipedia is duidelijk : een Belgische zanger van Italiaans - Siciliaanse afkomst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salvatore_Adamo
dan is hij Belg, en geen Italiaan (meer), en al zeker niet beide.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 19:39   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen enkele turk KAN zijn tweede nationaliteit opgeven, zelfs al zou hij/zij dat willen. En dat is voor vele landen zo.
in dat geval zou de Belgische overheid hen nooit de Belgische nationaliteit mogen geven. T'is het één of het ander.

Citaat:
Oud 23 november 2014, 19:41   #48
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze is in België geboren. Haar land is dus België.
ik ben geboren in België, mijn land is Vlaanderen
Oud 23 november 2014, 19:44   #49
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dan is hij Belg, en geen Italiaan (meer), en al zeker niet beide.
Dat is nu net het probleem, dat dit wel kan.
Oud 23 november 2014, 19:46   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in dat geval zou de Belgische overheid hen nooit de Belgische nationaliteit mogen geven. T'is het één of het ander.
Dan zal men aan de nationaliteitswetgeving moeten sleutelen, want die geeft jou (en mij) nu ongelijk. Het kan wel nu. De keuzeplicht bestaat niet.
Oud 23 november 2014, 19:48   #51
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zal men aan de nationaliteitswetgeving moeten sleutelen, want die geeft jou (en mij) nu ongelijk. Het kan wel nu. De keuzeplicht bestaat niet.
Absoluut, want voor mij kan het niet dat iemand zomaar kan kiezen welke nationaliteit hij/zij aanneemt.

Citaat:
Oud 23 november 2014, 19:48   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
je land = je nationaliteit, dus : Belg.
je identiteit = wat je er zelf van maakt, dus volgens jouw woorden : vlaming.
Oud 23 november 2014, 19:49   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat is niet meer zo.

Edoch....
Geen énkele Turk wil behandeld worden als een buitenlander.
Turken die hun Turkse nationaliteit opgeven voor een andere doen dat niet uit vrije wil. Ze worden er "min of meer" toe gedwongen.

Ik moet trouwens de eerste Turk nog tegenkomen die persé van zijn Turkse nationaliteit af wilde, en die zijn kinderen géén Turkse naam meer gaf maar een naam waarmee hij zijn nieuwe, en enige nationaliteit, bevestigde.

Meyrem heet niet toevallig ook nog altijd Meyrem, ook al is ze in België geboren.

Toen ik nog in Limburg woonde was ik bevriend met een Turkse vrouw met vier zonen. Ze noemde zich "modern", droeg geen hoofddoek, en eerde Atatürk door haar eerstgeboren zoon Kemal te noemen. Ze accepteerde alleen een niet-Turkse als schoondochter op voorwaarde dat ze de islam zou omarmen en zich aan de Turkse cultuur zou aanpassen.
Oud 23 november 2014, 19:51   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut, want voor mij kan het niet dat iemand zomaar kan kiezen welke nationaliteit hij/zij aanneemt.
Ik hoop dat de regering in een latere fase hierover een initiatief neemt, nu zullen ze wel andere katten te geselen hebben.
En niet op basis van ranzige blok-praat maar puur pragmatisch. Is dubbele nationaliteit gewenst of niet ?
Ideaal kan men dit best op EU niveau regelen, maar dan wacht je op sint-juttemis.
Oud 23 november 2014, 19:51   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Maar Vlaanderen is geen land.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 19:55   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Edoch....
Geen énkele Turk wil behandeld worden als een buitenlander.
Turken die hun Turkse nationaliteit opgeven voor een andere doen dat niet uit vrije wil. Ze worden er "min of meer" toe gedwongen.

Ik moet trouwens de eerste Turk nog tegenkomen die persé van zijn Turkse nationaliteit af wilde, en die zijn kinderen géén Turkse naam meer gaf maar een naam waarmee hij zijn nieuwe, en enige nationaliteit, bevestigde.

Meyrem heet niet toevallig ook nog altijd Meyrem, ook al is ze in België geboren.

Toen ik nog in Limburg woonde was ik bevriend met een Turkse vrouw met vier zonen. Ze noemde zich "modern", droeg geen hoofddoek, en eerde Atatürk door haar eerstgeboren zoon Kemal te noemen. Ze accepteerde alleen een niet-Turkse als schoondochter op voorwaarde dat ze de islam zou omarmen en zich aan de Turkse cultuur zou aanpassen.
Daar ga je een stap te ver Knuppel, waarom zou iemand zijn naam moeten veranderen ? Het is iets dat je meegekregen hebt van je ouders.
Niet iedereen doet zoals de Fuhrer van het vlaams blok, die zijn eigen voornaam die hij van zijn ouders kreeg gaat verbasteren en er Filip van maakt in plaats van zijn echte naam : Philip.
Ik zie niet in waarom Meyrem haar naam zou moeten veranderen.
Oud 23 november 2014, 20:01   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn voeten weten ook dat de bestaande nationaliteitswetgeving in Belgique overeenstemt met de wensen van de machthebbers in de importlanden.

Maar Zipper heeft evengoed gelijk. De Belgische overheid had hen nooit de Belgische nationaliteit mogen geven zolang ze geen afstand konden doen van de Turkse. Het is het één of het ander.

Een vreemde nationaliteit vormt in Belgique trouwens geen énkel probleem om een succesvol leven op de bouwen. Mijn vorige partner heeft in alle geval nooit zijn Nederlandse nationaliteit opgegeven, en toch was hij een behoorlijk succesvolle fotograaf, had hij een eigen zaak en een mooie villa in Limburg, plus een eigendom in Spanje.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 november 2014 om 20:02.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 20:16   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ga je een stap te ver Knuppel, waarom zou iemand zijn naam moeten veranderen ? Het is iets dat je meegekregen hebt van je ouders.
Niet iedereen doet zoals de Fuhrer van het vlaams blok, die zijn eigen voornaam die hij van zijn ouders kreeg gaat verbasteren en er Filip van maakt in plaats van zijn echte naam : Philip.
Ik zie niet in waarom Meyrem haar naam zou moeten veranderen.
Waar lees jij dat Meyrem haar naam moet veranderen?

Meyrem heet niet toevallig "nog altijd" Meyrem. Waarmee ik alleen maar wilde bewijzen dat Turken zelfs d�*t deel dat bij hun oorspronkelijke nationaliteit hoort, niet opgeven omdat ze "Belg" worden. Dat deden de ouders van Meyrem niet toen hun dochter in Belgique geboren werd, dat zal Meyrem niet doen met haar kinderen, en dat doen Turken over 100 jaar nòg niet. En dat is niet alleen omdat de Turkse machtshebbers dat zo willen.
Oud 23 november 2014, 20:48   #59
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Je moet echt wanhopig zijn om uw hart te laten winnen van zo'n dikke Turkse koe.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 20:50   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je moet echt wanhopig zijn om uw hart te laten winnen van zo'n dikke Turkse koe.
Hahahahahahahahahahaha!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be