![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat pak je misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() This is the place where she lay her head when she went to bed at night And this is the place our children were conceived candles lit the room brightly at night And this is the place where she cut her wrists that odd and fateful night And I said, oh, oh, oh, oh, oh, oh, what a feeling And I said, oh, oh, oh, oh, oh, oh, what a feeling This is the place where we used to live I paid for it with love and blood And these are the boxes that she kept on the shelf Filled with her poetry and stuff And this is the room where she took the razor and cut her wrists that strange and fateful night And I said, oh, oh, oh, oh, oh, oh, what a feeling And I said, oh, oh, oh, oh, oh, oh, what a feeling I never would have started if I'd known that it'd end this way But funny thing, I'm not at all sad that it stopped this way This is the place where she lay her head when she went to bed at night And this is the place our children were conceived candles lit the room brightly at night And this is the place where she cut her wrists That odd and fateful night And I said, oh, oh, oh, oh, oh, oh, what a feeling And I said, oh, oh, oh, oh, oh, oh, what a feeling
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ai nee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Poeppeke zwam
Toeng da'k van Brussel kwam toeng stoeng ze veur m'n deur ze zwaaide meh eur tieten en m'ne piet diê schoot nor veur Poeppeke zwam zwam zam Poeppeke zwam zwam zam Toeng da 'kik bove kwam toeng lag z'al oep m'n bed eur biêne lagen open en 'k eb m'ne piet ertusse gezet Poeppeke zwam zwam zam Poeppeke zwam zwam zam Toeng da'k beneje kwam toeng vulden ek me ziek m'ne piet begost te lekken en ik moest nor de klinik Poeppeke zwam zwam zam Poeppeke zwam zwam zam Toeng da'k in 't gastuis lag toeng stoeng ze veur m'n bed ze grabbelden onder de dekes mor a was al afgezet Poeppeke zwam zwam zam Poeppeke zwam zwam zam Toeng da'k begrave wier toeng stoeng ze veur m'n graf ze zee "ier ligd diê kerel diê z'n geld on óere gaf" Poeppeke zwam zwam zam Poeppeke zwam zwam zam Toeng da'k in den emel kwam toeng stoeng der een plakaat 't zee "roêken is verbode mor poeppen is paraat"
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach vaderlief, toe drink niet meer
Ik vroeg´t al zo menige keer Want moesjelief huilt telkens weer Ach vaderlief, toe drink niet meer. Een moeder zit stil bij´t fornuis Aan´t raam staat verdrietig haar kind Want nog steeds is vader niet thuis Omdat hij´t weekloon verdrinkt Dan rent plots het kind door de kou En hoort in een kroeg vader´s stem Het pakt hem bedeesd bij zijn mouw En vraagt dan met bevende stem Refr. De man stoot´t kind van zich af Dat valt met een smak op de grond Dan ziet hij vol schrik tot z´n straf ´t Hoofdje is bloedend verwond Vol schaamte brengt hij dan z´n kind Terug naar z´n huis en z´n vrouw Terwijl ze het hoofdje verbindt Zegt vader vol innig berouw Je vaderlief die drinkt niet meer Je vroeg´t al zo menige keer Dus moesjelief, kom huil niet meer Want vaderlief, die drinkt niet meer Dus moesjelief, kom huil niet meer Want vaderlief die drinkt niet meer......
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Igor is eenzaam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan niet, de wolven hebben hem opgegeten
![]()
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() 't Liep tegen Kerstmis, hij zocht in de stad Of iemand voor hem soms een kamer nog had Maar waar hij ook kwam, even keek men hem aan Dan schudde men 'nee', en dan kon-ie weer gaan Hij was maar 'n neger, zo'n zwarte Zoiets haal je niet in je huis Omdat je 't noodlot dan tartte Want die zwarten zijn immers niet pluis Hij zag door de ramen de kerstbomen staan Met glinst'rende bellen en lichtjes eraan Hij hoorde gezang, ozo vroom en devoot Terwijl men voor hem alle deuren goed sloot Hij was maar 'n neger, zo'n zwarte Zoiets haal je niet in je huis Omdat je 't noodlot dan tartte Want die zwarten zijn immers niet pluis In 't kerkje dat noodde, daar knielde hij neer Bij 't ruw-houten kribje, van ons Lieve Heer Toen vroeg-ie zich af of dat kindje zo klein Alleen maar voor blanken geboren zou zijn Hij was maar 'n neger, zo'n zwarte Zoiets haal je niet in je huis Omdat je 't noodlot dan tartte Want die zwarten zijn immers niet pluis https://www.youtube.com/watch?v=GcA07j40dcs
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 27 november 2014 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ga het ook niet uitleggen waarom.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tekst met een klein foutje, het is van Rotterdam
Toen wij uit Rotterdam vertrokken Met de Edam, een oude schuit Met kakkerlakken in de midscheeps En rattennesten in het vooruit Toen hadden wij een kleine jongen Als ketelbink bij ons aan boord Die voor de eerste keer naar zee ging En nooit van haaien had gehoord Die van zijn moeder op de kade Wat schuchter lachend afscheid nam Omdat hij haar niet durfde zoenen Die straatjongen uit Rotterdam Hij werd gescholden door de stoker Omdat hij al de eerste dag Toen wij net de pier uit waren Al zeeziek in de foc'sle lag En met jenever en citroenen Werd hij weer op de been gebracht Want zieke zeelui zijn nadelig En brengen schade aan de vracht Als-ie dan sjouwend met zijn ketels Uit de kombuis naar voren kwam Dan was het net een brokkie wanhoop Die straatjongen uit Rotterdam En als ie 's avonds in zijn kooi lag En moe van 't sjouwen eind'lijk sliep Dan schold de man die wacht te kooi had Omdat ie om zijn moeder riep Toen is ie op een mooie morgen 't Was in de Stille Oceaan Terwijl ze brulden om hun koffie Niet van zijn kooi goed opgestaan En toen de stuurman met kinine En wonderolie bij hem kwam Vroeg hij een voorschot op zijn gage Voor 't ouwe mens uit Rotterdam In zeildoek en op rooster baren Werd hij die dag op 't luik gezet De kapitein lichtte zijn petje En sprak met grochstem een gebed En met een één twee drie in Godsnaam Ging 't ketelbinkie overboord Die 't ouwetje niet dorst te zoenen Omdat dat niet bij zeelui hoort De man een extra mokkie schoot an En 't ouwe mens een telegram Dat was het einde van een zeeman Die straatjongen uit Rotterdam https://www.youtube.com/watch?v=FAmA3PJprC0
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit terzijde. Het doet me denken aan dit lied : Boudewijn De Groot - De noordzee Daar zeilde op de Noordzee, de Noordzee wijd en koud, een schip zo zwaar beladen met 's werelds ijdel goud. Daar kwam de Spanjaard dreigen te roven ons het goud, toen we voeren op de Noordzee, de Noordzee, de Noordzee, al op de Noordzee wijd en koud. 't Was onze jongste makker, een jongen sterk en koen, die sprak al tot den schipper: wat zult gij aan mij doen, wanneer ik wil gaan zwemmen en ginds het Spaans galjoen doen zinken in de Noordzee, de Noordzee, de Noordzee, al in de Noordzee zinken doen? Ik zal u geven zilver, een wapen en blazoen. Mijn eigen jonge dochter zal ik u huwen doen, wanneer gij wilt gaan zwemmen en ginds het Spaans galjoen doen zinken in de Noordzee, de Noordzee, de Noordzee, al in de Noordzee zinken doen? De jongen bad de hemel, sprong daarop overboord en heeft in 's vijands scheepwand drie gaten toen geboord. En van de trotse Spanjaard is nimmer meer gehoord, op heel de wijde Noordzee, de Noordzee, de Noordzee, op heel de Noordzee meer gehoord. Toen zwom hij naar het schip en de mannen juichten luid. Maar onze schipper gaf hem zijn dochter niet tot bruid. Al smeekte ook de jongen: haalt mij het water uit, de schipper gaf de Noordzee, de Noordzee, de Noordzee, gaf hem de Noordzee als zijn bruid. Toen zwom hij om het schip heen, hij was zo koud en moe. Vol bitterheid en wanhoop riep hij zijn makkers toe: och makkers, haalt mij op, want ik ben het zwemmen moe. Mij trekt de koude Noordzee, de Noordzee, de Noordzee, mij trekt de Noordzee naar zich toe. Zijn makkers redden hem toen maar op het dek stierf hij. Na het een twee drie in Godsnaam dreef weg met het getij de koene jonge zeeheld, veel jonger nog dan wij. En zonk toen in de Noordzee, de Noordzee, de Noordzee, en in de Noordzee weg zonk hij.
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Westvleutse smartlap van ~600 jaar oud...
IC quam in een prieel geganghen Daer uandic twee ghelieuen staen Den tijt en consten niet uerlanghen In anders arem waersi beuaen Hi sprac haer also minlic aen Vrouwe mijns hertzen liefste reine In wildi nummer aue laen Du best mijn liefste urouwe alleine 2 Mettien so sprac die scone urauwe Lachende also vriendelijch Mijn boel wien ich so wael betrauwe Lieuer gein vp erderijch Des muechstu wael ghelouen mich Doe boetsoe hem haer wiuelic scijn Ende seide aldus so minnentlijch Lief du aens al die hertze mijn 3 Hi sprac here god twine mocht ghescien Dat dit bleue eewelijc ghestade So mocht wi vroylic vruechden plien Nu duchtic mi altoos der scade Als lief wert leit dan eist te spade Hem die up onsteiden achten cleine God verde ons tween van sulken quade Du best mijn liefste vrouwe alleine 4 Dat edel wijf van reinre aert Sprac aldus met wisen zinne Waer trauwe met trauwen es ghepaert Dat es een recht ghestade minne Of ic mijn boel ghestade kinne Sal ic hem onghesteide sijn Mijn herte en heift gheen ontrauwe in[] Lief du aens al die hertze mijn 5 Van deser tale wart hi verblijt Hi cussetze an haer mondekin root Dus mede so corten si den tijt Want soet hem waerlic nie verboot Sijn hooft leidi in haren scoot Met cussene bleuen si ghemeine Hi seide altoos met vruechden groot Du best mijn liefste vrouwe alleine 6 Als ic dit sach ic wart bescaemt Mi dinke in core daer uoren gheen goet Ende ic so minlic ware verzaemt Met haer die mi verbliden doet Laatst gewijzigd door Wapper : 27 november 2014 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=cVJrvPWSzvw
't is hier wel klein mor goeiekoop ons kleren liggen oep nen hoop die lit-jumeaux staan rap bijeen zij nu mor zeker da'k het meen goe da mijn vrouw hier niks van wet dakkik hier lig met u in bed en uwe heurk van ne man wet hier gelukkig ook niks van als wij ons vervelen spelen wij een spel voor mè twee te spelen overspel ik staan al jaren in de kou ik heb een ijskas van een vrouw en uwen heurk van ne vent is ook al jaren impotent ik heb ne zeun en dat is al gij hebt drij dochters van die kwal mor se die jongste van de drij die trekt verdacht heel veel oep mij ik ken er al zovelen die spele tzelfde spel tspel da wij ook spelen overspel en morgen gaan wij terug nor huis zitten wij 's avonds voor de buis ik met mijn vrouw, gij met dien drel da zen de regels van het spel en voor twee weken, misschien drij houwen w'ons rustig allebei mor neuste maand is het wer prijs dan gaan we terug oep zakenreis als wij ons vervelen spelen wij een spel voor mè twee te spelen overspel
![]() |
#59 |
|
![]() Conny Vandenbos
Sjakie Van De Hoek Refrein: Ik denk nog vaak, aan kleine Sjaak, groot in ’t kattekwaad. Vlug als quick, de held, de schrik van de buurt en onze straat. Spijbelaar, altijd klaar voor het gappen van een koek. Een ruit kapot, dat was een schot van Sjakie van de Hoek. Hij stal voor ons, likeur bonbons, En iedereen werd ziek. En als men thuis vroeg hoe dat kwam, verklikte je ‘m niet. Maar aan oma, die alleen was, bracht hij dagelijks een bezoek. Dat was hij, diens hart van goud was, dat was Sjakie van de hoek. Refrein........ En ieder ging zijn eigen weg, en Sjakie werd soldaat. Voor milioenen en voor Sjaak, kwam de vrede veel te laat. Zijn zoontjes zijn precies als hij, half lief en half piraat. De één heet Sjors, de ander Sjaak, toe, maak ze geen soldaat. Refrein........
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Another Sjaak? ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |