![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Andere domme vraag: als je aan de ziekenbond hier en levend van de steun rijker kunt worden, zou je niet denken dat er in Belgie heel moeilijk is om armer te worden ? |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Gouverneur
|
Rijkdom heeft niks met geld te maken, Brother Paul.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie geeft, zal nog meer krijgen,...,wie niets geeft, hem...wat hij heeft... |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Minister
|
Hoe arm zijn "de armen" in onze samenleving en hoe rijk zijn "de rijken"?
En ik heb het niet over drugsverslaafden/daklozen vs de koninklijke familie, maar gesproken over groepen die minstens 3% van de bevolking beslaan. Wat verstaan jullie onder de middenklasse en waar ligt de armoedegrens? Ik word gek van de klagende "middenklasse" die staakt omdat bvb studeren met ocharme een paar honderd euro per jaar duurder is geworden. Op reis heb ik Amerikanen ontmoet die de universiteit verlaten met $150 000 schuld om studies af te betalen. Da's andere koek, en wij maar klagen Bekijk de levensstandaard van percentiel 20 tem percentiel 80 in België (armste 20% en rijkste 20% in België buiten beschouwing gelaten) en je vindt volgens mij geen enkel land op de planeet dat het beter doet. Waar dat vertekend beeld en dat geklaag vandaan komt, dat vraag ik me af. Het is eigen aan een mens om steeds meer te willen. Rijkdom en levensstandaard zijn geen issues waar ik van wakker lig. Wel het handhaven van het pensioenstelsel en toenemende werkloosheid |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De situatie die nu wordt geschapen: veel betalen, steeds minder voor terugkrijgen is onwenselijk. Vooral: veel betalen zodat bepaalde groepen niks moeten betalen, en dat stoort mij. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Belgische justitie: wereldkampioen procedurefouten. Hoogste loonkosten: daar wordt al j�*�*�*�*�*�*�*�*ren over gejankt. Ziekenhuizen: ??? Ik ken toevallig een ziekenhuisdirekteur. Die man relativeert dat sterk ! Sociale zekerheid: helpen bekostigen met een vermogenswinstbelasting. De balans is uit evenwicht. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar om de vraag anders te stellen. Noem mij aub 5 landen op de hele wereld waar de "middenklasse" het beter heeft dan in België. Ik ben benieuwd. Sociale zekerheid en pensioenen, dat zijn de echte problemen voor de toekomst. Maar de levensstandaard zoals hij vandaag de dag is, daar mag niemand over klagen |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah hoe rijker we worden hoe armer van geest en ongelukkiger?
Dus is het toch beter dat mensen minder verdienen en inleveren zodat ze gelukkiger worden. Laten we alle steuntrekkers twintig procent inleveren zodat ze allemaal dat geluk kunnen proeven |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Gouverneur
|
Wie sprak er hier over 'geluk'?
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#52 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#53 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Bovendien wil ik wel nog eens de concrete uitwerking zien van de claim dat het christendom rijkdom zou afwijzen. Iemand ooit in het Vaticaan geweest? Armoe troef, daar!
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
|
Alsof dat een knop is die je zomaar even kunt omdraaien. Geloof is geen keuze, je hebt het of je hebt het niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
|
Nope. In een particratie.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vraag me echt af op wat jij je baseert om te stellen dat zijn vooruitzichten quasi altijd juist zijn. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Minister
|
Citaat:
Hoeveel draag jij concreet bij dat je eenieder met het vingertje meent te moeten kunnen wijzen? |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als meer dan gemiddeld bijdrager, weet ik perfect wat ik elke maand mag afdragen. Wat ik er voor terugkrijg, dat is nog steeds zoeken met een vergrootglas. De laagste pensioenen? "Sociale" steunmaatregelen die altijd voor anderen zijn? OV dat een desastreuze service heeft en dat ondanks miljarden steun elk jaar opnieuw zelfs dan nog niet in staat is om zonder verlies te draaien? "Gratis" onderwijs dat jaar na jaar verder afkalft omdat het afgestemd moet zijn op het tempo van de traagste? Het waar dat ik voor mijn geld krijg, daar ben ik hier nog steeds naar op zoek. Veel verder dan een "je moet tevreden zijn dat je een bijdrager bent" komt het niet. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dat is een soort wetmatigheid in de natuur. |