![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() belgie splitsen ipv 't te redden...
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Ik zal, samen met mijn hele dienst en tal van andere collega's, maandag van thuis uit (moeten) werken. Wedden dat de vakbond/pers ons bij de stakers zal tellen?
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De werkloosheidssteun wordt niet eens beperkt in tijd. Volgens mijn mening krijg je groei door mensen die werken meer geld te geven dan mensen die doppen.
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Stempeldagen worden nog steeds als werkdagen gerekend voor het pensioen.
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Het valt mij bovendien op dat in heel de discussie over de stakingen en de acties er één iets ontbreekt: een zeker historisch besef. Verbazend wel met een historicus aan het hoofd van de grootste regeringspartij.
Er is het recht op staken, en het recht op werken, inderdaad. Sommigen zeggen: wie staakt, moet gewoon thuis blijvenn anderen niet lastig vallen. Maar wie naar het verleden kijkt, weet dat bij alle grote stakingsbewegingen op straat acties werden gevoerd (zowel nationaal als internationaal was dat het geval), en dat dit nogal wat meer was dan dat we nu meemaken. Een paar voorbeelden: de stakingsbeweging tegen de Eenheidswet, de stakingsbeweging tegen de sluiting van de Limburgse mijnen (het drama Zwartberg, waar juist de toenmalige Volksunie de naam had van de brave Limburgse bevolking op te hitsen), de syndicale acties in jaren 80 en 90 (toen werden ook bedrijventerreinen afgesloten, en toen was er niet zo'n geroep en getier), de staking en blokkades van de vrachtwagenchauffeurs (was dat begin jaren 90? - toen ontstond het woord filterblokkade), of bv. ook in bedrijven: toen Fabelta Gent failliet ging(ja, een eeuwigheid geleden), werd het bedrijf gewoon bezet. Iedereen die naar de geschiedenis van sociale acties kijkt, weet dat stakingen altijd met andere acties gepaard gingen. Dat was zo in de tijd van Daens, dat was zo in de tijd van Artevelde (het ging er toen soms hevig aan toe, een beetje bloediger), dat is nu ook zo. Men verwijt de vakbonden hysterisch gekrijs, maar het hysterisch gekrijs van VOKA etc. is even erg. Bv. gisteren: in één zin de enorme economische schade voor de bedrijven aankondigen (in Brussel zouden dus nu vandaag 2000 werklozen moeten bij zijn als je het letterlijk neemt), maar tegelijkertijd zeggen dat in 85 procent van de bedrijven iedereen aan het werk was. Overigens, economische schade, hoeveel economische schade is er niet iedere werkdag door het fileprobleem? En dat viel gisteren op de Brusselse ring dan weer mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan de andere beweert men dat 2/3 van de bevolking deze regering steunt. Wel, wat houdt die 2/3 dan tegen om vrijwillig een deel van hun welstand af te staan om die schuld af te betalen? Ik weet het, dit is populistisch voorgesteld, maar het is even populistisch als de mantra: er is geen alternatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() ![]() Wil je piket komen staan waar ik ga werken op 15/12/2014. (regio Gent) Ik zal je wel herkennen aan je blauwe jas hé, Ik zal degene zijn die je binnen gaat moeten laten.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het een onrechtvaardige regering, ne waal die premier is en de MR heeft de helft van de ministers in de regering......
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En mag de vakbond zeggen op welke partij je moet stemmen ? ale hoe democratisch dat die gasten zijn. Ik kan daar geen steun aan geven ze. Ik ben voor gelijk kansen, gelijk rechten (en niet meer rechten voor die groep dan een andere groep) , en gelijke belastingen (niet meer belastingen voor die groep ) Stop de discriminaties
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De essentie van een taxshift en daar lijkt de vakbond aan voorbij te gaan is niet dat er lasten op kapitaal ingevoerd worden, maar dat het 50% BNP belasten meer dan genoeg is... Vakbonden en overheid lijken ook te denken dat zij het monopolie hebben op het herverdelen van het geld ? In essentie is elke werkgever een herverdeler... In prinicipe maakt het niet uit of de overheid herverdeelt of een werkgever... Stel dat als ik mijn inkomen herverdeel door een poetsvrouw werk te verschaffen, dan zou het logisch zijn dat mijn inkomen niet belast wordt voor het deel dat ik herverdeel.... Dus of de overheid herverdeelt of het is de burger die herverdeelt maakt geen verschil, tenzij je als burger gaat eisen dat de herverdeling iets opbrengt voor u, en dat jij vindt dat de overheid blijft systemen in gang te houden waar er herverdeeld wordt zonder na te denken over wat je doet in plaats van die herverdeling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ja, ik ben diegene met de blauwe jas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie niet staakt is ofwel een multimiljonair (maar zou dan niet op dit forum rondhangen, dus nee), ofwel een schlemiel die tijdens de stembusgang op het verkeerde knopje heeft geduwd.
Een normale hardwerkende Vlaming uit de lagere, midden, of hogere middenklasse heeft geen enkele reden om niet te staken.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De volgende jaren gaan honderdduizenden mensen hun job verliezen. 70% van het loon gaat naar de overheid die zijn 1.3 miljoen (sommigen spreken van 1,5 miljoen) ambtenaren hoge lonen betaalt (12% hoger dan in de privé) en dubbele pensioenen en 4 maanden betaald verlof (die meetellen voor een dubbel pensioen) van onderwijzers etc etc In januari komen er 30.000 werklozen bij en het eerste kwartaal van 2015 wordt er niet aangeworven. Het zou van hoogmoed getuigen indien U denkt dat U niet ontslagen kunt worden ... tenzij U ambtenaar bent natuurlijk. Wij maken nu mee wat in 2007 in Griekenland gebeurde! Laatst gewijzigd door demonen : 9 december 2014 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Daar zit het hem juist ... het spook is op den dool geraakt ..
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 9 december 2014 om 08:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Gouverneur
|
![]() En er is een journalist op het laatste nieuws altijd bezig dat de stakingen maar door een paar mensen bepaald worden.Jongen wordt eens wakker.We gaan in 2015 door.De regering..Bart trekt op niks,de rijken rijk,de armen ...Staken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is april voor we het weten. |
|
![]() |
![]() |