Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2004, 11:01   #41
rechtsnationaal
Vreemdeling

rechtsnationaal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
voor ideeënpikkerij mag het Blok wel op de eerste rij staan.
Tiens, ik meen mij nochtans te herinneren dat het Vlaams Blok al opkwam voor Vlaamse onafhankelijkheid toen Geert Bourgeois bij de VU dat nog 'utopisch' vond...
Ik dacht dat het Vlaams Blok al pleitte voor een aanpak van het vreemdelingenprobleem toen Bart De Wever dat nog 'een afleiding van de echte problemen vond'...
Ik dacht dat het Vlaams Blok al pleitte voor de splitsing van B-H-V en de afschaffing van de faciliteiten toe Geert Bourgeois in de Kamer nog staatshervormingen goedkeurde zonder dat die dingen geregeld waren...

Maar het zal wel aan mij liggen hoor, ik zal me wel vergissen, al die ideeën zullen wel door het Vlaams Blok van de grrrrrote N-VA-intellectuelen gepikt zijn...

Rena

Laatst gewijzigd door rechtsnationaal : 3 oktober 2004 om 11:02.
rechtsnationaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 12:16   #42
samdale
Vreemdeling

samdale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtsnationaal
Tiens, ik meen mij nochtans te herinneren dat het Vlaams Blok al opkwam voor Vlaamse onafhankelijkheid toen Geert Bourgeois bij de VU dat nog 'utopisch' vond...
Ik dacht dat het Vlaams Blok al pleitte voor een aanpak van het vreemdelingenprobleem toen Bart De Wever dat nog 'een afleiding van de echte problemen vond'...
Ik dacht dat het Vlaams Blok al pleitte voor de splitsing van B-H-V en de afschaffing van de faciliteiten toe Geert Bourgeois in de Kamer nog staatshervormingen goedkeurde zonder dat die dingen geregeld waren...

Maar het zal wel aan mij liggen hoor, ik zal me wel vergissen, al die ideeën zullen wel door het Vlaams Blok van de grrrrrote N-VA-intellectuelen gepikt zijn...

Rena
over welk aanpak van het vreemdelingenprobleem spreek je?
wie zijn de grrrrrrrote n-va inteleectuelen?
ik ben benieuwd
Oud 3 oktober 2004, 12:57   #43
giserke
Banneling

Standaard

Welk ne zever is dat.
[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtsnationaal
De VU pleite al van bij haar oprichting voor een onafhankelijk Vlaanderen. En dat is VER voor de periode van het Blok.
Bourgeois heeft daar van aan het begin van zijn politieke loopbaan ook pleiter van geweest. Uzit hier gewoon te liegen dat het geen naam heeft!
Citaat:
Citaat:
Beste, u zou beter eens kijken naar de prestaties van het Blok in de kamer. Waar ze zich onthouden hebben voor het splitsen van BHV bij de kieswetwijziging begin dit jaar. En vooral niet te vergeten, dat het Blok in brussel een verbod extra nachtvluchten boven het franse brussel mee goedgekeurd heeft, terwijl ze in Vlaanderen de mensen blijven voorliegen, dat ze voor de uitbreiding zijn van DHL en een spreiding van de nachtvluchten, ook boven brussel. U moet maar kunnen!
Citaat:

Rena
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 12:58   #44
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samdale
over welk aanpak van het vreemdelingenprobleem spreek je?
wie zijn de grrrrrrrote n-va inteleectuelen?
ik ben benieuwd
[font=Times New Roman][size=3]die tienduizenden academici die voor de N-VA stemmen?[/size][/font]
Oud 3 oktober 2004, 22:36   #45
rechtsnationaal
Vreemdeling

rechtsnationaal's schermafbeelding

Standaard

[quote=giserke]Welk ne zever is dat.
Citaat:
De VU pleite al van bij haar oprichting voor een onafhankelijk Vlaanderen. En dat is VER voor de periode van het Blok.
Bourgeois heeft daar van aan het begin van zijn politieke loopbaan ook pleiter van geweest. Uzit hier gewoon te liegen dat het geen naam heeft!!
Het spijt me, mijn beste, maar u hebt het programma van de VU ten tijde van Bourgeois toch niet goed gelezen vrees ik. De VU heeft NOOIT gepleit voor onafhankelijkheid. De idee is voor het eerst gelanceerd door het Vlaams Blok in 1978, daarna (na lange en heftige discussie) overgenomen door de Vlaamse Volksbeweging van De Roover, en vervolgens pas doorgesijpeld naar de 'brede' Vlaamse beweging als ANZ etc. De Volksunie is onafhankelijkheid steeds blijven afwijzen - en blijven praten over 'geleidelijke stappen naar zelfbestuur via de Belgische staatshervormingen'. Volgens Schiltz, Anciaux én Geert Bourgeois was onafhankelijkheid een utopie; hoogstens werd gestreefd naar 'maximale autonomie'.

Pas na het uiteenspatten van de VU (onder druk van het immer groeiende Vlaams Blok) heeft de N-VA in oktober 2001, dat is 23 JAAR NA HET VLAAMS BLOK, voor het eerst over onafhankelijkheid gesproken.

Conclusie: de N-VA heeft haar hoofdidee gepikt van het Vlaams Blok. Feiten zijn feiten.

Wat de splitsing van B-H-V betreft: Geert Bourgeois verklaarde: ik stap NOOIT in een Vlaamse regering VOORALEER de splitsing een feit is. Hij was dus wellicht de eerste minister die zijn belangrijkste kiesbelofte al verbrak op het ogenblik dat hij de eed aflegde, waarempel zelfs voor politici een record
rechtsnationaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 23:36   #46
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard Zever

Zoals wel meer gebeurt haalt Piano hier de zaken door elkaar.
Wat Mieke Vogels aanklaagt is dat allochtonen hun ouders naar hier halen om zelf niet te moeten bijdragen in het onderhoud van hun ouders maar onze gemeenschap te laten opdraaien voor dat onderhoud.
Ze klaagt alleen dit aspect van de gezinshereniging aan.
En dat wordt terecht aangeklaagd.
Dat het Vlaams Blok door het Hof van Beroep in Gent voor een dergelijke uitspraak werd veroordeeld toont alleen aan hoe zwak het arrest is.
Oud 4 oktober 2004, 07:49   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Mieke wou anderzijds ook aangepaste bejaardentehuizen voor allochtone ouderen die wel recht op onze sociale voorzieningen (degenen die hier hun loopbaan hebben gehad).
Ik ben van plan te emigreren naar Wallonië en daar mijn oude dag te slijten. Mag ik toch vermoeden dat Mieke ervoor gaat zorgen dat ik ginder in een aangepast bejaardentehuis terechtkom waar ik in het vlaams kan verzorgd worden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 08:18   #48
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik ken veel autochtone Belgen die genieten van onze sociale voorzieningen, zonder dat ze daar ooit zelf voor hebben bijgedragen. Zo werkt nu eenmaal het principe van de onderlinge solidariteit dat het Zwart Blok wil afschaffen. Allochtonen bepaalde rechten ontnemen tav autochtonen, is zuiver discriminatie.

Mieke Vogels kan beter te biechten gaan bij Luc Versteylen, want dat mens is totaal de trappers kwijt. Als ze denkt dat Groen! daarmee stemmen gaat afsnoepen van het Zwart Blok, zit ze op een volledig dood spoor.
als de regering echt 3,6 miljard euro wil besparen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 08:21   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

na dat de RIJKE Ollanders de stad en de provincie Antwerpen inpalmden... komen nu de gezinshereningingen tot stand via Antwerpen ! In Nederland gaat het niet, dan maar in Antwerpenb proberen... Als dat geen misbruiken zijn weet ik het ook niet hoor !

Maar ja, gratis bestaat niet meer en veel anders had ik niet verwacht van u piano, niemand verliest graag zijn job...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 11:28   #50
samdale
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
[font=Times New Roman][size=3]die tienduizenden academici die voor de N-VA stemmen?[/size][/font]
nog een grappenmaker
Oud 4 oktober 2004, 11:33   #51
samdale
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Nu, solidariteit is goed, zolang het betaalbaar blijft. Maar in dit geval is het de wereld op zijn kop. Degenen die gans hun leven hebben bijgedragen vallen uit den boot, en degenen die speciaal naar hier worden gehaald, om gedumpd te worden, vallen in de prijzen.
Nu zelfs groen! gaat zover niet. Het is zuivere pvda praat (misschien nieuwe slogan, in plaats van "Laat de rijken de krisis betalen" nu "Laat de autochtonen de allochtone oudjes betalen").
en wat is de nieuwe slogan van de allochtoon?
simpel: "laat de autochtoon in groen! stemmen!" 8)
Oud 4 oktober 2004, 11:40   #52
samdale
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik ken veel autochtone Belgen die genieten van onze sociale voorzieningen, zonder dat ze daar ooit zelf voor hebben bijgedragen. Zo werkt nu eenmaal het principe van de onderlinge solidariteit dat het Zwart Blok wil afschaffen. Allochtonen bepaalde rechten ontnemen tav autochtonen, is zuiver discriminatie.

Mieke Vogels kan beter te biechten gaan bij Luc Versteylen, want dat mens is totaal de trappers kwijt. Als ze denkt dat Groen! daarmee stemmen gaat afsnoepen van het Zwart Blok, zit ze op een volledig dood spoor.
en ze gaat de stemmen van haar traditionele electoraat ook verliezen: de mijne is al weg bigmamagroen
Oud 4 oktober 2004, 12:01   #53
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Vogels neemt standpunten over van Vlaams Blok ????
Moet ik dat dan interpreteren als : Vogels zegt (even) wat de mensen denken ???
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 12:02   #54
samdale
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Vogels neemt standpunten over van Vlaams Blok ????
Moet ik dat dan interpreteren als : Vogels zegt (even) wat de mensen denken ???
welke mensen?
Oud 4 oktober 2004, 12:05   #55
Tegendradigaard

Standaard

Haar "eigen" mensen..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 oktober 2004, 12:07   #56
samdale
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Haar "eigen" mensen..
en wie is haar eigen mensen?
Oud 4 oktober 2004, 12:13   #57
Tegendradigaard

Standaard

U weet wel... Jan met de KLak, Lisa met de schort, Jef Peeters en Jan Janssens, Marie Peeters en Antoinnette wie heeft den Bal, en nog zovele andere gewone mensen van bij ons....

U kent die mensen wel. Normaal tellen ze niet mee. Behalve op verkiezingsdag en de weken daarvoor. Dan dienen die mensen om voorgelogen te worden.

Misschien heeft Mie Vogels het wel aangedurfd om haar selecte kringetje van papegaaien te verlaten en eens te luisteren naar de Jannen, Jeffen, de Lisas ea... ?

Oud 4 oktober 2004, 12:18   #58
samdale
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
U weet wel... Jan met de KLak, Lisa met de schort, Jef Peeters en Jan Janssens, Marie Peeters en Antoinnette wie heeft den Bal, en nog zovele andere gewone mensen van bij ons....

U kent die mensen wel. Normaal tellen ze niet mee. Behalve op verkiezingsdag en de weken daarvoor. Dan dienen die mensen om voorgelogen te worden.

Misschien heeft Mie Vogels het wel aangedurfd om haar selecte kringetje van papegaaien te verlaten en eens te luisteren naar de Jannen, Jeffen, de Lisas ea... ?
niet zo slim van haar dan op welk partij zullen die jan, lisa, jef... gaan stemmen? alooooooooooooooooo?
Oud 4 oktober 2004, 12:42   #59
ingenious

Standaard

Citaat:

hé, kende gij jef peeters ook?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 16:58   #60
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samdale
nog een grappenmaker
[font=Times New Roman][size=3]het is toevallig een onderzoek van de 'Tijd ' en de VUB & ufsia die deze grap uitgevonden heeft. [/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Raad eens wie onderaan bengelt? [/size][/font]

Laatst gewijzigd door giserke : 4 oktober 2004 om 17:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be