Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2014, 15:52   #41
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zolang niemand durft te zeggen dat vooral voor alle moslims zelf er werk aan de winkel is, door kritisch te kijken naar welke vormen van invulling van hun overtuigingen kinderen kansen in deze niet islamitische samenleving missen, die evenwaardig is aan opvattingen uit de Koran, zonder dat inzicht wordt de splijtzwam tussen moslims en anderen enkel groter.
Ik zeg dat al vele jaren.

Maar je gaat in je omstandig antwoord toch wat voorbij aan mijn opmerkingen die ik herhaal:

Ik volg je post volledig.

In het licht van bovenstaande gezien, wat zou er gebeuren - en gebeurt lokaal al - wanneer de moslimaanwezigheid significant wordt?

Bij mijn weten is er nog nooit een moslimmeerderheid geweest die minderheden - van welke aard ook - als volwaardige burgers heeft beschouwd.

Er stelt zich dus toch een potentieel probleem.

En wat de waan van de dag - de radicalisering - betreft: die viert niet enkel hier hoogtij, maar ook in de thuislanden. Het aantal hoofddoeken bijvoorbeeld - onschuldig of niet - hier én ginder fors in opmars in het zog van de petrodollars van bepaalde landen is daar een onrechtstreekse graadmeter voor.

En helaas, ik ken geen enkele écht valabele brugfiguur binnen de moslimwereld met voldoende gezag om de zaak in goede banen te leiden.

Enkel een secularisering zoals bij ons is gebeurd zou soelaas bieden en die zal er onvermijdelijk ook komen. Maar of ze op tijd zal komen?

Radicalisering is en blijft een vorm van onmacht die van de zwakkeren misbruik maakt. De modale moslim, meer dan wij, is daar het eerste slachtoffer van.
Oud 27 december 2014, 17:10   #42
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik zeg dat al vele jaren.

Maar je gaat in je omstandig antwoord toch wat voorbij aan mijn opmerkingen die ik herhaal:

Ik volg je post volledig.

In het licht van bovenstaande gezien, wat zou er gebeuren - en gebeurt lokaal al - wanneer de moslimaanwezigheid significant wordt?

Bij mijn weten is er nog nooit een moslimmeerderheid geweest die minderheden - van welke aard ook - als volwaardige burgers heeft beschouwd.

Er stelt zich dus toch een potentieel probleem.

En wat de waan van de dag - de radicalisering - betreft: die viert niet enkel hier hoogtij, maar ook in de thuislanden. Het aantal hoofddoeken bijvoorbeeld - onschuldig of niet - hier én ginder fors in opmars in het zog van de petrodollars van bepaalde landen is daar een onrechtstreekse graadmeter voor.

En helaas, ik ken geen enkele écht valabele brugfiguur binnen de moslimwereld met voldoende gezag om de zaak in goede banen te leiden.

Enkel een secularisering zoals bij ons is gebeurd zou soelaas bieden en die zal er onvermijdelijk ook komen. Maar of ze op tijd zal komen?

Radicalisering is en blijft een vorm van onmacht die van de zwakkeren misbruik maakt. De modale moslim, meer dan wij, is daar het eerste slachtoffer van.
Mijn antwoord was niet voor niets omstandig, gezien de samenstelling van groeperingen kan er ook helemaal niet één woordvoerder/ brugfiguur zijn,binnen islam is er dan ook geen centraal gezag.

Radicalisering maakt gebruik van onmacht, maar is geen vorm van onmacht, wel geloof in superioriteit en vanuit dat gegeven verhevenheid boven iedere andere ideologie en daarop gebaseerde structuren.

Thuislanden finacieren dan ook jaren de ontwikkelingen hier.

Binnen open samenlevingen waren moslims nooit in een meerderheid, dat kan ook niet omdat islam haaks staat als ideologie op open samenlevingen met gekijkwaardigheid van alle burgers. Hoe dat hier zal gaan, nu in sommige steden moslims binnen één generatie mogelijk een meerderheid vormen is afhankelijk van inzichten en maatregels van het huidige en toekomstige beleid.
De druk op een vrije samenleving zal toenemen,dat proces is al bezig.Of aan de druk zal worden toegegeven, dat is de vraag die het beleid steeds halfslachtig beantwoord, de splijtzwam heeft enkel de politieke belangstelling vanuit electorale overwegingen?

Laatst gewijzigd door alice : 27 december 2014 om 17:10.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 08:24   #43
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
hoe durven ze hun eigen cultuur naar hier brengen? dit past hier helemaal niet!

zie http://m.nieuwsblad.be/cnt/DMF20141002_01300501
Mijn betoog ging over het feit dat wij onze kultuur als Westerlingen niet mogen behouden zoals ze is. We worden gewoon verplicht elementen van hun kultuur in de onze op te nemen, of we dat nu willen of niet.

Als zij hun kultuur onaangepast ten volle mogen uitleven in de Westerse landen, zonder zich ook maar iets te moeten aantrekken van het feit dat sommige van hun gewoontes voor ons erg wansmakelijk of zelfs schokkend overkomen (zoals het onverdoofd kelen van schapen op straat of thuis in de badkuip bvb.),
Waarom mogen wij de elementen die eigen zijn aan onze kultuur, zoals de kerstsfeer en zwarte piet bvb, niet behouden en verder doorgeven aan een volgende generatie zoals wij die gekend hebben???

Waarom moet de Westerse kultuur kapot en moet de Islam kultuur zo omarmd, geknuffeld en verheven worden???

Pure discriminatie!

Laatst gewijzigd door Rizzz : 30 december 2014 om 08:27.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 10:51   #44
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Mijn betoog ging over het feit dat wij onze kultuur als Westerlingen niet mogen behouden zoals ze is. We worden gewoon verplicht elementen van hun kultuur in de onze op te nemen, of we dat nu willen of niet.

Als zij hun kultuur onaangepast ten volle mogen uitleven in de Westerse landen, zonder zich ook maar iets te moeten aantrekken van het feit dat sommige van hun gewoontes voor ons erg wansmakelijk of zelfs schokkend overkomen (zoals het onverdoofd kelen van schapen op straat of thuis in de badkuip bvb.),
Waarom mogen wij de elementen die eigen zijn aan onze kultuur, zoals de kerstsfeer en zwarte piet bvb, niet behouden en verder doorgeven aan een volgende generatie zoals wij die gekend hebben???

Waarom moet de Westerse kultuur kapot en moet de Islam kultuur zo omarmd, geknuffeld en verheven worden???

Pure discriminatie!
Misschien moeten we leren meer van ons af te bijten en rechten op te eisen?
Ik heb die discussie over zwarte piet gevolgd, te belachelijk voor woorden !
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 12:26   #45
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Oei oei de christenen krijgen ook hun oude kapsones terug

http://m.nieuwsblad.be/cnt/BLMDE_01451705

Zouden het dan islamitische christenen zijn?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 13:09   #46
Yordin
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien moeten we leren meer van ons af te bijten en rechten op te eisen?
Ik heb die discussie over zwarte piet gevolgd, te belachelijk voor woorden !
Ik vrees dat we het laatst nog niet gezien hebben, zoals mag blijken uit onderstaande.

Citaat:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...afrofobie.html

Invitation to a discussion on the Zwarte Piet and Afrophobia in the EU - 16/12 -
17:00 Room S3.7

Dear Member of the Parliament,

MEP Malin Björk (GUE/NGL, Sweden), in collaboration with the European Network Against Racism (ENAR), invites you to a discussion entitled "Afrophobic stereotypes vs tradition: the case of the Zwarte Piet in the Netherlands". This event will take place at the European Parliament in Strasbourg on 16th. This debate, which will gather Black-led organisations from across Europe, generalist anti-racist organisations and MEPs, aims at discussing blackfacing and its impact on People of African Descent and Black Europeans and at bringing evidence on the existence of a specific form of racism called Afrophobia, that specifically targets Black people in Europe. As you may know, the ‘Zwarte Piet’ figure, a traditional blackfaced character, perpetuates colonial stereotyped image of Black people and further contributes to the dehumanisation of Black people...................

Sincerely,

Malin Björk
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 13:10   #47
Yordin
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Oei oei de christenen krijgen ook hun oude kapsones terug

Zouden het dan islamitische christenen zijn?
Als ik kijk naar de evolutie van de laatste jaren dan denk ik dat de periode waar de meeste onder ons de bluts met de buil namen voorbij is.

Waarom zou iemand nog zaken tolereren die niet bevallen als anderen dit ook niet doen en hun wensen ingewilligd zien?
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 22:04   #48
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

De Westerse kultuur moet kapot in Europa ??
Hier heb ik nog 1 ding aan toe te voegen:
Lees de PDF bijlage:
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf cultuur immigratie mijn mening.pdf‎ (54,1 KB, 170x gelezen)

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 30 december 2014 om 22:20.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 11:20   #49
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150108_01463005

Citaat:
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) heeft met harde taal gereageerd op de aanslag op Charlie Hebdo. Hij heeft een duidelijke boodschap voor jihadisten die onze vrije samenleving verwerpen. ‘Als het je hier niet bevalt, dan rot je toch op’.

‘Als je het niet ziet zitten dat humoristen een krantje maken, ja... mag ik het zo zeggen: rot toch op!’, klonk het woensdagavond in het NOS-programma Nieuwsuur. De aanslag in Parijs veroordeelde hij als een ‘onbeschrijfelijke vorm van barbarij en achterlijkheid’, zo meldt het Nederlandse blad Elsevier.

Wie sympathie heeft voor de aanslagen hoort niet thuis in Nederland, stelt Aboutaleb, die al vaker in het nieuws kwam door zijn opmerkelijke uitspraken over migranten. ‘In hemelsnaam, pak je koffer en vertrek. Er is misschien een plek in de wereld waar je tot je recht kunt komen. Ga niet onschuldige journalisten ombrengen, dat is zo verachtelijk. Verdwijn als je in Nederland je plek niet kunt vinden.’
Juiste zienswijze, vanwege een moslim nog wel!
Maar het niet omdat er ook moslims zijn die de zaken correct beoordelen en er naar handelen dat we over de groep achterlijke en gevaarlijke idioten niet mogen spreken die hun levenswijze aan ons willen opdringen, onze gewoontes en gebruiken wegvegen en denken dat wij hier nog enkel zijn om ons door hen te laten uitbuiten!
Het drama in Parijs, en straks wie-weet-waar-en-wanneer maakt nog eens duidelijk dat een deel van de moslims die hier en elders rondhangen terug naar hun eigen landen moeten gejaagd worden. Verder geleuter daarover is verloren prietpraat en wachten tot het nog erger en erger wordt!
Met veel kabaal en media-aandacht er nu en dan een paar het vliegtuig op zetten en zwijgen over het feit dat er ondertussen 50x of nog meer keren "nieuwe" zijn binnengestroomd of ter plaatse geboren uit ouders die niets met ons te maken hebben tenzij tochtjes naar het OCMW enz, zoals we nu al zo lang bezig zijn en verder doen, is gewoon zelfmoord!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 13:52   #50
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150108_01463005

Juiste zienswijze, vanwege een moslim nog wel!
Maar het niet omdat er ook moslims zijn die de zaken correct beoordelen en er naar handelen dat we over de groep achterlijke en gevaarlijke idioten niet mogen spreken die hun levenswijze aan ons willen opdringen, onze gewoontes en gebruiken wegvegen en denken dat wij hier nog enkel zijn om ons door hen te laten uitbuiten!
Het drama in Parijs, en straks wie-weet-waar-en-wanneer maakt nog eens duidelijk dat een deel van de moslims die hier en elders rondhangen terug naar hun eigen landen moeten gejaagd worden. Verder geleuter daarover is verloren prietpraat en wachten tot het nog erger en erger wordt!
Met veel kabaal en media-aandacht er nu en dan een paar het vliegtuig op zetten en zwijgen over het feit dat er ondertussen 50x of nog meer keren "nieuwe" zijn binnengestroomd of ter plaatse geboren uit ouders die niets met ons te maken hebben tenzij tochtjes naar het OCMW enz, zoals we nu al zo lang bezig zijn en verder doen, is gewoon zelfmoord!
Jammer van de moeite maar niemand HOORT U
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 13:28   #51
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Waarom mogen wij dan de tradities die al honderden jaren tot onze kultuur behoren niet meer beleven zoals onze ouders die ervaren hebben? Waarom moeten wij ons dan wel aanpassen en zij niet?
Niemand houdt mensen in West-Europa tegen om christelijke tradities te beleven. De West-Europeaan kiest er zelf voor dat niet te doen. In tegendeel: de West-Europeaan spuwt het christendom uit. De SPD, Die Linke, dat zijn partijen die voor het grootste deel uit autochtone Duitsers bestaan (hun mandatarissen toch). Duitsers zijn voorlopig nog de meerderheid in hun land, niks houdt hen tegen om die partijen weg te stemmen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be