![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus 66% van de Roemenen is stekeblind? Misschien weten die Roemenen het wel beter dan onze westerse propagandaboekjes? Het gaat immers over hun eigen land en zij hebben in die periode geleefd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus 66% van de Roemenen zijn psychopaten? Dus mensen die onder Ceausescu geleefd hebben zijn psychopaten omdat ze een totaal andere opinie hebben dan wat U, die nog nooit een voet in roemenië gezet hebt, U hebt laten wijsmaken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei enkel dat 66% van de Roemenen terug wil naar het Ceausescu-tijdperk volgens een opiniepeiling (alle opiniepeilingen in de meeste Oost-europese landen geven trouwens aan dat de meeste het vroeger beter vonden, als U mij niet geloofd ben ik gerust bereid voorbeelden te geven) en dat 88% de brutale moord op het echtpaar veroordeelt. (en ga gerust eens naar Roemenië en spreek met Roemenen, je zult vlug genoeg beseffen dat dit de realiteit weerspiegelt) (en dan zul je waarschijnlijk kankeren op die domme Oost-Europeanen, die niet weten wat goed voor hen is en ondankbaar zijn blablabla) Laatst gewijzigd door tomm : 27 december 2014 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, de propaganda in het Westen is zo sterk, dat men denkt het beter te weten dan de mensen die er echt gewoond en geleefd hebben.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yes, I did. De meesten waren echter te bang van hun medemensen die rondslopen in een grijze jas en sjaal om toch maar gesprekken op te vangen.
Lokalen spraken ook geen taal die wij gemeenschappelijk hadden. Maar ik ben ervan overtuigd dat u met de machtslijmballen van 't genie over uiterst boeiende onderwerpen konden keuvelen, toen al ... Maar met de vissers konden we via een Belgische Roemeen (want getrouwd met een vlaamse chick) wel de essentie van hun bestaan onder 't genie begrijpen: IN-SLECHT !!!
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 december 2014 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik was nog erg jong, en ik praat ook geen Roemeens, maar m'n moeder is wel die taal machtig, en ik heb er vrienden, die Russisch, Frans, Duits of Engels praten. De meeste Roemenen waren tussen haakjes in die tijd tegen Ceausescu. Maar diezelfde mensen geven nu toe dat ze verkeerd waren, dat het toen beter was dan nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar met de vissers konden we via een Belgische Roemeen (want getrouwd met een vlaamse chick) wel de essentie van hun bestaan onder 't genie begrijpen: IN-SLECHT !!! __________________ Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel onvoorstelbaar eigenlijk dat de gemiddelde domme Belgische boer meer denkt te kennen over Roemenië dan de overgrote meerderheid van de Roemenen...
Zegt iets over de westerse arrogantie. Maar wel kankeren op die Oost-Europeanen die hier komen stelen en bedelen... Laatst gewijzigd door tomm : 27 december 2014 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, daar heb ik tijdens onze vakantie in Slovakije wel heel weinig van gemerkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U trekt nogal gemakkelijk allerlei conclusies uit een opiniepeiling waaruit die elementen alvast niet blijken. En een opiniepeiling blijft natuurlijk maar een opiniepeiling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat voor vertroebelde geest moet je niet hebben om dergelijk topic te openen zonder door je stoel te zakken van schaamte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Slovakije heb ik geen gegevens, maar alle opiniepeilingen tonen heel duidelijk aan dat de grote meerderheid Roemenen, Bulgaren Joegoslaven, Hongaren, Oekraïeners, Litouwers, etc. een hogere levensstandaard hadden onder het communisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, domme Belg die denkt meer te weten over Roemenië dan de doorsnee Roemeen... "want ik heb het voorwaar toch zelf op den tv gezien zeker".
Laatst gewijzigd door tomm : 27 december 2014 om 09:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, in het voormalig Oostblok was de pers helemaal niet vrij en wat al te onaangenaam was voor het regime, werd netjes weggecensureerd. Je kon er heus niet "ook met alles geconfronteerd" worden. Indertijd werd het voor de publieke opinie in de DDR weggemoffeld dat men voor de Wartburg een VW-motor gebruikte. Het regime wou immers niet tonen dat ze bij de "verderfelijke" westerbuur om technische hulp hadden moeten smeken... En dan geef ik nog maar een heel onschuldig voorbeeldje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar van de Litouwers weet ik alvast dat er geen enkele meerderheid is die naar het communisme verlangt. Net zoals je ook de Slovaken niet moet proberen warm te maken voor dergelijke nonsens. Ik kan me zelfs gerust voorstellen dat je in de Slovaakse dorpen wel eens hardhandig in contact zou komen met de volksmens...
|
![]() |
![]() |