Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2015, 00:30   #41
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik beklaag de kinderen van dat onnozel wijf.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2015, 00:36   #42
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sorry, ik kan de kracht niet vinden om op het linkje te klikken na het zien van haar foto.

Een dik mormel met lesbo haarsnit (beuaaark...) en een hautain pseudo intellectueel grijnsje op haar voorgevel geeft mij een hevige opstoot van stresshormoon met een vecht of vlucht reactie als resultaat.
Heel de link bekeken. Die debiele vette zeug maakt er zich druk over dat jongens met autootjes spelen en meiskes met poppen. Volgens haar is dit stereotiep gedrag een soort complot van de samenleving, die jongens en meisjes daartoe bijna verplichten.
We moeten meer begrip tonen voor de variaties tussen puur mannelijk, en puur vrouwelijk, volgens haar.
Oud 24 mei 2015, 00:37   #43
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Onze mannen voelen zich weer bedreigd omdat een vrouw een afwijkende mening durft verkondigen. De zanikers!
Even serieus : vind je dat ze gelijk heeft ?
Oud 24 mei 2015, 00:45   #44
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Bekijk deze twee links
https://www.degrotespeelgoedwinkel.nl/meisjes/
https://www.degrotespeelgoedwinkel.nl/jongens/
Wat vinden we bij de meisjes? Palace Pets, Lalaloopsy, Poppen, Prinses, Huishoud enzovoort.
En wat bij de jongens? Paw Patrol, Politie/Brandweer/Leger, Cowboy speelgoed, Auto's en garages enzovoort.
Ik denk dat die vrouw in dat programma echt wel een punt heeft!
Kijk naar het filmke met Swaab en Dikke Koe Asha : waarom maken ze die folders zo ? De speelgoed verkoper heeft er lak aan met wat de jongens en de meisjes graag spelen. Maar hij deed er wel eerst onderzoek naar vooraleer zijn folders te laten drukken, om ze af te stemmen op hoe het in de werkelijkheid is, namelijk dat de meeste jongens graag met auto's, wapens, dingen van de polies brandweer en het leger spelen, en meisjes met poppen, prinsessen, stofzuigers enz.
Die verkopers hun enige ideaal is geld verdienen, dus betrouw ze maar om te weten op wie ze hun pijlen moeten richten, en dat ze weten w�*t ze aan wie gaan kunnen verkopen.
Oud 24 mei 2015, 00:57   #45
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus wij moeten er allemaal uitzien als brave huisvrouwtjes? Met rokken, lange haren en waarschijnlijk ook een laagje schmink?
Van welke eeuw bent u eigenlijk?
Die Asha trekt op niks, hoe ze zich ook mag aankleden. En onder haar schedelpan zit ook meer snot dan hersenen denk ik...
Voor mij mogen vrouwen zich kleden zoals zij dit wensen, en mogen meisjes ook met autookkes en plastieken geweren spelen als ze dit willen.
Feit is gewoon dat ze daar ( meestal ) gewoon geen zin in hebben.
En ( de meeste ) jongens spelen niet graag met Barbie's en andere poppen.
En vrouwen maken zich ( dikwijls ) graag mooi, met leuke kleren, juwelen en make up enz
Wat Asha wil, is dat we die natuurlijke tendens doorbreken, zij is de vijand van de stereotiepen. Zij zou graag willen dat er geen mannen meer zijn die er typisch mannelijk uitzien, en typisch mannelijk handelen, en hetzelfde voor vrouwen. Iedereen zou er " unisex " moeten uitzien, en handelen.
Als JIJ dat iets wenselijk vind voor onze eeuw is dat je recht natuurlijk, ga maar samenhokken met Dikke Asha wat mij betreft.
Ik ben tégen.

Laatst gewijzigd door griezel : 24 mei 2015 om 00:57.
Oud 24 mei 2015, 01:00   #46
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze mannen voelen zich weer bedreigd omdat een vrouw een afwijkende mening durft verkondigen. De zanikers!
Klein foutje verbetert :

Onze mannen voelen zich weer bedreigd omdat een vrouw een afzeikende mening durft verkondigen. De zanikers
Oud 24 mei 2015, 17:03   #47
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekijk deze twee links
https://www.degrotespeelgoedwinkel.nl/meisjes/
https://www.degrotespeelgoedwinkel.nl/jongens/
Wat vinden we bij de meisjes? Palace Pets, Lalaloopsy, Poppen, Prinses, Huishoud enzovoort.
En wat bij de jongens? Paw Patrol, Politie/Brandweer/Leger, Cowboy speelgoed, Auto's en garages enzovoort.
Ik denk dat die vrouw in dat programma echt wel een punt heeft!
Het gaat er niet om of ze een punt heeft.
Maar drammige doorde strot douwen is zo naar!
Oud 24 mei 2015, 21:36   #48
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Even serieus : vind je dat ze gelijk heeft ?
Ik vind dat ze een punt heeft.

Mensen laten zich tegenhouden en sturen door sociale druk, dat is voor niemand hier nieuws lijkt me. Denk aan mode. Nu zal bijna iedereen denken dat ze niet aan mode doen, maar alle mannen die in zeg de laatste vijf jaar hun baard hebben laten staan (of in de laatste vijftien hun ballen hebben geschoren) liegen sowieso al als ze dat zeggen. Mensen willen graag voldoen aan sociale normen, ze willen graag aan iedereen bewijzen dat ze normaal zijn. En daar hoort ook gendergedrag bij. Voor mannen is iets anders normaal dan voor vrouwen.

Is dat een probleem? Voor mezelf gesproken: nee, niet echt. Ik vind het wel mooi dat ik op school weg kwam met een "jongenshandschrift", en dat ik een excuus heb om veel te drinken en gewelddadige films te kijken. De paar kleine sociale normen die ik tegenheb boeien me niet zoveel, want normaal was ik toch al niet.

Maar op een populatieschaal zien we wel degelijk effecten die in ons nadeel kunnen werken. Uit onderzoek blijkt dat meisjes makkelijker opgeven bij de exacte vakken, want ze zijn meisjes, ze kunnen dat toch niet. Mannen daarentegen zullen dan weer veel minder snel een opleiding tot verpleger gaan volgen, of basisschoolleerkracht, want dat zijn vrouwenberoepen. Normaal willen zijn stopt mensen in het ontwikkelen van een bepaalde kant van zichzelf. Al die mannen die er problemen mee hebben dat er geen mannelijke rolmodellen meer rondlopen op scholen? Dat komt toch echt hier uit voort. Het tekort aan IT'ers en mensen in de echt hard technische beroepen? Er zijn heel wat vrouwen die het best hadden gekunnen als ze maar half zo hard gestimuleerd waren als dat destijds zo irritante Aziatische jongetje met een bril dat tegenwoordig in zo'n mooie auto rijdt.

Is dat de schuld van "Bart S."? Nee, tuurlijk niet. Zoals zij zelf al aangeeft, die folder is een symptoom. Als Bart denkt dat hij zijn speelgoed het beste opgeruimd krijgt door de catalogus op te splitsen in afdelingen voor jongens en meisjes en de boksbal bij de jongens en hun ouders aan te prijzen dan moeten ze dat doen, ze zijn een bedrijf. Zij zijn net zo min verantwoordelijk voor de trends in speelgoed als dat de Playboy verantwoordelijk is voor de trends in schaamhaar. Ze proberen de trends te voorspellen of desnoods te volgen, niet te sturen. Of ze daar goed in zijn is dan weer een tweede, maar dit is de trend zoals zij hem zien.

Maar uiteindelijk, weet je, had ik op dat programma kunnen verschijnen met exact hetzelfde verhaal en dan was er geen draad geopend om mij eens lekker met zijn allen een takkewijf, een dik mormel met lesbo haarsnit, een irritant manwijf en een dikke koe te noemen. Want een man die ergens de schijt aan heeft is normaal, maar een vrouw is al gauw verzuurd of aan het zeiken. En wij vinden het als samenleving raar dat het aantal vrouwen in de top maar niet wil groeien. Soms willen mensen gewoon graag als mens worden aangesproken, niet als wat ze dan ook tussen hun benen hebben hangen. Nee, het is niet alsof de wereld nou in brand staat omdat het foldertje van de Bart Shit een roze en een blauwe helft heeft, maar het is wel iets waar mensen over na mogen denken. We kunnen niet allemaal voor dezelfde doelen staan. Zij vindt dit belangrijk, en zij wil hier bewustzijn voor kweken. Moet ze daarvoor nou uitgemaakt worden voor Paul De Leeuws transgender dochter? Volgens mij hè, zitten een aantal vervelende stereotypes er nog behoorlijk in hier.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 mei 2015 om 21:39.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2015, 23:27   #49
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Storm in glas water.
Die heeft gewoon een keiharde beurt nodig

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2015, 09:00   #50
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Eerst zwarte Piet wegpesten,nu dit,wat straks?
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2015, 09:04   #51
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Die Asha trekt op niks, hoe ze zich ook mag aankleden. En onder haar schedelpan zit ook meer snot dan hersenen denk ik...
Voor mij mogen vrouwen zich kleden zoals zij dit wensen, en mogen meisjes ook met autookkes en plastieken geweren spelen als ze dit willen.
Feit is gewoon dat ze daar ( meestal ) gewoon geen zin in hebben.
En ( de meeste ) jongens spelen niet graag met Barbie's en andere poppen.
En vrouwen maken zich ( dikwijls ) graag mooi, met leuke kleren, juwelen en make up enz
Wat Asha wil, is dat we die natuurlijke tendens doorbreken, zij is de vijand van de stereotiepen. Zij zou graag willen dat er geen mannen meer zijn die er typisch mannelijk uitzien, en typisch mannelijk handelen, en hetzelfde voor vrouwen. Iedereen zou er " unisex " moeten uitzien, en handelen.
Als JIJ dat iets wenselijk vind voor onze eeuw is dat je recht natuurlijk, ga maar samenhokken met Dikke Asha wat mij betreft.
Ik ben tégen.
Uit deze post spreekt weer pure vrouwenhaat. Of zou het angst voor vrouwen zijn, zeker mondige vrouwen? Heeft uw moeder u ooit geslagen of wat is er de oorzaak van? Ik zou bijna medelijden krijgen met u.
U barst van de vooroordelen.
Enne ... er zijn heel veel mannen die zich ook graag mooi maken, vraag het maar na bij schoonheidssalons waar het mannelijke kliënteel steeds stijgt.
Oud 25 mei 2015, 09:06   #52
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het gaat er niet om of ze een punt heeft.
Maar drammige doorde strot douwen is zo naar!
Mannen doen dat voortdurend, al eeuwen lang.
Maar van hen is iedereen dat zo gewend dat niemand er nog iets van zegt.
Oud 25 mei 2015, 09:11   #53
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik vind dat ze een punt heeft.

.............
Maar uiteindelijk, weet je, had ik op dat programma kunnen verschijnen met exact hetzelfde verhaal en dan was er geen draad geopend om mij eens lekker met zijn allen een takkewijf, een dik mormel met lesbo haarsnit, een irritant manwijf en een dikke koe te noemen. Want een man die ergens de schijt aan heeft is normaal, maar een vrouw is al gauw verzuurd of aan het zeiken.

.....
Sterke post.
Er zijn dus toch mannen die begrijpen waar het eigenlijk om gaat. Gelukkig!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be