![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Deze tekst... | |||
zal niet door mij beantwoord worden wegens geen zin |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
interesseert me niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
zal ik even haarfijn weerleggen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
snap ik niet en dus ga ik er niet op in |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
is correct, waarom dan weerleggen? |
![]() ![]() ![]() |
12 | 48,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jij een anti-democraat als Eyskens gelijk geeft verwondert mij echter geen zier. Hebben de Belgische koningen de titel die Willem I zich toeëigende als 'Soeverein' der Nederlanden in 1830 volgens jou soms overgenomen? Toch leuk als je een volk kan ontkennen of erkennen naar gelang het jou en jouw ondemocratische kliek het beste uitkomt, hé?
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dat laatste is NU net wat niet gebeurt in dit domme land. Vlaanderen, niet België, investeert, maar de opbrengst gaat wel in de Federale kas. Wil je een echte goeie vergelijking dan zou je moeten tonen dat Limburg geld stopt in flitspalen en administratie, maar dat het opbrengstgeld wel over alle Vlaamse provincies wordt verdeeld. PS indien je het nu nog niet begrijpt , dan ben je ofwel gebrainwashed ofwel compleet idioot.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat dat temaken heeft met 'alleen zijn' zie ik toch niet hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De machten gaan trouwens uit van de partijen, want het zijn zij die bepalen hoe de regering er uit ziet, om niet te spreken van de invloed die zij hebben over zowat het volledige middenveld. Ik kan me trouwens niet herinneren, als lid van het volk zijnde, ooit bijvoorbeeld gestemd te kunnen hebben voor wie de koning mocht zijn.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 9 oktober 2004 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Schepen
|
![]() Die heeft geen officiele macht maar heeft officieus wel veel te zeggen en heeft een grote invloed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() *knip*
Gelieve geen bedreigingen te uiten aan het adres van andere forumleden. U begrijpt dat bij verdere herhaling hiervan u de toegang kan ontzegd worden. Jeroen Laatst gewijzigd door Mosasaurus : 10 oktober 2004 om 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Schepen
|
![]() mja zo'n uitlatingen hebben ook niet veel zin...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Schepen
|
![]() Misschien is hij wel tussengekomen maar zonder resultaat. Weet jij het,ik ook niet. Maar als je de macht van de koning zo relativeerd zoals jij doet ben je goed mis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Schepen
|
![]() Ik denk dat in principe DHL enkel door Vlaanderen kan geregeld worden omdat het Vlaamse bevoegdheid is. Noch de federale Brusselse of Waalse regering hebben er iets mee te maken. Maar kan jij voor 100% zeker zijn dat de koning in dit dossier niet eens me de fractieleiders, regeringen of andere belanghebbende personen contact heeft opgenomen. We weten het niet.
|
![]() |
![]() |