![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar geef ik je gelijk in, maar ik beschouw het als een noodzakelijk kwaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noodzakelijk waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Als wapen tegen IS/Salafisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, want meningen verdwijnen als je ze gaat verbieden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mooie gemeente Molenbeek, tijdens zijn doortocht daar had ik er 5 overvallen en oplossen deden ze die er ook niet, te veel werk zeker. Het is er vandaag nog niet beter op geworden.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien ondervindt u niet onmiddellijk de gevolgen, maar bepaalde anderen wel. Het is niet meer of niet minder dan een regelrechte aanslag op de vrije meningsuiting. Vooral als je dan weet dat revisionisten helemaal niet oproepen tot antisemitisch geweld. Het gaat louter om een opiniedelict, juist dat maakt het zo erg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u de deur voor zoiets openzet, kan er heel wat binnenkomen langs die deur. Wie gaat immers bepalen welke meningen nu wel of niet kunnen? Dan komen we wel in een heel grijze zone terecht van subjectiviteit en zelfs mogelijke willekeur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha. U vergeet wel een belangrijk element, nl. in het verleden werden mensen met een andere mening wel eens fysiek uitgeschakeld. Dit zorgde er soms voor dat een bepaalde opvatting verdwijnt. Door in onze tijd een bepaalde opinie strafbaar te stellen, laat je die echt niet verdwijnen. Vooral als je in het achterhoofd houdt dat er in onze dagen zoiets bestaat als internet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet tegenstaande het feit dat ik sterk gekant ben tegen de negationismewet, is het technisch gezien geen inperking van de vrije meningsuiting. Het is een verbod op ontkennen van objectief verifieerbare feiten, het gaat dus technisch gezien niet om een mening. Op een zonnige dag zeggen dat de zon niet schijnt, is geen mening, het is een leugen. In feite gaat het dus om een verbod op liegen, wat uiteraard ridicuul is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 15 januari 2015 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten mag iedereen ontkennen dat de zon schijnt, net zoals je ook de meest gekke theorieën mag bedenken en publiceren. Denk maar aan de talrijke boeken van Von Däniken. Op dat vlak schijnt u te vergeten dat in een rechtstaat de overheid zich niet de autoriteit toemeet te kunnen optreden als een soort wetenschappelijke baken. Dat is haar taak noch bevoegdheid. Met een wet tegen het revisionisme betreed ze dus een terrein dat het hare niet is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kader de wet op het negationisme in hetzelfde hoekje als een volgend voorbeeld van misbruik van de vrije meningsuiting:
tijdens een begrafenisplechtigheid in een kerk, sta ik plots recht en verkondig met luide stem dat de pastoor aan het bazelen is, dat de dode nergens naar toe gaat, dat de weduwe opgelicht wordt, en dat dood gewoonweg dood is. Met de ontkenning van de holocaust willen die zeveraars enkel de Joodse gemeenschap zwaar beledigen en pijn aandoen. Normaal gesproken zou de Joodse gemeenschap dit moeten kunnen verdragen; niet in het minst omdat ze weten uit welke hoek het komt. Toch vind ik het er zo ver over (net als mijn voorbeeld in die kerk), dat ik het als een grote uitzondering kan aanvaarden. En in dat licht, vind ik "als je ook maar één uitzondering voorziet, dan is er geen vrije meningsuiting meer", dik gezwam en mierenneukerij. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook dat laatste kan dan weer opgedeeld worden tot zij die een sereen debat willen aangaan op basis van historische stukken (en alleen als het iets nieuws aanbrengt) en 'een miljoentje meer of minder, who cares'.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geval 2 ontken je het licht van de zon, iets wat uiteraard mag van mij. Ik juich het zelfs toe, dan weet ik meteen welk idioot vlees ik in de kuip heb.
|
![]() |
![]() |