Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2015, 01:18   #41
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De volgens zionisten antisemiet en tevens senator Philippe Moureaux neemt het op voor de in de gevangenis geworpen Dieudonné en voor de Islam.

https://www.youtube.com/watch?v=Bc3mzds80cM
Zo, dan is dat ook weer opgelost.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 01:21   #42
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Elke beperking van de vrijheid van meningsuiting is een stap dichterbij de Sharia of een andere dictatuur, dat is gewoon een feitelijke constatering.
En dat is precies hetgeen er nu gebeurt.

Dankjewel Charlie.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 01:21   #43
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is niets trollolol aan. Elke beperking van de vrijheid van meningsuiting is een stap dichterbij de Sharia of een andere dictatuur, dat is gewoon een feitelijke constatering.

Die is niet te ontkennen.
Daar geef ik je gelijk in, maar ik beschouw het als een noodzakelijk kwaad.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 01:23   #44
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Allahoe Akbar !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 01:26   #45
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allahoe Akbar !
Bwa, zo kan je gelijk welke vergelijking trekken. Ik vergelijk het liever met Mccarthyisme of de negationismewet.
Oud 15 januari 2015, 01:26   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noodzakelijk waarom?
Oud 15 januari 2015, 01:31   #47
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Als wapen tegen IS/Salafisme.
Oud 15 januari 2015, 01:33   #48
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ja, want meningen verdwijnen als je ze gaat verbieden.

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 01:47   #49
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, want meningen verdwijnen als je ze gaat verbieden.

Er zijn toch al een paar voorbeelden geweest in de geschiedenis waar dat gelukt is. ^^
Oud 15 januari 2015, 02:50   #50
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De volgens zionisten antisemiet en tevens senator Philippe Moureaux neemt het op voor de in de gevangenis geworpen Dieudonné en voor de Islam.

https://www.youtube.com/watch?v=Bc3mzds80cM
SP en jarenlang burgemeester van Molenbeek ik dacht zelfs dat hij aangehuwde moslimfamilie heeft.
Mooie gemeente Molenbeek, tijdens zijn doortocht daar had ik er 5 overvallen en oplossen deden ze die er ook niet, te veel werk zeker.
Het is er vandaag nog niet beter op geworden.
Oud 15 januari 2015, 07:57   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet, de consequenties van de negationismewet vielen best wel mee.
Blijkbaar vindt u het niet erg dat drukken en verspreiden van publicaties met een bepaalde inhoud plotseling strafbaar werd. Ook een webstek met revisionistische informatie kan niet langer. Daarom week het VHO uit naar de VS.

Misschien ondervindt u niet onmiddellijk de gevolgen, maar bepaalde anderen wel. Het is niet meer of niet minder dan een regelrechte aanslag op de vrije meningsuiting. Vooral als je dan weet dat revisionisten helemaal niet oproepen tot antisemitisch geweld. Het gaat louter om een opiniedelict, juist dat maakt het zo erg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 07:59   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u de deur voor zoiets openzet, kan er heel wat binnenkomen langs die deur. Wie gaat immers bepalen welke meningen nu wel of niet kunnen? Dan komen we wel in een heel grijze zone terecht van subjectiviteit en zelfs mogelijke willekeur.
Oud 15 januari 2015, 08:02   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn toch al een paar voorbeelden geweest in de geschiedenis waar dat gelukt is. ^^
Aha. U vergeet wel een belangrijk element, nl. in het verleden werden mensen met een andere mening wel eens fysiek uitgeschakeld. Dit zorgde er soms voor dat een bepaalde opvatting verdwijnt. Door in onze tijd een bepaalde opinie strafbaar te stellen, laat je die echt niet verdwijnen. Vooral als je in het achterhoofd houdt dat er in onze dagen zoiets bestaat als internet.
Oud 15 januari 2015, 08:18   #54
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Niet tegenstaande het feit dat ik sterk gekant ben tegen de negationismewet, is het technisch gezien geen inperking van de vrije meningsuiting. Het is een verbod op ontkennen van objectief verifieerbare feiten, het gaat dus technisch gezien niet om een mening. Op een zonnige dag zeggen dat de zon niet schijnt, is geen mening, het is een leugen. In feite gaat het dus om een verbod op liegen, wat uiteraard ridicuul is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 08:18   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

dubbel
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 15 januari 2015 om 08:19.
Oud 15 januari 2015, 08:32   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet tegenstaande het feit dat ik sterk gekant ben tegen de negationismewet, is het technisch gezien geen inperking van de vrije meningsuiting. Het is een verbod op ontkennen van objectief verifieerbare feiten, het gaat dus technisch gezien niet om een mening. Op een zonnige dag zeggen dat de zon niet schijnt, is geen mening, het is een leugen. In feite gaat het dus om een verbod op liegen, wat uiteraard ridicuul is.
Jawel, het gaat weldegelijk om een mening, daar er, in tegenstelling tot wat u denkt, weldegelijk allerlei bronnen en studies zijn die ander cijfermateriaal naar voorschuiven. Voor alle duidelijkheid: ik heb het dan niet over revisionistische publicaties, maar wel allerlei documenten die vrij kort na de oorlog naar buiten werden gebracht.

Bij mijn weten mag iedereen ontkennen dat de zon schijnt, net zoals je ook de meest gekke theorieën mag bedenken en publiceren. Denk maar aan de talrijke boeken van Von Däniken. Op dat vlak schijnt u te vergeten dat in een rechtstaat de overheid zich niet de autoriteit toemeet te kunnen optreden als een soort wetenschappelijke baken. Dat is haar taak noch bevoegdheid. Met een wet tegen het revisionisme betreed ze dus een terrein dat het hare niet is.
Oud 15 januari 2015, 09:06   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik kader de wet op het negationisme in hetzelfde hoekje als een volgend voorbeeld van misbruik van de vrije meningsuiting:
tijdens een begrafenisplechtigheid in een kerk, sta ik plots recht en verkondig met luide stem dat de pastoor aan het bazelen is, dat de dode nergens naar toe gaat, dat de weduwe opgelicht wordt, en dat dood gewoonweg dood is.

Met de ontkenning van de holocaust willen die zeveraars enkel de Joodse gemeenschap zwaar beledigen en pijn aandoen.

Normaal gesproken zou de Joodse gemeenschap dit moeten kunnen verdragen; niet in het minst omdat ze weten uit welke hoek het komt.
Toch vind ik het er zo ver over (net als mijn voorbeeld in die kerk), dat ik het als een grote uitzondering kan aanvaarden.

En in dat licht, vind ik "als je ook maar één uitzondering voorziet, dan is er geen vrije meningsuiting meer", dik gezwam en mierenneukerij.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 09:10   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, het gaat weldegelijk om een mening, daar er, in tegenstelling tot wat u denkt, weldegelijk allerlei bronnen en studies zijn die ander cijfermateriaal naar voorschuiven. Voor alle duidelijkheid: ik heb het dan niet over revisionistische publicaties, maar wel allerlei documenten die vrij kort na de oorlog naar buiten werden gebracht.

Bij mijn weten mag iedereen ontkennen dat de zon schijnt, net zoals je ook de meest gekke theorieën mag bedenken en publiceren. Denk maar aan de talrijke boeken van Von Däniken. Op dat vlak schijnt u te vergeten dat in een rechtstaat de overheid zich niet de autoriteit toemeet te kunnen optreden als een soort wetenschappelijke baken. Dat is haar taak noch bevoegdheid. Met een wet tegen het revisionisme betreed ze dus een terrein dat het hare niet is.
U moet beter leren lezen. Ik zeg ook dat een verbod op liegen belachelijk is. Maar leef jij maar gerust verder in je wereldje waarin je maar wat in het rond leutert zonder ook maar 1 seconde de bijdragen van anderen effectief te lezen.
Oud 15 januari 2015, 09:12   #59
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met de ontkenning van de holocaust willen die zeveraars enkel de Joodse gemeenschap zwaar beledigen en pijn aandoen.

Normaal gesproken zou de Joodse gemeenschap dit moeten kunnen verdragen; niet in het minst omdat ze weten uit welke hoek het komt.
.
Er is mijn inziens een verschil tussen ontkenningen in de aard van 'het heeft nooit plaatsgevonden' en de cijfers betwisten.

Ook dat laatste kan dan weer opgedeeld worden tot zij die een sereen debat willen aangaan op basis van historische stukken (en alleen als het iets nieuws aanbrengt) en 'een miljoentje meer of minder, who cares'.
Oud 15 januari 2015, 09:13   #60
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kader de wet op het negationisme in hetzelfde hoekje als een volgend voorbeeld van misbruik van de vrije meningsuiting:
tijdens een begrafenisplechtigheid in een kerk, sta ik plots recht en verkondig met luide stem dat de pastoor aan het bazelen is, dat de dode nergens naar toe gaat, dat de weduwe opgelicht wordt, en dat dood gewoonweg dood is.

Toch vind ik het er zo ver over (net als mijn voorbeeld in die kerk), dat ik het als een grote uitzondering kan aanvaarden.

En in dat licht, vind ik "als je ook maar één uitzondering voorziet, dan is er geen vrije meningsuiting meer", dik gezwam en mierenneukerij.

.
Beide zaken zijn in geen 100 jaar met elkaar te vergelijken. In het eerste geval gaat het om een mening. Je gelooft niet in god en je maakt dat op een platvloerse en niet echt tactische manier duidelijk.

In het geval 2 ontken je het licht van de zon, iets wat uiteraard mag van mij. Ik juich het zelfs toe, dan weet ik meteen welk idioot vlees ik in de kuip heb.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be