Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2015, 12:38   #41
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In tegenstelling tot de islam stelt het christendom niet dat God slechts aanbeden kan worden in één taal.
Vandaar dat elke christen zijn eigen interpretatie van de bijbel heeft en er om de haverklap een gecorrigeerde versie wordt uitgegeven. Je moet er maar eens de Griekse brontekst bijhalen, dan zakt je broek af.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 14:19   #42
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De Koran was niet eens in 't huidige Arabisch opgetekend.

Ik ben er alvast niet door geïmponeerd, niet van de NL.talige versie en zou er geen eurocent aan besteden. De online versie is zat genoeg.
in de online-versie kun je niet fluoriceren.
Daarmee...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 14:22   #43
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Leg eens uit.
Ik zal eens verwijzen naar de eerste post hier :

De Koran wordt beschouwt als het letterlijke woord van God.
Dat betekent dat de Koran NIET beïnvloedt zou zijn door de tijd en ruimte van Mohammed, en dat de Koran NIET voor interpretatie vatbaar is, aangezien Allah als god het doel heeft om ons op de Dag Des Oordeels te beoordelen op hoe goed we volgens zijn regels hebben geleefd en niet volgens hoe goed we hem geïnterpreteerd hebben...

D�*�*r zit het verschil met de Bijbel!
Oud 21 januari 2015, 14:25   #44
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik vind het toch opmerkelijk dat het in dit topic net die uitgespoken gelovigen zijn die het heilig boek van een verwante religie aanvallen hoor.

En zeker, de bijbel heeft niet meer dezelfde status. Maar vooral in de USA zijn er ook een behoorlijke groep doorgedraaiden die de onzin in de bijbel ook letterlijk nemen.

Beide boeken horen op de storthoop.
Bij dat laatste zinnetje bent u de argumentatie nog vergeten. Ach, dat kan iedereen wel eens overkomen hoor

Wat ik wil zeggen : ik vind dat 'niet meer' nogal vreemd. Wil dat soms zeggen dat vroeger de Bijbel wel de status van de Koran had?

De Bijbel is nooit bekeken als de LETTERLIJK overlevering Gods die Hij eigenlijk zelf had kunnen geschreven hebben , en dat is wel het geval bij de Koran.
Oud 21 januari 2015, 14:26   #45
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ochguttekes toch, hoe erg.

Hoe doen al die mohamedanen 't dan die geen Arabisch kennen.

De Nl-talige online versie zal wel volstaan zeker.

Hier & daar 'n woord of letter fout zal de algemene indruk van dat haatboek niet vredelievend maken.
twee...
Oud 21 januari 2015, 14:31   #46
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat maakt het bloedvergieten er niet minder om.
Het verschil is dat de Koran net heeft opgeroepen tot dat bloedvergieten, en de Bijbel niet.

Stel het zo : als de CD&V (die we toch de braafste partij van het land kunnen noemen?) plots met duizenden mensen op plundertocht trekken door onze straten, ze slaan straten kapot en verkrachten iedereen die ze maar tegen komen.

Moet de CD&V dan ophouden te bestaan?
Dat valt te zien, als hun partijprogramma daartoe oproept wel, als hun programma daar niet toe oproept, maar die demonstranten gewoon wat oproerkraaiers waren, dan niet.
De demonstranten zelf worden uiteraard in elk geval bestraft.

Het bloedvergieten wordt wél minder, aangezien het niet in naam van het Christendom k�*n gedaan worden.

En om vervolgens te actualiseren : dat k�*n wel in naam van de Islam gedaan worden omdat hun 'partijprogramma' daartoe oproept, en dus moeten alle moslims zich wél openlijk keren tegen de terroristische daden!
Oud 21 januari 2015, 14:33   #47
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe gewoon mijn geheugen gebruiken, zo net voor ik ga slapen.

De kerstening/slavendrijverij in Zuid Amerika. de Inquisitie.
De oorlogen tussen de Lutherpikzuigers en de Papale kontlikkers.

De mea culpa's geslagen voor alle kinderen en vrouwen , alswel mannen misbruikt door de heren van de christelijke denominaties.

Moet ik verder gaan?
Graag, maar onthoud dus wel dat al die daden eigenlijk niet de ware aard van het Christendom zijn omdat Jezus en de Bijbel daartoe nooit hebben opgeroepen. En dat is dus wel het geval bij de Islam.
Oud 21 januari 2015, 14:33   #48
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Komaan, wil je hier nu echt een lijst hebben van al het bloedvergieten dat in naam van het Christendom is gebeurd? Alstublieft zeg.
Als ik in naam van het Vlaams Belang op de SP.a stem, zou u dan niet raar opkijken?
Oud 21 januari 2015, 14:34   #49
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, ik heb dat 'hulpmiddel' gelezen en vond 't smeerpijperij van de bovenste plank.

Schotschrift met oorlogsaanwijzingen.

Maar in't arabisch is't misschien wel totaal anders, 'n wèrkelijk vredelievend boek.

Wie weet.
gelooft u dat werkelijk?
Oud 21 januari 2015, 14:37   #50
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat interesseert mij geet reet. Beide boeken, en gooi maar ineens alle "heilige" boeken ter wereld, zijn door mensen bedachte en geschreven onzin.

Het resultaat ervan is echter telkens hetzelfde: bloedvergieten, bloedvergieten en nog eens bloedvergieten.

De ENIGE reden waarom er in West Europa nog amper sprake is van Christelijk geweld is omdat die godsdienst hier gelukkig niet meer veel voorstelt.

Het is dan ook verraad aan de vorige generaties dat we niets ondernemen tegen een andere godsdienst die nu dezelfde achterlijkheden meebrengt naar ons geseculariseerde Europa.
Het gaat hier niet op wat jij persoonlijk vindt, het gaat om de algemene waarde!

In een discussie over Islam moet men nu eenmaal aannemen dat Allah wél bestaat om de discussie te eindigen met een bewijs tégen het bestaan van Allah (meestal in de vorm van een paradox).

Als u dat principe niet door heeft, houdt u maar beter direct op met discussiëren want dan heeft het toch weinig nut...
Oud 21 januari 2015, 14:48   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe gewoon mijn geheugen gebruiken, zo net voor ik ga slapen.

De kerstening/slavendrijverij in Zuid Amerika. de Inquisitie.
De oorlogen tussen de Lutherpikzuigers en de Papale kontlikkers.

De mea culpa's geslagen voor alle kinderen en vrouwen , alswel mannen misbruikt door de heren van de christelijke denominaties.

Moet ik verder gaan?
Ja, doe dat gerust. Alleen zal ik alvast een paar verduidelijkingen aanbrengen: in Zuid-Amerika namen heel wat missionarissen het uiteindelijk op voor de indianen en gingen in tegen de wreedheid van de kolonisten. De conflict tijdens de Reformatie was heus niet enkel een religieuze strijd, maar betrof ook de verdergaande krachten in het Duitse rijk. Net zoals ook de strijd in de Nederlanden, ook, en soms voor alles, een strijd tegen de Spanjaarden was.

Komt bij dat alles bij dat dergelijk geweld op geen enkele manier gelegitimeerd kan worden in het christendom. De figuur van Jezus kan men niet verkeerd verstaan op dat vlak.

Als we echter een blik werpen op het leven van Mohammed...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 14:52   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Wel raar dat de bijbel in het hedendaags Nederlands vertaald is.
Wel slimmeke, de Koran is nog steeds in de taal zoals die geschreven is op het eind van de 8e eeuw. Ga jij hem lezen in het Arabisch of in het Nederlands?
Ik zie nog steeds geen enkel verband met de opwerping die iemand maakt dat de koran niet geschreven is in hedendaags Arabisch.

Ja, de koran is inderdaad niet geschreven in hedendaags Arabisch. Nogal vanzelfsprekend, daar het werk dateert van meerdere eeuwen geleden.

Of ziet u dat anders? Anders zie ik niet goed wat het doel is van uw opeenvolgende opmerkingen.
Oud 21 januari 2015, 14:55   #53
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er een gedownload. Wie gaat daar nu geld aan hangen?
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 14:55   #54
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Het verschil is dat de Koran net heeft opgeroepen tot dat bloedvergieten, en de Bijbel niet.
Er is in ons verleden massaal bloed vergoten met de bijbel in de hand. Wat precies in die bijbel staat maakt me niet uit. Het is het gevolg ervan dat me interesseert. En dat is namelijk precies hetzelfde als bij de koran: bloedvergieten en nog eens bloedvergieten.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 14:55   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Ik heb er een gedownload. Wie gaat daar nu geld aan hangen?
Omdat een boek nog altijd iets anders is dan een digitale gegevens op een computer.
Oud 21 januari 2015, 14:57   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is in ons verleden massaal bloed vergoten met de bijbel in de hand. Wat precies in die bijbel staat maakt me niet uit. Het is het gevolg ervan dat me interesseert. En dat is namelijk precies hetzelfde als bij de koran: bloedvergieten en nog eens bloedvergieten.
Neen, er is een belangrijk verschil dat u niet wenst te zien, maar die de christelijke Syriërs wil hebben ondervonden. Er is in de islam een legitimatie voor het geweld, waardoor moslims die ogenschijnlijk vredelievend waren, plots wel kunnen meedoen met religieus geweld. Juist omdat het vanuit de godsdienst te legitimeren valt.

Een tip voor u: lees eens het leven van Mohammed. U zult onthutst zijn.
Oud 21 januari 2015, 14:58   #57
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Bij dat laatste zinnetje bent u de argumentatie nog vergeten. Ach, dat kan iedereen wel eens overkomen hoor
Simpel hoor: omdat het homofobe, xenofobe, misogyne, werken zijn die steeds opnieuw mensen ertoe brengen anderen in hun vrijheden te beknotten en zelfs geweld aan te doen.

Over het feit dat het in essentie door mensen bedachte sprookjesverhalen zijn hoef je het dan zelfs niet eens te hebben.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 14:58   #58
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kun je ook eens tot de kern van de zaak komen?
Als een politieke partij een programma heeft waarin staat dat 'men moet verkrachten' en vervolgens al de leden van die partij iedereen zomaar beginnen te verkrachten, is die partij verkeerd. Als het nu een 'doorsnee' programma zou hebben, maar de leden zijn grotendeels toch allemaal serieverkrachters, dan kan men de partij niet als verkeerd beschouwen omdat het probleem bij de volgers ligt, en niet bij de partij zelf!

En daarin moet je een verschil kunnen maken!

Ik geloof in het Christendom, niet in de Christenen!
Oud 21 januari 2015, 15:00   #59
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Simpel hoor: omdat het homofobe, xenofobe, misogyne, werken zijn die steeds opnieuw mensen ertoe brengen anderen in hun vrijheden te beknotten en zelfs geweld aan te doen.

Over het feit dat het in essentie door mensen bedachte sprookjesverhalen zijn hoef je het dan zelfs niet eens te hebben.
Kunt u mij de teksten uit de Bijbel doorsturen die daartoe aanzetten???
Er toe aanzetten , weliswaar, geen vermelding van maken, want daar is nog een groot verschil tussen!
Oud 21 januari 2015, 15:01   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daarom dat er miljoenen mensen gestorven zijn onder communistische dictaturen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be