![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ikzelf wil geen kinderen , ik woon zelfs graag alleen
![]() Verder , ik spreek hier enkel voor mezelf: Ik wil zelf geen kinderen , niet direkt omwille van mijn handicap , maar ik wil er geen , ik ben vrijgezel & ben er gelukkig mee ![]() Trouwens , ik ben graag alleen ; ik kan daarvan zalig genieten ![]() Maar ok , omwille van mijn handicap , is mijn eigen beslissing !! En ja , ik moet eerst voor mezelf kunnen zorgen !! Wie 1 of meer kinderen wil , tja , mijn gedachte: Da's een beslissing tussen u & uw partner ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderen zijn er jaloers op en gaan hun eigen foute jeugd idealiseren. Ouders houden mee de mythe in stand, omdat ze anders hun eigen falen moeten onder ogen zien. Kinderen zelf beoefenen de edele kunst der verdringing, en romantiseren later de saaie levensperiode, waarin ze totaal afhankelijk waren, en kwasi geen enkel moment zelfbeschikkingsrecht hadden, maar enkel verplichtingen, dag en nacht.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals mensen met kinderen enkel en vooral hun kinderen leuk en belangrijk vinden maar die van anderen helemaal niet....De 'echte' Sinterklazen kan je gerust op één hand tellen.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 januari 2015 om 07:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Kan ook zijn ,maar t'is niet altijd zo , er zijn kinderen die geen liefde krijgen ook van hun ouders , er worden er dagelijks nog altijd in het stille huisje velen verstoten door een of beiden ouders ook , maar geen haan die ernaar kraait natuurlijk ,,,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Ik zie kinderen als mensen en mensen zijn een mix van meerder generaties mensen op karaktertrekjes enz... ik ben ook niet verplicht helemaal VEEL te verdragen van eentje die op de schoonmoeder trekt van den ander kant enz ...ik vermijd irritante families die alleen stress factors meebrengen, ik kies zelf met wie ik aangenaam gezelschap wil .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? Er zijn nog andere bronnen van geluk ook. Ik heb 2 koters en ik zie ze doodgraag en ik heb er leuke tijden mee en ze maken me inderdaad gelukkig. Maar zonder kinderen was ik evengoed gelukkig geweest.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk helpt het wel dat zowel in mijn familie als bij mijn vrienden niemands ouders gescheiden zijn (wat eigenlijk toch wel straf is geef ik toe). Wat niet wil zeggen dat een kind met gescheiden ouders per definitie een ongelukkige jeugd zal hebben. Maar het risico is denk ik wel iets groter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is ook weer waar. Hoewel er uiteraard wel degelijk mensen zijn die ongelukkig worden indien ze een kinderwens hebben maar waarbij het om de één of andere reden niet kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderwens wordt nog heel vaak opgedrongen. En dan begint de frustratie als het om een of andere reden niet lukt...
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een pessimisme en cynisme in dit topic.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Dat klopt en die gefrustreerde mensen gaan dan afgeven op 'kinderloze' mensen door te beweren dat er iets in hun leven ontbreekt. In mijn ogen veelal stiekeme jaloezie naar een soort van vrijgezellenbestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gezin Vikernes-Cachet.
Eén inkomen, vijf kinderen. https://www.youtube.com/watch?v=k16225iFEww Vreselijk hoe ongelukkig en getraumatiseerd deze kinderen zijn omdat ze nooit op vakantie gaan en geen merkkleding dragen. https://www.youtube.com/watch?v=a0BIzsflwvw Laatst gewijzigd door Thuleander : 22 januari 2015 om 20:45. |
![]() |
![]() |