![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wel, Circe, je standpunt is duidelijk en gestaafd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is de tijd gekomen om de wetten naar de noden van vandaag aan te passen en de islam, met zijn volgelingen, buiten de wet te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las vandaag hierover in de papieren versie van HLN een artikel waarin een moslimleerkracht die wiskunde gaf werd geinterviewd.
Hij pleitte dan ineens ook voor gesluierde moslima's die in het katholieke onderwijs moesten kunnen aangeworven worden. Als ROLMODEL weet je wel? Uiteraard zal dan het dragen van de djellaba of khumaar ook wel moeten kunnen, zowel voor leerkrachten als voor kinderen. Maar wat gaan ze dan doen als ook de katholieke kindjes zich in karnavalskledij naar school begeven? D�*t verbieden? En bovendien vond hij dat in de katholieke school ook wel islamonderricht moest gegeven worden, dan moesten ze op zaterdag niet meer naar de koranschool. Waarom dan nog het VRIJ onderwijs Katholiek noemen? Er zijn genoeg Staatsscholen waar ze islam kunnen volgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waaruit zou het katholiek karakter van het katholiek net nog eigenlijk blijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u het katholiek geloof in het huidig katholiek net probeert te zoeken, zult u wel een bijzonder scherpe microscoop nodig hebben. In de praktijk baadt het katholiek onderwijs in Vlaanderen in een door en door humanistische atmosfeer. Het zijn dan ook die "waarden en normen" die uw kinderen zullen meekrijgen. Niet de katholieke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de meeste katholieke scholen wordt er van een nieuwe leraar inderdaad verwacht dat hij het pedagogisch project van de school ondertekent. Hij verklaart zich aldus akkoord met het "katholiek" (vanuit mijn standpunt zet ik daar grote vraagtekens bij) opvoedingsproject van de school. Welke levensbeschouwelijke achtergrond die man of vrouw dan heeft, is totaal onbelangrijk. En in het katholiek onderwijs vind je tegenwoordig leraren van de meest uiteenlopende opvattingen en gezindten. Leraren die de Kerk echt trouw zijn, zult u maar nauwelijks vinden. Dus, wat zou dan het probleem zijn met een leraar die moslim is? Alles kan blijkbaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hiermee zetten we dan de deur open naar een totalitaire staat. Als je de ene godsdienst begint te verbieden, dan volgt er binnen zoveel jaar misschien een andere. Vervolgens politieke opvattingen. Eens de doos geopend, is er geen houden meer aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gaat helemaal niet over "verdraagzaamheid", maar over de wettelijke grenzen van onze vrijheden. Wie buiten de lijntjes kleurt, moet aangepakt worden. En laat het probleem de afgelopen jaren vooral bij dat laatste zitten: een overheid die te laks was, te veel over zich heen liet lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou mijn kinderen nooit inschrijven in een strikt fundamentalistische katholieke school, maar dit is zuiver persoonlijk. Ik heb het hier in het algemeen over mensen die bewust hun kinderen naar een katholieke school sturen, vooral omwille van de meerwaarde en het hoger niveau.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes: mijn kinderen zijn allang afgestudeerd. Moest ik nu kinderen hebben zou ik ze dus naar het Vrij Onderwijs sturen, niet om daar uw fundamentalistische visie op de katholieke kerk te ondergaan (ik ben atheist, mijn huidige kinderen ook), maar zoals ik reeds zei om de humanistische waarden en normen te leren op een kwaliteitsvolle manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou alvast denken : monogamie, vrouwen moeten zich niet inpakken, vrouwen zijn volwaardige wezens en geen akker waar je naartoe kan gaan om je zaad te lozen etc.... nog?
![]() |
![]() |