Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2015, 00:40   #41
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
" Godsdienst is opium voor het volk!" heeft er ooit iemand gezegd.
Gewoon niet te vatten hoe waar dat eigenlijk is!
Vreemd dat het toch toevallig altijd bij zo'n punten is dat ze hun argumentatie er bij vergeten te zetten, hé?
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 00:46   #42
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Wel, Circe, je standpunt is duidelijk en gestaafd!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 07:02   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat kan, maar de situatie is wat ze is. Tot nader orde is het niet bij wet verboden om moslim te zijn. Er zijn geen wettelijke criteria om die mensen te weren uit bepaalde beroepen.
Dan is de tijd gekomen om de wetten naar de noden van vandaag aan te passen en de islam, met zijn volgelingen, buiten de wet te stellen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 17:15   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik las vandaag hierover in de papieren versie van HLN een artikel waarin een moslimleerkracht die wiskunde gaf werd geinterviewd.

Hij pleitte dan ineens ook voor gesluierde moslima's die in het katholieke onderwijs moesten kunnen aangeworven worden. Als ROLMODEL weet je wel?
Uiteraard zal dan het dragen van de djellaba of khumaar ook wel moeten kunnen, zowel voor leerkrachten als voor kinderen.
Maar wat gaan ze dan doen als ook de katholieke kindjes zich in karnavalskledij naar school begeven? D�*t verbieden?

En bovendien vond hij dat in de katholieke school ook wel islamonderricht moest gegeven worden, dan moesten ze op zaterdag niet meer naar de koranschool.

Waarom dan nog het VRIJ onderwijs Katholiek noemen? Er zijn genoeg Staatsscholen waar ze islam kunnen volgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 22:45   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus, ik beslis om mijn kinderen een katholieke opvoeding te geven in het katholieke onderwijs, ...
Als u uw kinderen naar een echt katholieke schoolomgeving wil sturen, moet u ze zeker niet inschrijven in het huidig katholiek net.

Waaruit zou het katholiek karakter van het katholiek net nog eigenlijk blijken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 22:49   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat maakt niks uit. Maar als ik mijn kinderen naar een katholieke school stuur, dan wens ik dat ze die normen en waarden meekrijgen en niet die van een moslim.
Als u het katholiek geloof in het huidig katholiek net probeert te zoeken, zult u wel een bijzonder scherpe microscoop nodig hebben. In de praktijk baadt het katholiek onderwijs in Vlaanderen in een door en door humanistische atmosfeer. Het zijn dan ook die "waarden en normen" die uw kinderen zullen meekrijgen. Niet de katholieke.
Oud 28 januari 2015, 22:49   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om.
Als ik mijn kinderen naar een KATHOLIEKE school stuur dan wil ik niet dat ze moslimonderwijs krijgen. Begrijpt U dat?
Krijgen ze dan nog katholiek onderwijs? Stel u eens ernstig die vraag en probeer een objectief antwoord te zoeken!
Oud 28 januari 2015, 22:52   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat men atheist is dat men geen christelijke normen en waarden wil aanhouden. (voor moslims waarschijnlijk niet goed te begrijpen).
Welke christelijke "waarden en normen" zullen door moslims niet goed te begrijpen zijn?
Oud 28 januari 2015, 22:54   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Voor de rest beslist gelukkig de katholieke kerk zelf over het profiel van hun onderwijs.
In Vlaanderen heb ik niet de indruk dat "de" katholieke Kerk nog veel beslist over de katholiciteit van het onderwijs dat in haar naam wordt georganiseerd.
Oud 28 januari 2015, 22:58   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat moslimkinderen niet naar een katholieke school mogen gaan. Ik stel dat katholieke scholen geen moslimleerkrachten moeten aanvaarden (tendensonderneming) en zeker niet gaan stellen dat ze méér moslimleerkrachten gaan aanwerven om vooral de moslimkinderen te bedienen: dat is niet het uitgangspunt van een katholieke school (of zou het niet mogen zijn). Toen ik naar school ging moesten mijn ouders een soort welwillendheid ondertekenen waarin hun akkoord werd gevraagd met de gedachtengang van de school. Dit is nu blijkbaar niet meer nodig?
U noopt me hier toch tot een verduidelijking, daar u in bovenstaande alinea de zaken door elkaar gooit.

In de meeste katholieke scholen wordt er van een nieuwe leraar inderdaad verwacht dat hij het pedagogisch project van de school ondertekent. Hij verklaart zich aldus akkoord met het "katholiek" (vanuit mijn standpunt zet ik daar grote vraagtekens bij) opvoedingsproject van de school. Welke levensbeschouwelijke achtergrond die man of vrouw dan heeft, is totaal onbelangrijk.

En in het katholiek onderwijs vind je tegenwoordig leraren van de meest uiteenlopende opvattingen en gezindten. Leraren die de Kerk echt trouw zijn, zult u maar nauwelijks vinden. Dus, wat zou dan het probleem zijn met een leraar die moslim is? Alles kan blijkbaar...
Oud 28 januari 2015, 23:00   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een moslimleerkracht die de evolutietheorie uitlegt? Die verhaalt over de holocaust? Die de kinderen respect en liefde voor dieren bijbrengt? of nee, de gehoofddoekte moslima die mijn dochters eens gaat leren hoe ze zich moeten gedragen voor "het huwelijk"? Voorlichting krijgen van een moslimleerkracht?

Niet met mijn kinderen.
Ik denk toch dat u opvoeding met onderricht verwart.
Oud 28 januari 2015, 23:03   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dan is de tijd gekomen om de wetten naar de noden van vandaag aan te passen en de islam, met zijn volgelingen, buiten de wet te stellen.
En hiermee zetten we dan de deur open naar een totalitaire staat. Als je de ene godsdienst begint te verbieden, dan volgt er binnen zoveel jaar misschien een andere. Vervolgens politieke opvattingen. Eens de doos geopend, is er geen houden meer aan.
Oud 29 januari 2015, 06:38   #53
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En hiermee zetten we dan de deur open naar een totalitaire staat. Als je de ene godsdienst begint te verbieden, dan volgt er binnen zoveel jaar misschien een andere. Vervolgens politieke opvattingen. Eens de doos geopend, is er geen houden meer aan.
Wees maar verder verdraagzaam, tot diegenen waar je verdraagzaamheid voor pleit, uw eigen vrijheid zullen beknotten.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 08:04   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees maar verder verdraagzaam, tot diegenen waar je verdraagzaamheid voor pleit, uw eigen vrijheid zullen beknotten.
Dit gaat helemaal niet over "verdraagzaamheid", maar over de wettelijke grenzen van onze vrijheden. Wie buiten de lijntjes kleurt, moet aangepakt worden. En laat het probleem de afgelopen jaren vooral bij dat laatste zitten: een overheid die te laks was, te veel over zich heen liet lopen.
Oud 29 januari 2015, 09:13   #55
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er bestaan in Vlaanderen geen moslimscholen. Er is in Borgerhout één school die door een groep Marokkanen wordt ingericht, maar niet als confessionele school. Anders gezegd: er zit gewoon een groep burgers achter, niet de moskee of zo.

Citaat:
Voor de rest beslist gelukkig de katholieke kerk zelf over het profiel van hun onderwijs.
De katholieke kerk bestaat niet meer , er zijn gemeentes die kerken te koop stellen??
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 09:16   #56
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
DE pot op met verdraagzaamheid! strijden voor uwe vrijheid is nog het enige doel voor de volgende generaties.. STRIJDEN ! godverdomme.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 10:01   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u uw kinderen naar een echt katholieke schoolomgeving wil sturen, moet u ze zeker niet inschrijven in het huidig katholiek net.

Waaruit zou het katholiek karakter van het katholiek net nog eigenlijk blijken?
Laten we zeggen: de katholieke normen en waarden.
Ik zou mijn kinderen nooit inschrijven in een strikt fundamentalistische katholieke school, maar dit is zuiver persoonlijk. Ik heb het hier in het algemeen over mensen die bewust hun kinderen naar een katholieke school sturen, vooral omwille van de meerwaarde en het hoger niveau.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 januari 2015, 10:03   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u het katholiek geloof in het huidig katholiek net probeert te zoeken, zult u wel een bijzonder scherpe microscoop nodig hebben. In de praktijk baadt het katholiek onderwijs in Vlaanderen in een door en door humanistische atmosfeer. Het zijn dan ook die "waarden en normen" die uw kinderen zullen meekrijgen. Niet de katholieke.
Wel, laten we het daarvoor dan al doen. En die humanistische/christelijke sfeer wens ik dus op geen enkel manier te laten bezoedelen door islamitische waarden en normen.

Oud 29 januari 2015, 10:05   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Krijgen ze dan nog katholiek onderwijs? Stel u eens ernstig die vraag en probeer een objectief antwoord te zoeken!
zie boven.

Tussen haakjes: mijn kinderen zijn allang afgestudeerd.
Moest ik nu kinderen hebben zou ik ze dus naar het Vrij Onderwijs sturen, niet om daar uw fundamentalistische visie op de katholieke kerk te ondergaan (ik ben atheist, mijn huidige kinderen ook), maar zoals ik reeds zei om de humanistische waarden en normen te leren op een kwaliteitsvolle manier.

Oud 29 januari 2015, 10:06   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke christelijke "waarden en normen" zullen door moslims niet goed te begrijpen zijn?
Ik zou alvast denken : monogamie, vrouwen moeten zich niet inpakken, vrouwen zijn volwaardige wezens en geen akker waar je naartoe kan gaan om je zaad te lozen etc.... nog?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be