Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2015, 00:39   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Dat anonieme politievoertuigen sneller mogen dan 120 km/h volgens de wet, betekent nog niet dat andere weggebruikers voorrang moeten verlenen. Als ik wettelijk aan het inhalen ben aan 120 km/h op het linker rijvak en er komt zo ene bumperkleven en andere opdringerig gedrag vertonen, dan is dat feitelijk maar zo.
Enkel Art. 38 bepaalt dat ik onmiddellijk voorrang moet verlenen en doorgang moet vrijmaken als men gebruik maakt van een sirene, anders niet.
Idd. Daarom die extra sirene naast die zwaailichten.

(zwaailichten-alleen is ook prioritair vervoer maar niet dringend genoeg om onmiddellijk voorrang te verlenen, bvb ambulance met iemand met een beenbreuk of... nog minder erg)

Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2015 om 00:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 00:46   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Flitsen op snelheid blijkt prioritair... zeker op plaatsen waar de ongevallen in de regel door te weinig veiligheidsafstand gebeuren.

Naja als ze de variabele Vmax nog altijd niet kunnen monitoren dan laat het maar met afstand én snelheid tegelijkertijd te monitoren...

Citaat:
De snelheidscamera’s aan de Antwerpse Kennedytunnel hebben maandagavond duizenden automobilisten ten onrechte geflitst. De politie en het Agentschap Wegen en Verkeer maken zich sterk dat niemand de foutieve boete thuis in de bus krijgt.
Hoewel op de dynamische verkeersborden boven de tunnel stond aangegeven dat er 100 km per uur mocht worden gereden, werd iedereen geflitst die sneller dan 70 km de tunnel inreed in de richting Gent. Met als gevolg een regen van flitslichten én verbouwereerde chauffeurs die plots op de rem gingen staan.

Oorzaak van de overijverige flitscamera’s is een softwareprobleem aan het besturingssysteem dat de werking van de flitspalen afstemt op de snelheid die de dynamische verkeersborden weergeven. Wat er met de software scheelt – en of het probleem bij Wegen en Verkeer dan wel de federale wegpolitie zit – is nog onduidelijk, zegt Erika Decorte van het Agentschap Wegen en Verkeer van de Vlaamse overheid, dat de snelheidscamera’s beheert.

Het duurde een tijd voor het euvel verholpen raakte. Volgens onze informatie flitsten de camera’s bijna onophoudelijk tussen 21 en 23u ’s avonds. Per uur passeren gemiddeld zo’n 6000 voertuigen door de tunnel.

http://www.gva.be/cnt/dmf20150211_01...-kennedytunnel
Hopeloos Wegen en Verkeerd...

Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2015 om 00:49.
Oud 12 februari 2015, 00:48   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Flitsen op snelheid blijft prioritair zeker op plaatsen waar de ongevallen in de regel door te weinig veiligheidsafstand gebeuren.
blijkbaar zit daar eentje manueel de snelheid te verlagen en moet dan de snelheid van de flitspaal aangepast worden, en het is inderdaad niet de eerste keer.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 10:04   #44
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd. Daarom die extra sirene naast die zwaailichten.

(zwaailichten-alleen is ook prioritair vervoer maar niet dringend genoeg om onmiddellijk voorrang te verlenen, bvb ambulance met iemand met een beenbreuk of... nog minder erg)
Micele, dan moet je dit eens lezen, uit een nieuwsbrief van een bekende verzekeraar aan zijn klanten (het stukje 'prioritaire voertuigen'). Hoeveel foutiever kan men art. 37 en 38 nog interpreteren ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 10:42   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Micele, dan moet je dit eens lezen, uit een nieuwsbrief van een bekende verzekeraar aan zijn klanten (het stukje 'prioritaire voertuigen'). Hoeveel foutiever kan men art. 37 en 38 nog interpreteren ?
Idd, ongelooflijk eigenlijk. Blijkbaar een desinformatiekemel van Ethias...

En dan nog een bron BIVV eronder zetten.

Eens googlen op BIVV prioritaire voertuigen:
http://ibsr.be/frontend/files/userfi...cura-nl-77.pdf
lange pages 12-13-14-15 daar interpreteren ze Art 37 en 38 blijkbaar wel correct... een hele bijbel
Maar natuurlijk geen woord over anonieme voertuigen van bevoegde personen die onopvallende prioritaire acties moeten uitvoeren waarbij het evident is dat ze zich niet met zwaailichten en sirene verraden. Hoe is het toch mogelijk.

Anonieme voertuigen moeten nu eenmaal anoniem proberen te handhaven, ook de verkeersregels, hier 40 aangekochte anonieme voertuigen (BMW) voor de snelwegpolitie (federaal) in 2011:
Citaat:
http://drivr.be/2011/01/03/40-snelle...nelwegpolitie/

jan 3, 2011

40 Anonieme BMW’s voor Belgische Snelwegpolitie

Wie vanaf heden een donkerkleurige BMW van het type 325d of 123d in zijn achteruitkijkspiegel krijgt, let maar beter dubbel zo goed op. De Belgische verkeerspolitie stuurt zijn verouderde vloot Peugeot 406 V6’en op welverdiende rust en ruilt ze in voor 40 snelle Bimmers. Daarmee treedt ons nationale korps in de voetsporen van zowel hun Duitse, Nederlandse als Engelstalige collega’s. Onder het motto ‘een gewaarschuwd DRIVR‘…

Het leeuwendeel van de anonieme voertuigen zijn 325 diesels met 200pk en een top van 248 km/h. De negen 123d’s doen het met 204pk en een topsnelheid van 238 km/h. Om zo min mogelijk op te vallen tussen de Belgische leaserijders, worden de auto’s in mainstreamkleuren geleverd: donkerblauw, grijs, donkergrijs en zwart voor de 3-Reeksen – wit, grijs, donkergrijs en zwart voor de 1-Reeksen. De oplettende verkeersovertreder herkent ze aan blauwe LED-lichten in de niertjes, zwaailichten aan de achterruit en oplichtende POLITIE-borden voor en achter – ook al is het dan meestal te laat. De Federale politie zal de Beierse bolides voornamelijk gebruiken om op jacht te gaan naar snelheidsduivels, de gordeldracht te controleren en algemene verkeersovertredingen vast te stellen.
En dan vragen mensen zich af waarom het merk BMW´s zoveel vooroordelen te verwerken krijgt ...

Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2015 om 11:01.
Oud 12 februari 2015, 13:45   #46
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Ik zweer het, zodra ik kan koop ik me een oorlogswapen en ik maai elke verkeersovertreder (bumperklever, allochtone of autochtone rechts voorbijstekende pinkerloze nitwit,..) neer.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2015, 21:55   #47
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ik zweer het, zodra ik kan koop ik me een oorlogswapen en ik maai elke verkeersovertreder (bumperklever, allochtone of autochtone rechts voorbijstekende pinkerloze nitwit,..) neer.
Bespeur ik daar een vorm van extremisme?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2015, 23:13   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Tegenwoordig moet je "radicalisering" zeggen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 11:52   #49
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Zeker, kunde me ook nog is het labelke van terrorist opplakken en mij doen verdwijnen.
Maar ik noem dat gewoon opgedrongen frustratie.
- Albert Einstein
Oud 20 februari 2015, 23:06   #50
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
(...)
Maar ik noem dat gewoon opgedrongen frustratie.
Met een oorlogswapen elke verkeersovertreder (bumperklever, allochtone of autochtone rechts voorbijstekende pinkerloze nitwit,..) willen neermaaien is opgedrongen frustratie?
Vanwaar die frustratie?
Oud 25 februari 2015, 20:58   #51
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Met een oorlogswapen elke verkeersovertreder (bumperklever, allochtone of autochtone rechts voorbijstekende pinkerloze nitwit,..) willen neermaaien is opgedrongen frustratie?
Vanwaar die frustratie?
Moet ge dat ECHT nog vragen? Lees de reacties hier eens en kijk eens naar de gemiddelde gedragingen van uw medemens op de wegen...
Ik blijf erbij, geef me eentje in mijn handen en ik doe het, ongeacht de gevolgen.
Hoewel ik twijfel of de mentaliteit van de mens daarmee gaat veranderen ik betwijfel het. Misschien als het van de overheid opgelegd wordt en goed verkocht zoals het laatste decennium met terrorisme is gedaan en we 15 jaar later nog steeds in stijgende lijn met zitten.
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 25 februari 2015 om 21:01.
Oud 26 maart 2015, 07:03   #52
AsGardSGO
Minister

Standaard

Nog even ter illustratie waar de prioriteiten van justitie en de overheid liggen:
http://tinypic.com/view.php?pic=2sb93b8&s=8
http://tinypic.com/view.php?pic=314wj82&s=8

Maar de wagen met nr plaat 1-ZAT-006 die minstens 5 wagens dubbelde tegen 80+km/u waar je 70km/u mag, tegen de rijrichting in -nog geen kilometer voor verkeerslichten- en de vele duizenden andere soortgelijke overtreders kunnen redelijk gerust in hun wetteloosheid verder doen; de pakkans is toch nihil want de verkeerspolitie is bezig de filmrollekes van de camera's aan het verwerken om de echte wegpiraten uit te melken.
- Albert Einstein
Oud 27 maart 2015, 23:40   #53
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Moet ge dat ECHT nog vragen? Lees de reacties hier eens en kijk eens naar de gemiddelde gedragingen van uw medemens op de wegen...
Ik blijf erbij, geef me eentje in mijn handen en ik doe het, ongeacht de gevolgen.
Hoewel ik twijfel of de mentaliteit van de mens daarmee gaat veranderen ik betwijfel het. Misschien als het van de overheid opgelegd wordt en goed verkocht zoals het laatste decennium met terrorisme is gedaan en we 15 jaar later nog steeds in stijgende lijn met zitten.
Ik herken jouw frustratie niet.

De mentaliteit van de mens zal je niet veranderen. Dat is een werk van 1000'en, zoniet 10.000'en jaren.
Het lijkt me duurzamer om de mentaliteit van de mens als een gegeven te beschouwen en daarop een beleid te bouwen (wat onze overheid absoluut niet doet als het over verkeer gaat, wat verklaart waarom het zo een ramp is).
Oud 28 maart 2015, 08:35   #54
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Ik herken jouw frustratie niet.

De mentaliteit van de mens zal je niet veranderen. Dat is een werk van 1000'en, zoniet 10.000'en jaren.
Het lijkt me duurzamer om de mentaliteit van de mens als een gegeven te beschouwen en daarop een beleid te bouwen (wat onze overheid absoluut niet doet als het over verkeer gaat, wat verklaart waarom het zo een ramp is).
Tja dat is net het grote probleem; de onwil van de mens om te veranderen; het gewoontediertje mens dat steeds met het hoofd tegen dezelfde muur blijft botsen.
Ben akkoord dat er al decennia lang geen goed beleid gevoerd wordt wat o.a. verkeer betreft maar dat heft net te maken met het feit dat ze de mentaliteit van de mens als gegeven beschouwd. Is net de paradox; beleid ziet de mentaliteit als een gegeven dat ze pogen bij te sturen maar net dat blijkt averechts effect te hebben.
- Albert Einstein
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be