![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(zwaailichten-alleen is ook prioritair vervoer maar niet dringend genoeg om onmiddellijk voorrang te verlenen, bvb ambulance met iemand met een beenbreuk of... nog minder erg)
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2015 om 00:43. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Flitsen op snelheid blijkt prioritair... zeker op plaatsen waar de ongevallen in de regel door te weinig veiligheidsafstand gebeuren.
Naja als ze de variabele Vmax nog altijd niet kunnen monitoren dan laat het maar met afstand én snelheid tegelijkertijd te monitoren... Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2015 om 00:49. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
blijkbaar zit daar eentje manueel de snelheid te verlagen en moet dan de snelheid van de flitspaal aangepast worden, en het is inderdaad niet de eerste keer.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan nog een bron BIVV eronder zetten. Eens googlen op BIVV prioritaire voertuigen: http://ibsr.be/frontend/files/userfi...cura-nl-77.pdf lange pages 12-13-14-15 daar interpreteren ze Art 37 en 38 blijkbaar wel correct... een hele bijbel Maar natuurlijk geen woord over anonieme voertuigen van bevoegde personen die onopvallende prioritaire acties moeten uitvoeren waarbij het evident is dat ze zich niet met zwaailichten en sirene verraden. Hoe is het toch mogelijk. Anonieme voertuigen moeten nu eenmaal anoniem proberen te handhaven, ook de verkeersregels, hier 40 aangekochte anonieme voertuigen (BMW) voor de snelwegpolitie (federaal) in 2011: Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2015 om 11:01. |
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Minister
|
Ik zweer het, zodra ik kan koop ik me een oorlogswapen en ik maai elke verkeersovertreder (bumperklever, allochtone of autochtone rechts voorbijstekende pinkerloze nitwit,..) neer.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#48 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tegenwoordig moet je "radicalisering" zeggen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Minister
|
Zeker, kunde me ook nog is het labelke van terrorist opplakken en mij doen verdwijnen.
Maar ik noem dat gewoon opgedrongen frustratie.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Minister
|
Citaat:
Vanwaar die frustratie? |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik blijf erbij, geef me eentje in mijn handen en ik doe het, ongeacht de gevolgen. Hoewel ik twijfel of de mentaliteit van de mens daarmee gaat veranderen ik betwijfel het. Misschien als het van de overheid opgelegd wordt en goed verkocht zoals het laatste decennium met terrorisme is gedaan en we 15 jaar later nog steeds in stijgende lijn met zitten.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 25 februari 2015 om 21:01. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Minister
|
Nog even ter illustratie waar de prioriteiten van justitie en de overheid liggen:
http://tinypic.com/view.php?pic=2sb93b8&s=8 http://tinypic.com/view.php?pic=314wj82&s=8 Maar de wagen met nr plaat 1-ZAT-006 die minstens 5 wagens dubbelde tegen 80+km/u waar je 70km/u mag, tegen de rijrichting in -nog geen kilometer voor verkeerslichten- en de vele duizenden andere soortgelijke overtreders kunnen redelijk gerust in hun wetteloosheid verder doen; de pakkans is toch nihil want de verkeerspolitie is bezig de filmrollekes van de camera's aan het verwerken om de echte wegpiraten uit te melken.
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Minister
|
Citaat:
De mentaliteit van de mens zal je niet veranderen. Dat is een werk van 1000'en, zoniet 10.000'en jaren. Het lijkt me duurzamer om de mentaliteit van de mens als een gegeven te beschouwen en daarop een beleid te bouwen (wat onze overheid absoluut niet doet als het over verkeer gaat, wat verklaart waarom het zo een ramp is). |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ben akkoord dat er al decennia lang geen goed beleid gevoerd wordt wat o.a. verkeer betreft maar dat heft net te maken met het feit dat ze de mentaliteit van de mens als gegeven beschouwd. Is net de paradox; beleid ziet de mentaliteit als een gegeven dat ze pogen bij te sturen maar net dat blijkt averechts effect te hebben.
|
|
|
|