Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2015, 08:33   #41
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, stel je voor, een moslim die werkt en die reclame maakt! een schande! de vuile profiteur neemt het werk af van de goede werkwillige bange blanke Vlamingen!
En die bazen als volksverraders berechten en bestraffen. Bazen die nadenken over wat er bij hun personeel leeft en die er rekening mee houden! Hoe is da nu mogelijk?

Echte sossen, die bazen!
Oud 30 januari 2015, 08:34   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En die bazen als volksverraders berechten en bestraffen. Bazen die nadenken over wat er bij hun personeel leeft en die er rekening mee houden! Hoe is da nu mogelijk?

Echte sossen, die bazen!
het is dan nog voor Voka! dat zijn de bazen van N-VA! maw: N-VA = full SPa! of nog erger: N-VA = full PVDA!
Oud 30 januari 2015, 12:57   #43
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hij moet - om te beginnen - 'n gebedsruimte ter beschikking stellen (spreekt natuurlijk voor zich), 5 X/dag de gelovige de gelegenheid geven om te gaan bidden op z'n tapijtje, richting Mekka, ondertussen moet de niet-gelovige autochtoon 't werk overnemen van de gelovige.

Tijdens de ramadan mag de niet-gelovige autochtoon niet eten of drinken in 't zicht van de gelovige gedurende zonsopgang & zonsondergang, uit respect voor diens gevoeligheden, en - uiteraard - 'n tandje bijsteken om de dagtaak van de gelovige te verlichten.

Wie 't daar niet mee eens is, is 'n racistische nazi! en moet maar vertrekken naar elders,

Aanpassen of oprotten!
Voor de onderhoudsploeg van de Ford Tractor Company in Antwerpen was dat indertijd een verplichting.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 13:12   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Voor de onderhoudsploeg van de Ford Tractor Company in Antwerpen was dat indertijd een verplichting.
Dat meen je niet? 😨

Bestaat die Ford Tractor Company nog?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 13:13   #45
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat hoeft helemaal, heel die streek is vergeven van lege vakantiewoningen en appartementen in nieuwe halfafgewerkte spookdorpen.
Allemaal gebouwd in de glorieperiode, nu voor een prikje te koop.
Gij weet dat want gij komt hier elke dag.

Gezien van horen zeggen zeker.

Er wordt hier anders nog steeds volop gebouwd.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 14:50   #46
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat meen je niet? 😨

Bestaat die Ford Tractor Company nog?
Was overgenomen door Fiat, heet nu New Holland Group en is verhuisd naar de haven.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 19:00   #47
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij weet dat want gij komt hier elke dag.

Gezien van horen zeggen zeker.

Er wordt hier anders nog steeds volop gebouwd.
Ik dacht dat er in die streek een bouwstop was, omdat er nog zoveel quasi onbewoonde urbanisaties niet verkocht raakten.

Ik heb dat inderdaad van horen zeggen van een gepensioneerde die daar voor een appel en een ei een appartement heeft gekocht.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 januari 2015 om 19:00.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 23:40   #48
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp echt niet wat er zo schokkerend is aan de workshop.
Oud 31 januari 2015, 02:23   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik begrijp echt niet wat er zo schokkerend is aan de workshop.
De workshop op zich is niet schokkend maar de reden waarom die er komt wel !

Vroeger leefden veel katholieken de vasten strikt na maar geen haar op de werkgever zijn hoofd dat er aan dacht daar op de werklvloer rekening mee te houden. Er moest even lang en hard gewerkt als anders.
En ja, bidden mochten ze ook maar dan tijdens hun lunchpauze in de refter of iets wat daarvoor moest doorgaan.

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 januari 2015 om 02:24.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 10:32   #50
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De workshop op zich is niet schokkend maar de reden waarom die er komt wel !

Vroeger leefden veel katholieken de vasten strikt na maar geen haar op de werkgever zijn hoofd dat er aan dacht daar op de werklvloer rekening mee te houden. Er moest even lang en hard gewerkt als anders.
En ja, bidden mochten ze ook maar dan tijdens hun lunchpauze in de refter of iets wat daarvoor moest doorgaan.
Vroeger stierven mensen aan cholera.

Flexiwerk, project-georiënteerd in plaats van tijds-georiënteerd werken, ... Je bent toch mee met de 21ste eeuw hé?

Laatst gewijzigd door lombas : 31 januari 2015 om 10:33.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 10:42   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger stierven mensen aan cholera.

Flexiwerk, project-georiënteerd in plaats van tijds-georiënteerd werken, ... Je bent toch mee met de 21ste eeuw hé?
flexiwerk etc... geen probleem. Maar dan voor IEDEREEN en heel het jaar door. Niet enkel voor MOSLIMS tijdens de Ramadan zou ik denken.

Het probleem is zo opgelost als moslims gewoon hun jaarlijks verlof opnemen tijdens de ramadan. Niemand die er last van heeft.

Van mijn geloof moet ik elk jaar gedurende de vierde week van de maand elke dag uitgaan tot een stuk in de nacht. Beetje vervelend daags nadien op het werk, maar kom. We zullen wel eens een betalend cursusje organizeren waarbij mijn baas aangeleerd krijgt hoe hij mijn job moet aanpassen tijdens die periode en waar hij een kamertje kan inrichten waar ik mijn slaaptekort overdag kan inhalen.
Kostprijs van de cursus: 55 euro.
Peanuts toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 januari 2015 om 10:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 10:47   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
flexiwerk etc... geen probleem. Maar dan voor IEDEREEN en heel het jaar door. Niet enkel voor MOSLIMS tijdens de Ramadan zou ik denken.

Het probleem is zo opgelost als moslims gewoon hun jaarlijks verlof opnemen tijdens de ramadan. Niemand die er last van heeft.
En voor die Ramadan-volgende moslims die toch willen komen werken, leert de werkgever dus maar best hoe hij er optimaal elke cent kan uitknijpen. Dat is de zalige deugd van het kapitalisme: dat niet discrimineert, maar er gewoon puur op uit is een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten.

Je denkt toch niet dat al die managers een vijfdaagse cursus people management van Kluwer in de Ardeense bossen gaan volgen om dat ze willen leren empathisch om te gaan met hun personeel? Nee, ze willen er zo goed mee leren omgaan om toch een zo goed mogelijk resultaat te verkrijgen.

Dat is de vooruitgang ten opzichte van het kil Fordiaans industrialisme. En de productiviteit stijgt alleen.

PS: Mijn Turkse kapper lacht eens met de Ramadan. En ik ben steeds blij als het Ramadan is omdat de bakker in de straat dan tot 21u open is.

Laatst gewijzigd door lombas : 31 januari 2015 om 10:49.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 10:51   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van mijn geloof moet ik elk jaar gedurende de vierde week van de maand elke dag uitgaan tot een stuk in de nacht. Beetje vervelend daags nadien op het werk, maar kom. We zullen wel eens een betalend cursusje organizeren waarbij mijn baas aangeleerd krijgt hoe hij mijn job moet aanpassen tijdens die periode en waar hij een kamertje kan inrichten waar ik mijn slaaptekort overdag kan inhalen.
Kostprijs van de cursus: 55 euro.
Peanuts toch?
Zolang je je verwachte resultaten inlost, zal dat een moderne werkgever worst wezen.

Er is een duidelijk verschil tussen het flexibiliseren van een werkpost en het verlagen van de resultaatsdruk ervan.

Uiteraard geldt dat niet voor alle functies binnen een bedrijf, waarvan een gedeelte tijdens de kantooruren moét bezet worden. En het geldt ook al minder voor zeer kleine, administratieve ondernemingen. Maar dat is de doelgroep niet, vermoed ik.
Oud 31 januari 2015, 11:11   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang je je verwachte resultaten inlost, zal dat een moderne werkgever worst wezen.

Er is een duidelijk verschil tussen het flexibiliseren van een werkpost en het verlagen van de resultaatsdruk ervan.

Uiteraard geldt dat niet voor alle functies binnen een bedrijf, waarvan een gedeelte tijdens de kantooruren moét bezet worden. En het geldt ook al minder voor zeer kleine, administratieve ondernemingen. Maar dat is de doelgroep niet, vermoed ik.
De ramadannende werknemer lost de verwachtingen helemaal niet in. Iemand die amper vier uren geslapen heeft de voorbije nachten is niet meer in staat om gericht te denken en geconcentreerd te werken.

Ik zit liever niet op een bus met een ramadannende chauffeur moet ik zeggen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 januari 2015 om 11:12.
Oud 31 januari 2015, 11:14   #55
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ramadannende werknemer lost de verwachtingen helemaal niet in.
Als jij een ondernemer bent, staat het je vrij dat te vinden.

Als je geen ondernemer bent, vraag ik me af waarom je erover bezig bent. Dan zijn het jouw zaken namelijk niet.
Oud 31 januari 2015, 11:17   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij een ondernemer bent, staat het je vrij dat te vinden.

Als je geen ondernemer bent, vraag ik me af waarom je erover bezig bent. Dan zijn het jouw zaken namelijk niet.
jij bent dus een ondernemer?

Als KLANT van De Lijn, vind ik het normaal dat ik erop kan rekenen dat de chauffeur geconcentreerd is niet halfslaperig en met een te lage suikerspiegel uitgedroogd aan het stuur zit.
Ik heb toch ook het recht om een chauffeur te krijgen die geen alcoholische dranken gedronken heeft zou ik denken?

Waarom zit jij hier in feite in dit draadje?

Laatst gewijzigd door circe : 31 januari 2015 om 11:21.
Oud 31 januari 2015, 11:33   #57
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij bent dus een ondernemer?
Neen, daarmee dat ik ook al van in het begin zeg dat het niemands' zaken zijn.

Citaat:
Als KLANT van De Lijn, vind ik het normaal dat ik erop kan rekenen dat de chauffeur geconcentreerd is niet halfslaperig en met een te lage suikerspiegel uitgedroogd aan het stuur zit.
Ik heb toch ook het recht om een chauffeur te krijgen die geen alcoholische dranken gedronken heeft zou ik denken?
Uiteraard.

Citaat:
Waarom zit jij hier in feite in dit draadje?
Zie eerste antwoord. En dat hoef ik niet aan jou te verantwoorden.
Oud 31 januari 2015, 11:35   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zie eerste antwoord. En dat hoef ik niet aan jou te verantwoorden.
suit yourself.

Oud 2 februari 2015, 13:47   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe moet de baas zich gedragen tijdens Ramadan.
De baas hoeft geen rekening te houden met de levensbeschouwing van de werknemer.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 14:38   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De baas hoeft geen rekening te houden met de levensbeschouwing van de werknemer.
2

De werknemer laat zijn geloof best thuis, zo valt hij er niemand mee lastig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be