Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2015, 00:53   #41
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Tell me maddox, wat hebben jullie daar in Nederland zoal gegeten?

Poffertjes en hutsepot? Of een lekkere Indo rijsttafel?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2015, 00:59   #42
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
...voor wie een auto heeft. Een auto huren voor 3 dagen kost al gauw ook een 100 euro, aan pakweg 10 ct per km is Haarlem ook al meer dan 40 km heen en terug, en dan heb je nog niet getankt. Dan zit een treinticket voor 3 personen daar echt niet ver meer vanaf. En voor wie geen auto heeft, kan het er al eens vanaf om met de trein te gaan, een auto is immers ook duur.

Over het algemeen schat ik dat je met z'n tweeën ongeveer gelijk uitkomt, vanaf 3 ben je in België en internationaal inderdaad vaak goedkoper af met de auto, spijtig genoeg. Ooit bestond er wel een goedkoop ticket voor kleine groepen, de Multipass, maar die is een 10-tal jaar geleden afgeschaft...

In Duitsland vind je wel nog zo'n biljetten, de Quer-Durchs-Lande- en de Landestickets, waar je een basisprijs betaalt, en een 5-tal euro extra per reiziger tot max. 5 mensen, wel alleen geldig op regionale treinen, maar in Duitsland raak je zonder langeafstandstrein ook op minder dan een dag in Zuid-Beieren of Oost-Brandenburg, als het moet.

Bon, ik ben blij dat je je geamuseerd hebt, hoor.
Het lijkt inderdaad goedkoper van met de auto te gaan, maar in the end is het gebruik ervan wel duurder dan de trein ...
Oud 18 februari 2015, 01:04   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Tell me maddox, wat hebben jullie daar in Nederland zoal gegeten?

Poffertjes en hutsepot? Of een lekkere Indo rijsttafel?
Op vrijdagavond Schnitzel met gebakken aardappeltjes en een koude tomaten/groentenmengeling-saus

Zaterdagavond zijn we met zijn alleen een Grieks restaurant binnengevallen.
Zondagmiddag wiskybrunch.
Oud 18 februari 2015, 01:07   #44
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Ik moet nog een correctie aanbrengen in mijn berekening bij benadering, ik had niet gezien dat de eerste 300 km inbegrepen waren (ik nam Mols als voorbeeld voor mijn berekening), wat dus geen 40, maar een goede 10 euro extra is voor de km. Mijn excuus.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2015, 01:16   #45
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Op vrijdagavond Schnitzel met gebakken aardappeltjes en een koude tomaten/groentenmengeling-saus

Zaterdagavond zijn we met zijn alleen een Grieks restaurant binnengevallen.
Zondagmiddag wiskybrunch.
Yummie!! MIAM MIAM! :d Ik ben dol op schnitzel! <3!
Oud 18 februari 2015, 01:18   #46
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet nog een correctie aanbrengen in mijn berekening bij benadering, ik had niet gezien dat de eerste 300 km inbegrepen waren (ik nam Mols als voorbeeld voor mijn berekening), wat dus geen 40, maar een goede 10 euro extra is voor de km. Mijn excuus.
Ik kan al niet meer volgen hoor
Oud 18 februari 2015, 06:52   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
...voor wie een auto heeft.
Die hebben we. We hebben 2 jaar geen wagen gehad. Het kan wel, maar het is niet ideaal. Het gemak is te groot.

Citaat:
Een auto huren voor 3 dagen kost al gauw ook een 100 euro
Vergeet de waarborg niet, en het kan snel oplopen, zo'n auto huren.
Citaat:
Dan zit een treinticket voor 3 personen daar echt niet ver meer vanaf. En voor wie geen auto heeft, kan het er al eens vanaf om met de trein te gaan, een auto is immers ook duur.
Effe kijken. Mijn wagen is volledig afgeschreven. De full omnium verzekering is duur, zolang je ze niet nodig hebt.
Wegentax is betrekkelijk laag voor een kleine monovolummer.
Onderhoud en herstellingen.
Da's dus €120 in de maand, gewoon om te hebben.
We kunnen dat gemakkelijk halveren, door de full omnium naar een gewone BA te brengen.
Kort door de bocht, als we het gemak van een eigen wagen niet zo zouden apprecieren, dan zou autodelen of huren zeker geen verkeerde keuze zijn.

Citaat:
Over het algemeen schat ik dat je met z'n tweeën ongeveer gelijk uitkomt, vanaf 3 ben je in België en internationaal inderdaad vaak goedkoper af met de auto, spijtig genoeg.
In veel gevallen, als je internationaal gaat, is vliegen nog goedkoper als je geen probleem hebt met het comfort van een jaren 60 bus.
Citaat:
Ooit bestond er wel een goedkoop ticket voor kleine groepen, de Multipass, maar die is een 10-tal jaar geleden afgeschaft...
Erg he.
Citaat:
Bon, ik ben blij dat je je geamuseerd hebt, hoor
.
Ik kan het Hielander Wiskyfestival zeker aanraden.

En ik heb eindelijk een sporran...
Oud 18 februari 2015, 08:22   #48
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Yep, ik ben vorig jaar naar Turkije gevlogen met zo'n goedkope maatschappij. In totaal een 200 euro vanaf Düsseldorf, of zo. Maar als ik de tijd heb, zit ik nog liever 4 dagen in een trein, ik kon niet zitten en mijn knieën kwijt terzelfdertijd...
Iets dichter bij huis zijn er echter geen vluchten aan lage prijzen, ik heb in elk geval nog geen betaalbare vlucht gezien van Zaventem naar Rijsel. En maar goed ook...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 19:54   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met een aantal hardcore openbaar vervoer/milieu idealisten op't forum moet deze vraag toch prima te beantwoorden zijn.

Ik wil met 3 personen een weekendje naar de Nederlandse stad Alkmaar.

We willen in Alkmaar centrum zijn komende vrijdag, rond 16u30. En we keren terug op zondag, en willen rond 22u thuis zijn.

Ik heb al een google losgelaten op deze vraag, maar de antwoorden die ik krijg zijn niet van dusdanige soort dat ik het bruikbaar vind.

Dit is waarschijnlijk omdat ik de juiste zoektermen niet ken om de beste deal te vinden, en hetgeen ik gevonden heb, daar zit zo'n verschil op in prijs, dat het gewoon idioot lijkt.
Het goedkoopste was €147, met reistijden tot 4,5u, en de echt dure dingen waren €600+ met reistijden rond de 3u.

Kan iemand me een bruikbaar voorstel doen?
Ben je er geraakt met het OV? Of toch maar de wagen genomen?

Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 januari 2021 om 19:54.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 19:56   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het lijkt inderdaad goedkoper van met de auto te gaan, maar in the end is het gebruik ervan wel duurder dan de trein ...
Is dat zo?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 21:32   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Zes jaar geleden ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be