![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Is het Vlaams Blok een nazipartij? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
23 | 24,47% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
67 | 71,28% |
Geen mening-weet niet |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,26% |
Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() De geschiedenis gaat zich niet puntje bij puntje herhalen mensen. De stichter van het Blok was waarschijnlijk een neo-nazi. En vandaag nog zijn er zeer zeker een paar nazi's binnen het Blok. Zij hebben echter geen invloed. In de jaren 70 nog wel, maar nu niet meer. Wie gelooft dat FDW een bruine hemd in de kast heeft klaarliggen voor de "grote dag" doet aan mentale masturbatie. De wereld van Adolf Hitler bestaat niet meer en zijn aanhangers hebben net zoveel invloed als de aanhangers van Stalin : geen dus.
Het Blok is misschien gevaarlijk. Maar niet om die redenen. Het Blok plant geen staatsgreep. Heeft geen uniformen. Geen privé-militie. Geen teorie over de superioriteit van het Vlaamse ras. Geen knokploegen die politieke tegenstanders naar het ziekenhuis stuurt. Geen "Mijn kamp" boek waarin FDW een gewelddadig en racistisch programma uit de doeken haalt en voor een militaire dictatuur pleit. Geen plannen om Noord Brabant en Zeeland op de Hollanders te veroveren. En last but not least, een partij met veel duidelijkere banden met het nazi verleden is in Oostenrijk reeds aan de macht geweest, en Oostenrijk is nog steeds een democratie. Ondanks die enorme verschillen met de echte nazi's en het feit dat het Blok minder extreem wordt en niet omgekeerd blijven sommigen zich vastklampen aan die "nazi" strohalm. Het werkt niet. Het is zelfs contraproductief. Door constant die versleten "nazi'" plaat te draaien terwijl elk zinnig mens kan zien dat ze geen nazi's zijn gaat men jullie ook niet meer geloven wanneer je op een echt probleem wijst. Laatst gewijzigd door Kaal : 7 oktober 2004 om 10:59. |
![]() |
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() Ik moest even lachen met je kortzichtige analyse...
Het Vlaams Blok kan je in geen enkel opzicht vergelijken met de nazi's in de jaren '30 en '40. Ik vrees dat het hier in België nu zelfs te veel de andere kant opgaat: in alle pogingen om het Vlaams Blok te stoppen, proberen de regerende partijen om onze vrijheden aan banden te leggen, ondermeer door de zogenaamde anti-discriminatiewet. Dit doet mij een beetje denken aan hetgeen de nazi's vlak vóór WO II gedaan hebben (het inperken van democratische rechten om het volk te behoeden). We weten allemaal wat erna gebeurde... Gelukkig hebben we het Vlaams Blok nog, de enige partij die nog echt weet wat vrijheid van meningsuiting is.
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist Kaal, die onzin gelooft op de duur niemand meer... behalve zij die in spoken geloven en reïncarnatie !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grootvader opgeïst verplichte arbeid in Duitsland geen swastika's in de familie, ... maar wel allemaal flamingant ik heb wel marsbotinnen maar 't zijn blauw en ja een paar zwarte heb ik ook nog en just ik heb ook nog een paar bruin, maar da is zo meer van dat zandkleurig bruin, dus of dat nu echt bruin is, ... feit is ge kunt er goe mee wandelen en uw voeten doen er geen zeer in. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Grootvader aan vaderskant was eveneens oudstrijder van 14-18 -bij de 'cyclisten'- en is ergens in 1917 toegetreden tot de Frontbeweging. Hij was een zgn 'activist'. Meer weet ik er ook niet van, ze zijn al jaren dood.
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ''Vlaams Blok heeft nu ook forse voet aan de grond bij zelfstandigen, arbeiders en de lage middenklasse.''
Je zou die idioten bij de VRT toch een mep voor een hoofd willen geven. Leven die wel opdezelfde aardbol als de anderen? Wie stemde vroeger dan voor het Vlaams Blok? Niemand zeker volgens de VRT. |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Yep tuurlijk zijn da nazies.
Welke reden heeft dit forum? |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Over die vrijheid in het Vlaams Blok
Om maar een voorbeeld te geven Vlaams Blok heeft geen democratisch verkozen voorzitter. Dit is enkel een vorbeeld zo kan ik nog even verder gaan.
#57 |
Banneling
|
![]() Ik heb de optie "nee" gekozen in de peiling daar het Vlaams Blok totaal geen Nazi-partij is.
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 |