Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2015, 14:29   #41
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ok, ja ge hebt een punt, de verzekeraars gaan er niet aan failliet gaan.

euhm, maar als verzekeraars (lees grootbanken) eraan failliet zouden gaan ... juist. Begint m te vallen ??

Waarom zouden verzekeraars falliet gaan ?

Indien de rendementen op die groepsverzekeringen pakweg 1 % zouden zijn, dan moet de werkgever die de groepsverzekering aanbiedt die 2.25 % bijpassen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 14:30   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe denkt de Sp-a Ethias recht te kunnen houden wanneer aan die 3.25 % return contractueel vastgehouden wordt ???

kijk, ongeacht wie en wat ...

iedereen ziet toch dat we of verzekeraars laten failliet gaan, of dat rendement wat de economische realiteit al jaren niet meer weerspiegelt moeten aanpassen, niet ??

en ja, ik heb dat ook lopen hoor, ... maar echt zo struisvogel kan toch niemand zijn ? of toch ?
Er is geen enkele maatschappij die echt in de problemen zit door die verbintenis. De controle op de reserves en het beheer door de autoriteit is draconisch streng te noemen.
Hierbij de laatst gepubliceerde sectorcijfers : http://www.assuralia.be/fileadmin/co...jfers_2013.pdf Voor groepsverzekering T21 : ga naar pagina 30 - 32
Merk op dat dit cijfers zijn die wel degelijk rekening houden met alle uitstaande verplichtingen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 14:34   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is geen enkele maatschappij die echt in de problemen zit door die verbintenis. De controle op de reserves en het beheer door de autoriteit is draconisch streng te noemen.
Hierbij de laatst gepubliceerde sectorcijfers : http://www.assuralia.be/fileadmin/co...jfers_2013.pdf Voor groepsverzekering T21 : ga naar pagina 30 - 32
Merk op dat dit cijfers zijn die wel degelijk rekening houden met alle uitstaande verplichtingen.
ja ok, jij ook, ik verwoorde het fout idd, de verzekeraars zijn hier slechts doorgeefluik... zie mijn post #37 dus. ook werkgevers kunnen dit niet dragen, dit is gewoon economisch niet realistisch.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 14:35   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En welke "absurde tot groteske zaken" heb ik dan wel uitgevonden?

By the way, iemand die in kabouters gelooft, is niet noodzakelijk gek, maar wel verschrikkelijk lichtgelovig tot naïef. En bovendien moet hij dringend eens de dt-regels van zijn geliefde Vlaamsche Taal opnieuw doornemen...
Helaas, door de beperkingen van mijn ASS krijg ik die dt-regels er niet in.

Maar, ter zijde, moet dat niet zijn, "zijn geliefde Nederlandse taal?"
Voor iemand die graag onderwijzertje speelt schrijf je zelf eigenlijk iets teveel fouten.
Oud 25 februari 2015, 14:35   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom zouden verzekeraars falliet gaan ?

Indien de rendementen op die groepsverzekeringen pakweg 1 % zouden zijn, dan moet de werkgever die de groepsverzekering aanbiedt die 2.25 % bijpassen.
k zal t blijkbaar toch moeten uitspellen

verzekeraars zouden failliet gaan aan een gegarandeerd rendement van 3.25% bij een reële rente van 0.4 of lager tot zelfs negatief ...

voor werkgevers geldt hetzelfde. ze zouden eraan failliet gaan.
Oud 25 februari 2015, 14:36   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De werkgever moet dat verschil bijpassen. Ethias/etc...de verzekeraars hebben er gewoon een te kleine marge op, dit moment. In andere jaren dat ze tegen de 10 % hadden hoorde ge ze niet klagen.

Het is absoluut niet dat ze er verlies op maken.
Klopt.
Voor de marges verwijs ik naar de zonet opgegeven link. Merk op dat assuralia even hard klaagde in 2012 dat een schitterend jaar was dan in 2013 dat een minder jaar was.
De verantwoordelijken willen gewoon af van het engagement, al de rest is onzin. De fondsbeheerders en de actuarissen zitten liever in de comfort zone. De laatste jaren hebben de verschillende maatschappijen ook de gewaarborgde rente op nieuwe contracten veel lager gezet. Het verschil tussen hun rente en de wettelijke 3,25 ligt wel degelijk bij de werkgever.
Oud 25 februari 2015, 14:41   #47
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar, ter zijde, moet dat niet zijn, "zijn geliefde Nederlandse taal?"
Voor iemand die graag onderwijzertje speelt schrijf je zelf eigenlijk iets teveel fouten.
Waarom denk je dat ik "Vlaamsche" schreef, en niet het (correcte) "Vlaamse"?
En wie zegt dat ik graag onderwijzertje speel? Een correcte taal kunnen hanteren, zelfs op fora, lijkt mij een culturele evidentie.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 14:43   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En wie zegt dat ik graag onderwijzertje speel? Een correcte taal kunnen hanteren, zelfs op fora, lijkt mij een culturele evidentie.
allez Bart, stop nu met zo uit te hoogte te proberen doen, t ligt er veel te dik op dat ge aan t overcompenseren zijt.
Oud 25 februari 2015, 14:51   #49
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
k zal t blijkbaar toch moeten uitspellen

verzekeraars zouden failliet gaan aan een gegarandeerd rendement van 3.25% bij een reële rente van 0.4 of lager tot zelfs negatief ...

voor werkgevers geldt hetzelfde. ze zouden eraan failliet gaan.
Kwatsch. Verzekeraars gaan er geen winst meer op maken, maar ze hebben ook nog andere inkomstenbronnen, dus falliet gaan ze niet.

Werkgevers: dit is een deel van een contractueel onderhandeld loonpakket. Die risicos hebben ze ingecalculeerd. Het kan zijn dat werkgevers inderdaad enkele jaren meer bijdragen moeten gaan storten om die 3,25 % te garanderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 14:56   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij mag iedereen mee discuteren.

Weet je dat je eigenlijk wel een indruk geeft dat je je verheven voelt boven mensen met dyslexie en aanverwanten, of zelfs gewoon mensen met een iets lager iq op vlak van taal-aanvoelen ?
Ik hoop dat mijn aanvoelen verkeerd is.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 14:59   #51
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Weet je dat je eigenlijk wel een indruk geeft dat je je verheven voelt boven mensen met dyslexie en aanverwanten, of zelfs gewoon mensen met een iets lager iq op vlak van taal-aanvoelen ?
Soms krijg ik de indruk dat 90% van zij die op fora hun meningen menen te moeten verkondigen, aan dyslexie en aanverwanten lijden en/of met een lager IQ opgescheept zitten. Je moet maar eens een inventaris maken van de ranzigheid en taalfouten (en meestal de twee samen) die men op dit forum aantreft...
Oud 25 februari 2015, 15:04   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik nam dat aan om dat je zo over dt fouten ligt te zeveren en woorden gebruikt zoals "culturele evidentie."

En om dat je blijkbaar niet begrijpt dat er mensen zijn die die regels niet kunnen onthouden, een cultureel evidente tekortkoming van uwentwege.
Oud 25 februari 2015, 15:05   #53
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vooraleer in paniek te slagen of een plaatsvervangende depressie te krijgen : er is geen enkele maatschappij die het aandurft om het verschil tussen de 3,25 en hun echt rendement echt aan te rekenen aan de klant (= de werkgever). Die maatschappij mag morgen de boeken toe doen. Er is ook geen enkele aanvraag terzake bij de controle autoriteiten, laat staan dat ze daarvoor toestemming zouden krijgen van deze laatste op basis van de voorhanden zijnde cijfers.
De GR van 3,25% is iets dat men op lange termijn moet beoordelen, en rekening houden met de aangelegde reserves in goede jaren. Moest er echt een probleem zijn bij één maatschappij en/of de hele sector, dan zal de nationale bank snel genoeg actie opleggen aan die maatschappij of desnoods de hele sector. En dit is helemaal niet aan de orde.

Ik herhaal : de sector probeert gewoon onder die voor hen lastige verplichting onderuit te geraken.
Oud 25 februari 2015, 15:06   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms krijg ik de indruk dat 90% van zij die op fora hun meningen menen te moeten verkondigen, aan dyslexie en aanverwanten lijden en/of met een lager IQ opgescheept zitten. Je moet maar eens een inventaris maken van de ranzigheid en taalfouten (en meestal de twee samen) die men op dit forum aantreft...
ik begrijp niet hoe je het hier kan uithouden met al die ranzigheid.

Hela! Je bent toch niet op zoek naar ranzigheid?
Oud 25 februari 2015, 15:11   #55
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En om dat je blijkbaar niet begrijpt dat er mensen zijn die die regels niet kunnen onthouden, een cultureel evidente tekortkoming van uwentwege.
Oh, ik begrijp perfect dat er mensen zijn die die regels niet kunnen onthouden. Ik begrijp alleen niet waarom ze in zo'n grote getale de meeste fora lijken te moeten overspoelen. Is de meerderheid van forumgebruikers op hun 12de al van school geschopt, misschien?
Oud 25 februari 2015, 15:20   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, ik begrijp perfect dat er mensen zijn die die regels niet kunnen onthouden. Ik begrijp alleen niet waarom ze in zo'n grote getale de meeste fora lijken te moeten overspoelen. Is de meerderheid van forumgebruikers op hun 12de al van school geschopt, misschien?
Misschien is er een verband tussen de aanwezigheid van hen die dt fouten maken en de aanwezigheid van wannabe onderwijzers.

Maar, is er voor u geen Mensa-forum waar je jezelf kan vermaken tussen je gelijken?

Natuurlijk, het ene begrijp je perfect, het andere begrijp je totaal niet, je trekt meer op mij dan je zelf schijnt te beseffen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 februari 2015 om 15:21.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 15:33   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik treed de Xeno bij in dit verband.
Mocht je ooit een "beter" forum ontdekken, wilt u het dan aub aan ons laten weten ?
Je zal wel begrijpen waarom.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 februari 2015, 16:21   #58
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is niet de schuld van de ambtenaren, maar eerder van Europese Centrale Bank, het rentetarief van 0% en negatieve rente zelfs ....
De bedoeling van deze lage rente is dat vooral de overheden hun schulden versneld wegwerken.
Doch zelfs de N-VA wil nu het begrotingsevenwicht op Vlaams niveau laten varen!
Dit jaar zullen wij MINSTENS 10 miljard Euro bijkomende schuld maken!!
Vandaag betalen wij jaarlijks 12 miljard rente op onze schuldenberg.
Indien de rente stijgt boven de 2% dan heeft België 3 keuzes :
1/ confiscatie van alle spaartegoeden
2/ de volledige sociale zekerheid afschaffen
3/ faillissement
Geen enkele ambtenaar is individueel schuld aan deze toestand.
Feit blijft dat ons overheidsbeslag niet vol te houden is en dat de ambtenarij drastisch moet afgebouwd worden.

Laatst gewijzigd door demonen : 25 februari 2015 om 16:22.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 16:23   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat probeert Assuralia iedereen al jaren wijs te maken.
Op dit moment moeten de fondsbeheerders inderdaad werken voor hun rendement te halen. Actief beheer, en niet zomaar wat staatspapier kopen in een buy and hold strategie. Maar hun cijfers tonen aan dat ze erin slagen, en de maatschappijen knokken nog steeds even hard voor elk nieuw contract dat ze kunnen binnenhalen.

Zolang de maatschappijen 25 tot 40% van de eerste jaarpremie aan rappel commissie kunnen geven aan de makelaar die het contract afsluit moet je niet teveel naar de jeremiades van assuralia luisteren.

edit : tot hiertoe beperkte assuralia zijn jaarlijkse poging tot enkel de nieuwe stortingen. Nu viseren ze ook de bestaande reserves. Dat is dus een hold-up op die kapitalen.

Als ze erin zouden lukken om de regering Michel hierin te laten meestappen, hebben ze het groot lot gewonnen en zullen de CEO's hun bonus met wiskundige zekerheid binnenhalen.
het is dan ook een voorstel van de sector, niet van de regering. Afwachten wat er uit de bus komt.
Oud 25 februari 2015, 16:32   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De bedoeling van deze lage rente is dat vooral de overheden hun schulden versneld wegwerken.
Doch zelfs de N-VA wil nu het begrotingsevenwicht op Vlaams niveau laten varen!
Dit jaar zullen wij MINSTENS 10 miljard Euro bijkomende schuld maken!!
Vandaag betalen wij jaarlijks 12 miljard rente op onze schuldenberg.
Indien de rente stijgt boven de 2% dan heeft België 3 keuzes :
1/ confiscatie van alle spaartegoeden
2/ de volledige sociale zekerheid afschaffen
3/ faillissement

Geen enkele ambtenaar is individueel schuld aan deze toestand.
Feit blijft dat ons overheidsbeslag niet vol te houden is en dat de ambtenarij drastisch moet afgebouwd worden.
Heb je dat zelf berekend en uitgedokterd ? Kan je dan wat nadere cijfers geven aub ?

Of heb je dat ergens opgepikt uit een bron met enige reputatie ? Kan je dan een link geven aub ?

Ik vraag het maar omdat je opties nogal drastisch overkomen.
Of ben je doorgaans iemand die nogal categoriek is in je oordelen ?

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be