![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien de rendementen op die groepsverzekeringen pakweg 1 % zouden zijn, dan moet de werkgever die de groepsverzekering aanbiedt die 2.25 % bijpassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierbij de laatst gepubliceerde sectorcijfers : http://www.assuralia.be/fileadmin/co...jfers_2013.pdf Voor groepsverzekering T21 : ga naar pagina 30 - 32 Merk op dat dit cijfers zijn die wel degelijk rekening houden met alle uitstaande verplichtingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, ter zijde, moet dat niet zijn, "zijn geliefde Nederlandse taal?" Voor iemand die graag onderwijzertje speelt schrijf je zelf eigenlijk iets teveel fouten.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
verzekeraars zouden failliet gaan aan een gegarandeerd rendement van 3.25% bij een reële rente van 0.4 of lager tot zelfs negatief ... voor werkgevers geldt hetzelfde. ze zouden eraan failliet gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de marges verwijs ik naar de zonet opgegeven link. Merk op dat assuralia even hard klaagde in 2012 dat een schitterend jaar was dan in 2013 dat een minder jaar was. De verantwoordelijken willen gewoon af van het engagement, al de rest is onzin. De fondsbeheerders en de actuarissen zitten liever in de comfort zone. De laatste jaren hebben de verschillende maatschappijen ook de gewaarborgde rente op nieuwe contracten veel lager gezet. Het verschil tussen hun rente en de wettelijke 3,25 ligt wel degelijk bij de werkgever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wie zegt dat ik graag onderwijzertje speel? Een correcte taal kunnen hanteren, zelfs op fora, lijkt mij een culturele evidentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() allez Bart, stop nu met zo uit te hoogte te proberen doen, t ligt er veel te dik op dat ge aan t overcompenseren zijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werkgevers: dit is een deel van een contractueel onderhandeld loonpakket. Die risicos hebben ze ingecalculeerd. Het kan zijn dat werkgevers inderdaad enkele jaren meer bijdragen moeten gaan storten om die 3,25 % te garanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je dat je eigenlijk wel een indruk geeft dat je je verheven voelt boven mensen met dyslexie en aanverwanten, of zelfs gewoon mensen met een iets lager iq op vlak van taal-aanvoelen ? Ik hoop dat mijn aanvoelen verkeerd is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Soms krijg ik de indruk dat 90% van zij die op fora hun meningen menen te moeten verkondigen, aan dyslexie en aanverwanten lijden en/of met een lager IQ opgescheept zitten. Je moet maar eens een inventaris maken van de ranzigheid en taalfouten (en meestal de twee samen) die men op dit forum aantreft...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En om dat je blijkbaar niet begrijpt dat er mensen zijn die die regels niet kunnen onthouden, een cultureel evidente tekortkoming van uwentwege.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooraleer in paniek te slagen of een plaatsvervangende depressie te krijgen : er is geen enkele maatschappij die het aandurft om het verschil tussen de 3,25 en hun echt rendement echt aan te rekenen aan de klant (= de werkgever). Die maatschappij mag morgen de boeken toe doen. Er is ook geen enkele aanvraag terzake bij de controle autoriteiten, laat staan dat ze daarvoor toestemming zouden krijgen van deze laatste op basis van de voorhanden zijnde cijfers.
De GR van 3,25% is iets dat men op lange termijn moet beoordelen, en rekening houden met de aangelegde reserves in goede jaren. Moest er echt een probleem zijn bij één maatschappij en/of de hele sector, dan zal de nationale bank snel genoeg actie opleggen aan die maatschappij of desnoods de hele sector. En dit is helemaal niet aan de orde. Ik herhaal : de sector probeert gewoon onder die voor hen lastige verplichting onderuit te geraken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hela! Je bent toch niet op zoek naar ranzigheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Oh, ik begrijp perfect dat er mensen zijn die die regels niet kunnen onthouden. Ik begrijp alleen niet waarom ze in zo'n grote getale de meeste fora lijken te moeten overspoelen. Is de meerderheid van forumgebruikers op hun 12de al van school geschopt, misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, is er voor u geen Mensa-forum waar je jezelf kan vermaken tussen je gelijken? Natuurlijk, het ene begrijp je perfect, het andere begrijp je totaal niet, je trekt meer op mij dan je zelf schijnt te beseffen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 februari 2015 om 15:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht je ooit een "beter" forum ontdekken, wilt u het dan aub aan ons laten weten ? Je zal wel begrijpen waarom. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doch zelfs de N-VA wil nu het begrotingsevenwicht op Vlaams niveau laten varen! Dit jaar zullen wij MINSTENS 10 miljard Euro bijkomende schuld maken!! Vandaag betalen wij jaarlijks 12 miljard rente op onze schuldenberg. Indien de rente stijgt boven de 2% dan heeft België 3 keuzes : 1/ confiscatie van alle spaartegoeden 2/ de volledige sociale zekerheid afschaffen 3/ faillissement Geen enkele ambtenaar is individueel schuld aan deze toestand. Feit blijft dat ons overheidsbeslag niet vol te houden is en dat de ambtenarij drastisch moet afgebouwd worden. Laatst gewijzigd door demonen : 25 februari 2015 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of heb je dat ergens opgepikt uit een bron met enige reputatie ? Kan je dan een link geven aub ? Ik vraag het maar omdat je opties nogal drastisch overkomen. Of ben je doorgaans iemand die nogal categoriek is in je oordelen ? .
|
![]() |
![]() |