Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2004, 14:29   #41
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Uitleg vragen bij een grap komt nogal simpel over, Snolsmoel
Uitleg geven over de multiculturele verrijkingsgrap IS inderdaad niet simpel he Skillvod. Ik heb het al meer dan eens vastgesteld. Multikullies kunnen er veel over leuteren maar geen enkele heeft die verrijking hier al eens concreet toegelicht.
Leuk om vast te stellen dat ze NIET eens de moeite vinden om zelfs maar een poging tot te doen.. en het liever weglachen als een grap.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 14:32   #42
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Uitleg geven over de multiculturele verrijkingsgrap IS inderdaad niet simpel he Skillvod. Ik heb het al meer dan eens vastgesteld. Multikullies kunnen er veel over leuteren maar geen enkele heeft die verrijking hier al eens concreet toegelicht.
Leuk om vast te stellen dat ze NIET eens de moeite vinden om zelfs maar een poging tot te doen.. en het liever weglachen als een grap.
Wat er niet is kan je moeilijk toelichten.
Oud 8 oktober 2004, 14:33   #43
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitleg geven over de multiculturele verrijkingsgrap IS inderdaad niet simpel he Skillvod. Ik heb het al meer dan eens vastgesteld.
Net zoals VB-ers eigenlijk geen degelijk antwoord kunnen geven op de vraag wat Vlaamse Cultuur precies inhoud?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 14:39   #44
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Net zoals VB-ers eigenlijk geen degelijk antwoord kunnen geven op de vraag wat Vlaamse Cultuur precies inhoud?
De Zuid-Nederlandse identiteit vindt zijn oorsprong in de katholieke, Roomse traditie en is door de Spaanse en Franse bezetting sterk beïnvloed door de Romaanse cultuurwereld. Dat weerspiegelt zich in een "bourgondische" levensstijl: eten, drinken en gezelligheid zijn erg belangrijk, er is een sterk verenigingsleven en een dorpse cultuur van kermissen, optochten, processies, eetfestijnen en wielerwedstrijden. Het Zuid-Nederlandse maatschappijmodel is ook "mannelijker" dan het Noord-Nederlandse. Zo heeft de Vlaming meer ontzag voor macht en autoriteit, is hij minder kritisch in het vormen van een mening en heel wat minder assertief en zelfverzekerd. Bovendien wil hij niet uit de toon vallen, relativeert hij graag en is hij pragmatisch. Zijn identiteits- en taalbesef is dan weer sterker ontwikkeld. 8)
Oud 8 oktober 2004, 15:06   #45
M.V.V.
Burger

Standaard

skill defect en hoofd int zandbakje : blallahblallahblallah

M.V.V. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 15:22   #46
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Grapjas. En leugenaar.
Die vraag heb je nog nooit gesteld.
Maar als je persé een antwoord wil zal je eerst de forummanagers moeten vragen hun servers uit te breiden.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 15:27   #47
Weisse Wolf
Minister

Standaard

De allochtone identiteit vindt zijn oorsprong in de islamitische, magrebijnse traditie en is sterk beïnvloed door de opperterrorist, de profeet Mohammed. Dat weerspiegelt zich in een gewelddadige levensstijl: het onderdrukken van vrouwen en onverdraagzaam zijn tegenover andere nationaliteiten is erg belangrijk, er is een sterk samenhorigheidsgevoel en een criminele cultuur van stelen en geweldpleging, besnijdenissen, gedwongen huwelijken en eremoorden. De islamiet heeft geen respect voor macht en autoriteit, is niet kritisch in het vormen van een mening en laat zich leiden door blind geloof. Bovendien hangt hij graag de macho uit, valt vrouwen lastig, relativeert hij niet graag en is hij dogmatisch. Zijn identiteits- en taalbesef is erg onderontwikkeld.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 8 oktober 2004 om 15:28.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 15:36   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjas. En leugenaar.
Die vraag heb je nog nooit gesteld.
Maar als je persé een antwoord wil zal je eerst de forummanagers moeten vragen hun servers uit te breiden.
Toch wel, maar ik weet niet of hij de antwoorden leest.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 16:15   #49
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Snolsmoel en Skillvod?
Leuk ideetje voor k&k ! verander de nickname op een plezante manier
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 23:24   #50
denkende mens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Alhoewel het een positief initiatief is, vind ik dat het ondertussen wel al ver gekomen is.
Waarom moet een minister van een ANDER LAND hiér komen uitleggen aan de emigranten hoe zij zich HIER moeten gedragen? Het is overduidelijk dat die mensen volkomen lak hebben aan onze wetten en zich wensen te blijven gedragen zoals ooit in het land van herkomst!
Het is al ver gekomen!
zo zie je maar dat er altijd mensen zullen zijn die het negatieve er uit zullen halen. Circe, waarom doe je dat toch. Het is toch een mooie poging. Waarom kan je dat eens niet toejuichen?

Persoonlijk vind ik dat het weinig nut heeft. Waarom? Omdat de die moderne islam al onder de jongere moslims leeft (dankzij de invloed van de europeanen) en dat de minister weinig invloed zal hebben op de oudere generatie die hier leeft; die zijn te oud om te veranderen (dat zegt mijn ma ook als ok haar zeg dat ze moet stoppen met haar kuisziekte!)
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 23:31   #51
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
zo zie je maar dat er altijd mensen zullen zijn die het negatieve er uit zullen halen. Circe, waarom doe je dat toch. Het is toch een mooie poging. Waarom kan je dat eens niet toejuichen?
Je moet niet vergeten dat velen hier uitgaan van een emotionele hekel/haat/scrhik/angst/afkeer voor vreemdelingen, en dat ze dit gevoel pas in tweede instantie rationaliseren in woorden en gedachten.

Het gevolg is dat het aanbrengen van rationele argumenten niks helpt. Je zult binnen de kortste keren merken dat je in een kringetje loopt.

Oud 8 oktober 2004, 23:37   #52
denkende mens
Partijlid

Standaard

Flippend rund, ik ben blij je bijdrage te hebben gelezen. Nu kan ik terug een beetje tv gaan kijken zonder me helemaal compleet nutteloos te voelen. Je verwoord heel goed wat ik al merkte. Ik ben blij dat er ook nog mensen zoals jij p dit forum zijn. Ik denk trouwens dat de meerderheid net zoals ons is maar die reageren niet meer omdat ze niet die halstarrigheid en koppigheid hebben waarvoor het extreem rechtse zo bekend is.
Oud 9 oktober 2004, 00:01   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Persoonlijk vind ik dat het weinig nut heeft. Waarom? Omdat de die moderne islam al onder de jongere moslims leeft (dankzij de invloed van de europeanen) en dat de minister weinig invloed zal hebben op de oudere generatie die hier leeft; die zijn te oud om te veranderen (dat zegt mijn ma ook als ok haar zeg dat ze moet stoppen met haar kuisziekte!)
Die jongere moslim kunnen natuurlijk ook proberen de oudere generatie te veranderen met de hulp van het westen. Waarom moeten we daarvoor de hulp inroepen van het thuisland?
Het initiatief is goed maar een blamage voor het westen dat niet eens zijn eigen boontjes kan doppen.
Oud 9 oktober 2004, 00:09   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Je moet niet vergeten dat velen hier uitgaan van een emotionele hekel/haat/scrhik/angst/afkeer voor vreemdelingen, en dat ze dit gevoel pas in tweede instantie rationaliseren in woorden en gedachten.

Het gevolg is dat het aanbrengen van rationele argumenten niks helpt. Je zult binnen de kortste keren merken dat je in een kringetje loopt.

Ik vraag mij dus af wie uitgaat van een emotionele hekel/haat/scrhik/angst/afkeer voor het westen.
Welke rationele argumenten heb je dan wel om in de zomer in een burka rond te lopen of met een hoofddoek in de klas te zitten.?
Oud 9 oktober 2004, 00:22   #55
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Flippend rund, ik ben blij je bijdrage te hebben gelezen. Nu kan ik terug een beetje tv gaan kijken zonder me helemaal compleet nutteloos te voelen. Je verwoord heel goed wat ik al merkte. Ik ben blij dat er ook nog mensen zoals jij p dit forum zijn. Ik denk trouwens dat de meerderheid net zoals ons is maar die reageren niet meer omdat ze niet die halstarrigheid en koppigheid hebben waarvoor het extreem rechtse zo bekend is.
Wij mogen natuurlijk oog hebben voor onze tekortkomingen,maar een medaille heeft nu eenmaal 2 kanten.
Jaren is het uiten van recht uit het hart komende meningen onderdrukt,als er iets scheef zat in de verhoudingen tussen Belgen en inwijkelingen,dit heeft tot gevolg gehad dat men dit heeft opgekropt en zweeg.
Feiten zijn nu eenmaal feiten,en moet men de minder goede feiten dan maar verzwijgen en bepaalde handelingen goedkeuren omdat de politieke correctheid het zo wil?
Het is juist dit gegeven dat er toe leid,dat men zich misnoegd voelt.
De politiek die men gebruikt heeft was die van de zachte hand,en die heeft er voor gezorgd dat de overlast en de criminaliteit gegroeid is.
Dat 85% van de inwijkelingen daar niets mee te maken hebben,en er veelal veralgemeend word is een spijtig feit dat meermaals over het hoofd word gezien.
Oud 9 oktober 2004, 01:52   #56
denkende mens
Partijlid

Standaard

doornroosje,ik kan je grotendeels volgen behalve als je zegt : "De politiek die men gebruikt heeft was die van de zachte hand,en die heeft er voor gezorgd dat de overlast en de criminaliteit gegroeid is."

Dat klopt niet helemaal. in andere landen en staten waar men met de harde hand optrad, de zgn nul tolerantie is de criminaliteit ook gestegen sinds de goede jaren zestig.
Oud 9 oktober 2004, 09:59   #57
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je naar een forum komt om andere mensen te overtuigen van je eigen gelijk dan ga je enkel frustraties opdoen. Alle mensen zijn nu eenmaal goede maatjes met hun eigen mening. Dat geldt voor mij, jou en iedereen die hier zit. Hoe hoog schat je de kans in dat een Vlaamsblokker u gaat overtuigen van zijn racistische ideeen? Wel, de kans dat jij hem gaat overtuigen is precies even groot.

Oud 9 oktober 2004, 10:16   #58
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
doornroosje,ik kan je grotendeels volgen behalve als je zegt : "De politiek die men gebruikt heeft was die van de zachte hand,en die heeft er voor gezorgd dat de overlast en de criminaliteit gegroeid is."

Dat klopt niet helemaal. in andere landen en staten waar men met de harde hand optrad, de zgn nul tolerantie is de criminaliteit ook gestegen sinds de goede jaren zestig.
Criminaliteit is overal in de wereld gestegen,juist daarom dat men moet maatregelen treffen tegen de groei ervan.
Oud 9 oktober 2004, 11:03   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niets is zwart/wit.
Zou ze dan gedaald zijn had men er de zachte aanpak gebruikt ?
Oud 9 oktober 2004, 23:40   #60
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.V.
skill defect en hoofd int zandbakje : blallahblallahblallah
Dat op z'n minst stukken creatiever dan snolsmoel !
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be