Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2004, 20:15   #41
M.V.V.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
inderdaad, en dit omdat onze belgische kinderen het hebben verleerd buiten te spelen. ze zitten op hun playstation te spelen. of voor hun tv terwijl ze steeds dikker worden.
Neen, omdat ze op die pleintjes worden weggepest als ze er toch willen spelen, of nog erger en frequenter dat ze moeten betalen om niet afgeranseld te worden.

M.V.V. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 21:01   #42
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Uw vriend kan perfect groenten eten als hij dat wilt maar hij zal zich misschien niet op zijn plaats voelen op een barbecue.
Is het dan uw schuld dat hij liever niet aanwezig wilt zijn en zich uitgesloten voelt ?
Het ging trouwens over angst voor vreemde culturen bij Vlamingen die geen pitta willen eten.
Wat dat met waarden en normen te maken heeft is mij een raadsel.
Tja van denken heeft "denkende mens" ook niet veel kaas gegeten, eet nog maar wat couscous triestige mens.
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 21:37   #43
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
inderdaad, en dit omdat onze belgische kinderen het hebben verleerd buiten te spelen. ze zitten op hun playstation te spelen. of voor hun tv terwijl ze steeds dikker worden.
Of misschien komt het omdat ze worden bedreigd, gepest, afgeslagen en afgeperst door de nieuwe Belgjes zodra ze een voet op "hun territorium" durven zetten. Logisch dat ze dan liever binnen blijven spelen. Tegenwoordig kunnen onze kinderen nog niet veilig de tram naar huis nemen, vraag het maar aan Patrick Janssens zijn kinderen. De mensen zijn al verplicht om met hun kinderen naar binnenspeelparken te gaan, zodat hun kinderen kunnen spelen zonder de schrik om bovengenoemde mee te maken. Want waar er betaald moet worden, zal je het rucht niet tegenkomen.
Oud 9 oktober 2004, 21:52   #44
denkende mens
Partijlid

Standaard

Mijn kinderen spelen op die pleintjes en zijn heel Belgisch.
Die onzin van weggepest worden is weer zo'n waanidee van de racisten!

Laatst gewijzigd door denkende mens : 9 oktober 2004 om 21:52.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 22:23   #45
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Tututut, dan zijn de kinderen van Patrick Janssens ook aan't liegen of zo?
En bij mijn weten kan jij mij moeilijk van racist beschuldigen, daar ik het product ben van zo'n gemengd huwelijk. Wat jullie daar zo heerlijk en verijkend aan vinden weet ik niet, maar bij mij waren het de ergste jaren van men leven.
Mijn moeder ......is nu racist geworden, hoe zou dat komen?
Oud 9 oktober 2004, 22:23   #46
M.V.V.
Burger

Standaard

Citaat:
Word eens wakker jongen !!!

Wat kom jij hier nu beweren, ik heb 4 jongens en 3 van de 4 hebben het al meegemaakt, de 4° zit nog in zijnen buggy dus die kan daar nog ni van meespreken (speeltuin Boelaarpark, speeltuin Nachtegalenpark, zwembad Arena, zwembad Boekenberg, zwembad Linkeroever, speeltuin Kielpark (nog nooit van gehoord zeker)). Zelfs wanneer ik erbij ben proberen ze soms nog, maar druipen dan snel weer af...

Oud 10 oktober 2004, 00:24   #47
denkende mens
Partijlid

Standaard

als je haat uitstraalt dan krijg je inderdaad rotte reacties. Raar dat mijn kinderen dat nooit tegenkomen.
Oud 10 oktober 2004, 09:58   #48
M.V.V.
Burger

Standaard

Citaat:
als je haat uitstraalt dan krijg je inderdaad rotte reacties. Raar dat mijn kinderen dat nooit tegenkomen.
Hoe noemen ze die achter hun rug (door de gem Vlaming)?? M.k.kkenvriendje.
Die zullen er altijd wel ergens tussenlopen. Maar mijn kindjes noch ik stralen haat uit, dit wil echter niet zeggen, dat wij mensen niet zouden mogen aanspreken op hun gedrag. De reactie van mijn oudste zoon is meestal in de aard van 'hé, ventje gedraag u eens een beetje' en wat krijg je dan als antwoord terug 'racist!'

Ge kunt natuurlijk op uwe kop laten sch..ten en die mannekes gewoon laten doen (uw oog- en oorklepjes nog wat harder aanspannen) als ze weer eens iets uitsteken voor uwe neus, het is net door die laffe houding dat ze denken dat ze hier alles mogen.

Kvraag mij trouwens af waar jouw kindjes dan wel spelen, als je al feiten wil ontkennen (niet enkel de mijne hoor, sla er de krant in de zomer maar eens op open)

Oud 10 oktober 2004, 14:37   #49
denkende mens
Partijlid

Standaard

Dat is zo'n Vlaams Blok onzin he. Met een dergelijke mentaliteit is inderdaad niks aan te vangen; Ben je verrast dat men je uitschelt voor racist? Denk je echt dat je dat niet uitstraalt?! Ik ben er zeker van. En vergeet het maar: als ik iets smerigs zie gebeuren op straat dan reageer ik, ongeacht de origine van de dader!
Oud 10 oktober 2004, 15:12   #50
M.V.V.
Burger

Standaard

Citaat:
Dat is zo'n Vlaams Blok onzin he. Met een dergelijke mentaliteit is inderdaad niks aan te vangen; Ben je verrast dat men je uitschelt voor racist? Denk je echt dat je dat niet uitstraalt?! Ik ben er zeker van. En vergeet het maar: als ik iets smerigs zie gebeuren op straat dan reageer ik, ongeacht de origine van de dader!
Hoe kan jij nu reageren op iets smerigs? Eerst uw oogklepjes afdoen en vooral uw oorklepjes aanhouden, moest je toch eens het lef hebben iets te zeggen, raar toch dat anderen waar ik commentaar op geef, niet 'racist' roepen.
Ik ben er zeker van dat jij zo eentje bent die om problemen of confrontaties te vermijden liever je boeltje pakt en een eindje verder gaat zitten met je kindjes Van dien boer geen eieren hoor !!!

Oud 10 oktober 2004, 15:28   #51
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

mvv, zou je zo vriendelijk willen zijn uw handtekening wat in te korten. ik moet hier echt zoeken naar die 2 regeltjes tekst die iemand getypt heeft! dat is echt storend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2004, 15:38   #52
M.V.V.
Burger

Standaard

alstublieft

Oud 10 oktober 2004, 15:40   #53
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.V.
alstublieft
dankuwel!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2004, 18:53   #54
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans gebeurd het bij ons regelmatig dat kinderen weggepest worden door allochtone jongeren. Hier enkele straten verder is een speelpleintje, hoe komt het toch dat elke keer ik daar voorbijkom ik daar nooit blanke kinderen zie spelen???
En niet alleen kinderen worden weggepest, in mijn buurt heb ik ganse gezinnen zien vertrekken omdat ze het kotsbeu waren.
Oud 10 oktober 2004, 19:02   #55
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Nochtans gebeurd het bij ons regelmatig dat kinderen weggepest worden door allochtone jongeren. Hier enkele straten verder is een speelpleintje, hoe komt het toch dat elke keer ik daar voorbijkom ik daar nooit blanke kinderen zie spelen???
En niet alleen kinderen worden weggepest, in mijn buurt heb ik ganse gezinnen zien vertrekken omdat ze het kotsbeu waren.
Hoe komt het dat een meerderheid bang is van een minderheid?

Oud 10 oktober 2004, 20:14   #56
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Omdat de meerderheid te individualistisch van aard is terwijl de minderheid zich gedraagd als een BLOK.
Oud 10 oktober 2004, 20:20   #57
M.V.V.
Burger

Standaard

[quote=Flippend Rund]Hoe komt het dat een meerderheid bang is van een minderheid?

Ik denk dat dit weinig met angst te maken heeft, eerder met mentaliteit, als mijn kinderen iets uitsteken weten ze dat ze thuis tegen de lamp lopen en zijn er consequenties voor hun daden. Als zij iets uitsteken en worden terecht gewezen, dan komen de broers, zusters, ma en pa en soms zelfs de grootouders om op uw bakkes proberen te troeven , want hun schaapjes doen zoiets natuurlijk nooit. Dit moedigt die kinderen, of jong volwassenen natuurlijk sterk aan om gewoon verder te doen.

Oud 10 oktober 2004, 22:15   #58
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Op die pleintjes en in die buurten is de minderheid bang van de meerderheid.

Zoals je in de openingsposting hebt kunnen lezen, vormen de allochtonen 60% van de bevolking van de basisscholen in de Antwerpse binnenstad. Deze verhouding neemt nog steeds toe in het voordeel van de allochtonen. In Borgerhout binnen de Ring en Antwerpen Noord vormen de autochtonen een minderheid van waarschijnlijk minder dan 25% van de bewoners.

Als autochtoon sta je in de volksbuurten dus bijna per definitie in de minderheid en vaak ben je zelfs de enige tegenover een overmacht van allochtonen, die mekaar bij het minste optrommelen. Zelfs in de tijd van voor de GSM's waren ze daar meesters in.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2004, 22:31   #59
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

on topic: "over 10 jaar dragen 25 �* 30 procent van de Antwerpse studenten een hoofddoek" ...

Als de huidige trend in het denken over de islam in Europa aanhoudt over de komende 10 jaar, draagt quasi niemand in Antwerpen nog een hoofddoek. De islam zal dan als een gevaarlijke sekte geduid zijn, erkenning (+ financiering) ingetrokken en onder scherpe controle door de veiligheidsdiensten geplaatst. En het zullen de "progressieven" zelf zijn die hierop zullen aansturen; da's de ironie van het verhaal.
Oud 10 oktober 2004, 22:51   #60
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
on topic: "over 10 jaar dragen 25 �* 30 procent van de Antwerpse studenten een hoofddoek" ...

Als de huidige trend in het denken over de islam in Europa aanhoudt over de komende 10 jaar, draagt quasi niemand in Antwerpen nog een hoofddoek. De islam zal dan als een gevaarlijke sekte geduid zijn, erkenning (+ financiering) ingetrokken en onder scherpe controle door de veiligheidsdiensten geplaatst. En het zullen de "progressieven" zelf zijn die hierop zullen aansturen; da's de ironie van het verhaal.
Heb jij reden om hierover zo kordaat te zijn in je stelling? Kan je dat toelichten ? (je hoeft je informatiebronnen waarop je je stelling baseert niet per sé te onthullen).

Hoe komt het dan dat mensen als een CD&V senator en vice-rector er alles willen aan doen om het de moslims zo goed mogelijk naar de zin te maken? Is Bea Cantillon dan de aanvoerster van de achterhoedestrijders?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be