Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2015, 21:52   #41
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Ik ben het al lang beu dat men steeds maar spreekt over allochtonen. Het gaat allemaal niet over allochtonen. Mensen van talloze origines met allerlei totaal niet-Vlaams klinkende namen vinden en houden moeiteloos werk in onze samenleving. Sluiten zich aan bij talloze verenigingen en sociale gebeurtenissen samen met wat dan 'autochtonen' zijn (wat die term überhaupt waard is). Meneer Pawel, Carlos, Veenod of Yi/ye, vinden in België even makkelijk of moeilijk werk als autochtonen met eenzelfde set aan capaciteiten.

Probleem voor organisaties als het minderhedenforum e.d. is natuurlijk dat zodra zou duidelijk worden dat eigenlijk de meeste allochtonen of mensen met allochtone roots geen problemen ondervinden met zogenaamd racisme en discriminatie dat we misschien wel eens de conclusie zouden moeten trekken die velen al lang getrokken hebben. Namelijk dat er bepaalde gemeenschappen zich door hun gedragingen buiten alle facetten van de rest van de maatschappij plaatsen waarbij ook de arbeidsmarkt. Inclusief de maatschappij van andere mensen met allochtone origine.

Het gaat dus niet om allochtonen, dat is een aanfluiting naar de zeer grote substantiële groep mensen met een niet-Belgische origine die zich succesvol hebben geïntegreerd in onze maatschappij en die daartoe een meerwaarde zijn. Dit gaat over mensen die door hun Moslim-geloofscultuur overal de speciale willen uithangen en verbaasd zijn dat dat regelmatig slecht uitpakt.
Ik ben het volmondig eens met uw standpunt en uiteenzetting.
Wel oppassen want uw bijdrage mag niet te gedetailleerd zijn.
Want anders krijg je op uw brood dat je te langdradig bent geweest.
Niet iedereen op dit forum kan zich de moeite getroosten om gedetailleerde standpunten te lezen.

Laatst gewijzigd door werkman : 21 maart 2015 om 21:55.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 22:03   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De dag dat imams de katolieke mis opdragen en katholieke pastoors van op de minaret halleluja roepen zal ik misschien eens moeite doen al die Kwakkels over verdraagzaamheid te geloven.
Tot die dag er is stel ik vast dat ze ons grote blazen wijsmaken.
Oud 21 maart 2015, 23:17   #43
Bakboord
Vreemdeling

Standaard

Rare redenering, men werft geen allochtonen aan of verhuurt niet aan allochtonen dan is men een racist. Bekijk het is met een andere bril!

Stel iemand begint een firma heeft een paar euro’s te veel
En
Hij of zij mag zelf niet beslissen wie hij of zij in dienst neemt!?

Stel iemand heeft wat euro’s teveel koopt een appartement of huis om te verhuren
En
Hij of zijn mag zelf niet beslissen wie hij of zij in het appartement of huis laat wonen?
Denk men nu echt dat het allemaal racisten zijn die werkgever of verhuurder zijn,
Of
Is het eerder een keuze die men neemt om een betere beslissing te maken
Zowel de keuze voor een werkgever of huurder.

Heeft men al ooit onderzocht naar het waarom van die beslissingen? Neen sommige groeperingen roepen dadelijk “racist”

Misschien is de werkgever of de verhuurder wel geradicaliseerd door feiten die hij of zij ondervonden heeft met alle schade tot gevolg!

Een werkgever of verhuurder wil alleen dat zijn investeringen opbrengen. Trouwens wat is de keerzijde, gaan we de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen werk of een plaats om te huren weigeren ten voordele van? Want daar komt het op neer toch?

Mvg Bakboord
Bakboord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:17   #44
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Nee, natuurlijk moet je niet Peter of Erik noemen om werk te vinden, bij ons noemde niemand zo en ze hadden allemaal werk.

Ze hebben allemaal verschillende sollicitatiegesprekken gehad en zijn niet overal kunnen beginnen, ook waren er werkgevers die de moeite niet deden om te antwoorden, waren dat racisten, belange niet, ze konden de sollicitant niet gebruiken wegens niet goed genoeg of niet de juiste attitude.

Verder zoeken en niet zagen en zeker niet de schuld op iemand anders steken.
Wat denk je dat die mensen de rest van de tijd doen? Ik vind dat men zeker de aandacht op racisme of discriminatie op de arbeidsmarkt mag vestigen.
Maar inderdaad, het zou dom zijn om je als allochtoon op die oorzaken blind te staren. because what's not meant for you, eh is not for you. Zeker bij een moslim kan de zoektocht naar een job (van je dromen) ook een levenstest zijn...

Laatst gewijzigd door Guinevere : 21 maart 2015 om 23:18.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:21   #45
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berichtgever Bekijk bericht
Ik vind dat iedereen minstens dezelfde rechten als in zijn oorsprongsland zou moeten krijgen.
Integendeel. Vreemdelingen mogen in dit geval ook even stil staan bij de begrippen 'afkomstland' en 'aankomstland'.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 21 maart 2015 om 23:22.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:37   #46
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Bij u weet ik dat nooit zeker...
Dat is mijn bedoeling.
Oud 22 maart 2015, 00:14   #47
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berichtgever Bekijk bericht
Ik vind dat iedereen minstens dezelfde rechten als in zijn oorsprongsland zou moeten krijgen.
Volledig akkoord. Dezelfde rechten dus. En ook dezelfde plichten?
Ik denk dat er dan een volksverhuizing komt.
Er is dan geen enkele reden meer om hier te blijven en gediscrimineerd te worden.
Oud 22 maart 2015, 01:21   #48
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Vanochtend 20 maart voerde een coalitie van gelijke kansenverenigingen samen met werkzoekenden actie op een brug boven de Antwerpse ring. Ze vragen aandacht voor de problemen die mensen met een migratieachtergrond ondervinden wanneer ze werk zoeken.

Stop discriminatie. Praktijktesten nu, staat op het grote spandoek te lezen dat de actievoerders tonen aan het voorbijrijdende verkeer. Samenlevingsopbouw Antwerpen, Kif Kif, Hand in Hand en Movement X Antwerpen sloegen daarvoor de handen in elkaar.

De verenigingen eisen dat er snel werk gemaakt wordt van een juridisch kader voor praktijktesten. Dat soort testen dient om te kijken of bedrijven discrimineren tijdens aanwervingsprocedures. De Antwerpse actievoerders pleiten ervoor dat de overheid bedrijven actief en systematisch laten opbellen met zogeheten mystery callers die zich aanmelden voor een vacature. Op die manier kan snel blijken of er al dan niet sprake is van discriminatie en kan er gevolg aan gegeven worden.

"Als we op de toeterende, met lichten knipperende en zwaaiende chauffeurs mogen afgaan, dan kunnen we het officieel bevestigen: er is een draagvlak om discriminatie aan te pakken. Doe het dus gewoon," klinkt het.

Startschot

De verenigingen onderstrepen dat ze niet tegen bedrijven of werkgevers zijn. "Integendeel, we pleiten voor meer tewerkstellingskansen, dus hebben we bedrijven nodig." Maar er moet wel komaf gemaakt worden met discriminatie op de arbeidsmarkt.

"We staan op een keerpunt. Na een juridische strijd van veertien jaar werd interimkantoor Adecco veroordeeld tot een schadevergoeding aan de burgerlijke partijen. Het Minderhedenforum bracht hun onderzoek naar buiten over discriminatie bij dienstenchequebedrijven. Er komen hoorzittingen over discriminatie in het Vlaams Parlement. Het moment is er om de knoop door te hakken."

De actie van vandaag is het startschot van een reeks. "Vanaf vandaag zullen onze slogans regelmatig in alle Vlaamse steden opduiken."

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...e-mogen-werken

Mooie actie dit! Racisme moet de wereld uit!
Blijkbaar is er in de voorbije jaren nog niet veel veranderd !

Citaat:
80 procent werkgevers vindt dat allochtonen niet voldoen
http://forum.politics.be/showthread.php?t=84432

Laatst gewijzigd door Anselmo : 22 maart 2015 om 01:30.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 01:41   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Toen een tijdje geleden de Albert Heijn openging in de buurt viel mij op hoe hoog het percentage allochtonen was dat daar werkte,hoe langer hij echter open is hoe witter het personeel wordt.Racisme zullen er wel weer veel roepen,ik denk eerder aan hun werkattitude.
De nagel op de kop !

Mijn laatste werkgever heeft ontelbare allochtonen aangeworven in de 16 jaar dat ik daar werkte en telkens liep de samenwerking na korte tijd spaak.
Toen de laatste allochtoon die hij aanwierf er na amper 3 dagen met een bedrijfswagen vandoor ging was voor hem de maat vol.
Nooit meer een allochtoon in mijn zaak zei hij.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 01:46   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Ik ben het al lang beu dat men steeds maar spreekt over allochtonen. Het gaat allemaal niet over allochtonen. Mensen van talloze origines met allerlei totaal niet-Vlaams klinkende namen vinden en houden moeiteloos werk in onze samenleving. Sluiten zich aan bij talloze verenigingen en sociale gebeurtenissen samen met wat dan 'autochtonen' zijn (wat die term überhaupt waard is). Meneer Pawel, Carlos, Veenod of Yi/ye, vinden in België even makkelijk of moeilijk werk als autochtonen met eenzelfde set aan capaciteiten.

Probleem voor organisaties als het minderhedenforum e.d. is natuurlijk dat zodra zou duidelijk worden dat eigenlijk de meeste allochtonen of mensen met allochtone roots geen problemen ondervinden met zogenaamd racisme en discriminatie dat we misschien wel eens de conclusie zouden moeten trekken die velen al lang getrokken hebben. Namelijk dat er bepaalde gemeenschappen zich door hun gedragingen buiten alle facetten van de rest van de maatschappij plaatsen waarbij ook de arbeidsmarkt. Inclusief de maatschappij van andere mensen met allochtone origine.

Het gaat dus niet om allochtonen, dat is een aanfluiting naar de zeer grote substantiële groep mensen met een niet-Belgische origine die zich succesvol hebben geïntegreerd in onze maatschappij en die daartoe een meerwaarde zijn. Dit gaat over mensen die door hun Moslim-geloofscultuur overal de speciale willen uithangen en verbaasd zijn dat dat regelmatig slecht uitpakt.
2 !
Oud 22 maart 2015, 06:25   #51
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik ben een blanke autochtoon en ben verscheidene keren flagrant gediscrimineerd geweest. Dus ja, ik geloof zeker dat mensen met een migratieachtergrond dikwijls gediscrimineerd worden. Maar dat heeft in 95% van de gevallen hoegenaamd niets te maken met racisme maar met positieve discriminatie van een kennis, een aanverwant, een via via, ... Het gaat veelal om ons kent ons, nepotisme, ... . Dat en het feit dat werkgevers niet iemand aan nemen die naar weed ruikt. Ik heb ook al mijn hele leven met mensen met een afkomst uit het midden oosten gewerkt. Als ze zoveel meer gediscrimineerd worden als de autochtonen hoe kan dat dan ?
De huurmarkt is een andere zaak. Daar is zeer veel racisme. Ik kan me geen verhuurder meer herinneren die me niet onmiddellijk gerust stelde dat ik geen Marokkaanse buren ging hebben of krijgen. Ik moet er uitzien als een racist ofzo.
Maar alleszins, of het nu klopt of niet wat ik vermoed uit al dat anekdotisch bewijs, niemand kan er iets op tegen hebben dat men dat op proef stelt en de schrijnendste gevallen voor het gerecht brengt.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 07:23   #52
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Doorgaans zijn bedrijven van goede wil. Helaas kan niet altijd hetzelfde van allochtonen gezegd worden. Uit eigen ervaring weet ik dat je ongeveer 2 keer op tien tevreden bent met een allochtoon. En dat is een hoge score.
Bij mijn vrouw op het werk is het net hetzelfde,alle allochtonen haken binnen korte of zelfs extreem korte termijn af.De enige "vreemdelingen"die er blijven zijn een blanke Amerikaanse die met jongen van hier gehuwd is,een kerel met Filipijnse-Vlaamse roots,een Waal en een Fransman.Alle Arabieren,negers en van die grauwe schuwe types haken binnen de korste keren af.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 07:31   #53
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Ooit gehoord van een allochtone van de 2e generatie:"die makakken verpesten het voor alle migranten".Zelf beweerde ze nog nooit last gehad te hebben van racisme,maar ja haar ouders werkten en met haar diploma boekhouden kon ze ook direct aan de slag,en iemand met Kroatische achtergrond haal je er ook niet zo maar uit.Ze begreep mensen die op het VB stemmen maar al te goed,maar voelt zich toch ongemakkelijk en een beetje aangesproken wanneer migranten negatief in het nieuws komen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 07:43   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat ze die spandoekhangers allemaal opgepakt hebben want dat is een enorm gevaar zo een spandoek aan een brug boven een autostrade of andere druk bereden wegen te hangen in de zin van, bewust de bestuurders afleiden om een eigen slag boven te halen, met alle gevolgen van dien.

En die durven nog zeggen/schrijven dat ze gediscrimineerd worden. Ga in Antwerpen eens kijken wat er bij de groendienst en de vuilophaling rondloopt. link (dat zijn er veel meer hoor)

Maar ja dan zal men dat wel weer snel uitvegen met de woorden: Dat zijn jobs die de autochtonen niet willen doen.

Ik ken anders werkzoekenden genoeg die daar geen probleem zouden mee hebben met die jobs.

En zoals enkele mensen hier al wisten te schrijven heb ik het ook meegemaakt op een werk dat men daar allochtonen aangenomen had en die of hun werk totaal niet goed deden of na een tijdje verdwenen waren.

Eentje was zelfs terug naar zijn rootsland vertrokken. (No problem)

Is 'racist' nu echt het eerste woord dat ze in die landen leren?

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 maart 2015 om 07:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 08:01   #55
vlaams realist
Banneling

Standaard

Als nu zou blijken dat bij laagdrempelige jobs bij de overheid er een specifieke voorkeur is voor Arabische namen . Is dat dan ook racisme ?
Bijvoorbeeld bij de kuisploegen , groendiensten , vuildiensten .
Want dan zouden we een heel grote werkgever van gestructureerd racisme kunnen beschuldigen .
Ook als bepaalde groepen werknemers goedkoper zijn bij aanwerving .
En zeker als daar de naam telt als toegang tot een goedkopere groep .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 10:16   #56
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
2 !
Maak er maar drie van. (3 dus!!!!)
Want als ik hetzelfde zou schrijven zijn het toch maar halve waarheden en leugens.
Sommige IS-strijders maken er hier op dit forum al een strijd op leven en dood van.

Laatst gewijzigd door werkman : 22 maart 2015 om 10:36.
Oud 22 maart 2015, 10:51   #57
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat is mijn bedoeling.
Opgepast. Jack ontbeent en fileert ieder woord hoor!
Ik vermoed dat het Jack the Ripper is!
Oud 22 maart 2015, 11:04   #58
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is een feit, als de vreemdelingen ons pensioen gaan betalen moeten ze nu toch stilaan beginnen werken.
Klopt. En dat is het succesvolle 'Belgische' plan. Vanwege deze steun ik als nooit eerder gezien 'druk-ass'. Zij maken het allemaal mogelijk.

Glorie in het verschiet!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 11:25   #59
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Als nu zou blijken dat bij laagdrempelige jobs bij de overheid er een specifieke voorkeur is voor Arabische namen . Is dat dan ook racisme ?
Bijvoorbeeld bij de kuisploegen , groendiensten , vuildiensten .
Want dan zouden we een heel grote werkgever van gestructureerd racisme kunnen beschuldigen .
Ook als bepaalde groepen werknemers goedkoper zijn bij aanwerving .
En zeker als daar de naam telt als toegang tot een goedkopere groep .
*2*

p.s.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Het is een feit, als de vreemdelingen ons pensioen gaan betalen moeten ze nu toch stilaan beginnen werken.
Zijn er nu nog steeds mensen die daar in geloven dat ze onze pensioenen gaan betalen.
Oud 24 maart 2015, 01:04   #60
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
*2*

p.s.

Zijn er nu nog steeds mensen die daar in geloven dat ze onze pensioenen gaan betalen.
Socialisten maken ons dat toch wijs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be