![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal nooit een eenheidsworst zijn of worden omdat ik liever hard werk om m'n eigen idealen te kunnen realiseren. Van dat collectief in eigen zakken steken zijn anders voorbeelden genoeg .... En wie nu het meest krenterig is laat ik in de midden maar ik voel me niet aangesproken.
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zal dan de vorm van solidariteit zijn, waar we beter geen begrip voor moeten hebben. Beter de egoïstisch fiasco's voor hun eigen kosten laten opdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wijs dus in dit geval maar met het vingertje naar de overheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Verwonderlijk dat er nog geen polemiek is ontstaan rond de term 'witte kassa'.
Met kleurtjes werken ligt vandaag de dag nogal gevoelig.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 29 maart 2015 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zwarte kassa = slecht.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je tips hebt van juiste boekhouders om minder belasting te betalen ben ik steeds geïnteresseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar ik horen zeggen heb zijn de ngo's de zwaarste fraudeurs ter wereld.
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als dat de ultieme droom is?
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Na enkele jaren heeft mijn belastingcontroleur mij verteld dat het inkomstendagboek voor hem van geen tel was. Nacraag leerde mij dat dit idd geen wettelijke basis heeft. Hij is mij dan gaan belasten op de aankopen. Alhoewel dat in mijn sector niet toegelaten was omdat onze sector in tegenstelling tot bv groentewinkels geen overeenkomst had over winstforfait. Ik mag veronderstellen (weet het eigenlijk 100% zeker, want ik was een vergelijkingspunt vanwege mijn duidelijke en correcte boekhouding) dat veel van mijn branchegenoten ook forfaitair belast worden. Ter info: mijn stockbeheer (als hulp voor mijzelf voor mijn bedrijfsbeheer) doe ik al via computer vanaf halfweg de jaren '80. Begin van de jaren '90 heb ik jarenlang discussie gehad met de toenmalige controleur die mijn stock uitgeprint op computerpapier niet wilde aanvaarden als bewijsmiddel. Wettelijk was dat juist. Hoe ga je met een witte kassa werken in zaken die met een stock zitten die tientallen jaren oud is? Ik zie geen dan weer wel geen grote praktische problemen met nieuwe startende bedrijven. Maar in hoe verre de administratieve meerkost van die witte kassa de rendabiliteit van een zaak aantast is een andere vraag. Die zelfde vraag stelde de vertegenwoordigster van de zelfstandigenorganisatie.De topicstarter lijkt me iemand te zijn die toeten of blazen van handel en belastingcontrole af weet. Zo een van die idioten die op zelfstandigen afgeven omdat ze zwartwerken, maar wel zelf voor véél meer dan een pint (of een kus van de buurvrouw ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet van wet-onafhankelijke concepten uitgaan als je de overheid bestudeert als entiteit he. Je vraagt ook niet aan bacterien om te definieren wat pathologische agenten zijn he.
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Tja het soort mensen dat iemand aangeeft omdat hij sociale fraude pleegt om te overleven maar zijn oogjes dichtknijpt voor de allochtoon die parasiteert op ons sociaal systeem.
Kunt 2 grote verdelingen maken bij de zelfstandige; zij die doelgericht sjoemelen om snel geld te scheppen (borderline oplichting soms) en die die moeten om te overleven wegens het monsters bureaucratie en corruptie. PS: een diploma in legale dieverij is geen noodzakelijke kennis ter zake en al zeker geen zaligmakende overstijgende trap in juistheid of almachtigheid. Maar ja zelf de regeltjes en praktijk maken zodat niemand anders ze nog kan volgen en dan elke weerstand daartegen neersabelen met de drogredenatie dat ze onkundig zijn is makkelijk en een olympische discipline geworden.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 30 maart 2015 om 07:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vragen die je stelt zijn pertinent. Ook zelfstandigen die niet kiezen voor het forfaitair stelsel en die geen vennootschap hebben kennen geen wettelijke basis om de waarde van het stock te staven. Grote vennootschappen kiezen soms voor een bedrijfsrevisor en een deurwaarder om de waarde van hun stock wettelijk te kunnen staven. Ook als er stock wordt vernietigd wordt hier soms voor gekozen. Zie ook de recente discussie over de fiscale behandeling van het gratis schenken van voedsel door supermarkten. Ik heb de indruk dat er steeds minder zelfstandigen zijn die werken onder het stelsel van de forfaitaire belasting. Ze gaan ook geen opvolging of overnemer voor hun activiteiten vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boekhouders zijn in veel gevallen ook ordinaire geldwolven, dat moet ook eens gezegd worden. |
|
![]() |
![]() |