![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Reality-check voor Truder : De wereld zit veel complexer in elkaar dan links en rechts... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of moet het volk via een andere weg aan de macht komen? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 11 oktober 2004 om 12:45. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn beste Pelgrim, Als ik U goed begrijp behoort Stiefke Stevaert ook tot uw ras, want die zegt toch ook dat hij weet wat goed voor de 'meiiinsen' is. Voor mijn part mag U uw representatieve democratie houden of denkt U dat U slimmer bent dan de gemiddelde Vlaming? ![]() Wilt U zo vriendelijk zijn me enkele dagen op voorhand te verwittigen wanneer U zinnens bent, samen met die paar andere 'democraten', de democratie af te dwingen, zodat ik mijn spitsmuizenvaliezen kan pakken... Want uw democratie wil ik echt niet graag meemaken, maar dat zult U niet kunnen begrijpen ![]() Als U er dan toch gewapenderhand in geslaagd bent de democratie te installeren, mogen de 'mensen' dan nog vrijelijk blijven gebruik maken van dit forum of gaat U zoals de Chinezen het internetverkeer zo veel mogelijk 'lam' leggen? ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu blijkt dat ik die 'belachelijke' foto van de site 'Art Revolution' (van een belachelijke site gesproken ![]() ![]() Allez, ik muis er uit, want U heeft de daver op mijn spitsmuizenlijf gejaad... Ik heb zo'n schrik van mensen die weten wat goed is voor de mensen... PS - Als het zover is, d[font=Arial]raai dan zeven negen zeven twee nul vier ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb niks te maken met de mensen achter die foto en mijn mening blijft hetzelfde: lui die geen flauw benul hebben van al die koppen maar die dat er bij zetten omdat ze zich kunnen verenigen in een ogenschijnlijk gemene zaak, de strijd tegen fascisme.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 11 oktober 2004 om 14:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar van een democratie die desnoods via een revolutie opgelegd wordt, daar hou ik echt niet van... Of wat bedoelt U met revolutie? Een fluwelen of één met juwelen? Als ik het allemaal goed begrijp dan is Stevaert niet uw vriendje, maar wel Kadhafi want die is ook tegen een representatieve vertegenwoordiging... Het eigenaardigste vond ik, spitsmuis, dat juist die persoon als een koning werd ontvangen in onze kamer van volksvertegenwoordigers, zonder dat een volksvertegenwoordiger een vraag mocht stellen... Allez, ik zit met muizenissen in mijn hoofd , wat in feite niet meer dan logisch is, nietwaar ![]() ![]() Kadhafi is ook een tegenstander van de representatieve democratie... Hij is ook een man van de revolutie... (Zou hij op deze foto niet te veel gelurkt hebben ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 11 oktober 2004 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() [quote=Pelgrim]
Ha, het volk bestuurt, uiteraard. Welke omschrijving geeft u er anders aan ______________ Ja, op de Agora bestuurde het volk, terwijl de slaven het werk deden. Sindsdien werkt iedereen en zijn alleen de politici vrijgesteld. Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen Zwitserland zit nu op gouden bergen. De Parijse commune en revolutionair Spanje, die hebben er nogal van gelust. Ga maar kijken naar de muur van Père Lachaise en de knekels van de gefusilleerden van Franco die hier en daar nog in de barranco's te zien zijn. Eno2 Laatst gewijzigd door eno2 : 11 oktober 2004 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ze in 1789 even afkerig waren van 'revolutie met juwelen' hadden we nog steeds in een absolutistisch systeem geleefd. Had je dat liever gehad? Dat Kadafi tegenstanders is van representatieve democratie kan ik best geloven. Vraag is waar hij dan wel voorstander van is.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Misschien kunnen we van de politici eens slaven maken ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Machtshebbers houden niet van internet: mensen krijgen een voorsmaakje op anarchistische toestanden en vrijheden waar elke rechtse rakker van huivert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens al gezegd dat ik in de westerse wereld verdere democratisering via de 'normale' weg (verkiezingen dus) mogelijk acht.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De enige ironie hier is dus dat diegene die zichzelf als de grote voorvechters van absolute vrije meningsuiting bestempelen, blijkbaar zulke voorvallen niet zo erg vinden wanneer het meningen betreft die hun niet zo goed zinnen....
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de omgekeerde redenering is dan weer van toepassing op de politiek-correcten, daar ga ik wel akkoord met u Conclusie: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, en u maakt uzelf dus schuldig aan wat u zelf zohard bekreitiseert... maar gezien uw bijna constante eerdere inconsequente posts op dit forum verbaast me dit allerminst...
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() indymedia... links en progressief... maar staatsgevaarlijk ?
![]() zo maar in beslag genomen ? ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |