Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2004, 11:42   #41
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Ik heb dan ook hartelijk gelachen. 8)

Geen stap vooruit, gewoon plezier. Al pogingen om anders denkenden te boycotten, te verbieden, te vervolgen...... En dan nu de inquisiteurs hunservers die worden worden aangeslagen.

Met welke macht zou Indymedia dingen kunnen verbieden, vervolgen en boycotten??? Het enige wat zij doen, is artikels posten op hun website.

Reality-check voor Truder : De wereld zit veel complexer in elkaar dan links en rechts...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 12:44   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ha, het volk bestuurt, uiteraard. Welke omschrijving geeft u er anders aan?
Dus U bent voor verkiezingen zoals wij die kennen? Dan staat U een zware pelgrimstocht te wachten!
Of moet het volk via een andere weg aan de macht komen?

Citaat:
Geen van vernoemden zijn parels van democratische staten, bijgevolg hebben ze er niet aan voldaan.
Dus, als ik het goed begrijp, zit uw systeem nog in de testfase?

Citaat:
Wat die foto betreft: ik zie daar een trotsky bij een stalin en ik zie daar ook nog ergens een anarchistisch symbool staan. Waar heb je die vandaan gehaald? Lijkt me eerder wat knip en plakwerk van iemand die er geen lap van kent maar wat bekende koppen bijeenzet om bij zijn schoolkameraden te laten zien hoe cool revolutionair hij wel is.
De foto heb ik van volgende site geplukt:

Citaat:
[size=3]http://membres.lycos.fr/artrevolution/[/size] (site van Art Revolution) lid van de INTERNATIONALE ANTIFASCISTISCHE EENHEID
Inderdaad, zoals U schreef:

Citaat:
Lijkt me eerder wat knip en plakwerk van iemand die er geen lap van kent maar wat bekende koppen bijeenzet om bij zijn schoolkameraden te laten zien hoe cool revolutionair hij wel is.

Laatst gewijzigd door Chipie : 11 oktober 2004 om 12:45.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 13:24   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Dus U bent voor verkiezingen zoals wij die kennen?
helemaal niet. De verkiezingen zoals wij die kennen zijn niet democratisch genoeg. We leven in een representatieve democratie, niet in een directe.

Citaat:
Dan staat U een zware pelgrimstocht te wachten!
Ik ben daar goed in

Citaat:
Als het reformistisch kan is dat goed. Maar ik acht het niet onwaarschijnlijk dat er een revolutie nodig is om meer democratie af te dwingen.

Citaat:
Dus, als ik het goed begrijp, zit uw systeem nog in de testfase?
Zwitserland, de twee Parijse communes en revolutionair Spanje hebben toch al bewezen dat meer democratie mogelijk is.
Oud 11 oktober 2004, 14:12   #44
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus U bent voor verkiezingen zoals wij die kennen?

Citaat:
helemaal niet. De verkiezingen zoals wij die kennen zijn niet democratisch genoeg. We leven in een representatieve democratie, niet in een directe.

Citaat:

Citaat:
Als het reformistisch kan is dat goed. Maar ik acht het niet onwaarschijnlijk dat er een revolutie nodig is om meer democratie af te dwingen.

Mijn beste Pelgrim,

Als ik U goed begrijp behoort Stiefke Stevaert ook tot uw ras, want die zegt toch ook dat hij weet wat goed voor de 'meiiinsen' is.
Voor mijn part mag U uw representatieve democratie houden of denkt U dat U slimmer bent dan de gemiddelde Vlaming?
Wilt U zo vriendelijk zijn me enkele dagen op voorhand te verwittigen wanneer U zinnens bent, samen met die paar andere 'democraten', de democratie af te dwingen, zodat ik mijn spitsmuizenvaliezen kan pakken... Want uw democratie wil ik echt niet graag meemaken, maar dat zult U niet kunnen begrijpen
Als U er dan toch gewapenderhand in geslaagd bent de democratie te installeren, mogen de 'mensen' dan nog vrijelijk blijven gebruik maken van dit forum of gaat U zoals de Chinezen het internetverkeer zo veel mogelijk 'lam' leggen?

Citaat:
Wat die foto betreft: ik zie daar een trotsky bij een stalin en ik zie daar ook nog ergens een anarchistisch symbool staan. Waar heb je die vandaan gehaald? Lijkt me eerder wat knip en plakwerk van iemand die er geen lap van kent maar wat bekende koppen bijeenzet om bij zijn schoolkameraden te laten zien hoe cool revolutionair hij wel is.
Citaat:
De foto heb ik van volgende site geplukt:
Citaat:
[size=3]http://membres.lycos.fr/artrevolution/[/size] (site van Art Revolution) lid van de INTERNATIONALE ANTIFASCISTISCHE EENHEID

Nu blijkt dat ik die 'belachelijke' foto van de site 'Art Revolution' (van een belachelijke site gesproken ), reageert U er niet op... Dat is niet fijn !

Allez, ik muis er uit, want U heeft de daver op mijn spitsmuizenlijf gejaad...
Ik heb zo'n schrik van mensen die weten wat goed is voor de mensen...

PS - Als het zover is, d[font=Arial]raai dan zeven negen zeven twee nul vier ... Ik zit naast de telefoon en wacht tot 's avonds laat met een kloppend hart, want mijn leven hangt aan een draad... [/font]
Oud 11 oktober 2004, 14:23   #45
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij leven niet in een representatieve democratie. Wij leven in een land waarvan men doet geloven dat het een representatieve democratie is, maar waar de "volksvertegenwoordigers" en collega's dik hun goesting doen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 14:34   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik U goed begrijp behoort Stiefke Stevaert ook tot uw ras,
Dat beschouw ik asl een belediging

Citaat:
want die zegt toch ook dat hij weet wat goed voor de 'meiiinsen' is.
Ik ben net voor de basisdemocratie, dus ga ik er van uit dat de meiiinsen zelf weten wat goed voor hen is.

Citaat:
Voor mijn part mag U uw representatieve democratie houden of denkt U dat U slimmer bent dan de gemiddelde Vlaming?
Heb je wel gelezen? Ik hou net een pleidooi TEGEN representatieve democratie en VOOR rechtsreekse!

Citaat:
Wilt U zo vriendelijk zijn me enkele dagen op voorhand te verwittigen wanneer U zinnens bent, samen met die paar andere 'democraten', de democratie af te dwingen, zodat ik mijn spitsmuizenvaliezen kan pakken... Want uw democratie wil ik echt niet graag meemaken, maar dat zult U niet kunnen begrijpen
U wil dus niet in een politiek systeem leven waar uw mening van tel is?

Citaat:
Als U er dan toch gewapenderhand in geslaagd bent de democratie te installeren, mogen de 'mensen' dan nog vrijelijk blijven gebruik maken van dit forum of gaat U zoals de Chinezen het internetverkeer zo veel mogelijk 'lam' leggen?
Echt, ik denk dat je helemaal niet gelezen hebt wat ik schrijf. Als ik er - al of niet 'gewapenderhand' in slaag de democratie in te voeren (ik denk trouwens niet dat ik dat in mijn eentje ga doen) dan zal dit forum niet alleen blijven bestaan, er gaan zo veel forums mogelijk zijn en ze gaan veel meer belang hebben dan in het huidige systeem waar geen enkele politieker ooit de moeite doet om op deze fora te komen kijken (enkele uitzinderingen buiten beschouwing gelaten).

Ik heb niks te maken met de mensen achter die foto en mijn mening blijft hetzelfde: lui die geen flauw benul hebben van al die koppen maar die dat er bij zetten omdat ze zich kunnen verenigen in een ogenschijnlijk gemene zaak, de strijd tegen fascisme.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 11 oktober 2004 om 14:37.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 14:38   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Wij leven niet in een representatieve democratie. Wij leven in een land waarvan men doet geloven dat het een representatieve democratie is, maar waar de "volksvertegenwoordigers" en collega's dik hun goesting doen.
Ik wou eerst zeggen: nog erger, maar eigenlijk is dat gewoon een eigenschap inherent aan representatieve 'democratie'. Wanneer het volk wordt 'vertegenwoordigd' is dat volk niet langer effectief aan de macht en is er dus van democratie geen sprake.
Oud 11 oktober 2004, 14:56   #48
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je wel gelezen? Ik hou net een pleidooi TEGEN representatieve democratie en VOOR rechtsreekse!
U wil dus niet in een politiek systeem leven waar uw mening van tel is?
Ik zag dat ik dit verkeerdelijk had vermeld, maar ik dacht dat zal Pelgrim wel vatten, vandaar dat ik het later niet verbeterde...

Maar van een democratie die desnoods via een revolutie opgelegd wordt, daar hou ik echt niet van... Of wat bedoelt U met revolutie? Een fluwelen of één met juwelen?

Als ik het allemaal goed begrijp dan is Stevaert niet uw vriendje, maar wel Kadhafi want die is ook tegen een representatieve vertegenwoordiging...
Het eigenaardigste vond ik, spitsmuis, dat juist die persoon als een koning werd ontvangen in onze kamer van volksvertegenwoordigers, zonder dat een volksvertegenwoordiger een vraag mocht stellen...
Allez, ik zit met muizenissen in mijn hoofd , wat in feite niet meer dan logisch is, nietwaar ?

Kadhafi is ook een tegenstander van
de representatieve democratie...
Hij is ook een man van de revolutie...
(Zou hij op deze foto niet te veel gelurkt hebben )

Laatst gewijzigd door Chipie : 11 oktober 2004 om 14:57.
Oud 11 oktober 2004, 17:16   #49
eno2
Banneling

Standaard

[quote=Pelgrim]

Ha, het volk bestuurt, uiteraard. Welke omschrijving geeft u er anders aan

Ja, op de Agora bestuurde het volk, terwijl de slaven het werk deden.

Sindsdien werkt iedereen en zijn alleen de politici vrijgesteld.

Eno2
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 17:25   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Zwitserland, de twee Parijse communes en revolutionair Spanje hebben toch al bewezen dat meer democratie mogelijk is.

Alleen Zwitserland zit nu op gouden bergen.

De Parijse commune en revolutionair Spanje, die hebben er nogal van gelust.

Ga maar kijken naar de muur van Père Lachaise en de knekels van de gefusilleerden van Franco die hier en daar nog in de barranco's te zien zijn.

Eno2

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 oktober 2004 om 17:26.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 07:44   #51
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar van een democratie die desnoods via een revolutie opgelegd wordt, daar hou ik echt niet van... Of wat bedoelt U met revolutie? Een fluwelen of één met juwelen?
Zoals ik al zei: als het kan op een reformistische manier mij goed. Een partij die verkiezingen wint, hervormingen doorvoert en al zo basisdemocratie creëert. In de westerse wereld lijkt dat me het meest logische.

Maar als ze in 1789 even afkerig waren van 'revolutie met juwelen' hadden we nog steeds in een absolutistisch systeem geleefd. Had je dat liever gehad?

Dat Kadafi tegenstanders is van representatieve democratie kan ik best geloven. Vraag is waar hij dan wel voorstander van is.
Oud 12 oktober 2004, 07:45   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Ja, op de Agora bestuurde het volk, terwijl de slaven het werk deden.

Sindsdien werkt iedereen en zijn alleen de politici vrijgesteld.

Eno2
Ah en je denkt dat als er nu directe democratie wordt ingevoerd we weer met slaven gaan werken?

Misschien kunnen we van de politici eens slaven maken
Oud 12 oktober 2004, 07:47   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Alleen Zwitserland zit nu op gouden bergen.

De Parijse commune en revolutionair Spanje, die hebben er nogal van gelust.

Ga maar kijken naar de muur van Père Lachaise en de knekels van de gefusilleerden van Franco die hier en daar nog in de barranco's te zien zijn.

Eno2
Ge moest eens weten hoeveel respect ik heb voor die gesneuvelden. Je moet het trouwens in de context zien: ze streden beiden tegen regelrechte dictaturen. Ik betwijfel het dat als er hier in vlaanderen directe democratie wordt ingevoerd er hier ook pere lachaise muren gaan opduiken.
Oud 12 oktober 2004, 07:52   #54
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Machtshebbers houden niet van internet: mensen krijgen een voorsmaakje op anarchistische toestanden en vrijheden waar elke rechtse rakker van huivert.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 10:50   #55
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als ze in 1789 even afkerig waren van 'revolutie met juwelen' hadden we nog steeds in een absolutistisch systeem geleefd.
Ik heb geen tijd om hier nu ernstig op te antwoorden, maar ik ga proberen hier straks op terug ten komen. Het is immers niet correct om te denken dat van de ene op de andere dag dankzij een revolutie de maatschappij, en haar opvattingen, veranderd werd. De werkelijkheid is dat die revolutie - net als alle andere gebeurtenissen in de geschiedenis die dergelijke stempel opgekleefd kregen - niet meer dan het gevolg van een evolutie was.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 11:05   #56
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Raar dat niemand hier op wil reageren.
't Is dan ook een belachelijke stelling. Of meende Truder misschien écht dat het FBI gecontroleerd wordt door het CGKR?
Oud 12 oktober 2004, 12:54   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Ik heb geen tijd om hier nu ernstig op te antwoorden, maar ik ga proberen hier straks op terug ten komen. Het is immers niet correct om te denken dat van de ene op de andere dag dankzij een revolutie de maatschappij, en haar opvattingen, veranderd werd. De werkelijkheid is dat die revolutie - net als alle andere gebeurtenissen in de geschiedenis die dergelijke stempel opgekleefd kregen - niet meer dan het gevolg van een evolutie was.
Uiteraard. Maar denk je dat de absolute vorsten destijds zouden 'wegevolueren'? Nee, zij zouden hun macht zeker niet vrijwillig afstaan.

Ik heb trouwens al gezegd dat ik in de westerse wereld verdere democratisering via de 'normale' weg (verkiezingen dus) mogelijk acht.
Oud 12 oktober 2004, 18:50   #58
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Bwah, ik wens het niemand toe, maar in dit geval moet iedereen toch bekennen dat het uiterst ironisch is dat uitgerekend diegenen "gepakt" worden die anderen op alle mogelijke manieren toewensen wat ze nu zelf ondergaan. Nee ?

't Moet pijn doen.

Ik hou wel van die ironie. 8)
uit wat moeten we dan wel opmaken dat Indymedia van plan en van mening was dat alle andere meningen dan de hare zomaar verboden zouden moeten worden, heb je daar concrete bewijzen voor?
De enige ironie hier is dus dat diegene die zichzelf als de grote voorvechters van absolute vrije meningsuiting bestempelen, blijkbaar zulke voorvallen niet zo erg vinden wanneer het meningen betreft die hun niet zo goed zinnen....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 18:54   #59
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Idd raar hé.
Toen het Vlaams Blok veroordeeld werd stonden ze hier te juichen. En nu stellen ze me in vraag omdat ik een "lichte" glimlach niet kan onderdrukken.
u geeft dus zelf toe dat u inconsequent bent: enerzijds vond u de veroordeling van het VB niet kunnen, anderzijds vind u dit voorval wel grappig...
de omgekeerde redenering is dan weer van toepassing op de politiek-correcten, daar ga ik wel akkoord met u
Conclusie: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, en u maakt uzelf dus schuldig aan wat u zelf zohard bekreitiseert...
maar gezien uw bijna constante eerdere inconsequente posts op dit forum verbaast me dit allerminst...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 20:19   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

indymedia... links en progressief... maar staatsgevaarlijk ?

zo maar in beslag genomen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be