![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele sp.a toppoliticus heeft ooit via de gazet zitten dreigen nadat iemand klacht neerlegde tegen hem/haar dat hij het bij veroordeling zal afbollen. Jij suggereert een vergelijking met Vandenbroucke ? Waarom dan wel ? Heeft die ooit zitten dreigen in de gazet dat hij het zou afbollen uit de politiek moest het gerecht hem veroordelen ? I don't think so. Dat het gerecht hem volledig heeft vrijgepleit heeft daar zelfs niets mee te maken, ook niet dat hij later na zijn defenestratie door Gennez naar Oxford ging. Het gaat hier over de poging tot beïnvloeding van het gerecht dat zijn onderzoek nog moet opstarten maar waar de wever nu al zit te zeggen wat hij gaat doen als ze hem zouden veroordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dat daar nooit een haan naar kraait en dat ze er nog vanaf komen met de anderen, de Vlaming, te beschuldigen van hun Eigen onverdraagzaamheid. Laatst gehoord op franstalige TV: West Vlaanderen, vooral rond de streek van Kortrijk trekt heel veel Franse werknemers aan, bij gebrek aan de Waalse die zich te goed vonden om onder Vlaams gezag hun brood te gaan verdienen. Het was voor hen te ver en vooral ze moesten de taalgrens, ineens een echte grens, over, zelfs daar waar de taaleisen aan hen gesteld eerder heel miniem zijn en waren... Feit blijkt te zijn dat nu de West Vlaamse werkgevers veel liever de fransen zien komen dan de Walen en nu begint men zich af te vragen of er geen anti-Waalse Vlaams racisme aan ten grondslag ligt... Iedere goedgeaarde franstalige weet toch dat de Vlamingen sterk racistische neigingen heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee eens. Dit is niet alleen hypocrisie, het is slap gelul.
Vaste sparringpartner in subforum religie van ons Marie, waar je maar eens moet gaan kijken als je zin hebt om je een breuk te lachen met wat esoterisch gezwam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Toen de NVA juist opkwam en Bart nog BART was had ik nog ijdele hoop ja.
toen dat confederalisme naar het sociaal economische veranderde wist ik meteen genoeg. Toen de splitsing naar een confederalisme veranderde zag ik nog graten.... Nu is het ene rotte stinkende boel van verraad, bedrog en deceptie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom betrekt U andere topics erbij om hier een punt te staven? Er is niets hypocriet aan. Laatst gewijzigd door Peche : 1 april 2015 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De woorden van De Wever: Citaat:
die Hollandse sos Samson (etnisch monopolie op straatgeweld die Gentse pseudo-burgervader : Roma ... de sos-burgemeester vriend van DJ Jos ... de sos-burgemeester van Leuven (gieren op een stort ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kan ik je in volgen.
Er zijn daarin twee onderscheiden zaken : een klein beetje intellectuele eerlijkheid behouden, ook in discussies over een politieke concurrent lijkt me niet onverstandig. Anderzijds is er niet mis met een reactie waarop men als partijleider zegt dat die concurrent onverstandig en in veel te veralgemenende termen communiceerde. Maar het woord racisme was hier hoe dan ook ongepast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Velen hebben hun zegje gedaan, maar wie heeft gesteld dat BDW mogelijk een racistische uitspraak heeft gedaan? Het was volgens hen een racistische uitspraak, maar we gaan straks kijken of het juridisch ook zo is. ![]() Verder heb je gelijk, het is theater. Maar ik denk dat velen op het podium zijn gaan staan zonder het script te lezen. ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Wet van de sterkste --> alleenheerschappij voor NVA. Laatst gewijzigd door Thuleander : 1 april 2015 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet van strategie of tactiek veranderd. Dus ofwel heb jij je ongelooflijk vergist, en hoe moet ik dat kwalificeren ? Ofwel breng jij hier een mooi stukje theater. Kan je ons klaar en duidelijk stellen: heb je de laatste twee verkiezingen (de "moeder der verkiezingen" en de gemeentelijke) op de nva gestemd ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik zal volgende verkiezingen toch liberaal stemmen. Niet uit verzet, uit noodzaak. Jullie confederalisme, zou zij de pil van 400 000 000 euro doorslikken die de federale regering Vlaanderen oplegt? Laatst gewijzigd door Peche : 1 april 2015 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit doet mij denken aan de vraag die de Wreede Prof Wiskunde aan Pip stelde: "als een kat een rat in één minuut doodt, hoeveel tijd heeft hij dan nodig om honderdduizend ratten te doden?".
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 1 april 2015 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor alle duidelijkheid nogmaals herhalen : ook ik ben van oordeel dat er in BDW zijn woorden geen racisme aanwezig was en wens hem dan ook een seponering van de klacht toe. ongenuanceerd communiceren # racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het antwoord op uw vraag ligt in de vraag. Antwoord erop, en je hebt uw antwoord.