![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is in Belgique geen Zweedse elite.
Er zitten in Belgique wel veel Berbers in de bak.
![]() |
#42 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Calimero wil zeggen dat hij komt kankeren dat iedereen hem wilt pakken, tuurlijk neemt hij geen woord terug, dat zou onzinnig zijn.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zit in Belgie vooral veel franstalige elite. Altijd al.
We weten allemaal hoe die tussen 1850 -1914 over het Vlaamse racaille spraken. Een beetje zoals Bart nu over de berber spreekt. Dat misprijzen en pissen schijten, en kakken op een bepaalde bevolkingsgroep die lager op de sociale ladder staat moeten we misschien uit dat stukje Vlaamse geschiedenis ook verklaren. Ze doen rassentellingen in de Vlaamse gevangenissen?? Goh, dat gaat de rechtbank in Geneve héél interessant vinden denk ik. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 april 2015 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Over Berbers spreken is geen racisme. Feiten vaststellen ook niet. Je zou best eens de uitzening van reyers laat met De Wever en Vermeersch 2 eens bekijken De criminelen van Berberse afkomst zijn objectief vast te stellen en te tellen. Rapaille (niet racalle) is een woord met een subjectieve betekenis en dus niet feitelijk vast te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hele groep in een kwaad daglicht stellen is dat wél. BDW had er spijt van zei hij zelf.
Citaat:
Met heel veel moeite zou je misschien kunnen vaststellen wie wel en wie geen Berber is. (hetgeen op dit moment niet gebeurt, voorzover wij weten). Wie er wel en niet crimineel is weten we niet. Tenzij je ervan uitgaat dat het Belgische rechtssysteem eerlijk en onfeilbaar is en dat bv de tienduizenden belastingfraudeurs zich in de gevangenis bevinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Arme Bart, hij wordt geslachtofferd gelijk Christus.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien luister je heel selectief. BDW heeft gezegd dat hij niks terugneemt. Citaat:
Wie Berber is kan vastgesteld worden aan de herkomst van hemzelf of zijn voorouders. Criminelen zijn zij die voor criminele zaken veroordeeld zijn. Zijn dat alle criminelen? Neen, er lopen er nog veel rond die niet veroordeeld zijn. Maar de verhouding tussen veroordeelde en niet-veroordeelde criminelen zal procentueelgewijs niet enorm verschillen. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 5 april 2015 om 23:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij had ergens spijt van, weet je nog? Citaat:
Citaat:
BDW doet zelfs vermoeden dat hij er een wetenschappelijk rapport over heeft. Dus wie weet is er genetisch onderzoek gedaan. En gaat BDW dat in Geneve aan de rechter uit leggen. Hij gaat de wereld verbijsteren met een nieuwe theorie. De bankencrisis?? : Dat waren godverdomme berbers!!. Zeg dat den Bart het gezegd heeft. Tenzij het gewoon oliedomme kroegpraat is. En de Slimste Mensch er in is gelopen. Citaat:
Zo werden de befaamde 300 rk pedoverkrachters nooit in hechtenis genomen. De bisschop zelf zit in Frankrijk op een comfortabel salaris van de Belgische overheid. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 april 2015 om 00:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Wever weet dit heus wel, maar hij weet ook dat de Vlaming smult van toogpraat en de goedkope analyse.dat verkoopt dus dat verkondigd hij. Conclusie? Bdw is nen platte populist,
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Zijn er wel of geen integratieproblemen? Is dat louter te wijten aan racisme en discriminatie of gebrek aan kansen zoals geclaimed wordt? Is het gebrek aan integratie enkel en alleen de schuld van de gemeenschap en haar overheid die hen opneemt? Ik vraag me af hoe Jack als toekomstig inspecteur er tegenover staat dat het onderwijs vol racisten zit en discrimineert tegen de sterren op. 'Persoonlijk falen' is een taboe, dus kan het aantal drop-outs van allochtonen in het onderwijs alleen maar op bovenstaande wijze verklaard worden.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie in Belgie een belastingsfraudeur is, is een patriot. Hij helpt de natie te overleven ondanks de afpersing door de staat.
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) ofwel gedroeg uw studiemaat zich anders (misschien "typisch" voor zijn groep), wat op een culturele of praktische afwijzing stuitte. Ik zeg maar wat, misschien ging hij soliciteren in soepjurk of zo. Om U een voorbeeld te geven: toen wij onze onthaalmoeder zochten, hadden we verschillende noord-afrikaanse kandidaten. Wij hebben er trouwens zo een genomen en zijn daar best tevreden over. Maar wij hebben dus ook sommige dames ontmoet (waarvan de naam duidelijk wees op hun afkomst, en dat stoorde ons niet) maar die afkwamen met sluier en al. Welnu, dat was dan verder de moeite niet meer he. We hebben natuurlijk beleefd een gesprek gehad maar een gesluierd spook moet mijn kinderen niet opvoeden. Natuurlijk konden we op de advertentie niet zetten "gesluierde spoken zich onthouden". We konden het zelfs niet zeggen. Maar dat is geen racisme - gezien we uiteindelijk iemand aangenomen hebben van dezelfde ethnie, maar die modern en westers overkomt. We hebben nooit gevraagd naar de religieuze overtuiging. Als ge ze echter door het strot van uw potentiele werkgever wilt rammen, dan kan het verkeren. 2) ofwel hadden potentiele werkgevers al zoveel ambras gehad met mensen met wie hij gemeenschappelijke kenmerken had, dat ze het een extra risicofactor vonden. Als dat a posteriori is, kan ik dat geen racisme noemen. Het is enkel racisme als het op a priori vooroordelen berust. Voorbeeld: als het nu al de derde keer is dat ge een werknemer aanneemt uit de familie "Van Pimpelzeel" en telkens schopt die keet, gaat het verkeerd, en moet ge die buitengooien, dan zal de volgende sollicitant die zich onder de naam Van Pimpelzeel aandient, het moeilijker hebben. Is dat een vorm van "racisme" jegens de familie Van Pimpelzeel ? Nee, het is een schatting van een verhoogd risico. Risico is altijd gebaseerd op een veralgemening (want een gebrek aan gedetailleerde kennis). Moest een verzekeringsmaatschappij precies weten of gij een ongeluk gaat begaan of niet, zou ze uw premie daaaraan kunnen aanpassen. Ze kan echter enkel maar grovere kennis gebruiken, zoals leeftijd en dergelijke. Dat is dus een veralgemening. Dat is geen "haat tegenover de jeugd".
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2015 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() wat voor studies waren dat dan precies?
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Racisme is niet absoluut. Het gaat hem niet om de individuele racistische daad, maar om het discriminerd parcour iemand ondergaat in zijn leven. Ik herinner me nog de emotie toen hij zogezegd beroeps moest volgen, terwijl nen andere gast met veel slechtere resultaten aso werd ingedeeld. Om duur ga je er vanuit dat de ander racistisch is, met als gevolg dat je individueel gedrag ongepast is. Veralgemenen gaat dan in twee richtingen en de allochtoon ziet overal racisten En gedraagd zich ernaar.
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Case closed.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zwarten dom noemen is dan wel racistisch Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met de rest van wat je schrijft heb ik geen uitstaans. Voor mij is iedere crimineel een crimineel: ik maak geen uitzonderingen. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 6 april 2015 om 09:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je begrijpt mijn punt niet, het gaat er niet om of iets al dan niet racistisch is, maar dé perceptie ervan. Ik pretendeer niet dat ik weet hoe je daar iets kan aan doen. Mijn punt is dat de problematiek rond racisme complex is. De racismewet is dan ook problematisch
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |