![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vinden jullie over de koning | |||
Hij moet meer macht krijgen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,22% |
De huidige situatie lijkt mij de beste |
![]() ![]() ![]() |
15 | 13,04% |
Ik wil een koning met een zuiver protocolaire functie |
![]() ![]() ![]() |
23 | 20,00% |
Ik heb liever een president in België |
![]() ![]() ![]() |
71 | 61,74% |
Aantal stemmers: 115. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() liever republiek, met president. Het koningshuis is franstalig, en is het énige dat ons Vlamingen en Walen nog bindt. Reden te meer om hem af te zetten..
edit: het is bovendien middeleeuws, achterhaald en ondemocratisch.
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Volledig mee eens,....het hypocriete koningshuis die niks dan schandalen en wanpraktijken op haar geweten heeft moet naar mijn mening ophouden te bestaan,.. en het liefst zo snel mogelijk!Het is niks anders dan groot vergif voor het volk,... Scarlet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Schepen
|
![]() In België hebben we tenminste traditie. Stel u voor dat we een Bart Somers of een Yves Leterme of Steve Stevaert als staatshoofd hadden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Wat is eigenlijk het verschil tussen optie 2 en 3...?
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een met een president heb je weer het gevaar dat je te veel macht bij 1 persoon legt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Burgemeester
|
![]() Misschien ook even het volgende:
Een koning heeft een ENORME uitstraling naar het buitenland! Elk land dat geen koning heeft is werkelijk JALOERS op ons!! En een goede indruk in het buitenland is erg belangrijk... Reacties als "who cares?" zijn gemakkelijk!! Who cares? Wel... de economie bijvoorbeeld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- het is goed dat de president veel macht heeft. Uiteraard ben ik niet voor een dictatuur, maar een solide centrale macht is nodig om een stabiel en krachtig beleid te hebben, zowel binnen- als buitenlands. Over de feitelijke macht van een president valt evenwel nog te praten, wie weet met een referendum of iets dergelijks.
![]() |
![]() |
#52 |
Burgemeester
|
![]() Wel...
Menig filosoof (en nogenoeg alle andere denkende mensen zijn het daarover eens) zeggen: de politieker die de meeste stemmen krijgt is belangena altijd ook de beste politieker... Daar kan ik me in volgen... Hoeveel stemmen kreeg verhofstadt bij de vorige verkiezingen? Veel! En nu blijkt dat veel mensen hem ineens toch niet zo goed vinden... Idem met Stevaert... Dus als je een president gaat laten kiezen zit je met hetzelfde probleem: hij gaat voorstanders hebben, maar evenzeer veel tegenstanders... En zo loop je altijd mensen voor de kop... Daarom is het dat ons systeem geen president heeft! Bij ons ligt de macht bij iedereen een beetje (afhankelijk van de verkiezingen), zodat de 'scheve schaats' altijd kan rechtgetrokken worden door andere mensen/partijen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
en, by the way......... zolang Paolaaken haar teut laat hangen alsof ze stront geroken heeft wanneer ze vlaams hoort spreken moogt ge gans die ciërk op droog zaad zetten van mijn part ! ![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk land jaloers?
![]() Een greep uit persoonlijke ervaringen: -ooit een amerikaan die hier op bezoek was rond gegidst in Antwerpen. Op een bepaald moment zei hij: 'a kingdom? are the middle ages not over yet here? ' -Een Fransman vond het merkwaardig dat wij van frustratie de guillotine nog niet hadden bovengehaald, en toen ik hem zei dat hier nog veel mensen royalist waren begon zich bedenkingen te maken over de intellectuele capaciteiten van de Belg. Nu ja, dat doe ik soms ook. -Een Pool die hier voor het eerst op bezoek kwam was zowaar geschokt toen hij vernam dat het staatshoofd hier een koning was, hij dacht dat het zo geroemde Vrije Westen een staatsgreep had ondergaan of zoiets. Jaloers dat ze zijn daar in de republieken!
![]() |
![]() |
#55 |
Burgemeester
|
![]() Blijkbaar spreken de buitenlandse voorbeelden jou stelling toch tegen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burgemeester
|
![]() Wel, u haalt hier welgeteld 3 mensen uit...
Zo kan ik ook bewijzen dat alle Vlamingen tegen het Vlaams blok zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burgemeester
|
![]() De Amerikanen lachen daar zeker mee... Die lachen immers alles weg wat hun land niet heeft...
Ze lachen de landen weg die geen president hebben, terwijl het net door de machtsgeilheid van die presidenten komt dat er daar zoveel aanslagen zijn... Maar dat begrijpen ze daar niet natuurlijk, dan gaan ze het slachtofferrolletje weer spelen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hazo, dus als de VS een koning hadden waren er nooit aanslagen geweest
![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Vreemdeling