Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2015, 12:52   #41
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Waarom heeft dat uischot overigens nog een functie binnen N-VA?
Als je PVDD al 'uitschot' noemt, met welke bewoording zou je Steve Stevaert dan omschrijven?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 12:54   #42
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Als je PVDD al 'uitschot' noemt, met welke bewoording zou je Steve Stevaert dan omschrijven?
Een vraag beantwoorden met een wedervraag. U hebt op een jezuïetenschool gezeten, dat kan niet anders.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 12:57   #43
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Dus jij vindt het ok om op te roepen iemand te ontslaan omdat hij dingen gedaan/gezegd heeft die hij mag doen of zeggen??
Ik denk dat er een aspect is van vrije meningsuiting dat je niet helemaal begrijpt: Of ik dat ok vind of niet doet er niet toe.

Als jij morgen wil oproepen dat ze mij zouden moeten ontslaan wegens mijn politieke standpunten op dit forum: doe gerust. Als ze uw advies volgen zal dat mij een mooie vergoeding opleveren, en ik denk niet dat ik nog voor iemand zou willen werken die dat een gegronde reden voor ontslag vindt.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 12:57   #44
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Hij heeft zijn mening gegeven en natuurlijk mag dat. Je gebruikt het figuurlijke 'lynchpartij' echter als ware het de letterlijke betekenis, om die pipo te verdedigen.
Er valt niks aan die pipo te verdedigen, aangezien die pipo niks verkeerd gedaan heeft.

Citaat:
Er is niemand die hem uit zijn bureau is gaan sleuren om hem te stenigen. Waarom zouden anderen niet mogen oproepen om hem te ontslaan? Hebben zij geen vrijheid van meningsuiting?
Mensen mogen oproepen wat ze willen; Mary mag zeggen dat dat belachelijk is en wat Mary bovendien aanklaagt en waar hij gelijk in heeft is het hele publieke karakter van die lynchpartij.
Als ik als opiniemaker nu op facebook ga, en van de eerste de beste idioot een bedenkelijke uitspraak op het net en via de media uitsmeer, dan gaat ook iedereen schande spreken.

Citaat:
Als ik morgen begin te posten dat alle vrouwen eens goed verkracht zouden moeten worden omdat ze zoveel zagen, en mijn werkgever ziet dat, dan mag die gerust beslissen om mij te ontslaan. Weliswaar met vergoeding, maar de keuze is aan hem.
Waarom zou ie je met vergoeding moeten ontslaan, als ie je om dringende redenen kan ontslaan (besmeuren van het imago van het bedrijf)?

Citaat:
Ik zie niet waarom iemands vrije meningsuiting tekort wordt gedaan omdat anderen hem van antwoord dienen.
Dat is dan ook niet wat Mary aangeeft.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 13:00   #45
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
De gemeenteraadsverkiezingen waren in oktober 2012 en de brief verscheen in 2010. Die deed toen heel wat stof opwaaien in andere media, en werd dus ruim opgepikt. Aanleiding waren de uitspraken van PVDD zelf over Vangheluwe, waarop Van Belleghem besloot die feiten naar buiten te brengen.

Maar goed, dat is hier al geschreven en aan uw selectieve lezing ontsnapt. Net als het feit dat ik in de zaak Stevaert heb gezegd dat een vervolging wellicht terecht was (wellicht omdat ik het dossier niet heb gelezen). Daar had zelfs een veroordeling op kunnen volgen, wie weet.
Nogmaals. Waar en wanneer is er een gerechtelijke klacht, een dito onderzoek, een dito proces en een dito veroordeling tegen PVDD tot stand gekomen? Of is een lezersbrief voor jou in dit geval een voldoende bewijs?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 13:02   #46
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Jaja, iedereen leest alle lezersbrieven in alle kranten en boekskes? En is wat Doenja Van Belleghem schreef, gevolgd door een rechter die dan PVDD veroordeelde voor de feiten? Niet dus. Nochtans was er in de zaak-Stevaert een gerechtelijke vervolging lopende met doorverwijzing naar een rechtbank. Maar voor jouw kliekje is dat dan weer niet voldoende om de man schuldig te verklaren? Of is die lezersbrief van Doenja voor jou genoeg als bewijs? Ook eigenaardig dat Humo het verhaal van Doenja pas oppikte toen PVDD dreigde burgemeester van Brugge te worden. Zie je echt niet in dat er straks niets meer van je lichaam overblijft? Het volgende schot zal al in je onderbuik zijn.
Dat was inderdaad de enige reden van heel die hetze.
Oud 9 april 2015, 13:05   #47
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vraag beantwoorden met een wedervraag.
Ik begrijp dat je met je mond vol tanden staat. Je verliest nog meer geloofwaardigheid als je nu zegt dat het allebei even erg is bv.

Citaat:
U hebt op een jezuïetenschool gezeten, dat kan niet anders.
Ik heb niet op een jezuïetencollege gezeten.
Oud 9 april 2015, 13:10   #48
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals. Waar en wanneer is er een gerechtelijke klacht, een dito onderzoek, een dito proces en een dito veroordeling tegen PVDD tot stand gekomen? Of is een lezersbrief voor jou in dit geval een voldoende bewijs?
Op één of twee anonieme getuigenissen zou ik niet durven voortgaan. Op een vijftal publieke getuigenissen, en twintig gedocumenteerde die de reporter kan staven wel. PVDD heeft getracht Jan Antonissen voor de burgerlijke rechtbank voor laster te laten veroordelen. Die eis is afgewezen omdat Antonissen zijn artikel kon onderbouwen.

Er wilden niet minder dan 30 mensen op de rechtbank komen getuigen dat wat in die artikelen stond waar was.

Er is dus een rechterlijke uitspraak over Pols gedrag. Door Pol zelf met zijn rancuneuze eis zelf veroorzaakt.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cu...edia/1.1636825
Oud 9 april 2015, 13:15   #49
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Op één of twee anonieme getuigenissen zou ik niet durven voortgaan. Op een vijftal publieke getuigenissen, en twintig gedocumenteerde die de reporter kan staven wel. PVDD heeft getracht Jan Antonissen voor de burgerlijke rechtbank voor laster te laten veroordelen. Die eis is afgewezen omdat Antonissen zijn artikel kon onderbouwen.

Er wilden niet minder dan 30 mensen op de rechtbank komen getuigen dat wat in die artikelen stond waar was.

Er is dus een rechterlijke uitspraak over Pols gedrag. Door Pol zelf met zijn rancuneuze eis zelf veroorzaakt.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cu...edia/1.1636825
Nogmaals. Is Pol veroordeeld voor de beschuldigingen die jij , Doenja of gelijk wie hem ten laste willen leggen? Is daarover een rechtszaak aanhangig gemaakt en daar een veroordeling door een rechter op gevolgd?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 13:16   #50
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals. Is Pol veroordeeld voor de beschuldigingen die jij , Doenja of gelijk wie hem ten laste willen leggen? Is daarover een rechtszaak aanhangig gemaakt en daar een veroordeling door een rechter op gevolgd?
Eigenlijk wel: de rechtbank van eerste aanleg stelde vast dat Humo een waarheidsgetrouw artikel heeft gepubliceerd.
Oud 9 april 2015, 13:21   #51
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel: de rechtbank van eerste aanleg stelde vast dat Humo een waarheidsgetrouw artikel heeft gepubliceerd.
Interessante nieuwe inzichten over de rechtstaat heb jij..
Oud 9 april 2015, 13:25   #52
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was inderdaad de enige reden van heel die hetze.
Overduidelijk !
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 13:34   #53
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Interessante nieuwe inzichten over de rechtstaat heb jij..
Dus uitspraken van de burgerlijke rechtbank zijn geen gerechtelijke uitspraken? Ik zal zelfs meer zeggen. Pol wist maar al te goed waarom hij een klacht indiende tegen de journalist en niet tegen één van de vrouwen. Omdat hij wist dat ze de waarheid zeiden.

Laatst gewijzigd door dalibor : 9 april 2015 om 13:35.
Oud 9 april 2015, 13:57   #54
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus uitspraken van de burgerlijke rechtbank zijn geen gerechtelijke uitspraken? Ik zal zelfs meer zeggen. Pol wist maar al te goed waarom hij een klacht indiende tegen de journalist en niet tegen één van de vrouwen. Omdat hij wist dat ze de waarheid zeiden.
Je haalt de zaken door elkaar. Er werd Antonissen juridisch niks ten laste gelegd. Hij zou dus geen deontologische fouten hebben gemaakt. Daarmee doet de rechter geen uitspraken over het waarheidsgehalte van de verschenen getuigenissen.
Oud 9 april 2015, 14:21   #55
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
De linkies riepen hier wel in koor om het ontslag van de Antwerpse burgemeester omdat hij de waarheid met feiten illustreerde.
Weer linkse hypocrisie?
De 'professor' was ook niet aan zijn proefstuk toe.
Er is in jouw ogen natuurlijk géén enkel verschil tussen een burgemeester die in een openbaar en openlijk interview uitspraken doet die 10% van de inwoners van ZIJN stad schoffeert en stigmatiseert, en een professor die op zijn PRIVE-facebook account een mening formuleert over een zaak die totaal niks met zijn job of functie te zien heeft.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 9 april 2015 om 14:22.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 14:28   #56
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik denk dat er een aspect is van vrije meningsuiting dat je niet helemaal begrijpt: Of ik dat ok vind of niet doet er niet toe.

Als jij morgen wil oproepen dat ze mij zouden moeten ontslaan wegens mijn politieke standpunten op dit forum: doe gerust. Als ze uw advies volgen zal dat mij een mooie vergoeding opleveren, en ik denk niet dat ik nog voor iemand zou willen werken die dat een gegronde reden voor ontslag vindt.
Dus u bent fan van zwaar hysterisch gekakel waarvan je zelf zegt dat je de gevolgen niet zou pikken omdat ze niet gegrond zijn? Bi-zar!!
Oud 9 april 2015, 14:34   #57
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
En is Stevaert dan veroordeeld van de beschuldigingen die jij hem te laste wil leggen? Is daarover een rechtszaak aanhangig gemaakt en daar een veroordeling door een rechter op gevolgd?
Oud 9 april 2015, 14:51   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve die vetzak van een PVDD niet te verdedigen. Mijn ontbijt kwam er bijna terug uit.

Waarom heeft dat uischot overigens nog een functie binnen N-VA?
Moet je aan de kiezer vragen:
VAN DEN DRIESSCHE Pol N-VA 22.458

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 14:59   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Breek me de bek niet open over die antiracisme wetgeving. Da's een flagrante inperking van de vrije meningsuiting.
Dat is nu eenmaal democratisch gestemd in het parlement.
Ge kunt daarover blijven zagen, maar het ziet er niet naar uit dat dat vlug herstemd gaat worden.

(en voor alle zekerheid maar herhalen:
gij moogt daar over blijven zagen, dat is vrije meningsuiting,
maar het is mijn vrije meningsuiting dat ik mag zeggen dat gij daarover zaagt).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 april 2015, 15:04   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ongelijk heeft hij anders niet.

Die prof mag er gerust die mening op nahouden en mag die mening gerust ventileren, ook al is die mening onnozel of van de pot gerukt. Die ventilatie mag hij al zeker doen in zijn eigen naam op zijn persoonlijke fb-profiel, hoe onnozel die mening ook is. En anderen mogen hem gerust hun mening over de hele zaak geven, dat is hun volste recht.

Moet daar een publieke lynchpartij bijkomen of moet hij daarom ontslaan worden? Ik dacht het niet. Dat zou ook niet aanvaard worden als Jan met de pet aangesproken wordt op zijn fb-posts en daarvoor ontslaan wordt.

Dat hij er platte meningen op nahoudt (een kut verslijt niet van 1 lul) of terechte meningen die niet gesmaakt worden door feminazi's (mag DSK nu ook al niet meer rommelen met het kamermeisje, vroeger werd daar zoveel tamtam niet rond gemaakt), is zijn eigen zaak. Prof zijn maakt je niet plots minder menselijk dan Jan met de pet die nog een pak verder gaat met een pint achter de kiezen in zijn plaatselijk stamcafé.
Een kleuterleider mag in het raam van de vrije meningsuiting zeggen, schrijven, pleiten, lid zijn van ... bla bla .... dat de wetgeving op pedofilie volledig gedecriminaliseerd mag worden.

Maar dan kan hij in ons systeem geen kleuterleider meer zijn.

Hij kan nog wel bakker zijn, of verantwoordelijke voor de rayon wijn in de colruyt, maar geen kleuterleider.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be