![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Automatisch krijg je zo goed als niks. je moet voor bijna alles een aanvraag doen en ambtenaren kennende zullen ze zich deze moeite besparen door je niet te informeren, extra werken voor hetzelfde loon..... niet bij de ambtenaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- je hebt een "sociale zekerheid" die, als je bijdraagt (gedwongen bijdrage van je loon afgenomen), automatisch voor een minimum aan ziekteverzekering zorgt. Dat is een staatsdienst. Als je bijvoorbeeld in een (openbaar) hospitaal opgenomen wordt, dan kost je dat maar zeer weinig (een soort huur van de kamer), en alle behandelingen zijn gratis. Daarentegen, alles wat liberale geneeskunde is wordt maar miezerig terugbetaald. Ik denk zo iets van de helft van een gewoon dokterstarief. Voor brillen en tandartsen wordt het ronduit belachelijk (niet de zorgen, die worden terugbetaald, maar uw kronen en brilleglazen, daar krijgt ge maar amper een paar procent van terug). - daarnaast kan je een totale prive ziekteverzekering nemen. Dikwijls is dat mogelijk via uw werkgever (een soort van half salaris). Dat is louter prive. Je kan daar gaan shoppen, zoals je bij banken kan gaan shoppen. Er is vanalles. Er zijn er die weinig kosten, en weinig terugbetalen. Er zijn er die duurder zijn, en meer terugbetalen. Er zijn er waar je volgens je medisch profiel betaalt. Zo een "mutualiteit" is best aangeraden als je naar de tandarts of de oogarts gaat, of je behandelingen neemt die niet altijd erkend zijn (bijvoorbeeld pijnstillers of zo). Normaal gezien gaat elk doktersbriefje eerst naar de openbare sociale zekerheid, maar je kan die automatisch verbinden met uw prive mutualiteit, zodat die nadien het complement bijstort. Dat is ondertussen bij de meeste dokters geautomatiseerd: jij betaalt, en met je social security pass zendt die dokter dat direct door naar de sociale zekerheid, die U terugbetaalt wat ze moet, en uw prive verzekering op de hoogte brengt, die U dan eventueel het nog resterende verschil ook terugstort. Behalve in speciale gevallen geen papierwinkel meer tenzij ge nog naar een ouwe dokter gaat die zich nooit het apparaatje heeft aangeschaft om dat electronisch te doen, en U een ouderwets formulier invult. Er is nu een ganse discussie in Frankrijk om het systeem van derde betaler in te voeren voor dokters. Voor de apothekers is dat al het geval: je betaalt enkel wat nog overblijft na tussenkomst van sociale zekerheid en mutualiteit. Vaak is dat dus niks ; de apotheker wordt dan direct door de sociale zekerheid en de mutualiteit betaald. Dokters willen er niet van horen en daar is dus een discussie over. Nu moet je dus nog zelf het volle bedrag betalen bij de (liberale) dokter, en wordt JIJ terugbetaald. Enkel openbare hospitalen en zo vragen U enkel soms een klein bedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je mag gerust naar de vakbond lopen; maakt mij niet uit. Ik ben lid van een politieke partij omdat ik denk dat met deze partij de kans meest realistisch is dat het een en het ander van onze overheid deftig gereorganiseerd zal worden. Verder ben ik heel mijn loopbaan ambtenaar geweest. Een oude aap moet ge geen smoelen leren trekken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de rompslomp, en vooral voor het risico. Inderdaad, als later blijkt dat een of ander niet in orde is met die patiënt qua ziekteverzekering, dan is den dokter zijn centen kwijt. Mijn schoonzus kan ervan meespreken (je kan vandaag immers *vrijwillig* al het systeem van derde betaler aanwenden, en dat kieken had dat gedaan). Het is meestal geen enkel probleem met "normale mensen", maar als ge vreemdelingen over de vloer krijgt die misschien ondertussen illegaal zijn of andere gevallen waarvan het niet zeker is dat ze eigenlijk recht hebben op sociale zekerheid, dan neemt de dokter het risico op zich, want dan betaalt de sociale zekerheid niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval is het waar dat de dokter, zoals het nu is, veel centen riskeert, want mijn schoonzus heeft het voorgehad. Zij had verschillende "twijfelachtige" patiënten en vaak is gebleken dat die uiteindelijk niet in orde waren met de sociale zekerheid en zij kon dus fluiten naar haar centen. Waarom het bij apothekers zo niet is, weet ik niet. Oftewel is het wel zo, maar hebben ze daar op een of andere manier iets op gevonden (een verzekering of zo?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iets heel anders nu. Via internet kreeg ik vandaag van de CM een vragenlijst. Maar we kennen dat : je kunt enkel met ja of met neen antwoorden en er iets tussenin maar commentaar kun je niet geven omdat er geen ruimte voorzien werd. Ik heb me afgevraagd wat ze met de antwoorden gaan aanvangen. Hebben anderen op dit forum ook een dergelijke vragenlijst ontvangen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat dat ook onmiddelijk storten door de overheid. Waarom moeten de vakbonden daar tussen zitten?
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks moeten we onze bouwaanvragen nog via de vakbond indienen. Alsook de aanvragen op de gemeentehuizen om te kunnen trouwen. Weg met die maffia-praktijken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ambtenaren en werken...., dat is water en vuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Staatssecretaris
|
![]() Meer zelfs, met de huidige technologische mogelijkheden moet het perfect mogelijk zijn om foutieve betalingen (waarover we vandaag lezen ivm dopgeld) grotendeels uitgesloten kunnen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: dom, dommer, domst, of ook: crimineel, crimineler, crimineelst. Onbekwaam, onbekwamer, onbekwaamst. Onbetrouwbaar, onbetrouwbaarder, onbetrouwbaarst. Daarbij, als je de overheid op dat vlak niet vertrouwt, dan moet je het privatiseren. En de vakbonden, mits aanname van rechtspersoonlijkheid (wat hun vzw's in dit verband wel hebben), in eerlijke (oei ???) concurrentie laten komen met elke ander bedrijf. .
|
![]() |
![]() |