![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() geen geld meer voor de geldwolven ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enige jongere politici zich al lovend bezig gehoord over België ... ??
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() deze putch met de VLD en SPa... was een gewone schijnvertoning, De Crem is met een stukje chocolade wandelen gestuurd !
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onckelinks heeft gezegd dat er een probleem is als de Vlamingen éénzijdig hun voorstel goedkeuren. Maar alle partijen (uitgezonderd het VB) hebben schrik van verkiezingen. Daarom zal het waarschijnlijk niet tot een breuk en de val van de regering komen. Dus zal men onderhandelen en waarschijnlijk zullen de Vlamingen betalen. Met de dood in 't hart om belgië te redden. Wij zullen zien. Hopelijk vergis ik me. Laatst gewijzigd door luc broes : 11 oktober 2004 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe graag we ook Verhofstadt weg willen, de splitsing BHV is daarmee NIET gerealiseerd, maar eens te meer voor vele maanden uitgesteld. Ook zonder Verhofstadt zullen alle Vlaamse partijen eensgezind de Vlaamse kaart moeten trekken en zal het NON van de Franstaligen even hard klinken. Trouwens een val van de regering betekent daarom nog niet dat er nieuwe verkiezingen komen. De splitsing van BHV moet primeren boven het al of niet verdwijnen van Verhofstadt, en al of niet nieuwe verkiezingen. Trouwens het zijn NIET de Vlamingen die de regering zullen laten vallen, maar de Franstaligen met de alarmbelprocedure. Trouwens het zou de PS mogelijks goed uitkomen om de MR uit de regering te gooien, zoals reeds gebeurde met de gewestregeringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat jij en NVA dat ook wil, en sommigen in CD&V ook. Maar ik twijfel of heel het CD&V apparaat en al de anderen bereid zijn dat zonder meer door te drukken. Het zou de eerste keer zijn in de Belgische geschiedenis dat zoiets gebeurt. Alhoewel, de schrik voor een nieuwe VB-triomf maakt één en ander mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Benieuwd of het hen zal maken of breken.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Onze franstalige vrienden hebben ook hun voorstellen ingediend.
Het zijn louter voorstellen om de bepreking in de commissies en het parlement te vertragen. Het MR-voorstel tot één kieskring voor gans Brabant (Vlaams,Waals) en Brussel draagt zelfs niet de goedkeuring van de PS of CDH. Dus dat voorstel zal snel naar de prullemand verwezen worden. Het PS-voorstel om terug te keren naar de arrond. kieskringen is eerder een middel om de VLD en Verhofstadt belachelijk te maken. De VLD heeft pas een half jaar geleden de provinciale kieskringen door het parlement gejaagd. Ik denk dat de beide voorstellen er alleen gekomen zijn om de VLD en de Sp.a hun gezicht te kunnen redden. Alles wijst erop dat de PS eerder aan de VLD en Sp.a gezegd hadt dat ze het Vlaams splitsingsvoorstel niet mochten steunen. Maar dan moesten beide partijen woordbreuk plegen. Van de eerste voorstellen om de Vlaamse faciliteitengemeenten bij Brussel te voegen, alsook van de andere Vlaamse compensaties is in het PS-voorstel geen sprake meer. Zou het dan toch bij de PS doorgedrongen zijn, dat men NIET meer kan raken aan de taalgrens? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Het regeringsakkoord van de Vlaamse regeringspartijen voorziet onverwijlde splitsing zonder betalen en dus zonder forum. Dat is onaanvaardbaar voor de Franstaligen. Maar de Vlaamse partijen kunnen daar (zeker na de VB-triomf) niet publiek op terugkomen. VLD en SPa willen Verhofstadt beschermen. Dus gaan die akkoord met het indienen van voorstel tot splitsing, maar hebben blijkbaar achter de schermen aan de Franstaligen gezegd dat dit maar voor te lachen is. Dit leid ik af uit het feit dat VLD-SPa eerst niet wilden tekenen, en dat de Franstaligen die eerst spraken van een provocatie nu heel rustig blijven. Dus plots zijn de problemen nu van de baan en Verhofstadt krijgt wat ademruimte. Iedereen tevreden. BHV zal verwezen worden naar een 'overleg' niet naar een forum natuurlijk, alhoewel beide hetzelfde zijn. Ik geloof maar in een Vlaams front na een splitsing zonder betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Luc Broes schreef :
Citaat:
B-H-V niet splitsen kan niet meer maar uit angst voor een zéér zéér zwarte zondag ! De betrokken partijen stemmen toe én de vertraging en het redden van het "prestige" begint. Én de hamvraag blijft : hoeveel gaat dit, de Vlamingen, uiteindelijk kosten ! Verder nog één vraag : "Vlaams Front, luc, wat is dat ?". Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe het ook verder verloopt, zal de toekomst uitwijzen. In elk geval is de uitgestippelde weg op dit ogenblik de énig mogelijke. Alle ( ALLE) Vlaamse partijen moeten mede de Vlaamse kar trekken. Vooral de VLD is de twijfelachtige factor, maar dit mag ons niet beletten onze kans te grijpen. Er blijft nog steeds de mogelijkheid om vanuit de Vlaamse regering druk uit te oefenen wanneer het zou mislopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Gouverneur
|
![]() Om in dit thema tot één (en het enige) juiste belsuit te komen : eenvoudig,
lees de commentaar van luc broes. De enige, juiste analyse. U mag mij op mijn woorden pakken, als het straks toch anders is. De grote winnaar van deze wanvertoning is natuurlijk..... (het enige alternatief)
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Verder denk ik dat zelfs de zeer redelijke eis BHV zonder betalen door de Franstaligen nooit aanvaard wordt. Als NVA dit wel kan verwezenlijken dan wordt dit een unicum in de Belgische geschiedenis. Daarom is er maar één oplossing: de confrontatie, hoewel ik persoonlijk liever de weg van de redelijkheid volg. Maar de Frankofonen en het regime laten ons geen keuze. Wij zijn de democratische meerderheid, wij betalen de fakturen. Wij willen dan ook zelf beslissen wat in Vlaanderen gebeurt. De Frankofonen zullen garanties vragen voor hun taalgenoten in de randgemeenten die zich niet willen aanpassen aan de wet in Vlaanderen. Moeten wij dan ook garanties voorzien voor de Turken in Gent, en de Marokkanen in Borgerhout? Laatst gewijzigd door luc broes : 12 oktober 2004 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |