![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en oef seg, ik dacht dat ik na het op te nemen voor de vakbond niet meer mocht komen ![]() Citaat:
Citaat:
verder mogen wij wel gaan drinken, tijdens onze pauze. maar als het druk is, moet je vaak lang wachten. met wat drinken aan de kassa zou dit geen probleem zijn. ik zal hier wel eens achter zitten, maar ik denk dat ik er best wat mee wacht, want naar het schijnt heb ik de laatste weken nogal veel geklaagd ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Is Carrefour wel zo 'n goed bedrijf dan? Trouwens bij Colruyt hebben ze geen stoelen aan de kassa!
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
vakbonden zijn voor mij niet heilig, maar wel noodzakelijk. ze mogen van mij wel hervormd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een collega van mij werd zeventien keer afgedankt door de bazin en door tussenkomst van de vakbond telkens weer in dienst genomen. La donna 'e mobilé... Toen trof ik hem eens aan 's nachts dwars over de middenberm bengelend van een viervaksbaan met zijn vier wielen van de grond en een passagierster in paniek bij hem. Hij had gedronken en dat was dat. Mij heeft ze maar drie keer ontslagen. De derde keer heb ik op de vakbond geen beroep meer gedaan, hoe goed hun diensten ook georganiseerd bleken tegen deze sadistische bedrijfsleidster Laatst gewijzigd door eno2 : 15 oktober 2004 om 17:13. Reden: guiness boek of records: zeventien keer afgedankt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat is trouwens het gemiddelde ontslag aantal in dat bedrijf per man? Lijkt mij wel een perverte toestand die, zo hoop ik toch, niet doortrekt naar de gehele bedrijfswereld.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Yep. Onvoorstelbare sociale toestanden. Verzacht maar ook verder in stand gehouden door de vakbonden. Een duivenkot. Je werkte op een % van de omzet en als je je minimumloon niet haalde moest de baas opleggen en die ontsloeg je dus na twee keer. Ik haalde het wel maar de belastingen roomden het overschot tot onder de armoedegrens af, zoals ik al elders uitvoering aan bod gebracht heb. Daar zaten een aantal zwaar gediplomeerden: filosofen, filologen, licentiaten. ingenieurs. Meestal als opstapje naar een andere job, maar enkelen bleven hangen. Ik heb er ook zien fortuin maken, achteraf. Zoals je zelf als zei, Marco, ergens: er zijn minimumloners die zelfs hun minimumloon niet waard zijn. Volledig akkorrd. Dat was zo'n systeem. Het was nauwelijks de moeite vrienden te maken want die verdwenen zo. Twee accidenten in het jaar door eigen fout, was buiten. Een collega die een voetganger van het zebrapad geplukt had(soms sprinten ze onder je wagen op het laatste nippertje ) mocht onmiddelijk verdwijnen. Het bedrijf zelf is trouwens ook verdwenen. Failliet en gedeeltelijke overname. Zonder brugpensioenen. Eerst werden er nog een paar ouderen afgedankt. |
|
![]() |
![]() |