![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten andere, men weet bijna nooit zeker wanneer men gaat sterven. Maar vooral zoals ik reeds zegde : iedereen zal tot het besef moeten komen dat dit de rechtvaardigste manier van werken is zoals we ook tot het besef zijn gekomen dat vrouwen evenwaardig zijn en geen minderwaardige eigendom of dat we van slavernij moeten proberen af te komen. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 18 mei 2015 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zekerheid dood de lust om ervoor te werken. Dat zie je bij een groot deel van de mensen die benoemd zijn voor het leven.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Serieus nu, vraag eens aan gelijk wie die wat geld verzameld heeft, waarvoor hij dat allemaal doet. Wedden dat hij antwoordt: omdat ik dat aan de staat wil geven zodat die daar goeie dingen mee doet ? ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw systeem is inderdaad "rechtvaardig". Als we allemaal straatarm zijn, dan is dat perfect "rechtvaardig". Als we mensen, die iets zouden willen opbouwen, vertellen dat het de moeite niet is, dan is dat "rechtvaardig". Gelijk, rechtvaardig, en straatarm. Het linkse orgasme. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 mei 2015 om 17:13. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht trouwens dat u wel voorstander was van individuen die handelen en ondernemen in tegenstelling tot al het hedendaagse oligarchische. En nogmaals. Zonder dwang. Je kan op het einde van de rit proberen je resultaat te vernietigen als het je niet aanstaat wat de overheid er mee doet. Die kan dus maar beter efficiënt en rechtvaardig zijn. Het omgekeerde van wat ze nu is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk ga je proberen rijkdom op te bouwen tijdens je leven, om daar goed van te leven. Maar grotendeels de enige reden om niet aan uw 40ste te stoppen, en alles beginnen op te doen, is het idee dat je iets aan je kinderen wil nalaten. Als het enige wat je ze kan nalaten, kennis is bijvoorbeeld, dan heb je er alle belang bij om het gros van uw bezittingen op te offeren aan hun onderwijs en andere vormen van opvoeding. En dan reizen maken, de wereld zien, feest vieren en zo voort. En nu is het zo dat de rijkdom van een maatschappij opgebouwd is uit gespaard productiekapitaal. Het is de reden waarom je een arm land niet met een vingerknip kan omtoveren tot een rijk land. Er mankeert gigantisch veel productiekapitaal. Welnu, het is exact dat productiekapitaal dat opgedaan zal worden. Stel dat ik een bedrijf zou hebben dat goed draait. Tegen dat ik wat ouder word, ga ik dat uitbenen, om helemaal tot nul te herleiden (aangezien ik het waarschijnlijk niet mag verkopen - anders verkoop ik het voor een appel en een ei aan mijn kinderen natuurlijk). Tegen dat ik dood ben, schiet er van het productiekapitaal van dat bedrijf, niks meer over. Ik zal mensen ontslaan, geen investeringen meer doen, kortom, dat productiekapitaal op consumeren. Als iedereen dat doet, heb je dus op den duur een arm land. Inderdaad, dan kan iedereen van nul af aan beginnen. Zoals een arm land, zonder productiekapitaal. Citaat:
Ik zie niet goed in hoe je dat gaat beletten. De enige reden om zoiets niet te doen is het na te laten aan uw kinderen. Het is het nalatenschap aan kinderen dat maakt dat productiekapitaal van generatie tot generatie behouden blijft en uitgebouwd wordt. Productiekapitaal is de essentie van erfenissen: het gros van onze productierijkdom die toelaat aan de meesten van rijkelijk te leven zijn erfenissen in rijke families. Doe dat te niet en de rijkdom van het land is omzeep. Rijke families zijn degenen die gans het land toelaten van rijk te leven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bane toch, dat is gewoon een sleutel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Dat is inderdaad volledig zinloos. Als je erover nadenkt dan is dat minder dan de staatsschuld, en dat zijn wij ook allemaal... Op eender welk moment kan de staat al dat geld claimen om de put te vullen.
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() trouwens mijn vrienden de echte tax shift wordt hier al besproken
http://forum.politics.be/showthread.php?p=7502526 |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Cyprus is het zelfs nu nog steeds niet mogelijk om kapitaal vrijelijk te transfereren. En als ze het wel toestaan dan is het vertrouwen in het banksysteem gefnuikt en lopen ze het risico dat iedereen zijn geld afhaalt.
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel bedragen de verplichtingen tav deze netto-ontvangers aan lonen en "uitgestelde" lonen tussen nu en 2060? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het echte kapitaal zit in de handen van enkelen...
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Dat van die sleutel kennen we, maak van een open- een gesloten systeem en zeg dan dat er niet genoeg geld is. En dan pas wordt het magisch, door die schaarste aan geld verdampt het zelfs, het blijkt voor sommigen een onwrikbare natuurwet die we maar niet kunnen bevatten. Gewoon eens over nadenken is een optie maar daar hebben we geen tijd voor, eerst geld zoeken aangezien er al zo weinig van is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De dag dat men ook maar dreigt met hun fikken aan mijn spaargeld te komen....hokus pokus pats en mijn geld is weg.
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je veilig wilt spelen dan zet je alles om in goud en begraaf het in je tuin. Of steek het in vastgoed ofzo.
![]() |