Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 22 mei 2015, 13:41   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik vind het eerlijk gezegd veel erger dat ze massaal mensen vermoorden, in slavernij dwingen, heelder bevolkingsgroepen traumatiseren. Dat is de hoofdzaak die aangepakt moet worden.

De vernietiging van dat erfgoed is intriest, maar voorlopig bijzaak.
Het is allebei intriest, zeker als je weet dat onder de Assad's minderheden altijd een goede positie hadden, en Syrië een veilige reisbestemming was omwille van het wereldpatrimonium. Ben er zelf nog geweest en heb Palmyra bezocht. Maar de VS, Israel en Saudi-Arabië wilden Syrië ten allen prijze vernietigen.
tomm is offline  
Oud 22 mei 2015, 13:44   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waar slaat dit nu op? Brugge bevindt zich momenteel niet in een conflictzone, Palmyra blijkbaar wel. Je kan beter redden wat er te redden valt?

Daarbij heb ik ook wel bedenkingen bij het begrip "werelderfgoed".
Brugge werd tijdens WOII en WOI beschermd door beide strijdende partijen, daar zijn overigens indertijd hevige debatten over gevoerd.
Natuurlijk erg dat mensen vermoord worden, maar het opzettelijk vernietigen van een van de weinige antieke monumenten die we nog hebben is eveneens een oorlogsmisdaad.
tomm is offline  
Oud 22 mei 2015, 13:53   #43
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Allemaal zeer grappig, maar die idioten zijn wel bezig wereldpatrimonium te vernietigen. Gewoon heel simpel, Assad massaal wapens geven, troepen leveren om hem te steunen, en gehakt maken van IS en aanverwanten.
Deze helden moeten meer steun en wapens krijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=0ML1v3OLl4k

https://www.youtube.com/watch?v=UvrHEpoedcU

IS kan gemakkelijk in de pan gehakt worden. Ten eerste moet de financiële steun uit de Golfstaten afgesneden worden, en moet Assad, Iran, Hezbollah, de Koerden en de Iraakse regering meer steun en wapens krijgen in hun strijd tegen het kwaad.
Hier in België moeten IS strijders en recruteerders nog meer intensief opgespoord en vervolgd worden, en IS-propaganda van het internet gehaald.

Al-Baghdadi zat onder Saddam in de martelkelders, en daar hoorde hij thuis en moet hij opnieuw ondergebracht worden, voor hij z'n 70 maagden zal ontmoeten.

De vraag is natuurlijk of het Westen wel WIL dat IS ophoudt te bestaan...

Laatst gewijzigd door tomm : 22 mei 2015 om 13:58.
tomm is offline  
Oud 22 mei 2015, 14:02   #44
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Amerikaanse Defensie in 2012: 'Oprichting 'islamitische staat' in Syrië is exact wat we willen'
Charlie don't Surf is offline  
Oud 22 mei 2015, 14:05   #45
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De Russen weten hoe ze met Jihadi's om moeten gaan.

Russian troops kill leader of Islamic Caucasus Emirate
http://www.longwarjournal.org/archiv...us-emirate.php

Laatst gewijzigd door tomm : 22 mei 2015 om 14:10.
tomm is offline  
Oud 22 mei 2015, 14:37   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is allebei intriest, zeker als je weet dat onder de Assad's minderheden altijd een goede positie hadden, en Syrië een veilige reisbestemming was omwille van het wereldpatrimonium. Ben er zelf nog geweest en heb Palmyra bezocht. Maar de VS, Israel en Saudi-Arabië wilden Syrië ten allen prijze vernietigen.
Denk je nu écht dat Barack Hussein Obama IS zou willen steunen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 22 mei 2015, 14:49   #47
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Denk je nu écht dat Barack Hussein Obama IS zou willen steunen?
Obama heeft niets te zeggen, het zijn de Joden die het Midden-Oosten beleid van de VS bepalen, en dat zeg ik als half-Jood. Kijk maar eens naar de familienaam van iedereen in de adminsitratie die betrokken is bij het beleid in het Midden-Oosten, of zelfs van de reporters die vanuit het Midden-Oosten berichten voor Amerikaanse media.

Assad is een bondgenoot van Iran en Rusland, steunt Hezbollah en de Palestijnen in hun verzet tegen Israelische bezetting en is veel beter bewapend dan het IS-schorriemorrie. Dus, vanuit Israelisch oogpunt, een grotere bedreiging. Bovendien een vijand van de Saudische tirannenfamilie, die hem te seculier en pro-Iraans vinden, en een bedreiging voor hun greep op de Arabische wereld. Ook de Saudi's hebben een erg machtige lobby-groep in Washington. In Washington is $ macht, nog veel directer dan in Europa.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 mei 2015 om 14:50.
tomm is offline  
Oud 22 mei 2015, 15:58   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Obama heeft niets te zeggen, het zijn de Joden die het Midden-Oosten beleid van de VS bepalen, en dat zeg ik als half-Jood. Kijk maar eens naar de familienaam van iedereen in de adminsitratie die betrokken is bij het beleid in het Midden-Oosten, of zelfs van de reporters die vanuit het Midden-Oosten berichten voor Amerikaanse media.

Assad is een bondgenoot van Iran en Rusland, steunt Hezbollah en de Palestijnen in hun verzet tegen Israelische bezetting en is veel beter bewapend dan het IS-schorriemorrie. Dus, vanuit Israelisch oogpunt, een grotere bedreiging. Bovendien een vijand van de Saudische tirannenfamilie, die hem te seculier en pro-Iraans vinden, en een bedreiging voor hun greep op de Arabische wereld. Ook de Saudi's hebben een erg machtige lobby-groep in Washington. In Washington is $ macht, nog veel directer dan in Europa.
haaa... het zijn de joden! niet aan gedacht. en gebruiken ze ook nog altijd chirstelijk kinderbloed in hun matzes? of is dat al veranderd ondertussen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 22 mei 2015, 19:46   #49
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Onder geen beding!
Jammer,in de sectie het hol van de leeuw kunnen tegenstanders nochtans hun gal spuwen.Ik ben er ook al jaren niet meer actief,ik denk dat ik te oud ben geworden voor zo iets,maar af en toe eens gaan neuzen kan ik toch niet laten.
Rahowa is offline  
Oud 23 mei 2015, 00:50   #50
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Men zou voor de liefhebbers alvast een stuk gebouw met wat foto's erbij in een museum kunnen plaatsen.
Zo gaat het cultureel erfgoed (nog) niet helemaal verloren.

Probleem opgelost.
Fout !!
Men moet mens & cultureel erfgoed beschermen tegen vernieling !!
Geschiedenis , en welke men kan bezoeken & aanraken , levert/is kennis !!

Ik heb foto's van mijn wijlen papa & (over)groot-vaders ,
als van mijn mama , en mijn wijlen (over)(over)grootouders !!
Ik heb zelfs nog een stoel die mijn overgrootvader zelf heeft gemaakt !!
Moet ik die dan ook maar vernielen ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 23 mei 2015, 00:50   #51
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
lectrr
Slim gezien !! Je moet er maar opkomen !!

Mens & cultuur gaan samen door de eeuwen !!
Men kan zo goede & slechte dingen leren of ontdekken !!
Afbreken van een cultuurgeschiedenis vind ik dan ook zinloos !!
Verdraagzaamheid is zelfs ver zoek bij zulke !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 23 mei 2015 om 00:55.
cookie monster is offline  
Oud 23 mei 2015, 09:07   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
haaa... het zijn de joden! niet aan gedacht. en gebruiken ze ook nog altijd chirstelijk kinderbloed in hun matzes? of is dat al veranderd ondertussen?
U kunt toch niet ontkennen dat binnen de machtsstructuren van de VS Joden proportioneel oververtegenwoordigd zijn. Ook valt niet te betwijfelen dat de VS en Israël twee handen op eenzelfde buik zijn. Ik loop niet hoog op met complottheorieën, maar dit zijn nu eenmaal elementen waar zelfs een blinde niet tegenaan loopt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 mei 2015, 11:46   #53
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

tomm is offline  
Oud 23 mei 2015, 11:57   #54
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Dan nog is dat bijzaak! Mensenlevens is wat mij betreft altijd en overal de hoofdzaak. En je hoeft me geen links te geven. Ik weet heus wel hoe belangrijk en waardevol die sites zijn. Maar dat valt in het niet tegenover de duizenden mensen die daar nu volledig zinloos vermoord, verdreven en mishandeld worden.
Je kan het belang van één mensenleven niet boven werelderfgoed plaatsen.

Jij zegt dat werelderfgoed in het niets valt met die duizenden mensenlevens ... ik denk dat je heel wat tegenstanders zult vinden voor dergelijke stelling ...
HOUZEE ! is offline  
Oud 23 mei 2015, 12:00   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Je kan het belang van één mensenleven niet boven werelderfgoed plaatsen.

Jij zegt dat werelderfgoed in het niets valt met die duizenden mensenlevens ... ik denk dat je heel wat tegenstanders zult vinden voor dergelijke stelling ...
En toch moet je vaststellen dat het vaak wel zo is. Denken we maar aan de Eerste Wereldoorlog. In de westerse wereld begon men Duitsland pas echt als een monster te beschouwen toen de Leuvense bibliotheek in brand was gestoken. D�*t was de ommeslag, veel meer dan al het menselijk leed dat gepaard ging met de begindagen van de oorlog.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 mei 2015, 12:14   #56
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U kunt toch niet ontkennen dat binnen de machtsstructuren van de VS Joden proportioneel oververtegenwoordigd zijn. Ook valt niet te betwijfelen dat de VS en Israël twee handen op eenzelfde buik zijn. Ik loop niet hoog op met complottheorieën, maar dit zijn nu eenmaal elementen waar zelfs een blinde niet tegenaan loopt.
Kan je nu echt niet stoppen met feiten aan te halen?
Zo werkt dat niet voor Israeli collaborateurs, noch voor hun 11de gebod en zeker niet tijdens Talmud/Koran day.
Oud 23 mei 2015, 12:24   #57
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En toch moet je vaststellen dat het vaak wel zo is. Denken we maar aan de Eerste Wereldoorlog. In de westerse wereld begon men Duitsland pas echt als een monster te beschouwen toen de Leuvense bibliotheek in brand was gestoken. D�*t was de ommeslag, veel meer dan al het menselijk leed dat gepaard ging met de begindagen van de oorlog.
Inderdaad Jan. Het is niet zo evident om te stellen dat mensenlevens meer waard zijn dan historisch erfgoed. Ik stel vast dat sommige mensen het westen enige hypocrisie aanwrijven, omdat wij meer geraakt worden door de vernieling van erfgoed, dan door de vele oorlogsslachtoffers. Ik zie niks laakbaars aan die houding.

Lees nu ook dat IS een massaslachting uitvoert op regimegetrouwen ...

https://twitter.com/_UmmChechhh
Nothing like seeing dirty #nusayri soldiers of #Assad marching down the field one behind the other

http://t.co/D1rzlkz2Ru
Hamza and al-Talawy said as many as 280 loyalists and government soldiers were summarily killed, some shot in the head or beheaded in a public square.

Militants abducted soldiers and pro-government gunmen from homes, shops and other places where they had sought to hide, said al-Talawy, who is based in the nearby city of Homs.

"The search is going from house to house, shop to shop, and people on the streets have to show identity cards," said Osama al-Khatib, an activist from Palmyra who is now in Turkey. Al-Khatib last contacted his friends and relatives Friday morning in Palmyra before the government cut off phones and Internet service in the town. The communication was later partially restored.

Al-Khatib said some 150 bodies lay in the streets, including 25 residents who were members of the pro-government militia known as the Popular Committees.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 23 mei 2015 om 12:26.
HOUZEE ! is offline  
Oud 23 mei 2015, 12:28   #58
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

De Joodse lobby is sterk in de VS, maar de gruweldaden begaan door IS zijn alleen de schuld van de daders.
Snerror is offline  
Oud 23 mei 2015, 12:36   #59
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De Joodse lobby is sterk in de VS, maar de gruweldaden begaan door IS zijn alleen de schuld van de daders.
En de Amerikaanse lobby is sterk in Europa ...

Feit is dat we het hier hebben over de beschaafde wereld, het Westen, en onze democratiën worden nu eenmaal gekenmerkt door een sterke invloed van lobbygroepen allerhande. Zelfs ons landje wordt daardoor gekenmerkt want ook hier wordt een groot deel van het beleid bepaalt door lobbygroepen, ik noem slechts de vakbonden ...

Ik zie niet in hoe men de Joden kan verwijten een sterke lobbygroep binnen de Amerikaanse staat te vormen... Dat is een vaststelling die men niet moet ontkennen, zoals Jan schrijft, maar of zoiets aanleiding moet geven tot antisemitisme is gewoon belachelijk want we leven nu eenmaal in een cultuur van lobbyisten ...
HOUZEE ! is offline  
Oud 23 mei 2015, 12:36   #60
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
En de Amerikaanse lobby is sterk in Europa ...

Feit is dat we het hier hebben over de beschaafde wereld, het Westen, en onze democratiën worden nu eenmaal gekenmerkt door een sterke invloed van lobbygroepen allerhande. Zelfs ons landje wordt daardoor gekenmerkt want ook hier wordt een groot deel van het beleid bepaalt door lobbygroepen, ik noem slechts de vakbonden ...

Ik zie niet in hoe men de Joden kan verwijten een sterke lobbygroep binnen de Amerikaanse staat te vormen... Dat is een vaststelling die men niet moet ontkennen, zoals Jan schrijft, maar of zoiets aanleiding moet geven tot antisemitisme is gewoon belachelijk want we leven nu eenmaal in een cultuur van lobbyisten ...
HOUZEE ! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be