![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor een Vlaams-nationalistische partij zou het niet van belang moeten zijn of de PS in de Belgische regering zit of niet, wel of er überhaupt nog een Belgische regering bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het feit dat de PS nu niet in de regering zit komt Vlaanderen absoluut ten geode, we hebben het rechtse beleid gekregen waar we al zo lang voor stemmen. Dat is al een staatshervorming op zich ![]() Zelf ben ik geen die-hard nationalist en ik kan me daarom perfect vinden in die strategie. De oud-VB-stemmers zullen zeker in deze regering wat op hun honger moeten zitten. Veel zal afhangen van hoe ze de campagne gaan aanpakken in 2019. Hoe gaan ze confederalisme op tafel leggen zodat het aanvaardbaar is voor de andere partijen ook.
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 juni 2015 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zie ik meer heil in confederalisme. Als je dat mooi genoeg kadert dan is het mogelijk om partners te vinden denk ik.
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Confederalisme goedkeuren is de doodsteek voor de oude machtspartijen in Vlaanderen: hoe gaan die uitleggen dat ze dat confederalisme zolang op alle mogelijke manieren hebben tegengewerkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me allerminst een beginnersfout om met alle Machiavellistische onderhandelingsprincipes in het achterhoofd onderhandelingen te voeren die je partij vooruit moeten helpen.
Het is duidelijk dat de restanten van de Volksunie die zich in N-VA hadden verzameld, nooit zouden aansluiten bij het Vlaams Blok, of VLD. Maar je positie versterkt natuurlijk door goed te onderhandelen. Zeer zakelijk allemaal.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet goed wat je bedoelt.
Van mijn kant even scherp stellen: Annemans is niet zo radicaal verkeerd als De Winter. Annemans kan evenwel nu niet meer overstappen naar de nva, zelfs al voldoet hij formeel aan alle voorwaarden. Want Annemans zit al veel te lang in de hoogste regionen van het Belang. Waar Annemans wel met de grootste onderscheiding in geslaagd is: voldoende intellectuele inbreng bezorgen aan de zweeppartij. Ten gepaste tijde zal hij daarvoor een (virtueel) standbeeld krijgen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() He, dus je had liever dar er nog zo een misbaksel van een staatshervorming kwam om de Vlamingen koest te houden?
Of hoe zie jij de Vlaamse plannen gerealiseerd worden als de PS aan de macht komt?