Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2015, 19:15   #41
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Kom zeg, die plaat is wel wat afgezaagd aan het geraken hoor. Had je liever nog eens 5 jaar PS gehad?
Voor een Vlaams-nationalistische partij zou het niet van belang moeten zijn of de PS in de Belgische regering zit of niet, wel of er überhaupt nog een Belgische regering bestaat.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 09:38   #42
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Voor een Vlaams-nationalistische partij zou het niet van belang moeten zijn of de PS in de Belgische regering zit of niet, wel of er überhaupt nog een Belgische regering bestaat.
Ik denk dat de NVA zich goed realiseert dat er in Vlaanderen geen meerderheid te vinden is voor een splitsing. Vlamingen zijn daar te pacifistisch voor. Vandaar dat ze gaan proberen het systeem vanbinnenuit aan te passen in het voordeel van de Vlamingen. (Baby-steps )

Het feit dat de PS nu niet in de regering zit komt Vlaanderen absoluut ten geode, we hebben het rechtse beleid gekregen waar we al zo lang voor stemmen. Dat is al een staatshervorming op zich

Zelf ben ik geen die-hard nationalist en ik kan me daarom perfect vinden in die strategie. De oud-VB-stemmers zullen zeker in deze regering wat op hun honger moeten zitten. Veel zal afhangen van hoe ze de campagne gaan aanpakken in 2019. Hoe gaan ze confederalisme op tafel leggen zodat het aanvaardbaar is voor de andere partijen ook.
Oud 17 juni 2015, 11:09   #43
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de NVA zich goed realiseert dat er in Vlaanderen geen meerderheid te vinden is voor een splitsing. Vlamingen zijn daar te pacifistisch voor. Vandaar dat ze gaan proberen het systeem vanbinnenuit aan te passen in het voordeel van de Vlamingen. (Baby-steps )

Het feit dat de PS nu niet in de regering zit komt Vlaanderen absoluut ten geode, we hebben het rechtse beleid gekregen waar we al zo lang voor stemmen. Dat is al een staatshervorming op zich

Zelf ben ik geen die-hard nationalist en ik kan me daarom perfect vinden in die strategie. De oud-VB-stemmers zullen zeker in deze regering wat op hun honger moeten zitten. Veel zal afhangen van hoe ze de campagne gaan aanpakken in 2019. Hoe gaan ze confederalisme op tafel leggen zodat het aanvaardbaar is voor de andere partijen ook.
Die andere partijen zullen confederalisme in geen enkele vorm aanvaarden omdat ze dan De Wever moeten gelijk geven. Confederalisme komt er pas ten vroegste als er een Vlaams-nationalistische meerderheid in Vlaanderen gestemd wordt. Daarom dat de oude machtspartijen nu hemel en aarde bewegen om te schieten op alles wat N-VA-stempel draagt. Ze weten ook dat indien de Vlaams-nationalisten er ooit de kans toe krijgen dat Het federale of unitaire belgië tot het verleden zal behoren.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 juni 2015 om 11:09.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 12:13   #44
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Die andere partijen zullen confederalisme in geen enkele vorm aanvaarden omdat ze dan De Wever moeten gelijk geven. Confederalisme komt er pas ten vroegste als er een Vlaams-nationalistische meerderheid in Vlaanderen gestemd wordt. Daarom dat de oude machtspartijen nu hemel en aarde bewegen om te schieten op alles wat N-VA-stempel draagt. Ze weten ook dat indien de Vlaams-nationalisten er ooit de kans toe krijgen dat Het federale of unitaire belgië tot het verleden zal behoren.
De NVA halt een zeer goed resultaat als ze komen met een zeer rechts, niet nationalistisch programma. Gaat dat ook zo zijn als ze volledig de nationalistische toer op gaan? Daar ben ik niet zo zeker van.

Persoonlijk zie ik meer heil in confederalisme. Als je dat mooi genoeg kadert dan is het mogelijk om partners te vinden denk ik.
Oud 17 juni 2015, 12:51   #45
Spitting Image
Banneling

Standaard

Confederalisme goedkeuren is de doodsteek voor de oude machtspartijen in Vlaanderen: hoe gaan die uitleggen dat ze dat confederalisme zolang op alle mogelijke manieren hebben tegengewerkt?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 16:59   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat had gekund. In het begin van zijn loopbaan.
Nu zit hij echt al veel te lang veel te hoog in die partij.

En hij zit daar nog goed ook. Een zweeppartij heeft niet veel intelligentie nodig, maar toch een beetje. Met zijn bekwaamheden brengt Annemans dit met verve in.

.
Een beginnersfoutje dus ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 20:52   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Lijkt me allerminst een beginnersfout om met alle Machiavellistische onderhandelingsprincipes in het achterhoofd onderhandelingen te voeren die je partij vooruit moeten helpen.

Het is duidelijk dat de restanten van de Volksunie die zich in N-VA hadden verzameld, nooit zouden aansluiten bij het Vlaams Blok, of VLD. Maar je positie versterkt natuurlijk door goed te onderhandelen.

Zeer zakelijk allemaal.
Oud 17 juni 2015, 21:09   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik snap niet goed wat je bedoelt.

Van mijn kant even scherp stellen:
Annemans is niet zo radicaal verkeerd als De Winter.
Annemans kan evenwel nu niet meer overstappen naar de nva, zelfs al voldoet hij formeel aan alle voorwaarden.
Want Annemans zit al veel te lang in de hoogste regionen van het Belang.

Waar Annemans wel met de grootste onderscheiding in geslaagd is: voldoende intellectuele inbreng bezorgen aan de zweeppartij.
Ten gepaste tijde zal hij daarvoor een (virtueel) standbeeld krijgen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 21:20   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik snap niet goed wat je bedoelt.

Van mijn kant even scherp stellen:
Annemans is niet zo radicaal verkeerd als De Winter.
Annemans kan evenwel nu niet meer overstappen naar de nva, zelfs al voldoet hij formeel aan alle voorwaarden.
Want Annemans zit al veel te lang in de hoogste regionen van het Belang.

Waar Annemans wel met de grootste onderscheiding in geslaagd is: voldoende intellectuele inbreng bezorgen aan de zweeppartij.
Ten gepaste tijde zal hij daarvoor een (virtueel) standbeeld krijgen.

.
Er is niets verkeerd aan FdW. Natuurlijk is hij een heel ander politicus dan GA, maar daarom niet minder. FdW blinkt vooral tactisch uit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 12:45   #50
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
"Democratisch"

"Grandioos": 12% in België
Doet er 1 partij beter?
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 12:46   #51
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
"Democratisch"

"Grandioos": 12% in België
Overigens,er zijn geen Belgische partijen.Of ja sorry er is er een en hoeveel behalen die?
Oud 19 juni 2015, 12:48   #52
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kom zeg, die plaat is wel wat afgezaagd aan het geraken hoor. Had je liever nog eens 5 jaar PS gehad?
Ja,nu liggen alle Vlaamse plannen 5 jaar stil.
Oud 19 juni 2015, 13:49   #53
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ja,nu liggen alle Vlaamse plannen 5 jaar stil.
He, dus je had liever dar er nog zo een misbaksel van een staatshervorming kwam om de Vlamingen koest te houden?

Of hoe zie jij de Vlaamse plannen gerealiseerd worden als de PS aan de macht komt?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be