![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niet dat ik er zelf zou voor gaan vechten en ik doe beroep op de wijze woorden van mijn grootvader zaliger dan die zeide: Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 juni 2015 om 08:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Vechten moet je ook niet voor je "land" doen. Dat "land" kan me gestolen worden, het is echter wel helaas de plek waar mijn gezin verblijft. En daar draait het om.
Ik denk ook dat het weinig nut heeft om te "vechten" voor Belgie. Dat is gewoon zinloos, we zijn een scheet groot en hebben geen militaire slagkracht. In Europees of NAVO verband is het wel wat anders. Ik zou dus wel mee willen werken in een Europees of NAVO militair apparaat indien bvb de Ruski's het toch eens wagen om binnen te vallen. Hypothetisch uiteraard, want we gaan gewoon richting koude oorlog. Ik verwacht dat er geen kogel afgevuurd zal worden de komende jaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen zijn job: bakkers bakken, boekhouders houden boek, soldaten vechten. Het is niet de bedoeling dat burgers gaan vechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Landen (de grond, religie/cultuur én gemeenschap) moeten het waard zijn om voor te sterven. Dat zal voor mij dus nooit van toepassing zijn voor de dar al kufr. Ik vertrek vrijwillig naar de dar al islam moest het hier ooit weer tot een echte oorlog komen.
Een bedankje voor God zal er nog wel vanaf kunnen, het zou hier goed leven zijn geweest. Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 juni 2015 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Mensen die voor een hol concept als 'vaderland' willen gaan vechten zijn niet echt de slimsten. Dat staat vast. In Amerika lopen er zo wel wat van die idioten rond...
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook omdat de US hun vaderland is, in tegenstelling tot bij ons, Belgie, dat is iets waar we ons voor schamen.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij wel verrast is die hoge percentages in de Noordelijke landen. Hebben ze daar nog dienstplicht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Amerikanen en Grieken weten dan niet dat ze dood kunnen gaan in een oorlog?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Als we nu gaan vechten, dan is dat niet voor België, maar voor Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Foxtrot in Zeebrugge of zo?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vaderland is inderdaad een hol concept maar: hier in Vlaanderen-België-Europa hebben we onze eigendommen, groeien onze kinderen op, gelden onze normen... Kort samengevat: hier is ONZE maatschappij met ONZE waarden (democratie, gelijkheid, seculiere overheid en heel de santeboetiek): zouden jullie dit allemaal laten overrompelen?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 16 juni 2015 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben eigenlijk een pacifist, maar ik ben ervoor dat België aan zijn NATO verplichtingen voldoet, want dat is de beste verdediging. Iedereen die België aanvalt krijgt de ganse NATO op zijn kop en gaat 2x nadenken. Dat is goed voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vechten en mijn leven riskeren, zal ik enkel en alleen doen om mijn dierbaren te beschermen. Vechten voor een lap grond (of het nu België of Vlaanderen is, maakt geen reet verschil uit) of nog erger voor één of andere "goddelijkheid"
![]()
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie wil er nu vechten voor dit kloteland? En wie wil er nu vechten voor de Walen? Die geven geen hol om ons.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veronderstel (het is een veronderstelling, OK, ik zeg niet dat het morgen waarheid wordt), veronderstel nu dat Putin het bevel geeft Europa binnen te vallen, of stel nu dat shariawijken als paddestoelen uit de grond zouden schieten, dan gaan jullie allemaal met jullie hol omhoog zitten????
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |