![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe zit het met jullie rookgedrag? | |||
Nooit gerookt! (anti rook nazi) |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,24% |
Gestopt met roken! (respect) |
![]() ![]() ![]() |
20 | 68,97% |
1-5 per dag |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
5-10 per dag |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
10-15 per dag |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
15-20 per dag |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
meer dan 20 per dag |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben gestopt in 1995, na 15 jaar een pakje per dag gerookt te hebben (tot en met gouloise zonder filter). Geen surogaten, pakje nog in mijn hemd, een week vakantie genomen (je dient het wel serieus te nemen) en gezorgd dat ik mijn handen vol had met iets, tweede week zeer voorzichtig geweest bij het buiten komen en daarna ging het steeds gemakkelijker. Na een paar maanden wist ik dat ik niet meer zou roken. Blij vanaf de eerste dag en niet zo van "o wat mis ik nu een sigaret na het eten". Dat gevoel duurt een seconde en verdwijnt later volledig. O ja. En eerst me een half jaar of zo gedeeltelijk onbewust psychisch voorbereid op het moment van stoppen. Maar toen het moment er was kwam het toch redelijk plots.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2015 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen goede instelling mijns inziens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is het ook dat ik niet wil die sigaret zo ver mogelijk bannen om niet 'in de verleiding' te komen. Daarom denk ik liet ik tijdens mijn stopproces mijn pakje in mijn hemd zitten zonder het aan te raken. Na twee weken of zo deed het pas weg. Definitief dan. Ik zal ook niet tegen mensen zeggen dat ze niet mogen roken bij mij thuis. In België merk ik wel dat rokers vanzelf naar buiten gaan zelfs putje winter. Ik herinner me nog hoe pijnlijk het kan zijn dan op je longen te ademen zo rillend van de kou. Blij dat ik van de drug af ben die het meeste mensen doodt wereldwijd. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2015 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat reclame voor de tabaksindustrie of zo? Het is gewoon niet waar wat u zegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een bewezen feit dat éénmaal verslaafd altijd verslaafd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 'bewijzen' wil ik wel eens zien. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2015 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan raar klinken. 'k heb er ook geen evidente uitleg voor.
1 x gestopt en gefaald in '99 of 2000. Reden voor stoppen: veel internationale reizen en de vliegmaatschappijen hadden het ondertussen bij de meesten definitief verboden aan boord. Het hunkeren naar een sigaret hing mijn voeten uit. Werkte echter niet: herbegonnen na 3tal weken. Later in nieuwe levensfase definitief gestopt: restaurants en bars begonnen het hier te verbieden. Ook in de lokale parken, shopping malls etc... kwamen meer en meer <VERBOTEN> opdagen. Dat en nog een paar andere practische redenen deden me ermee op te houden sinds 2009. (Prijs was geen stimulans tot stoppen: +/- 10HK$ taxfree toen.) Nu het eigenaardige: ik heb geen probleem me onder rokers te begeven. Ik ben gewoon afgekikt. Zelfs niet bang om te hervallen. Ik heb zelfs nog 3 x een sigaret aangenomen en opgerookt uit nieuwsgierigheid. -> Was ok, deed me niets speciaals maar hoef het ook niet meer en deed mij niet hervallen. Heb geen idee omtrent het hoe en waarom terwijl voor velen het blijkbaar een delicate zaak blijft. Zijn er hier nog met vergelijkbare ervaring? (PS: heb gemiddeld een pakje van 20 filter per dag gerookt gedurende 40 jaar.)
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zonder goesting te beginnen roken. Als ik ergens mensen zie roken na het eten of zo dan denk ik niet "O wat had ik nu graag ook een trekje gehad" maar wel "Wat ben ik blij dat ik van die viezigheid af ben".
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2015 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2015 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat iemand die verslaafd is geweest aan Alcohol nooit of nooit meer Alcohol mag aanraken ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel dat bestaat.Maar dat wil niet zeggen dat het verslavingsspook niet meer op de loer ligt.Juist daarom is het onmogelijk om te verminderen met roken.Wie stopt mag nooit geen sigaret meer aansteken of de kans is heel groot dat hij weer een roker wordt en dat is net hetzelfde met andere drugs....daarom is éénmaal verslaafd altijd verslaafd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Bijlange niet. Heb een aantal weken terug nog een safke gepaft toen ik in de wind was. Heeft me niet gesmaakt, en 's anderendaags de smaak precies of ik had ze daarna opgegeten. Verder geen goesting meer op gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan heb dezelfde ervaring. Misschien het bewijs dat we niet al te erg waren verslaafd want ook daarin heb je gradaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar als een roker om één of andere reden terug begint zal hij vlug weer aan zijn pakje zitten.Wie nooit heeft gerookt zal nooit hervallen en heel waarschijnlijk nooit naar de sigaret grijpen wat er ook gebeurd in zijn leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat het toch vooral de teer is die kankerverwekkend is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |