Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2002, 18:44   #41
Barki
Burger

Standaard

Laat het VB deelnemen aan het beleid en wentel ze niet af.

Elke partij heeft zijn voor en nadelen daarom dient er met mekaar gesproken, maar volledig uitsluiten is ondemocratisch maar terzelfdertijd racistisch.

Zoals Jos Geysels de Voorzitter van AGALEV gisteren op CANVAS antwoordde op de volgende vraag :

Zou u iemand van het VB een hand geven ?

Het antwoord was kordaat : NEEN !

AGALEV = dus volgens mij een racistische partij of zeker tenminste Geysels zelf, en tegenover eigen volk

Wat denkt Johan Leman daarvan ???

Proficiat Mijnheer Jos Geysels.
Oud 11 augustus 2002, 21:38   #42
Vincent
Burger

Standaard

Het cordon sanitaire is zowat rechtstreeks gegroeid uit Louis Tobbacks hand. Die waarschuwde in de 2de helft van de jaren '80 voor de opkomst van het Blok. Niet voor niets zat een gefrustreerde SP toen in de oppositie en voelde zich in haar positie bedreigd. Tobback heeft zich daarna als 'redders des vaderlands' opgeworpen en het cs laten invoeren na beraadslaging met de andere Vlaamse partijen. Na de moord op Pim Fortuyn zei Tobback (op 6 mei 2002 in TerZake) dat het Vlaams Blok nu al de dood van Fortuyn uitbuitte - Dewinter had enkel z'n medeleven betuigt aan Fortuyns familie, zoals ook andere politici. Tobback buitte dus in feite zelf Fortuyns dood uit door er een electoraal gevecht van te willen maken. Dat Stevaert en Vogel trouwens dichter bij de mensen staan, daar twijfel ik niet aan maar in intelligentie blinken beide ook niet uit. Denk maar aan 'alle gratis' (iemand moet dat toch betalen?!? (retorisch)) en de reeks misluke reclamecampagnes van Vogels. Dan toch liever mensen als Mark Eyskens die de bevolking tenminste op een degelijke en klassevolle manier te woord staat.
Vincent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2002, 23:00   #43
de moralist
Partijlid

de moralist's schermafbeelding

Standaard

Als dit men allemaal leest lijkt het net of dat het cordon sanitaire een taboe is die afgeschaft worden enerzijds en anderzijds dat het VB onder gelijk welke norm wordt bewierrookt. Woorden die beweren dat cs ontstaan is als afleidingsmanoeuvre om de verkiezingen te verliezen rijzen me boven het spreekwoordelijk petje. Het VB is ontstaan uit ontevreden VU-leden die aangepapt hebben met diverse neo-nazistische partijen zoals Weridi en dergelijke. Toen was er al een potentieel gevaar.Pas wanneer deze in een duidelijke vorm werd gegoten en er een druk ontstond is men onder andere door het impuls van bepaalde politici tot een cordon sanitaire over gegaan. Deze enkel en alleen om niet in zee te gaan met een partij die xenofobe,neo-nazistische,fachistische ideeën uit spuwde enerzijds en anderzijds ,bij nader onderzoek bleek dat vele kopstukken lid waren geweest van extreme rechtse partijen en zelfs van extreem rechtse terroristische groeperingen.Bepaalde kopstukken hadden zelfs celstraffen ondergaan wegens deelname aan vergaderingen van verboden groeperingen en die zelfs verdacht waren van terroristische praktijken.Voor ieders belang en zeker voor de economie,vrijheid van de mens ed moet het cs blijven bestaan. Er moet dringend een inlichtingscampagne gevoerd worden,en dit op menselijke en begrijpbare manier,van de overheid. Het volk moet over het bruine gevaar duidelijk ingelicht worden want het is niet alleen de allochtonen die slachtoffer zullen zijn maar denk ook andere groeperingen, die een minderheid zijn ,die het slachtoffer zullen zijn van hun dictatoriale bewind(holibi's enz...).Dit zij de woorden van een zeer verontrustende persoon.
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2002, 23:14   #44
amexx
Schepen

Standaard

Als het CS blijft bestaan gaat het vlaams blok keer op keer naar een verkiezings overwinning. Wat als het VB de grootste partij van belgie word ? Nog steeds uitsluiten ?

Het CS is een methode die antidemocratisch is. EN is een waarborg voor partijen zoals AGALEV dat zij steeds aan de regering mogen blijven deelnemen. Wij steven met deze huidige coalitie regelrecht op een catastrofe af. Binnen kort beslissen de groene fascisten nog welke planten wij mogen kweken in onze tuin. Dat is beter ?

Ik blijf er bij. Het vlaams blok verdient de kans. Een slechter beleid kan bijna niet meer. En als ze het slechter doen dan is er nog steeds de democratische afstraffing.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2002, 23:43   #45
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
En als ze het slechter doen dan is er nog steeds de democratische afstraffing.

Waarin zal men dan nog vertrouwen hebben? Als niets nog orde kan scheppen dan rest slechts één open mogelijkheid: chaos!
Oud 11 augustus 2002, 23:45   #46
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent
Dan toch liever mensen als Mark Eyskens die de bevolking tenminste op een degelijke en klassevolle manier te woord staat.

Uw adoratie van Eyskens lijkt stilaan een obsessie te worden. Vergeet niet dat er nog steeds (ook vandaag ) nog capabele politici rondlopen, die het wél goed menen.
Oud 11 augustus 2002, 23:46   #47
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

een laatste opmerking:

waarom wordt het cordon toch steeds gedemoniseerd

Oud 12 augustus 2002, 00:04   #48
amexx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
En als ze het slechter doen dan is er nog steeds de democratische afstraffing.

Waarin zal men dan nog vertrouwen hebben? Als niets nog orde kan scheppen dan rest slechts één open mogelijkheid: chaos!
Vertrouwen in de NVA misschien ?
Oud 12 augustus 2002, 00:06   #49
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

zaten die dan al niet reeds in het cordon?
Oud 12 augustus 2002, 00:09   #50
amexx
Schepen

Standaard

Wie weet ? Wie weet ?
Oud 12 augustus 2002, 11:05   #51
sherlock
Vreemdeling

Standaard

Dit is mijn eerste stapje op het forum van politics.be
Politiek stuurloos na mijn ontslag als lokaal V.U. mandataris in 1992- de capriolen van de clan Anciaux kwamen mij de strot uit-, ben ik sedert vorige jaar opnieuw actief als lokaal mandataris van het Vlaams Blok.
Reden? Het cordon sanitaire vind ik totaal ondemocratisch. Daarom mijn keuze voor de underdog: het Vlaams Blok .
Dank zij mijn jarenlange ervaring in de plaatselijke politiek kan ik mij ondanks de schutkring goed handhaven in deze politieke jungle. Mijn politieke tegenstrevers ondervinden het dagelijks. Aangezien de NVA plaatselijk niet is vertegenwoordigd verdedig ik de belangen van alle vlaamsnationalisten. Dat sommige van mijn vroegere vrienden verloren gelopen zijn bij Spirit door de sirenenzang van mensen lijk mijn ex-partijgenoot Paul Van Grembergen raakt mij erg.
Tot later bij mijn volgend berichtje.

Sherlock-dit pseudoniem zal bij mijn vroegere vrienden reeds een belletje doen rinkelen-
sherlock is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 11:15   #52
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Jonas De muynck's schermafbeelding

Standaard

Spijtig dat je jezelf politiek hebt vermoord door tot het blok toe te treden.
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 11:49   #53
amexx
Schepen

Standaard

De arrivisten zitten natuurlijk bij andere partijen.
Oud 12 augustus 2002, 11:52   #54
jeanpierre
Vreemdeling

Standaard

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...
Een ordinaire politieke overloper, heeft niets met visie te maken of politiek geloof...in welke richting dan ook....
trouwens, vlaanderen is dood, loser
jeanpierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 11:59   #55
amexx
Schepen

Standaard

In het voorbeeld van Sherlock is een hele partij van richting veranderd. Is dus maw politiek over gelopen.
Wanneer je overloopt van bvb CD&V naar vld. Of van VU naar VLD dan is dit plat arrivisme. Kwestie van bij de vleespotten te blijven zitten. Simpel.

Kan je dan spreken van plat politiek overlopen wanneer je naar het vlaams blok gaat ? Het vlaams blok zit niet aan de vleespotten. Het is de partij die door iedereen gehaat word (in de media). En vooral het is de partij waarmee niemand wil samenwerken. Het getuigd van politieke moed als je lid word van het vlaams blok.
Oud 12 augustus 2002, 11:59   #56
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanpierre
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...
Een ordinaire politieke overloper, heeft niets met visie te maken of politiek geloof...in welke richting dan ook....
trouwens, vlaanderen is dood, loser

Soms heb je hierin gelijk, beste J-P. Maar absoluut niet steeds!!! Niet elke overloper doet dit door persoonlijk geldgewin of verrijking in welke vorm dan ook. Soms kan een mens van inzichten veranderen, andere opvattingen krijgen door een of andere gebeurtenis al dan niet in privéverband. Iedereen over dezelfde kam scheren is toch in dit geval een beetje héél invoudig.

Trouwens waar haal je het recht vandaan om iemand die uw mening niet deelt een geboren verliezer te noemen? Ik hoop dat met uw toetreden het gescheld niet is ingezet...
Oud 12 augustus 2002, 12:02   #57
amexx
Schepen

Standaard

Ik treed Pieterjan bij.
Oud 12 augustus 2002, 12:11   #58
jeanpierre
Vreemdeling

Standaard

Eigenlijk is de discussie van het blok overroepen, immers, het stelt maar een lutele 12 pocent voor.
Het probleem is dat het gros van de politici ervoor zorgen dat een totale bevolking een degout krijgt van politiek, je zou voor minder...
Het blok heeft trouwens geen enkel constructief plan voorgesteld om problemen op te lossen, da's easy...
Trouwens, stel je vlaanderen eens voor in een verenigd europa met amper 6 miljoen vlamingen waar nog niet eens 1/60ste een onafhankelijk vlaanderen wil(officiele cijfers)...geef toe, loser is hier letterlijk gebruikt...
jeanpierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 12:46   #59
de moralist
Partijlid

de moralist's schermafbeelding

Standaard

Voor diegenen die het VB aanbidden of bejegenen heb ik een aantal vraagjes.
Is jullie geloof in het VB gebaseerd op:de scheiding van Vlaanderen en Wallonië?
Is jullie geloof in het VB gebaseerd op :alle vreemdelingen buiten
Hebben jullie nazistische of faschtise neigingen of ideeën of anders gezegd geloven jullie dat enkel bepaalde volkeren uitverkoren zijn om deze wereld te bevolken?
Wie heeft jullie overtuigd of wat heeft jullie overtuigd om aan te sluiten bij het VB.
Laat mij al min of meer al een antwoord geven,indien jullie op de eerste vraag positief antwoordde zijn er toch andere politieke partijen die gematiger zijn en toch het septarisme aanschouwen;
Is jullie tweede vraag ook positief dan zijn er toch andere partijen die op een menselijker vlak het asielbeleid beheren(kaf van het koren scheiden)
Als jullie op de derde vraag een positief antwoord geven waar halen jullie die overtuiging?Weten jullie eigenlijk wel wat dit betekent of is het eens lekker stoer doen?
Weten jullie welke gevolgen dit teweeg heeft gebracht?
Op de voorlopige laatste vraag: waar hebben die personen die jullie overtuigd hebben het lef gehaald om verkeerde,opruiende taal toe te spreken. Op vooroordelen? Hebben jullie al eens werkelijk eens de vraag gesteld aan jezelf:met wat ben ik eigenlijk bezig? Ben ik op de wereld gekomen om een oordeel,een vooroordeel te vellen,om een waanidee te hebben over iets en iemand. Moet ik steeds haat hebben jegens een anders denkende ,gekleurde of politiek anders denkende personen?
Andere vraag: weten jullie dat jullie kopstukken jullie misbruiken om hen eigen macht,fustraties te kunnen botvieren? Enkelingen van de kopstukken of diegenen die de partij beinvloeden ,criminele achtergronden hebben? Dat gematigheid,verdraagzaamheid,eerlijk verdelen en vrijheid van denken en handelen niet in hun woordenschat voorkomen?Dat xenofobie en discriminatie op de eerste rij staan?
Stel je voor: je bent gehuwd en een prachtig gezin kan jullie geluk niet boven. Twee of meer goed studerende kinderen die je aanbidt. Stel je voor dat je een dochter en een zoon hebt. Stel je voor je dochter,die je aanbidt,verliefd wordt op een allochtoon of je zoon. Of dat een van je kinderen zich out? Zal je dan jullie heilige overtuigingen van het VB hier toepassen. Eén van je kinderen komt thuis met een ander taal sprekend vriendje,zal je ook je princiepes van het VB toepassen?
Probeer daar eens deftig op te antwoorden,antwoorden met je ziel.
Bezin voor je begint.
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 12:51   #60
amexx
Schepen

Standaard

Dat zijn allemaal vragen waar jij alvast het antwoord al op weet. De manier waarop u die stelt doet vermoeden dat je de antwoorden toch al kent. En als ik antwoord doet dit toch niets ter zake.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be